Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 942 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
OL-Tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
4
5
[
6
]
7
8
...
10
Forfatter
Emne: OL-Tråden (Læst 24119 gange)
Thore
Manager
Sv: OL Tråden
«
Svar #75:
03 Aug 2012, 15:35 »
Jeg kan virkelig ikke se sammenligningen mellem Badminton skandalen og banecyklingen. Faktisk er det jo direkte modsætninger, da britterne gør det for at vinde
Det er jo noget man gør i banesporten, man gør det til EM, man gør det til VM og selvfølgelig gør man det til OL også. Det er en regelændring der skal til.
Jeg syntes man skal passe på med at trække de samme moralske regelsæt ned over samtlige sportsgræne, bare fordi det er OL. Vi smider heller ikke et fodbold hold ud fordi en af spillerne filmer, vel? Det er en del af gamet, bliver det opdaget får man et kort, men i de fleste tilfælde kan man trække et frispark til fordels for ens hold.
Er det grundlæggende dybt umoralsk? Ja, men sådan er sporten bare. Der sker i serie 3, det sker i CL finalen og det sker til OL.
"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."
Hcan
Landsholdsspiller
«
Svar #76:
03 Aug 2012, 16:28 »
Citat af: Anfield Road 03 Aug 2012, 12:10
ja det kan jeg egentlig godt følge dig i. Jeg synes bare ikke at man skal sammenligne denne sag med badminton sagen. Det har synes jeg er noget lidt andet.
På den ene side kan jeg godt følge at man ikke må sammenligne det de 2 situationer, og på den anden kan jeg ikke. Den olympiske ed siger:
Citat
På alle deltageres vegne lover jeg, at vi vil deltage i disse olympiske lege med respekt og lydighed over for de regler, der styrer dem, og i idrættens ånd, så det kan være til ære og hæder for vore hold
Er det måske i idrættens ånd at lade sig styrte, fordi man har startet dårligt ? Det er ligesom at man i speedway lader sig vælte, fordi man bliver ramt lidt af en af de andre kører! Det er det samme som at filme i fodbold fordi man bliver ramt en lille smule. I alle de andre sportsgrene bliver det stadig straffet, fordi det er mod sportens ånd!
At jeg så ikke mener man kan sammenligne det skyldes at Kineserne har forsøgt at tabe med vilje i flere gange i løbet af året, og det er jo den perfekte statement at komme med fra World Badminton federation (eller hvad det hedder) at udelukke dem i den mest prestigefyldte turnering. Men situationerne kan ikke sammenlignes, da det ikke er samme formål!
Dog syntes jeg det er klamt at lade sig styrte med vilje for at få en omstart! Men reglen er der, så hvorfor ikke udnytte det? Det er bare så meget mod sportens ånd at gøre det med vilje, og jeg mener der skulle være straf, for at misbruge en regel der er til for, hvis man er uheldig at styrte fra start.
Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12
Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II
>link<
Månedens blog:
Marts 2013
Præsidenten
Landsholdsspiller
«
Svar #77:
03 Aug 2012, 21:03 »
Citat af: Thore 03 Aug 2012, 15:35
Jeg kan virkelig ikke se sammenligningen mellem Badminton skandalen og banecyklingen. Faktisk er det jo direkte modsætninger, da britterne gør det for at vinde
I sidste ende er det da præcis det samme kineserne gjorde. For at få en bedre seedning så der var større chancer for at vinde.
Da badminton spillerne blev smidt ud var det da netop pga. at det var imod den olympiske ånd. Det må da i så fald også gælde her?
Jeg synes det er et utroligt dårlig signal at sende, at asiaterne bliver smidt ud af OL, men når noget ligende sker for en brite, har det ingen betydning.
Citat af: Hcan 03 Aug 2012, 16:28
Dog syntes jeg det er klamt at lade sig styrte med vilje for at få en omstart! Men reglen er der, så hvorfor ikke udnytte det? Det er bare så meget mod sportens ånd at gøre det med vilje, og jeg mener der skulle være straf, for at misbruge en regel der er til for, hvis man er uheldig at styrte fra start.
I princippet står der heller ikke noget i badmintonreglerne om at man ikke må tabe med vilje - de blev udelukkende smidt ud fordi det var imod den olympiske ånd. Samme må jo i så fald også gælde når man lader sig vælte.
«
Seneste Redigering: 03 Aug 2012, 21:06 af Rafinha
»
FC Barcelona
BlaZZo
FmFreaks' Venner
«
Svar #78:
03 Aug 2012, 21:18 »
Kina tabte med vilje, så de ikke skulle møde det andet Kina par i semifinalen, da de gerne vil møde hinanden i finalen så de dermed får 2 medaljer med hjem, de er så pisse grådige!
Kina fører også med i alt 42 medaljer nu, hvor USA har 40.
Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.
Spardle
Landsholdsspiller
«
Svar #79:
03 Aug 2012, 21:33 »
Citat af: BlaZZo 03 Aug 2012, 21:18
Vil lige sige til den statistik, så er jeg ret sikker på 1'eren er det land med flest guld, hvis ligemange så sølv, og til sidst bronze
Burnley, Aab, FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris
Hcan
Landsholdsspiller
«
Svar #80:
03 Aug 2012, 21:35 »
Kina tabte med vilje, så de ikke skulle møde det andet Kina par i semifinalen, da de gerne vil møde hinanden i finalen så de dermed får 2 medaljer med hjem, de er så pisse grådige!
Og med 2 medaljer yderligere i svømning har de nu begge 42 medaljer, og USA fører med 21 guld mod Kina's 20
>link<
Månedens blog:
Marts 2013
Anfield Road
Manager
«
Svar #81:
03 Aug 2012, 21:36 »
http://www.london2012.com/medals/medal-count/
"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
BlaZZo
FmFreaks' Venner
«
Svar #82:
03 Aug 2012, 21:37 »
Jajaja rolig nu, tingene går jo hurtigt under OL
Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.
Thore
Manager
«
Svar #83:
03 Aug 2012, 22:07 »
Citat af: Rafinha 03 Aug 2012, 21:03
I sidste ende er det da præcis det samme kineserne gjorde. For at få en bedre seedning så der var større chancer for at vinde.
Da badminton spillerne blev smidt ud var det da netop pga. at det var imod den olympiske ånd. Det må da i så fald også gælde her?
Jeg synes det er et utroligt dårlig signal at sende, at asiaterne bliver smidt ud af OL, men når noget ligende sker for en brite, har det ingen betydning.
I princippet står der heller ikke noget i badmintonreglerne om at man ikke må tabe med vilje - de blev udelukkende smidt ud fordi det var imod den olympiske ånd. Samme må jo i så fald også gælde når man lader sig vælte.
Er det normalt i badminton at man taber med vilje? Nej
Er det normalt og på den måde ganske lovligt i banecykling at man tager et styrt efter en dårlig start? Ja
Det er efter min mening en meget stor forskel. Og som jeg var inde på, hvis vi skal trække samme moralske regelsæt nedover alle sportsgrene, så skal alle fodboldholdene vel smides ud fordi de har filmet?
Om badminton spillerne skulle smides ud, ja det har jeg ikke forstand på. Men kan ikke se noget belæg for at smide banerytterne ud.
"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."
Hcan
Landsholdsspiller
«
Svar #84:
03 Aug 2012, 22:17 »
Citat af: Thore 03 Aug 2012, 22:07
Er det normalt og på den måde ganske lovligt i banecykling at man tager et styrt efter en dårlig start? Ja
Det er efter min mening en meget stor forskel. Og som jeg var inde på, hvis vi skal trække samme moralske regelsæt nedover alle sportsgrene, så skal alle fodboldholdene vel smides ud fordi de har filmet?
Om badminton spillerne skulle smides ud, ja det har jeg ikke forstand på. Men kan ikke se noget belæg for at smide banerytterne ud.
Er det normalt i badminton at man taber med vilje? JA (hvis man er kineser) - Det har det været i et godt stykke tid, uden at verdensforbundet har gjort noget ved det! Der står intet i nogle regler omkring man ikke må tabe en badminton kamp med vilje?
Er det normalt og på den måde ganske lovligt i banecykling at man tager et styrt efter en dårlig start? Nej - men det er normalt at skulle der ske et styrt starter man forfra - Reglerne bliver i den grad udnyttet på en usportslig måde! Men cykelforbundet godkender det jo netop ved ikke at gøre noget ved det!
Den store forskel ligger nok for mig i at i Badminton er det konsekvent kineserne der gør det og taber kampene med vilje, hvor jeg tvivler på det i banecykling er noget britterne gør konstant, så at smide dem hjem er groft, men en eller anden form for straf (evt. bøde) burde de sku få.
>link<
Månedens blog:
Marts 2013
Præsidenten
Landsholdsspiller
«
Svar #85:
03 Aug 2012, 23:00 »
Er i store dele enig i hvad Hcan skriver. Synes mindst det burde give en bøde og i hvert fald advarsel for at hvis det sker igen så må det altså betyde at man bliver smidt ud
Citat af: Thore 03 Aug 2012, 22:07
Nu skal jeg selvfølgelig indrømme at min viden indenfor banecykling ikke er den største. Men er det virkelig så meget en del af sporten at det kan sammenlignes med film i fodbold? For det har da selvfølgelig en betydning. Men alligevel - selv hvis det er tilfældet mener jeg også at der er en forskel da fodbold er en holdsport og derfor kan hele holdet ikke stilles til ansvar for en persons handling.
FC Barcelona
Thore
Manager
«
Svar #86:
03 Aug 2012, 23:06 »
Citat af: Hcan 03 Aug 2012, 22:17
Er det normalt og på den måde ganske lovligt i banecykling at man tager et styrt efter en dårlig start? Nej - men det er normalt at skulle der ske et styrt starter man forfra - Reglerne bliver i den grad udnyttet på en usportslig måde! Men cykelforbundet godkender det jo netop ved ikke at gøre noget ved det!
Jo det er normalt at man tager et styrt. Men det er klart, at normalt så siger man selvfølgelig ikke bagefter at man gjorde det med vilje. På samme måde som det er sjælendt at en fodbold spiller indrømmer at han filmede sig til et straffe.
Det blev i øvrigt også spottet med det samme af kommentatoren, at nu havde man "taget" et styrt, for at få en omstart.
Anfield Road
Manager
«
Svar #87:
03 Aug 2012, 23:09 »
Citat af: Thore 03 Aug 2012, 23:06
Jo det er normalt at man tager et styrt. Men det er klart, at normalt så siger man selvfølgelig ikke bagefter at man gjorde det med vilje. På samme måde som det er sjælendt at en fodbold spiller indrømmer at han filmede sig til et straffe.
Det blev i øvrigt også spottet med det samme af kommentatoren, at nu havde man "taget" et styrt, for at få en omstart.
Ja det lagde jeg også mærke til. Kommentatoren virkede ikke synderligt overrasket og sagde oven i købet at det var rutineret lavet. så ja, jeg vil tro at det er en del af sporten i ligeså høj grad som professionelle frispark er en del af fodbold. Hvorimod hvis Jan Harkamp havde kommenteret badminton kampen var han sikkert gået helt amok
"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med
dit
knæ!? Det er
Liverpools
knæ!" - Bill Shankly
Thore
Manager
«
Svar #88:
03 Aug 2012, 23:11 »
Citat af: Anfield Road 03 Aug 2012, 23:09
Ja det lagde jeg også mærke til. Kommentatoren virkede ikke synderligt overrasket og sagde oven i købet at det var rutineret lavet. så ja, jeg vil tro at det er en del af sporten i ligeså høj grad som professionelle frispark er en del af fodbold. Hvorimod hvis Jan Harkamp havde kommenteret badminton kampen var han sikkert gået helt amok
Ja lige præcis.
Altså vi kan godt blive enig om at er moralsk forkert.
Men igen, i fodbold er det også hamrende umoralsk at filme, men alle gør det. Sure, opdagere dommeren det bliver det måske straffet med et gult kort, men ud over det er der ingen konsekvenser.
Hcan
Landsholdsspiller
«
Svar #89:
03 Aug 2012, 23:18 »
Citat af: Thore 03 Aug 2012, 23:06
Det lyder jo til at du har meget stor kendskab til banecyklingen, og så kan jeg jo ikke sidde og sige at det ikke er normalt - men jeg kan simpelthen ikke tro at den regel er til for at man kan lade sig styrte når man får en dårlig start - Det kan godt være det er sådan reglen bruges effektivt, men så er det jo fordi der er et forbund, som ikke har været sin opgave voksen fra start (ligesom badminton forbundet) og fået den del af det fjernet fra start.
Jeg syntes det er dybt usportsligt at lade sig styrte, fordi man ikke har kunnet finde ud af starte! Det er jo bare min mening om det
>link<
Månedens blog:
Marts 2013
Sider:
1
...
4
5
[
6
]
7
8
...
10
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »