home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23475
  0 Brugere, 636 Gæster Online.

Nyeste Bruger: roysamantha224
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Det ægte nord
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Det ægte nord  (Læst 1797 gange)
Thore
Manager

Det ægte nord
« : 29 Jul 2012, 00:54 »

Fodbold og Canada, hænger det sammen?

Når man kigger på den store forkromede fodboldhistorie, ja så skal man godt nok kigge langt efter Canada. En enkelt VM deltagelse(1986, med exit i gruppespillet), og et par Gold cup trofæer er hvad det er blevet til.
På klub stadie har Canada ikke en stor tradition med professionelle hold.
Tilbage i 2007 skete der dog noget. Det amerikanske fodbold forbund havde besluttet sig for at udvide MLS, og det skabte plads til det første canadiske hold, nemlig Toronto FC.
Sidenhen er Vancouver Whitecaps også kommet til.

Toronto FC har dog ikke haft noget synderlig succes indtil videre i MLS, en 11. plads i grundspillet er det bedste man kan præsentere, og man har derved endnu ikke været med i play-off spillet.

Det er i følge klubbens bestyrelses formand Richard Peddie ikke godt nok, for det han selv kalder for "Canadas stolthed".
Det kostede den tidligere træner jobbet, og bestyrelsen har nu valgt og prøve noget helt nyt. Man har nemlig ansat den tidligere Barcelona spiller og 2 gange MLS vinder. Ronnie Ekelund.

Ronnie Ekelund startede hans karriere hos Brøndby tilbage i slut 80'erne.
Som ungdoms spiller imponerede han så meget, at selveste Barcelona i 92 tilbød ham en kontrakt. Det blev dog aldrig nogen succes, og Ekelund flakkede de næste mange år rundt omkring i Europa, og hans endelig gennembrud kom først i 2001, da han skiftede til San Jose Earthquakes, hvor han som sagt vandt to mesterskaber.
Siden han gik på pension har han fungeret som rådgiver i San Joses Earthquakes, sammentidlig med at han har taget en træner uddannelse på højeste plan.
Hvad han har lært får han nu lov at vise i Toronto, hvor den 39 årig dansker har fået en to årig kontrakt.

Til klubbens pressemøde stillede en journalist spørgsmålet: "Canada og fodbold, hænger det sammen?"

Ekelunds svar var klar og tydelig: "Det kommer det til".

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Gungner
Gæst

Sv: Det ægte nord
« Svar #1: 29 Jul 2012, 01:04 »

Major League Soccer - en liga jeg selv har haft lyst til at blogge om mange gange Smiley
Jeg følger bestemt med.

Og hvis du får besvær med reglerne, kan du jo passende læse min guide til MLS (Shameless self-promotion Wink )

Thore
Manager

« Svar #2: 29 Jul 2012, 01:19 »

Major League Soccer - en liga jeg selv har haft lyst til at blogge om mange gange Smiley
Jeg følger bestemt med.

Og hvis du får besvær med reglerne, kan du jo passende læse min guide til MLS (Shameless self-promotion Wink )

Jeg har allerede været i gang med at kigge på den  Wink
Det til trods, så skal jeg nok komme til at dumme mig når der skal findes nye spillere osv. Det er par FM siden jeg sidst har spillet i MLS, så der skal nok gået noget galt med alle de regler  Rullende Øjne

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Thore
Manager

« Svar #3: 29 Jul 2012, 11:54 »

En kort gennemgang af klubben

Toronto FC blev stiftet som en professionel klub i 2007, da man indtrådte i MLS. Klubben blev med det samme modtaget godt af de sportsglade canadiske fans, og har kørt med overskud hver eneste år.

Klubben hører hjemme på BMO Fields, som blev opført i 2006, så det stod klar til Tornonto FC's indtrædelse i MLS. I modsætning til mange andre stadions i nordamerika, så er dette bygget som et fodboldstadion, og har dermed sikret optimale forhold for den unge canadiske klub.
Det canadiske landshold har også deres hjembane her.
Stadionet kan rumme 23000 mennesker, og på trods af de barske vejr man nogle ganske kan støde på i Canada, ja så har klubben i deres første 4 MLS sæsoner haft et gennemsnitlig tilskuer tal på lidt over 20.000.

Ser man på truppen, ja så er der to spillere som stikker ud:
- Julian De Guzman

- Torsten Frings
Det er naturligvis også klubbens to designated players

De Guzman er den helt store stjerne på holdet. 28 år gammel og 48 landskampe for det canadiske landshold. Han er holdets sjæl, og den spiller man bygger klubben op om.
Han har haft en god karrirer i europærisk fodbold, som blandt andet tæller 78 bundesliga kampe for Hannover og 97 kampe for Deportivo i den bedste spanske række.
Han har det bedst på den centrale del af banen, hvor han både kan agerer som defensiv midt og offensiv midt. Han kan dog også sagtens bruges som kantspiller eller back.

Mens De Guzman holder sammen på holdet, så er Torsten Frings dog en rendyrket legende. 34 år gammel og hele 79 landskampe for Tyskland. Han har tilbragt næsten hele karrieren hos Werder Bremen, dog med et par afhop til Dortmund og Bayern Munchen.
Hans trofæ samling er også ganske fin:
Et tysk mesterskab
Tre pokal triumfer
Samt 2 bronze medaljer og 2 sølvmedaljer med det tyske landshold.

Ganske som De Guzman, så huserer Frings på den centrale midtbane, og de to skal til sammen udgøre ligaens forhåbentlig stærkeste midtbane duo.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010