Jeg er lige gået igang med min anden sæson..
Jeg blev mestre første år - første del af sæsonen, der spillede jeg fantastisk og over al forventing, og førte med 7 point ved vinterpausen - men en større krise i foråret, og med skader til vitale spillere, så blev det enormt tæt til sidst.
Var en fuldstændig vanvittig sæson, hvor FCK, Randers, OB og jeg kunne blive mestre på sidste spilledag..
Jeg lå á point med Randers (med dårligere målscore end dem), som jeg skulle møde hjemme.. Og skal love for at det blev en gyser - men Makienok lavede i 3 minutters målet til 3-2 og så var comebacket fuldendt, da jeg efter 80 minutter var nede 1-2.
Mesterskabet hjemme! Langt over min forventning!
Det var faktisk minimalt hvad jeg foretog mig på transfermarkedet.. Solgte Thygesen, udelukkende fordi jeg mente han var den jeg kunne undvære bedst, men få reduceret lønbudgettet lidt og få tiltrængte kroner i kassen - for så kunne jeg forlænge med Dumic, Semou, Holst, Jannik Hansen og Stryger.. Og Jan K og Romme - udelukkende for at få dem ned i løn..
Randrup solgte jeg også, fordi jeg vil have Holst til at spille højrebacken.
Trak Jimmy Nielsen ind på en fri transfer i vinterpausen.
Her i anden sæson - jeg har godt nok mine kampe med bestyrelsen - på trods af 40 millioners overskud på balancen, og 70-80 ventende millioner på bankbogen når jeg indtræder i CHL + minimum 3 indtægtsfyldte hjemmekampe - så langede bestyrelsen ud med 10 millioner til transfers!
Under al kritik.
Havde udset mig mange godt talenter, som ville kunne gøre sig i første sæson, Kirkeskov, AGF - Jacob Ahlmann, AaB - Kusk, AaB, og mange andre har jeg trods billige salgspriser, måtte se gå til andre klubber.. Desværre. De passer perfekt ind i min filosofi med unge skandinaviske talenter, på spring til landsholdet - og dermed også lavere lønomkostninger..
Men fik købt et par stykker:
Lasse Vibe - rotationsspiller og købt pga. prisen på 600 k.
Jacob Dehn - erstatning for Goodson som ikke bliver forlænget (selvom han spillede fantastisk i første sæson). 2.75 mill.
Daniel A Pedersen - købt som starter. 4.75 mill.
Geoffrey Mujangi Bia - købt som starter. 3.25 mil. 23 årig super dygtig kantspiller - allerede to belgiske landskampe. Røverkøb.
Giver mig følgende starter:
------------Jimmy Nielsen---------
Holst---Stender---Dumic------Norouzi
--------------Semou----------------
-------Stryger----Daniel A P---------
-Mujangi Bia--------------------Antipas-
---------------Makienok---------------
Næste transferønske er Rønnow i Horsens - men jeg må kæmpe videre med ledelsen om at frigive nogle flere ressourcer.
Snart indtræder jeg i CHL - og der kommer penge i kassen - så må vi tage den derfra