home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1144 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Slankekur!
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Slankekur!  (Læst 2358 gange)
Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Slankekur!
« : 15 Okt 2006, 12:25 »

Jeg er begyndt på en kur, da jeg selv mener at jeg er en smule FOR overvægtig Wink Målet er at tabe 10 kg før at jeg skal over og besøge kæresten d. 16. november, og så skal det være en overraskelse Wink.

For at tabe de 10kg er jeg begyndt på De Danske Vægtvogters slankekur, som i bund og grund går ud på at man skal spise 600g grønsager hver dag, da det øger forbrændingen. Jeg spiser 300g til frokost og 300g til aftensmad. Derudover er der selvfølgelig nogle andre regler som f.eks. max 75g pasta/100g kartofler til, samt 170-220g kød (hvilket faktisk er ret meget), og så må jeg spise 150g brød om dagen. Jeg prøver at følge det såvidt muligt, men jeg tillader mig også at nyde livet, f.eks. kan jeg godt tage et stykke kage når der er en der byder til lejligheden, skippe dage mht. grøntsagerne osv., men i bund og grund prøver jeg at følge det.

Indtil videre har jeg tabt 3.8kg på 3 uger, hvilket jeg selv synes er fint, eftersom jeg ikke tabte mig i en hel uge, pga. at jeg havde fødselsdag Wink

Hvad er jeres erfaringer på området?

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

GHERTESTEAS
Gæst

Sv: Slankekur!
« Svar #1: 15 Okt 2006, 12:37 »

Det klare du da rigtig fint!
Det er da godt gået at du selv startede på det, KUTGW, hvis vi kan bruge det i denne sammen hæng Opstemt

Rooland
Manager

« Svar #2: 15 Okt 2006, 12:47 »

Syntes også selv jeg var blevet lidt rundere,da jeg holdt pause med fodbold.  Ubeslutsom
Så holdte jeg op med at spise slik i 1½ måned,drak altid sukkerfri sodavand osv.
Tabte 5 kilo. Opstemt

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #3: 15 Okt 2006, 12:48 »

"Nej" er den absolut bedste slankekur. "Nej" er iøvrigt fætter til "diciplin" og "motivation";-)

Med den mængde som du går efter at tabe, på meget kort tid, skal du være forberedt på, at der ryger en del muskler med i købet. Det positive er så, at du bliver en hel del sundere af alle de grønsager:-), og musklerne kan du altid få tilbage efter at fedtet er væk. Jeg vil anbefale en daglig vitaminpille, da kroppen reagerer anderledes på madmangel. Just in case. Og sov 8-9 timer om natten. Man mærker ikke sulten, når man sover;-)

Good luck:-)

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #4: 15 Okt 2006, 12:52 »

Nu vil jeg nu ikke sige at jeg lider af madmangel... Som jeg sagde før, så spiser jeg faktisk en del! Jeg spiser desuden 3-4 frugter om dagen, og med al det kød og grøntsager, er det faktisk sjældent at jeg er sulten. Og jeg tvivler faktisk på at jeg kommer til at mangle specielt mange vitaminer, for jeg får dækket stortset alle mine behov, da jeg spiser meget varieret. Jeg har godt lagt mærke til at musklerne også svinder lidt ind (Wink), men det kan et fitness center jo rette op på Wink

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #5: 15 Okt 2006, 13:20 »

Klart, og det er jo din krop;-) Men hvis du har planlagt at tabe så meget på så kort tid, så indtager du altså meget mindre energi, end du forbruger. Sammenholder du det med, at kroppen reagerer anderledes, så er der risiko for, at du kan komme til at mangle et eller andet mineral eller vitamin. Du skulle jo gerne kunne ordne kæresten d. 16, ikk? Opstemt A vitaminpille a day keeps the grillfriend at bay*fnis*

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #6: 15 Okt 2006, 17:57 »

Det lyder som nogle gode råd ElGuapo.. Er det noget du har erfaring med, eller hvad? Smiley

DelPiero
Gæst

« Svar #7: 15 Okt 2006, 18:10 »

Hmm...
De danske vægtkonulenter dur ikke. Tro mig!
Hvis du stopper pogrammet ryger alt fedtet på igen. Det vigtigste er bare at få tre måltider om dagen, spis en masse grønt! Så kan man godt tage nogen pauser fra kuren.

Her taler jeg af erfaring!

KF
Landsholdsspiller

« Svar #8: 15 Okt 2006, 18:20 »

Hmm...
De danske vægtkonulenter dur ikke. Tro mig!
Hvis du stopper pogrammet ryger alt fedtet på igen. Det vigtigste er bare at få tre måltider om dagen, spis en masse grønt! Så kan man godt tage nogen pauser fra kuren.

Her taler jeg af erfaring!

Hvis du taber fire kg, og derefter stopper, så har du helt ret - så virker det ikke, for mange af disse slankeprogrammer, der taber du hovedsagligt væske til at starte med, fordi det kickstarter programmet og samtidig giver motivation og gåpåmod - de fire kg. ryger selvfølgelig på igen, når du lægger slankeprogrammet fra dig igen. Derfor skal du, Hawk1nZ nok også regne med, at du tager to-tre kilo af de ti på igen.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

-KNM-
Manager

« Svar #9: 15 Okt 2006, 18:26 »

Har personligt tabt 8 kg på bare at spise mindre. Det skal siges at i samme periode voksede jeg 10 cm. Måske ikke den sundeste måde, men den er fandeme effektiv.

En anden måde er bare at spise for gammel mad. Så skal du nok tabe dig Grin

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #10: 15 Okt 2006, 18:28 »

Det er da klart, sådan er det jo ved alle slankekure! Heldigvis kan man holde sin nuværende vægt (når man er nået ned på det man skal), ved at følge et andet og lettere program, hvor man f.eks. kun spiser 400g grøntsager om dagen Wink Der er flere af mine kolleger der har brugt kuren og tabt 12-15 kg, og de holder deres vægt, da de også har lavet deres spisestil om, og spiser nu flere grøntsager. Men den ene som jeg har snakket med, siger at hun sagtens kan spise slik og pizza osv. når hun har lyst, bare hun holder det sunde ved et fornuftigt niveau, så holder hun vægten. Så det er intet problem Wink

Soccerpop
Gæst

« Svar #11: 15 Okt 2006, 20:04 »

Har selv ikke de store problemer med vægten, men kender en der tabte 12 kilo bare ved at spise mere frugt og grønt og lidt mindre kød samt lod være med at putte smør på rugbrød og sådan noget som "kan" undværres. (chokolade, chips og sodavand er ikke i blandt, ikke hos mig i hvert fald)

Dusty78DK
Manager

« Svar #12: 15 Okt 2006, 20:28 »

Har prøvet vægtkonsulenterne, men jeg syntes deres regler var for strenge.

Min kone studerer ernæring og har fortalt mig at der er nogle problemer med kuren. Blandt andet skal man nøje overveje om det er en god idé at vende sig til at æde de store portioner man skal spise i deres kostprogram.

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #13: 15 Okt 2006, 20:28 »

mm...Fordi man spiser 100 g slik om lørdagen, så tager man jo ikke 100 g på af det. Mådehold er et godt motto, hvis man vil holde en rimelig vægt:-)

Hawk - Ja, squ...Jeg tabte 22 kg på 17 uger(+ 3-4 kg mere i et noget mere fornuftigt tempo), og jeg har holdt vægten, med nogle små udsving, lige siden. Jeg gjorde mig det helt klart, at jeg måtte spise mindre, end jeg havde brug for, og de første 14 dage var bestemt ikke sjove. Her hjalp "nej" og "motivation" mig, og langsomt kom "diciplin" til hjælp. Også det med at sove 8-9 timer om natten. Det hjælper at være udhvilet, for så er det meget nemmere, at bekæmpe ens spisetrang.
Jeg havde dog ikke på forhåmd bestemt, at jeg ville tabe en vis mængde; kun at jeg ville tabe mig. Slik og kager kun mådeholden ved specielle lejligheder. Det sukker jeg fik til daglig, fik jeg fra honning, som alle der kender Bamse ved er ganske sundt;-). Fedt fra kød blev nøje frasorteret, og smør blev en søndagsforteelse.

Jeg kan nogle få "bonderåd", der er gode, hvis man vil tabe sig:

1) Sov 8-9 timer hver nat.
2) Hæv aktivitetsniveauet. Kedsomhed er enhver slankekurs værste fjende.
3) Fortæl så mange som muligt, at du vil tabe dig. Opmærksomheden er med til at vedligeholde motivationen.

Ramos 4
Landsholdsspiller

« Svar #14: 15 Okt 2006, 21:05 »

Jeg vil tilslutte mig ElGuapos råd og derudover lige give et par ord med selv.
Skal man spise slik og andre søde sager (sodavand, kage, popcorn osv.) så hold det evt. til én gang om ugen, f.eks. lørdag og så ellers kun ved specielle lejligheder, dvs. fødselsdage o.lign. Sørg for at få motioneret lidt, gå et par km. om dagen, det gør du Hawk formentlig i forvejen i og med du arbejder hvor du gør. Cykel på arbejde, gå til stationen osv. På den måde får man forbrændingen igang. Og så sørg selvf. for at spis sundt, de anbefalede 600 gram frugt og grønt om dagen, fedtfattig mad og godt med fibre. Del desuden dine måltider ud over dagen, så du IKKE kun spiser to eller tre gange om dagen, spis hellere oftere men til gengæld mindre portioner.
Og husk så lige på at det ikke nødvendigvis er skidt hvis du ikke taber dig rent kilomæssigt, for som bekendt vejer muskler mere end fedt, så er  du steget i vægt kan det også være fordi du har fået flere 'muller'. Men et blik i spejlet skulle kunne fortælle dig om du har tabt det du skal, og selvfølgelig skal du også kigge på vægten, men skal det være helt korrekt er det jo din fedtprocent du skal have målt, og ikke dine generelle vægt.

Vil man tabe sig skal man forbrænde mere end man indtager- oder so etwas.

« Seneste Redigering: 15 Okt 2006, 21:07 af Ramos 4 » Logged

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010