home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 460 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Månedens anbefaling
| | | | |-+  Sydney FC - Oktober
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Sydney FC - Oktober  (Læst 18785 gange)
Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sydney FC - Oktober
« : 16 Okt 2012, 18:56 »

Sydney FC


Efter en måned uden en månedens anbefaling, er vi igen tilbage med en af disse. Fra Europa drager vi til det noget mere ukendte Australien, hvor vi vil tage et kig på Sydney FC.

Kort om klubben

Klubben blev grundlagt i 2004, da en række investorer anført af russiske David Traktovenko, købte rettighederne til at have et hold i den australske A-League. Det rige hold, efter australske standarder, fik hurtigt succes og vandt i 2006 og 2010 A-League. Derudover er de det eneste australske hold, der har vundet OFC Champions League.

Klubben spiller sine hjemmekampe på Allianz Stadium, bedre kendt som Sydney Football Stadium, som kan rumme 45.500 tilskuere. Sydney FCs primære farve er "sky blue" som repræsenterer staten New South Wales hvor Sydney ligger, og deraf også klubbens ene kælenavn - The Sky Blues.

Klubbens andet kælenavn "Bling FC" kommer af at klubben er A-Leagues glamour- og "pengeklub", da klubben har haft flere profiler både som spillere og trænere, og ikke har været bange for at bruge store summer på deres Marquee-spillere. (Marquee-spillere er spillere som bryder ligaens lønloft, men som er tilladte da de promoverer ligaen.) Klubben har på det seneste tiltrukket en masse opmærksomhed ved købet af den italienske legende Alessandro Del Piero. Han bliver ligaens højest betalte spiller nogensinde, og skal være med til føre klubben til tops igen, efter en meget skuffende 11/12 sæson.

Truppen i FM

Bemærk at nogle spillere er nævnt på flere positioner!

Målmænd:
Holdet er i besiddelse af de to australske keepere Liam Reddy og Ivan Necevski. De er cirka lige gode, dog bør Liam Reddy være førstevalg her. Liam Reddy er ikke en dårlig keeper sammenlignet med ligaen, dog er dette et sted der imo. bør kigges efter forstærkning.

Centrale forsvarsspillere:
Der er 3 centrale forsvarsspillere i truppen; Pascal Bosschaart, Michael Beauchamp og Sebastian Ryall. Pascal og Michael er de to bedste, mens Sebastian Ryall er en udemærket reserve. De 2 startere er helt sikkert gode nok, mens Sebastian Ryall er en fin reserve, dog ville en ny 3. eller 4. mand være på sin plads, da 3 centrale forsvarsspillere ikke er nok. 

Backs:
På backsne er Sydney FC dækket godt ind, da man er i besiddelse af 6 kompetente backspillere. Disse er Scott Jamieson, Brett Emerton, Shannon Cole, Jamie Coyne, Pascal Bosschaart og Sebastian Ryall. Jeg vil ikke beslutte hvilke der er bedst og bør starte, da det afhænger af taktik og spilkoncept, og at nogle af dem jo også kan spille andre positioner. Hvis jeg skulle pege på noget, ville en ny højreback være fornuftigt, da man så kan flytte Brett Emerton op som midtbanespiller hvor han imo. er bedst.

Midtbanespillere:
Sydney FC har 7 midtbanespillere; Terry McFlynn og Brett Emerton som er defensivt orienteret, Karol Kisel som jeg har lidt svært ved at placere og Hirofumi Moriyasu, Terry Antonis, Mark Bridge og Nick Carle som er offensivt orienteret. Her vil jeg igen ikke bestemme hvem og hvor mange der bør starte, dog vil jeg pege på Terry McFlynn, Karol Kisel, Brett Emerton og Nick Carle som de 4 bedste, mens de resterende gør det bedst som reserver. Der mangler i mine øjne en central spiller der både har teknikken OG fysikken til at deltage både offensivt og defensivt.

Kantspillere:
Sydney FC er meget tyndt besat på kanterne. Holdet er kun i besiddelse 2 kantspillere i Brett Emerton, som jeg ville benytte anderledes, og Mark Bridge der mangler teknik for virkeligt at gøre sig gældende. De har godt nok også en vis Alessandro Del Piero, der også kan spille en venstrekant. At bruge ham fast der, ville dog være et kæmpe selvmål, da man vil kunne få meget mere ud af hans sublime teknik som angriber. Hans fysik er heller ikke til en kant, da han hverken har farten til at  sætte sig igennem, eller udholdenheden til at spille meget mere end en halvleg. Derfor skal man ud at hente mindst 2 kantspillere, hvis man vil satse på en formation med kanter, hvilket imo. ikke kan betale sig.

Angribere:
På toppen har holdet Juho Mäkelä, Mark Bridge, Bruno Cazarine og sidst men ikke mindst Alessandro Del Piero. Juho og Mark er begge hurtige skarprettere der primært skal leve af deres fart mens Bruno Cazarine er stærk fysisk, samtidig med at header og afslutter godt, hvilket gør ham til en super targetman. Til sidst er der jo Alessandre Del Piero som imo. er en af spillets absolut bedste trequartistaer, og er helt uhørt god sammenlignet med resten af ligaen. Del Piero er selvskrevet, og sammen med ham ville jeg vælge Bruno Cazarine, men det er jo op til en selv. Vil man spille med en skarpretter mener jeg man bør investere i en ny, da Mark og Juho ikke rigtigt kan andet end at løbe stærkt, men egentligt er angrebet dækket ret godt ind.

Opstilling
På baggrund af ovenstående "analyse" er dette mit bedste bud på en start-11'er. Dette er naturligvis ikke nødvendigvis det rigtige, og der er helt sikkert mange andre måder at løse det mindst ligeså godt på.

Jeg er kommet frem til en 4-1-2-1-2 uden kanter:
                                                               
                                                                  Liam Reddy
                        Shannon Cole - Pascal Bosschaart - Michael Beauchamp - Scott Jamieson
                                                                 Terry McFlynn
                                                      Brett Emerton  -  Karol Kisel
                                                                    Nick Carle
                                              Alessandro Del Piero - Bruno Cazarine

For at denne beskrivelse passer, kræver det at du har downloadet vores summerudate. Dette kan gøres her.

Hvordan vil du løse kabalen for at føre Del Piero og co. til sejr?
« Seneste Redigering: 12 Mar 2014, 12:47 af Præsidenten » Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Månedens anbefaling - Oktober
« Svar #1: 17 Okt 2012, 10:26 »

Fedt at I viderefører serien trods en enkelt måneds svipser. Personligt må jeg erkende, at jeg bedre kunne lide serien dengang, det ikke var direkte små klubportrætter, sådan som jeg synes det er ved at blive med trupgennemgange osv.. Det er dog blot min holdning.

Men ellers godt skrevet og uden de store graverende fejl. Lækkert. Personligt ville jeg holde mig fra at blive for personlig, men det er nok igen en personsag.

Godt arbejde.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Månedens anbefaling - Oktober
« Svar #2: 17 Okt 2012, 10:37 »

Fedt at I viderefører serien trods en enkelt måneds svipser. Personligt må jeg erkende, at jeg bedre kunne lide serien dengang, det ikke var direkte små klubportrætter, sådan som jeg synes det er ved at blive med trupgennemgange osv.. Det er dog blot min holdning.

Men ellers godt skrevet og uden de store graverende fejl. Lækkert. Personligt ville jeg holde mig fra at blive for personlig, men det er nok igen en personsag.

Godt arbejde.

Hvordan var det ellers dengang så?

Men dejligt at vi igen fik en anbefaling efter det desværre løb ud i sandet i september  Thumbs Up Tak for det  Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Månedens anbefaling - Oktober
« Svar #3: 17 Okt 2012, 10:58 »

Fedt at I viderefører serien trods en enkelt måneds svipser. Personligt må jeg erkende, at jeg bedre kunne lide serien dengang, det ikke var direkte små klubportrætter, sådan som jeg synes det er ved at blive med trupgennemgange osv.. Det er dog blot min holdning.

Men ellers godt skrevet og uden de store graverende fejl. Lækkert. Personligt ville jeg holde mig fra at blive for personlig, men det er nok igen en personsag.

Godt arbejde.

Det er taget til efterretning, kan sagtens se hvad du mener. Jeg skrev den bare i samme stil som de to forhenværende, men det kunne godt være der skulle laves om på det næste gang Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Månedens anbefaling - Oktober
« Svar #4: 17 Okt 2012, 11:05 »

Hvordan var det ellers dengang så?

Men dejligt at vi igen fik en anbefaling efter det desværre løb ud i sandet i september  Thumbs Up Tak for det  Smiley

Som jeg husker det, så var temaet blot mere på at gøre opmærksom på en klub ud fra en kort tekst og en relation til virkeligheden. Det sidste element rummer denne naturligvis også, men personligt er jeg ikke glad for trupgennemgange i anbefalingerne da de ikke var med oprindeligt og for mig virker for meget som et sløset klubportræt - hvilket jo ikke er/var meningen.

Men altså, det er jo en personlig holdning, ikke noget du eller crewet skal være enig i.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Månedens anbefaling - Oktober
« Svar #5: 18 Okt 2012, 13:57 »

Jeg kan godt lide, at i tager fat i en alternativ liga, hvor man sjældent vil bevæge sig ud. Swizz CataR har dog fat i, at det virker lidt som en tynd klub-guide. Jeg kunne godt tænke mig, hvis det enten var mere dybdegående eller skrevet mere lystbaseret. Hvis man skal sige noget om selve teksten, så er den skrevet pænt og uden de store fejl.

Fremover vil jeg helt sikkert kigge jeres anbefalinger igennem.
Logged


Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010