home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 577 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  25# Taktiske analyser - Blog
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem skal jeg vælge efter Vejle?
AGF
- 2 (8,3%)
AaB
- 0 (0%)
AC Horsens
- 3 (12,5%)
HB Køge
- 3 (12,5%)
FC København
- 2 (8,3%)
FC Midtjylland
- 0 (0%)
FC Nordsjælland
- 2 (8,3%)
Lyngby
- 0 (0%)
Silkeborg
- 4 (16,7%)
Viborg
- 0 (0%)
Esbjerg
- 3 (12,5%)
Randers
- 0 (0%)
Skive
- 1 (4,2%)
Næstved
- 1 (4,2%)
Brønshøj
- 3 (12,5%)
Antal Stemmer: 24

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9 Udprint
Forfatter Emne: 25# Taktiske analyser - Blog  (Læst 28313 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 15# Taktiske analyser - Blog
« Svar #75: 01 Okt 2012, 20:46 »

Meget imponerende stats må man sige. jeg har aldrig rigtig fået ham til at fungere, ikke på samme niveau i hvert fald, han har været ganske middelmådig for mig.

Hvilken update spiller du med? Synes ikke Brøndby har SMC, i min version?!

jeg spiller bare med den nyeste patch.. Mener den hedder 12.2.2 eller 12.0.2 - Noget i den stil i hvert fald..   Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 15# Taktiske analyser - Blog
« Svar #76: 01 Okt 2012, 21:56 »



Stillingen     -     Kampene
Logged

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 16# Taktiske analyser - Blog
« Svar #77: 02 Okt 2012, 00:35 »

Hvordan går det med Simon Makienok?

Hvorfor har du valgt skarpretter frem for targetman?

Ved du svarer lidt på det, men tænker at man som targetman med angrebsfunktion får endnu mere ud af ham.
Der er i større grad fokus på hans springstyrke, hovedstød og afslutningsevne. Frem for driblinger, acceleration og adræthed.
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 16# Taktiske analyser - Blog
« Svar #78: 02 Okt 2012, 06:44 »

Hvordan går det med Simon Makienok?

Hvorfor har du valgt skarpretter frem for targetman?

Ved du svarer lidt på det, men tænker at man som targetman med angrebsfunktion får endnu mere ud af ham.
Der er i større grad fokus på hans springstyrke, hovedstød og afslutningsevne. Frem for driblinger, acceleration og adræthed.
Det er for at sikre sig, at han befinder sig i boksen hele tiden, og ikke trækker ned i banen som en targetmand typisk gør. Han skrev det et sted i starten.
Logged

welbz is dat guy

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 16# Taktiske analyser - Blog
« Svar #79: 02 Okt 2012, 07:18 »

Hvordan går det med Simon Makienok?

Hvorfor har du valgt skarpretter frem for targetman?

Ved du svarer lidt på det, men tænker at man som targetman med angrebsfunktion får endnu mere ud af ham.
Der er i større grad fokus på hans springstyrke, hovedstød og afslutningsevne. Frem for driblinger, acceleration og adræthed.

Simon gør det egentlig ganske udemærket, og har med sine syv sæsontræffere haft en stor andel i klubbens fine resultater. Årsagen til at han er valgt som skarpretter fremfor targetman er som ptrN siger, fordi at han skal opholde sig i boksen konstant, og ikke begynde at søge ned i banen som en spilstation, da hans stats bestemt ikke er til det.

De der "fokus stats" som kommer frem ved de forskellige roller er jeg faktisk i højere grad begyndt at se væk fra. Det er mere beskrivelsen af rollerne som jeg fokusere på. Som targetman vil han nemlig være en spilstation, fremfor en decideret afslutter, men Makienok er bare en langt bedre anfslutter, end han er som spilstation. Derfor mener jeg ikke at han egner sig som targetman, og desuden vil han scorer knap så mange mål som targetman, hvilket betyder at der så skal være en anden til at scorer målene, og det er der ikke i truppen som det er nu..

Håber at det var svar nok..?   Wink
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 16# Taktiske analyser - Blog
« Svar #80: 02 Okt 2012, 07:43 »

Du skriver at SMC er skarpretter fordi han bare skal ligge i boksen hele tiden. Når jeg bruger skarpretter synes jeg bare han flagrer ALT for meget rundt ude på kanten, så når indlægene kommer er han der ikke til at tage imod dem. Og nej jeg spiller ikke med "Mere Bevægelsesfrihed". Men hvis det virker for dig må du jo gøre noget rigtigt. Hvad gør du?  Smiley
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 16# Taktiske analyser - Blog
« Svar #81: 02 Okt 2012, 08:18 »

Du skriver at SMC er skarpretter fordi han bare skal ligge i boksen hele tiden. Når jeg bruger skarpretter synes jeg bare han flagrer ALT for meget rundt ude på kanten, så når indlægene kommer er han der ikke til at tage imod dem. Og nej jeg spiller ikke med "Mere Bevægelsesfrihed". Men hvis det virker for dig må du jo gøre noget rigtigt. Hvad gør du?  Smiley

Det kan være svært at give den nøjagtige forklaring på. Dog har SMC det dog også med at flagre lidt rundt på banen hos mig, men jeg syntes faktisk ikke at det er så slemt endda, og han er ofte placeret i feltet når det er nødvendigt. Men jeg har ikke gjort andet, end bare at tilføje ha rollen.

Noget der måske kan have en indflydelse, er den defensive linje og hvor højt man står på banen. Jo højere man står, og jo flere folk der kommer med frem, desto mindre behøver skarpretteren at trække væk fra området for at gøre sig spilbar. Men jeg ved ikke om det rent faktisk forholder sig sådan, men i mine øjne, vil det være tilfældet i den virkelige verden..
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 16# Taktiske analyser - Blog
« Svar #82: 02 Okt 2012, 14:59 »

Det kan være svært at give den nøjagtige forklaring på. Dog har SMC det dog også med at flagre lidt rundt på banen hos mig, men jeg syntes faktisk ikke at det er så slemt endda, og han er ofte placeret i feltet når det er nødvendigt. Men jeg har ikke gjort andet, end bare at tilføje ha rollen.

Noget der måske kan have en indflydelse, er den defensive linje og hvor højt man står på banen. Jo højere man står, og jo flere folk der kommer med frem, desto mindre behøver skarpretteren at trække væk fra området for at gøre sig spilbar. Men jeg ved ikke om det rent faktisk forholder sig sådan, men i mine øjne, vil det være tilfældet i den virkelige verden..

Du kan undgå at han flagre for meget, ved at du under personlige indstillinger sætter den der pres-bar helt i bund, kun ved eget felt skal der vist stå? Det gør han ikke jagter bolden men nærmest konstant står i feltet Smiley
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 16# Taktiske analyser - Blog
« Svar #83: 02 Okt 2012, 15:44 »

Hvordan med dine mål, hvor stor en andel er på hjørnespark? Assist af Jan Kristiansen og mål af SMC?
Logged

welbz is dat guy

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 16# Taktiske analyser - Blog
« Svar #84: 02 Okt 2012, 16:05 »

Du kan undgå at han flagre for meget, ved at du under personlige indstillinger sætter den der pres-bar helt i bund, kun ved eget felt skal der vist stå? Det gør han ikke jagter bolden men nærmest konstant står i feltet Smiley

Det giver ikke meget mening i mine øjne.. Det handler jo ikke om hvorvidt han skal presse eller ej, det handler i stedet om, hvor meget han skal bevæge sig væk fra feltet, når ens eget hold har bolden.. Men hvis det virker, så er det da en metode at gøre tingene på, men det giver ikke meget mening for mig..

Hvordan med dine mål, hvor stor en andel er på hjørnespark? Assist af Jan Kristiansen og mål af SMC?

Uden lige at have spillet åbent, så tror jeg faktisk ikke at SMC har scoret på hjørnespark endnu.. Og faktisk scorer jeg ganske få mål via hjørnespark, hvilket skyldes at jeg er gået væk fra den vante taktik med at sparke til forreste stolpe..

Så det er i langt højere grad i åbent spil at jeg scorer mine mål. Jan K har dog scoret nogle mål fra frisspark samt straffespark, men han scorer også rigtig mange mål i åbent spil.
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 16# Taktiske analyser - Blog
« Svar #85: 02 Okt 2012, 16:18 »

Det giver ikke meget mening i mine øjne.. Det handler jo ikke om hvorvidt han skal presse eller ej, det handler i stedet om, hvor meget han skal bevæge sig væk fra feltet, når ens eget hold har bolden.. Men hvis det virker, så er det da en metode at gøre tingene på, men det giver ikke meget mening for mig..

Uden lige at have spillet åbent, så tror jeg faktisk ikke at SMC har scoret på hjørnespark endnu.. Og faktisk scorer jeg ganske få mål via hjørnespark, hvilket skyldes at jeg er gået væk fra den vante taktik med at sparke til forreste stolpe..

Så det er i langt højere grad i åbent spil at jeg scorer mine mål. Jan K har dog scoret nogle mål fra frisspark samt straffespark, men han scorer også rigtig mange mål i åbent spil.
Selvfølgelig giver det da mening. Når han ikke skal presse eksempelvis backs, findes han sjældnere væk fra sin position. Dig giver dette jo nogle problemstillinger rent defensivt.

Godt at se at du ikke blot udnytter hans styrke i luftspillet til blot at smække en masse bolde i kassen som følge af hjørnespark.
Logged

welbz is dat guy

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 16# Taktiske analyser - Blog
« Svar #86: 02 Okt 2012, 16:22 »

Selvfølgelig giver det da mening. Når han ikke skal presse eksempelvis backs, findes han sjældnere væk fra sin position. Dig giver dette jo nogle problemstillinger rent defensivt.

Godt at se at du ikke blot udnytter hans styrke i luftspillet til blot at smække en masse bolde i kassen som følge af hjørnespark.

Når han skal presse bolden, så er det i mine øjne en defensiv aktion. Det jeg tror Anfield mente, var at han altid flagrede rundt, når det var man selv havde bolden - Altså ved en offensiv aktion.

For mig at se, så må SMC gerne presse backsene når modstanderne har bolden, men når det er at jeg selv har bolden, så skal han for så vidt muligt altid befinde sig inde i feltet og være klar på indlæg.


Men jeg vil nu ikke have noget imod at se SMC hamre en masse bolde i kassen på hjørnespark... Tunge  Men desværre har det bare ikke været tilfældet.   Sur
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 16# Taktiske analyser - Blog
« Svar #87: 03 Okt 2012, 19:33 »

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 17# Taktiske analyser - Blog
« Svar #88: 04 Okt 2012, 20:57 »

Logged

Ne1
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 18# Taktiske analyser - Blog
« Svar #89: 04 Okt 2012, 21:13 »

Meget imponerende offensivt, set i lyset SMC er skadet i en rimelig lang periode.
Håber på mesterskabet, jeg er sikker på du hiver den hjem til sidst. Smiley
Har du lavet nogle indkøb i vinterens vindue?
Logged

Hvordan stemmer jeg på Bendtner til ballon d'or?!

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010