home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23475
  0 Brugere, 667 Gæster Online.

Nyeste Bruger: roysamantha224
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Afsluttet - #18 - Uglerne
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Afsluttet - #18 - Uglerne  (Læst 25318 gange)
Anfield Road
Manager

Sv: Uglerne
« Svar #15: 06 Aug 2012, 20:01 »

Fed blog. Jeg følger her.  Thumbs Up

Nu er det ikke lang tid siden at jeg selv lavede en blog om AB, så jeg glæder mig meget til at høre hvordan det går dig  Smiley jeg kan godt lide dit banner  Thumbs Up

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Svartovich
Gæst

« Svar #16: 06 Aug 2012, 20:06 »

God update og god gennemgang af truppen Smiley
Glæder mig til at se hvilke transfer du får lavet Smiley
Tak for rosen. Næste update bliver med transfers. Smiley

Fed blog. Jeg følger her.  Thumbs Up

Nu er det ikke lang tid siden at jeg selv lavede en blog om AB, så jeg glæder mig meget til at høre hvordan det går dig  Smiley jeg kan godt lide dit banner  Thumbs Up
Mange tak! Smiley

Og ja jeg har set at dig og en anden allerede har lavet AB-blogs i år, så var bange for at der ikke ville være interesse i en tredje blog om dem, men det går da rigtig fint ind til videre med læsere. Smiley

Svartovich
Gæst

« Svar #17: 07 Aug 2012, 01:50 »

Ude og handle
Der er sket en masse på transfermarkedet. Først og fremmest kommer Azad Corlu og Christian Gytkjær ikke til at spille for os, som det først fremgik i planen. Jeg følte jeg kunne finde bedre permanente aftaler, til en mere fordelagtig løn, så de blev sendt tilbage til FCN inden sæsonstart. Udover dem har også Martin Fisch forladt reden, og taget til Glostrup Albertslund, da han ikke kunne få spilletid hos os.

Mht. indkøb er der sket en del. Jeg talte om at vi skulle have en dygtig keeper, som kunne konkurrere med Waltorp, og det har vi helt sikkert fået. Patrick  Bantamoi eller "The Black Jaguar" som de finske fans omtalte ham, skal vogte buret, ihvertfald ind til at Jens Waltorp er klar igen.

Derudover har vi også rustet op på backpladserne. Både en højre- og venstre-back er hentet ind, præcis som jeg ønskede. I højre side har vi rutinerede Dan Anton Johansen som har en masse erfaring fra Superligaen. Han skal agere backup for den unge Mads Brandis. I venstre side har vi købt en ung spiller, som passer rigtig god ind i truppen i form af Kristian Geertsen som skal kæmpe om pladsen med den anden talentfuld back Emil Farver.

Planen om at hente en venstrefløj droppede jeg, fordi jeg følte at færøske Gunnar Zachariasen fra b-truppen, godt kunne løfte opgaven sammen med Marc Dal Hende. Men i højre side er der dog kommet en forstærkning til at kæmpe om pladsen med Asanovski. B.93'eren Emil Dyre har fået den opgave.

På den offensive midtbane var vi helt blanke efter vi sendte Azad Corlu hjem. Jeg har valgt en meget ung, og urutineret spiller fra USA, som har fået massere kampe på USA's ungdomslandshold. Sidste sæson spillede han for FC Fyn, men fik aldrig sit gennembrud. Jeg ser dog et stort potentiale i ham. Jamel Johnson hedder den unge spiller der skal agere trequista i den kommende sæson.

Helt oppe i front manglede vi i forvejen bredte, og efter at have sendt Gytkjær hjem var det nu endnu mere en nødvendighed. Den stærke Anders Kaagh var manden der skulle spille i vores angreb. Desværre fik han en 2 måneders lang skade inden sæsonstart. Vi var nød til at være hurtige, og vi valgte at købe den målfarlige Allan Borgvardt for 80.000,- i den svenske klub Sylvia IF. jeg kender ikke meget til den tidligere AGF'er, men jeg håber virkelig han har niveauet, og det tror jeg han har, efter hans seneste halvsæson i Sverige at dømme.

Svartovich
Gæst

« Svar #18: 07 Aug 2012, 08:58 »

God start
Hillerød 0-3 AB
Rasmus Thelander (34, 75)
Allan Borgvardt (90+1)

AB 3-0 Næstved
Thomas Juel-Nielsen (17)
Jamel Johnson (52, 79)

Vejle 0-1 AB
Allan Borgvardt (28)

FC Sydvest 0-2 AB
Casper Offenberg (6)
Emil Dyre (73)

Vores første kamp var i Pokalturneringen. Vores modstandere var Hillerød, så jeg stillede med reservehold, og jeg forberedte mig ærlig talt mere på 1. divisions premiere. Vi vandt sikkert 3-0. Borgvardt kom på banen i det sidste kvarter, og i det 90. minut tog han et træk uden om forsvaret, og satte bolden helt oppe i hjørnet overlægger ind, og så var sejren forseglet med et klasse debutmål.

Den "rigtige" første kamp var mod Næstved på hjemmebane. De stillede meget defensivt op, i en 4-4-2, med to defensive midt. Jeg havde derimod tænkt mig at angribe fra første fløjt. Vi havde spillet hele kampen, men vi havde til tider svært ved at udnytte meget store chancer. I det 17. minut får vi et frispark et stykke uden for feltet, som Jamel Johnson tager sig af. Han lægger den perfekt i panden på Thomas Juel-Nielsen, som sikrer os føringen. I anden halveg scorer Jamel Johnson en drømmeflugter uden for feltet, og senere scorer han et flot langskud. Den unge offensiv midt havde en helt fantastisk kamp, med én assist og hele to mål.

Jeg følte jeg havde læst Vejle godt inden kampen, og mit taktiske oplæg fungerede perfekt. Jamel Johnson lægger en god aflevering, til Allan Borgvardt, som har ryggen til målet. Han vender sig om, og skyder bolden helt perfekt ind, uden tilløb. Klasse! Efter målet kommer vi under pres, og de har en enkelt stor chance i første halveg de ikke får udnyttet. I starten af anden halveg lægger Borgvardt en klasseaflevering i dybden til Dal Hende, som er helt fri med målmanden. Desværre skyder han bolden langt forbi. Bare få minutter senere har Vejle et skud på stolpen, og få minutter fælder en Vejle-spiller Geertsen i vores felt, og skyder igen på stolpen. Og lidt efter har vi også et hovedstød på overlæggeren. Træværket er bestemt ikke med nogle af holdende denne sommerdag i Vejle. Til sidst i kampen sætter vi os meget defensivt på banen, for at jagte en 0-1 sejr. Vi holder dem fra chancer, ind til en AB-spiller laver en tilbagelægning, som Kim Olsen opsnapper lige foran mål. Heldigvis skyder han langt over. Kort efter trækker dommeren fløjten. På dette tidspunkt lægger vi på en 1. plads alene, da intet andet hold har formået at vinde de to første runder.

Okay, jeg må indrømme at jeg ikke går så meget op i Pokalturneringen, da ligaen for mig er meget vigtig i denne sæson. Så igen satte jeg et reservespækket hold til at spille bold. Allerede efter 6 minutter sætte Offenberg et sikkert fladt skud i kassen. Kort efter rammer Frederik Weibel overlæggeren med et imponerende langskud. Få minutter bliver deres målmand skadet efter at have udført et udkast. Vi havde problemer med at ramme målet, men i det 73 minut sætter Emil Dyre en perfekt afslutning op i hjørnet, efter flot opspil. 0-2 til AB blev resultatet!

Svartovich
Gæst

« Svar #19: 07 Aug 2012, 09:00 »

I må endelig sige hvis i gerne vil have ændringer i bloggen, altså længde, screenshots af noget eller hvad du nu føler der mangler. Konstruktiv kritik er altid dejligt! Smiley

Svartovich
Gæst

« Svar #20: 07 Aug 2012, 12:18 »

To store talenter til AB
Kort inden transfervinduet lukker har AB sikret sig to stortalenter fra to Superligaklubber. Her er tale om keeperen Nicolai Jørgensen fra Brøndby og centerforsvaren Hani Naboulse fra Lyngby. Imens Hani var gratis, har vi betalt 10.000 danske kroner for Jørgensen. Men jeg ser et enormt potentiale i den unge målmand, og jeg tror faktisk han kan blive vores førstevalg, hvis han han lever op til mine forventninger. De 10 tusind er vist givet ekstremt godt ud.

Så har vi den talentfuld forsvar fra Palæstina, som er hentet gratis. Vi har i forvejen mange talenter i forsvaret, men han har helt klart også et kæmpe potentiale. Hani har fået en 3-årig kontrakt, og det samme har Nicolai Jørgensen. Vi ville gerne have givet længere, men AB kan i deres nuværende situation maks give 3-årige kontrakter.

Nicolai kommer til at bære nummer 28, og Hani nummer 29. På trods af deres unge alder vil de fra første sæson være en del af førsteholdstruppen, og Nicolai vil muligvis blive leget ud på et tidspunkt, for at udvikle hans erfaring med førsteholdsfodbold. Hani kan allerede fra dag ét bruges i rotationssystemet.

Dida
Gæst

« Svar #21: 07 Aug 2012, 12:28 »

Spændende indkøb. Jeg følger stadig med Smiley

Svartovich
Gæst

« Svar #22: 07 Aug 2012, 12:36 »

Spændende indkøb. Jeg følger stadig med Smiley
Er jeg glad for at høre! Du må endelig sige hvis noget kan gøres bedre Smiley

Svartovich
Gæst

« Svar #23: 07 Aug 2012, 12:54 »

Første nederlag i sæsonen efter 10 kampe
Der skulle hele 10 kampe til at få os ned med nakken. Vi gæstede Esbjerg, og inden da havde vores fire seneste kampe endt uagjort. Hver gang havde vi kommet foran, men de fik hver gang udlignet i de sidste minutter. Vi har også haft problemer med både Kaagh og Borgvardt, da de simpelthen afslutter for dårligt. Jeg satser på at lade dem gå ved kontraktudløb, og håber jeg kan hente en målfarlig angriber i vinterpausen. De får selvfølgelig chancen til at modbevise mig ind til da.

Men mht. Esbjerg kampen startede det hele faktisk godt. Rigtig godt. Klaus Lykke lavede et rigtig flot finesseskud, som bragte os foran. Esbjerg fik hurtigt udlignet. Og det var jo ok, men så i de sidste minutter kom de så foran. Jeg fik alle frem for at jagte en udligning, og det straffede Esbjerg ved at lukke kampen med 3-1.

Vi har haft en meget dårlig periode på det seneste, og jeg håber vi kan begynde at vinde igen, da vi virkelig bare slog alt modstand af banen i starten. I de første fire runder blev der ikke scoret et eneste mål imod os, men siden det første mål gik ind har vi kun vundet en kamp. Kun uafgjorte og et enkelt nederlag er det ellers blevet til. Det ikke godt nok!

S T I L L I N G E N
K A M P E

Svartovich
Gæst

« Svar #24: 07 Aug 2012, 13:26 »

Tidligere Arsenal-talent sikret til Januar
Jonas Hebo Rasmussen har skrevet under på en 3-årig aftale med os. Vi er meget glade for muligheden, jeg er sikker på at vi god gavn af hans kæmpe potentiale i fremtiden, men er sikker på at han allerede kan spille fast nu. Han vil blive brugt som boldvindende midt, og vil kæmpe om pladsen ved siden af Klaus Lykke, med Lukas Lerager.

Jonas startede med at spille bold i Hvidovre. I en ung alder fik han et tilbud fra Heerenveen som han afviste. Som 16-årig opdagede Arsenal hans talent, og fik ham på prøve. Han imponerede nok til en 3-årig kontrakt med London-klubben. Efter to år var han for gammel til ungdomsholdet, og han fik at vide han kunne få en plads i reserveholdstruppen . Selvom han havde et år tilbage af sin aftale, ville han gerne hjem til Danmark, så han fik lavet en aftale med klubben om at ophæve sin kontrakt.

Han vendte hjem, og han tog 1½ år i FC Nordsjælland. Han nåede aldrig at få en førsteholdskamp. Han skiftede tilbage til barndomsklubben Hvidovre IF, og er nu en nøglespiller for klubben. Men kun ind til vinterpausen, hvorefter han tørner ude for "Akademikerne", og bliver en vigtig brik i vejen mod succes. Skiftet går officielt igennem 5. januar 2012.
JONAS RASMUSSEN

Anfield Road
Manager

« Svar #25: 07 Aug 2012, 13:30 »

fedt at du kommer med updatesne så hurtigt.  nu har du lavet fire på en dag og hvis du holder tempoet så bliver det hurtigt en lang blog. Hold endelig dampen oppe  Smiley

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Svartovich
Gæst

« Svar #26: 07 Aug 2012, 13:32 »

fedt at du kommer med updatesne så hurtigt.  nu har du lavet fire på en dag og hvis du holder tempoet så bliver det hurtigt en lang blog. Hold endelig dampen oppe  Smiley
Tak, jeg skyldte også lidt efter ikke at have postet en eneste igår. Smiley

Stimorol
Førsteholdsspiller

Sv: #7 - Uglerne
« Svar #27: 07 Aug 2012, 14:34 »

Følger stadig, det er en fornøjelse at læse. KIU!!!!!

Liverpool, Dortmund, AGF

Svartovich
Gæst

Sv: #7 - Uglerne
« Svar #28: 07 Aug 2012, 14:49 »

Følger stadig, det er en fornøjelse at læse. KIU!!!!!
Mange tak!:)

Svartovich
Gæst

Sv: #8 - Uglerne
« Svar #29: 07 Aug 2012, 15:21 »

AB klar til kvartfinale
Efter nederlaget til Esbjerg, tabte vi også næste runde til Randers. Jeg valgte at stille med et noget stærkere hold i Pokalturneringen, og det gav pote. Allerede i 15 minut puttede Rasmus Thelander bolden i kassen. Senere i kampen, nærmere betegnet det 88. minut fik Kenan Hajdarevic udlignet, og det lignede forlænget spilletid.

Jeg havde en forestilling om at holde den på 1-1, fordi mine spillere var meget trætte, og vi var desuden en mand i undertal. Men blot to minutter efter pausen, 107. minut, scorer Thelander endnu engang, og skåner os for en nervepirrende straffesparkskonkur rence.

I kvartfinalen møder vi Thisted, men opgaven bliver ikke så nem som den for nogen lyder. De har slået både Hjørring, AGF og Brøndby ud af turneringen på deres vej, så det er ikke fordi de er kommet nemt igennem lodtrækningerne.

Men jeg vil satse på at komme så langt som muligt nu, jeg havde regnet med at ryge ud før, men nu vi har problemer i ligaen kan den her turnering måske give noget gejst til at præstere bedre. Jeg vil ihvertfald tage den seriøst fra nu af, hvilket jeg langt fra har gjort ind til nu.
K V A R T F I N A L E R

S T I L L I N G E N

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010