home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 420 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Merchandise vækst ved køb af asiat?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Merchandise vækst ved køb af asiat?  (Læst 4309 gange)
hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Merchandise vækst ved køb af asiat?
« : 16 Aug 2012, 18:58 »

Hej hej Smiley

Jeg kom til at tænke på om der er nogen som har oplevet stor stigning i merchandise salg efter de erhvervet sig en semi-populær asiat?

F.eks. som Man U har gjort med Park Ji Sung og nu S. Kagawa  Tunge
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #1: 16 Aug 2012, 18:59 »

Jeg har oplevet det generelt bare hvis du signer en meget stor stjerene også Smiley
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #2: 16 Aug 2012, 19:12 »

Jeg har oplevet det generelt bare hvis du signer en meget stor stjerene også Smiley
Det har jeg skam også Smiley Men det kunne bare være fedt hvis man kunne øge klubbens merchandise salg, hvis man eksempelvis købte Keisuke Honda, som vel nok er Japans største stjerne.

Så jeg ville høre om der nogen der har prøvet det? Peace
Logged

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #3: 16 Aug 2012, 20:00 »

Jeg har prøvet det med både Kagawa, Park og Honda. Men det kommer nok an på hvilken klub du er, og evt. om du har en samarbejdsklub i det pågældende land.
Logged

qwetdk
Gæst
 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #4: 16 Aug 2012, 20:37 »

har prøvet en gang hvor jeg hentede Park Ji-Sung til Tottenham på fri transfer (godt nok i fm11, men tror ikke det ændret) hvor jeg fik en besked om at salget af merchandise var steget i Asien Smiley
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #5: 17 Aug 2012, 15:22 »

Okay, lyder godt Smiley Tænker nemlig at købe en populær asiat, og håber derfor på en stigning i merchandise salg.
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #6: 26 Aug 2012, 01:08 »

Det virkede!!  Grin Jeg købte en kendt regen asiat, og fik straks en besked om at trøjesalget sandsynligvis ville stige  Thumbs Up
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #7: 26 Aug 2012, 05:58 »

Har hentet Neymar til Man Utd i 2. Sæson og der fik jeg også beskeden omkring et øget merchandise salg.
Logged


hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #8: 26 Aug 2012, 10:34 »

darkalf - Joh, det jo lidt en anden sag.

Han er jo en kæmpe stjerne, hele verden rundt. Det ville være ligesom at købe RVP eller Zlatan Ibrahimovic Smiley Mit store spørgsmål med denne tråd har været: om man kunne øge merchandice salget ved at købe en spillet der kun er kendt i asien, eksempelvis Park Ji Sung eller S. Kagawa Wink
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #9: 26 Aug 2012, 10:43 »

Ja se det aner jeg intet om. Køber aldrig spillere fra den del af verden.
Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #10: 26 Aug 2012, 10:54 »

darkalf - Joh, det jo lidt en anden sag.

Han er jo en kæmpe stjerne, hele verden rundt. Det ville være ligesom at købe RVP eller Zlatan Ibrahimovic Smiley Mit store spørgsmål med denne tråd har været: om man kunne øge merchandice salget ved at købe en spillet der kun er kendt i asien, eksempelvis Park Ji Sung eller S. Kagawa Wink

Nu er de to spillere du nævner, ikke kun kendt i Asien...   Wink


Men jeg er ret overbevist om, at køber du en spiller som er et stort navn i Asien, så vil du også opleve et boost i dit salg af Merchandise. Faktisk er det ligegyldigt hvor spilleren kommer fra, køber du en kendt spiller, så vil du øge salget fra det pågældende land. Asien er bare så kæmpe stort et marked i forhold til de øvrige lande (Hvilket skyldes de få antal af gode spillere de har i Europa)

Jeg mener f.eks at det Amerikanske marked også er rimelig stort, da antallet af gode spillere derfra er relativ lav.

 
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #11: 26 Aug 2012, 12:42 »

Guldbrand - Hehe ja, kan godt se at "kun" måske var at overdrive Smiley

Er helt enig i det du skriver. Det er jo klart at hvis man køber en kendt Kineser så er der et marked på godt 2 mia. mennesker, men hvis man købte en kendt dansker så er der jo kun 5 mio. Fedt det du skriver med USA! Havde jeg ikke lige tænkt på. Det kunne være man skulle prøve at anskaffe sig L. Donovan, for at se om det også virker Peace
« Seneste Redigering: 26 Aug 2012, 12:46 af hoeven » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #12: 26 Aug 2012, 12:49 »

Guldbrand - Hehe ja, kan godt se at "kun" måske var at overdrive Smiley

Er helt enig i det du skriver. Det er jo klart at hvis man køber en kendt Kineser så er der godt 2 mia. mennesker, men hvis man købte en kendt dansker så er der jo kun 5 mio. Fedt det du skriver med USA! Havde jeg ikke lige tænkt på. Det kunne være man prøve at anskaffe sig L. Donovan Peace

Ja, en ting er hvor mange indbyggere der er i det pågældende land, men du er også nød til at tage antallet af stjerner fra landet med i overvejelserne.

Lande som Kina og Japan har jo kun en håndfuld kendte spillere i Europæisk fodbold. Derfor er de groft sagt 2mia. mennesker om at købe deres trøjer.

Køber du f.eks. Wayne Rooney, så vil dit salg naturligvis stige, men overhovedet ikke i samme mængde, da englændere i lige så høj grad ønsker at købe trøjer med Gerrard, Lampard, Terry, Cole, Carroll osv..
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #13: 26 Aug 2012, 12:51 »

Ja se det aner jeg intet om. Køber aldrig spillere fra den del af verden.
Gjorde jeg egentlig heller ikke, men så fandt jeg en Japaner der sgu var meget god og tænkte om det var en mulighed at salget ville stige ved et køb af ham. Det gjorde det, så rimelig win-win køb Smiley
« Seneste Redigering: 26 Aug 2012, 13:18 af hoeven » Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Merchandise vækst ved køb af asiat?
« Svar #14: 26 Aug 2012, 13:16 »

Guldbrand - Ja, Syd Korea har f.eks. ikke andre store stjerner end Park Ji Sung, så vidt jeg lige kan huske.. Tunge Tjekkede forresten lige indbyggertallet i Kina, det er godt nok "kun" på 1,3 mia. mennesker Wink Så et hurtigt bud kunne være: 250-500 mio. fodbold interesserede kinesere Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010