home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 417 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  25# Taktiske analyser - Blog
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem skal jeg vælge efter Vejle?
AGF
- 2 (8,3%)
AaB
- 0 (0%)
AC Horsens
- 3 (12,5%)
HB Køge
- 3 (12,5%)
FC København
- 2 (8,3%)
FC Midtjylland
- 0 (0%)
FC Nordsjælland
- 2 (8,3%)
Lyngby
- 0 (0%)
Silkeborg
- 4 (16,7%)
Viborg
- 0 (0%)
Esbjerg
- 3 (12,5%)
Randers
- 0 (0%)
Skive
- 1 (4,2%)
Næstved
- 1 (4,2%)
Brønshøj
- 3 (12,5%)
Antal Stemmer: 24

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: 25# Taktiske analyser - Blog  (Læst 28229 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
25# Taktiske analyser - Blog
« : 18 Sep 2012, 14:01 »

Min motivation til min OB blog har været stærk nedadgående, så nu vil jeg i stedet kaste mig over et andet projekt, hvor jeg efter jeres valg vælger en klub, laver en dybdegående taktisk analyse af holdet og spillerne, hvorefter jeg gerne skulle ende ud med én endegyldig taktik. Herefter vi jegl gennemfører en sæson, og når denne er genneført, vil jeg lade jer vælge et nyt hold med samme formål.

Årsagen til dette projekt er at jeg igennem nogle år efterhånden har bygget mine taktikker op, således at jeg justere den efter min modstander. I dette "projekt" vil jeg i stedet forsøge at lave dybdegående taktikker baseret ud fra holdets styrker og svagheder, hvor jeg vil forsøge at lave den taktik der kan skabe de bedste resultater med holdet.

Jeg håber at i er med på "legen", for her har i nu mulighed for at vælge holdet, og så vælger jeg det hold med flest stemmer...




Følgende hold er der blevet spillet med:


SønderjyskE (sølv og pokalmestre)
Brøndby IF (sølv)
Vejle Boldklub Kolding (vinder af 1. div.)
Silkeborg IF (igangværende)
« Seneste Redigering: 17 Okt 2012, 21:20 af Guldbrand » Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #1: 18 Sep 2012, 14:30 »

Vælg AaB. Jeg har selv siddet med en ide om at genskabe deres taktik, men grundet studiestart har tiden ikke været den bedste.

Selve udfordringen består i at genskabe den 4-4-1-1/4-4-2 taktik Kent Nielsen har gennemført til bravour i denne sæson. Især rollen omkring Lucas Andersen, som spiller en 9'er (faktisk en mellemting mellem offensiv midtbane og angriber) vil være essentiel for at kunne få det til at lykkedes. Midtbanen bestående af Rasmus Würtz og Thomas Augustinussen spilles som et genpressende midtbanepar, som overlader alle offensive roller til de unge spillere Kasper Kusk, Lucas Andersen, Nicklas Helenius og Anders Due/Mathias Wichmann. Derudover er forsvaret spændende at kigge på. Henrik Dalsgaard spiller som en klassisk wingback der går med frem og udnytter sin hurtighed. Derudover ses Jakob Ahlmann også ofte med fremme, dog sjældnere end Henrik Dalsgaard. Kenneth Emil Petersen og Lasse Nielsen i midtforsvaret skal også portrætteres, hvor især Kenneth Emil Petersen trækker mod højre for at udfylde tomrummet efter Henrik Dalsgaard, ligesom Lasse Nielsen derved trækker ned i banen.

Nøglen til succes, set ud fra de ovenstående bevægelser er omstillingsspillet. AaB benytter sig af et dødsensfarligt kontraspil, hvor kanterne og Lucas Andersen flytter bolden utroligt hurtigt og kontrolleret. Kasper Kusk ses ofte trække ind i banen og søge dybden hvilket også afspejles i de senste kampe, hvor Nicklas Helenius har søgt mod side, for derved at kunne lægge guldbolde til en fremstormende Kasper Kusk. Selve bagkæden skal sættes dybt, da AaB i virkeligheden lokker modstanderen frem på banen, for derved at straffe dem på det hurtige omstillingspil. En anden vigtig del, er det etablerede spil. Når bolden flyttes i egne rækker på modstanderens banehalvdel, ses Thomas Augostinussen ofte fremstormende, således at de tllføjer endnu en trussel i feltet i forhold til de indlæg der måtte slås i hovedhøjde.

Der ligger nogle udfordringer i forhold til gennemførslen af en sådan taktik.
  • Kasper Kusk' favoritposition skal ændres til MV samt MH
  • Henrik Dalsgaard's favoritposition skal ændres til HB/WBH
  • Rasmus Würtz favoritposition skal ændre til MC
  • Kasper Kusk' CA og PA skal ændres for at han skal kunne indgå i startopstillingen
  • Mathias Wichmann skal som minimum kunne spille positionen MH
  • + andre ændringer jeg sikkert har glemt

Sæt igang.
Logged

welbz is dat guy

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #2: 18 Sep 2012, 14:36 »

Lige mine ord!
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #3: 18 Sep 2012, 19:11 »

Nu handler det ikke om at genskabe deres taktikker, men simpelthen at analysere truppen og de enkelte spillere for at finde den taktik som jeg tror vil fungere bedst. Derfor bliver der heller ikke noget med at pille i editoren..   Wink

Men super fedt at du deler lidt ud af dine ideer/tanker. Det må i endelig gerne blive ved med i denne her blog, hvor alt debat, tanker og jeres erfaringer er mere end velkommen..   Thumbs Up

Glæder mig til at se hvilket hold jeg først skal begive mig ud i..   Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #4: 19 Sep 2012, 13:32 »

Jeg regner med at vælge holdet idag, efter jeg er kommet hjem fra arbejde.. Så få smidt en stemme hvis i ønsker at se et bestemt hold.. Lige nu er der hård kamp mellem Brøndby, AaB og SønderjyskE.. Men intet er for sent endnu!   Smiley
Logged

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #5: 19 Sep 2012, 13:33 »

Jeg regner med at vælge holdet idag, efter jeg er kommet hjem fra arbejde.. Så få smidt en stemme hvis i ønsker at se et bestemt hold.. Lige nu er der hård kamp mellem Brøndby, AaB og SønderjyskE.. Men intet er for sent endnu!   Smiley

Vejle!  Hævet Øjenbryn

Ungt talentfuld hold.

Logged

DahlYNWA
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #6: 19 Sep 2012, 13:50 »

Helt sikkert Brøndby, eneste rigtige valg Wink.
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #7: 19 Sep 2012, 14:02 »

For at få lidt udfordring, så må det eneste rigtige valg være Sønderjyske. Især nu hvor du har for vane at få meget success med dine klubber, så vil Brøndby og AaB være for nemt.
Logged

PuumBaa
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #8: 19 Sep 2012, 14:36 »

Hvad med Lyngby, som er kendt for deres utrolig gode ungdomsafdeling?
- ellers så tag hjerteklubben over dem alle: Aarhus Fremad!
Logged

Impossible Is Nothing

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #9: 19 Sep 2012, 14:43 »

For at få lidt udfordring, så må det eneste rigtige valg være Sønderjyske. Især nu hvor du har for vane at få meget success med dine klubber, så vil Brøndby og AaB være for nemt.

Nu er det en helt anden måde jeg plejer at spille manager på, hvor jeg normalt går ind og vælger strategi og filosofi ud fra modstanderens odds.. Så dette er i sig selv en ny udfordring for mig, hvor jeg nu skal fastlægge mig en taktik, og uanset modstander skal spille med den.

Så jeg er slet ikke så sikker på at jeg opnår samme succes som jeg er vant til, men forhåbentlig får jeg skabt en masse taktisk debat, og forhåbentlig også noget taktisk inspiration for andre..   Smiley
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #10: 19 Sep 2012, 14:56 »

Det her er et genialt koncept, og det kan i min bog godt blive en af de mest interessante blogs i år hvis du får gennemført projektet med flere klubber. Jeg følger ihvertfald stensikkert med! Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #11: 19 Sep 2012, 15:01 »

Det her er et genialt koncept, og det kan i min bog godt blive en af de mest interessante blogs i år hvis du får gennemført projektet med flere klubber. Jeg følger ihvertfald stensikkert med! Smiley

Jeg skulle gerne kunne nå en lille håndfuld klubber.. Det er i hvert fald målsætningen. Men det gør også at detaljeringsgraden omkring alt andet end det taktiske bliver minimalt. Men jeg håber på en stor opbakning, med masser af debat her i tråden.

Men der er tæt løb mellem SønderjyskE, Brøndby og AaB.. Det bliver spændende at se hvem der ender ud med. Jeg har en aftale kl. 16.00, men når jeg kommer hjem derfra, så starter jeg spillet op og begynder at kigge på det valgt hold.. Første update vil i så fald nok komme fredag kunne jeg forestille mig..

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #12: 19 Sep 2012, 17:23 »

Så er det afgjort, SønderjyskE bliver holdet, og jeg vil bruge den næste stykke tid på at udarbejde en analyse af holdet.. Glæder mig til at se hvad jeg kan udrette med holdet fra Haderslev   Smiley
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #13: 19 Sep 2012, 17:48 »

Nu handler det ikke om at genskabe deres taktikker, men simpelthen at analysere truppen og de enkelte spillere for at finde den taktik som jeg tror vil fungere bedst. Derfor bliver der heller ikke noget med at pille i editoren..   Wink

Men super fedt at du deler lidt ud af dine ideer/tanker. Det må i endelig gerne blive ved med i denne her blog, hvor alt debat, tanker og jeres erfaringer er mere end velkommen..   Thumbs Up

Glæder mig til at se hvilket hold jeg først skal begive mig ud i..   Smiley
Det med editoren er fair, men jeg forstår ikke det andet du skriver. Den taktik de spiller i virkeligheden vil vel givetvis også være den bedstefor holdet, i og med spillernes egenskaber passer dem
De har i virkeligheden.
Eksempelvis vil man jo heller ikke spille kontrollerende med SønderjyskE, men derimod kontrabaseret ligesom i virkeligheden, da spillermaterialet(selvom du mangler Lasse Vibe) er til det.
Logged

welbz is dat guy

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktisk analyser - Blog
« Svar #14: 19 Sep 2012, 18:08 »

Det med editoren er fair, men jeg forstår ikke det andet du skriver. Den taktik de spiller i virkeligheden vil vel givetvis også være den bedstefor holdet, i og med spillernes egenskaber passer dem
De har i virkeligheden.
Eksempelvis vil man jo heller ikke spille kontrollerende med SønderjyskE, men derimod kontrabaseret ligesom i virkeligheden, da spillermaterialet(selvom du mangler Lasse Vibe) er til det.

Det er da ikke garanteret, at den taktik de spiller med i virkeligheden også er den bedste... Desuden er det et spil, så for mig handler det om at skabe så meget succes som overhovedet muligt, ved at lave så god en taktik som overhovedet muligt - Eller i hvert fald forsøge på det..

Logged

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010