home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23286
  1 Bruger, 477 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pinkcitymodel
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Hvem vinder Touren 2012?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem vinder Tour de France 2012
Cadel Evans
- 16 (25,4%)
Bradley Wiggins
- 25 (39,7%)
Vincenzo Nibali
- 8 (12,7%)
Ryder Hesjedal
- 7 (11,1%)
Ivan Basso
- 0 (0%)
Levi Leipheimer
- 0 (0%)
Robert Gesink
- 2 (3,2%)
Franck Schleck
- 1 (1,6%)
Ikke en af ovenstående
- 4 (6,3%)
Antal Stemmer: 63

Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Hvem vinder Touren 2012?  (Læst 25666 gange)
Elmander19
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #15: 26 Jun 2012, 21:45 »

Nibali overrasker alt og alle, og vinder Touren! Nu hvor turen er uden både Andy Schleck og Alberto Contador, så er det op til Wiggins og Evans. Evans har ikke vist sidste års form endnu, Wiggins mangler stadig at bevise, at han 100 % er er en rytter, som man kan regne med over tre uger.

Nibali har vist det i Giroen, og han kører en godkendt enkeltstart, og kører bedre op ad end på Evans og Wiggins, derfor vinder han!
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #16: 26 Jun 2012, 22:07 »

Han kørte Giro d'Italia, hvor han godt nok udgik, men han kørte alligevel 14-15 etaper. Og så i stedet for at holde lille pause, kørte han Tour de Luxembourg og Tour de Suisse, hvorfor både ham selv og Kim Andersen har afskrevet klassementet. Han jagter enkelte etaper i stedet for. Valverde udtalte også, at Fränk Schleck havde toppet for tidligt: Link

@Blomvikings: Nu spørger han jo HVORFOR, folk ikke tror på ham.

OKAY ??

Jeg KOMMENTERER på hans udmelding om Schleck som vinder, jeg SVARER ikke på hans SPØRGSMÅL??
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #17: 26 Jun 2012, 22:13 »

OKAY ??

Jeg KOMMENTERER på hans udmelding om Schleck som vinder, jeg SVARER ikke på hans SPØRGSMÅL??

Du synes selv, at din kommentar kunne bruges til noget i den sammenhæng, som hans kommentar kom på? Eller at den på nogen måde er konstruktiv? Fair nok. Men argumenter dog for det.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #18: 26 Jun 2012, 22:19 »

Håber meget på, at det bliver en overraskelse i form af Nibali eller Sanchez, men tror også, at Wiggins vinder. Tror ikke Evans er så stærk som sidste år, men det er bare gætterier. En rytter som også godt kunne få en stor Tour er Van den Broeck, som jeg håber er storkørende, for så er han garant for angreb i bjergene.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #19: 26 Jun 2012, 22:57 »

Fränk Schleck, vil ikke have kaptajn-rollen hvilket kunne vise ganske tydeligt, enten er det et mediestunt. for at de andre skal tro han slet ikke kan præsterer, eller er det ganske enkelt fordi han ved han ikke kan gøre det.
En fyr som Robert Gesink, har han været dårligt kørerende siden folk ikke har stemt på ham, eller er han bare ikke god nok? Mener selv han skulle køre ganske udmærket i bjergene, hvilket måske kunne bringe nogle angreb i bjergene, og måske bringe noget mere spænding ind i løbet.
Nu var der også en der spurgte til Andy's forceringer, en mand som Ivan Basso kunne nok godt lave nogle forceringer, da hans angreb består i at køre langsomt op i fart, istedet for lige pludseligt at lave en hurtig acceleration, og sætte de andre fra hjul.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #20: 26 Jun 2012, 23:43 »

Du synes selv, at din kommentar kunne bruges til noget i den sammenhæng, som hans kommentar kom på? Eller at den på nogen måde er konstruktiv? Fair nok. Men argumenter dog for det.

9 ud af 10 indlæg herinde er ikke argumenter, men korte udråb/meninger og ofte ligegyldige postulater. Det er sådan de fleste debatforums fungerer, om det så er godt eller skidt er en anden sag.

Men hvis jeg skal redegøre for min holdning, (du har blandt andet linket til et interview med Valverde der fortæller en del af sandheden) så tror jeg ganske enkelt der er alt alt for mange enkeltstartskilomet er til at han har en chance, så meget bedre er han ikke op ad, hvis han overhovede er bedre.
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #21: 26 Jun 2012, 23:47 »

9 ud af 10 indlæg herinde er ikke argumenter, men korte udråb/meninger og ofte ligegyldige postulater. Det er sådan de fleste debatforums fungerer, om det så er godt eller skidt er en anden sag.

Men hvis jeg skal redegøre for min holdning, (du har blandt andet linket til et interview med Valverde der fortæller en del af sandheden) så tror jeg ganske enkelt der er alt alt for mange enkeltstartskilomet er til at han har en chance, så meget bedre er han ikke op ad, hvis han overhovede er bedre.
Enig med blommeviking. JG7 skal bare flette den fede.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #22: 26 Jun 2012, 23:48 »

Fränk Schleck, vil ikke have kaptajn-rollen hvilket kunne vise ganske tydeligt, enten er det et mediestunt. for at de andre skal tro han slet ikke kan præsterer, eller er det ganske enkelt fordi han ved han ikke kan gøre det.
En fyr som Robert Gesink, har han været dårligt kørerende siden folk ikke har stemt på ham, eller er han bare ikke god nok? Mener selv han skulle køre ganske udmærket i bjergene, hvilket måske kunne bringe nogle angreb i bjergene, og måske bringe noget mere spænding ind i løbet.
Nu var der også en der spurgte til Andy's forceringer, en mand som Ivan Basso kunne nok godt lave nogle forceringer, da hans angreb består i at køre langsomt op i fart, istedet for lige pludseligt at lave en hurtig acceleration, og sætte de andre fra hjul.

Mht. Gesink så synes jeg ganske enkelt han har vist for mange gange at han ikke har det i sig. Tror aldrig han vinder TdF. Det er som om at der altid mangler noget.

Basso's tid som potentiel TdF vinder er ovre, synes ikke han har styrken længere, og hans lange seje træk op ad virker ikke til at kunne ryste de bedste af. Og så har hans enkeltstart også en del mangler, på trods af at den blev forbedret under Riis. Smiley
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #23: 26 Jun 2012, 23:49 »

Enig med blommeviking. JG7 skal bare flette den fede.

Haha Smiley Går ud fra i kender hinanden med den kommentar .
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #24: 26 Jun 2012, 23:52 »

Nibali overrasker alt og alle, og vinder Touren! Nu hvor turen er uden både Andy Schleck og Alberto Contador, så er det op til Wiggins og Evans. Evans har ikke vist sidste års form endnu, Wiggins mangler stadig at bevise, at han 100 % er er en rytter, som man kan regne med over tre uger.

Nibali har vist det i Giroen, og han kører en godkendt enkeltstart, og kører bedre op ad end på Evans og Wiggins, derfor vinder han!

Har Nibali ikke fyret for meget krudt af i Giroen??

Jeg tror, det kommer til at stå mellem Wiggins og Evans, men Touren er uforudsigelig og der er altid mulighed for, at der dukker en ny mand frem på chancen.

Hvad med den nye mand fra sidste år, Pierre Rolland - tror folket herinde, at han kan stå for presset og leverer endnu bedre præstationer i år?
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #25: 26 Jun 2012, 23:57 »

Har Nibali ikke fyret for meget krudt af i Giroen??
Han deltog ikke i Giro'en. Han fokuserer 100% på årets Tour og har Basso som hjælperytter.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #26: 26 Jun 2012, 23:58 »

Nibali har ikke kørt Giro d'Italia i år. :-)

Pierre Rolland er tyndere end sidste år, så der burde være mulighed for et par gode resultater, men han er stadig ikke den store ørn på enkeltstarten. Han blev godt nok 20'er sidste år på Grenoble-enkeltstarten, men det niveau tvivler jeg på han kan ramme på begge enkeltstarter.

9 ud af 10 indlæg herinde er ikke argumenter, men korte udråb/meninger og ofte ligegyldige postulater. Det er sådan de fleste debatforums fungerer, om det så er godt eller skidt er en anden sag.

Måske er det et generelt billede af FmFreaks' debatforum, men den her tråd - hvor "9/10" indlæg rent faktisk er argumenter - modbeviser vel lidt din første sætning :-)
« Seneste Redigering: 26 Jun 2012, 23:59 af JG7 » Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #27: 26 Jun 2012, 23:59 »

9 ud af 10 indlæg herinde er ikke argumenter, men korte udråb/meninger og ofte ligegyldige postulater. Det er sådan de fleste debatforums fungerer, om det så er godt eller skidt er en anden sag.


Alle andre gør det, så er det vejen frem!!! Smiley

For at komme tilbage, så har jeg ikke rigtig haft tiden til at følge så meget med i cykling i løbet af foråret, men fik set et par etaper af både Tour de Suisse og Critérium du Dauphiné. Så hvis jeg skal konkludere noget ud fra det, så må det være at Wiggins og Evans bliver en tæt kamp. Wiggins virker fantastisk kørende og skulle have forberedt sig bedre i år end nogensinde før. Evans viste et par gange at han kunne tage sekunder på Wiggins i Dauphiné, men omvendt blev han altså sat grundigt på enkeltstarten.

Sky har et rigtigt stærkt hold, men spørgsmålet er om nogle af rytterne vil komme til at bruge for mange kræfter på at køre for Cavendish på de flade etaper og derved ikke kunne yde tilpas meget hjælp til Wiggins i bjergene og især hvis han kommer i den gule trøje og der vil blive krævet meget arbejde af dem. Der har Evans et hold, som i højere grad kun fokuserer på ham og ikke har andet at skulle arbejde for.
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #28: 27 Jun 2012, 00:14 »

Alle andre gør det, så er det vejen frem!!! Smiley

For at komme tilbage, så har jeg ikke rigtig haft tiden til at følge så meget med i cykling i løbet af foråret, men fik set et par etaper af både Tour de Suisse og Critérium du Dauphiné. Så hvis jeg skal konkludere noget ud fra det, så må det være at Wiggins og Evans bliver en tæt kamp. Wiggins virker fantastisk kørende og skulle have forberedt sig bedre i år end nogensinde før. Evans viste et par gange at han kunne tage sekunder på Wiggins i Dauphiné, men omvendt blev han altså sat grundigt på enkeltstarten.

Sky har et rigtigt stærkt hold, men spørgsmålet er om nogle af rytterne vil komme til at bruge for mange kræfter på at køre for Cavendish på de flade etaper og derved ikke kunne yde tilpas meget hjælp til Wiggins i bjergene og især hvis han kommer i den gule trøje og der vil blive krævet meget arbejde af dem. Der har Evans et hold, som i højere grad kun fokuserer på ham og ikke har andet at skulle arbejde for.

Hehe ja, I got it Smiley

Men jeg tror at Sky har en del fokus på Cavendish også, hvorimod Evans hold i år er endnu stærkere og man må vel forvente at alle kører for Evans. Det sku da lige være Gilbert der har fået frie tøjler. Men som sagt, så tror jeg simpelthen ikke på at Wiggins kan vinde. Han mangler stadig at bevise sin styrke i en GT, efter min mening. Og ja, jeg ved godt han før har præsteret i touren, men der var han ikke i nærheden af at vinde.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem vinder Touren?
« Svar #29: 27 Jun 2012, 01:09 »

Bliver forhåbentlig ikke en dyst mellem Wiggins og Evans målt på konservativ kørsel. Jeg håber på mange måder, at Wiggins fejler og at hans afventende kørsel ikke betaler sig - det er desværre nok ikke tilfældet. Skys hold er - som altid - latterligt stærkt og Wiggins vil få den bedste hjælp, han kunne tænke sig. Spørgsmålet er jo så, om der er energiressourcer nok til at have to agendaer i løbet. Cavendish kommer ikke til at vinde ligeså meget, som han plejer - det har han selv sagt. Han har tabt sig, og med det, er der også røget lidt power. Derudover, så vil han højst sandsynligt ikke engang være til start, når de rammer Paris. Noget kunne tyde på, at han dropper ud inden for at fokusere 100 på det OL, som er lige rundt om hjørnet. Så om den grønne trøje nogensinde bliver et emne på holdet, det tvivler jeg på. Især med Sagan med i løbet, der virker utilnærmelvis god. Jeg har en fornemmelse, at vi hurtigt vil se størstedelen af mandskabet arbejde for Wiggins (måske Mark selv? - det har han dog afvist et par interviews, jeg har læst) og spare sig på de flade - modsat de mange andre år med HTC-, hvorfor vi også vil se andre hold med meget mere initiativ til at hente udebruddene ind (Argos, Lotto, Leaky). Det kommer selvfølgelig også an på Marks start på løbet. Han er jo iøvrigt lige pludselig gået i 'Sagan-mode', hvor han har formået at få røven med over et par stygge bakker, så selvom 1. etape ligner noget, han skal holde sig langt fra, så ved man aldrig.. (næppe..)   

Men tror nu ikke det bliver så kedeligt, som det muligvis kunne tyde på at blive. Der er ryttere, som ikke rigtig har noget andet valg end at prøve lykken, hvor end den byder sig. 5 sekunder, 10 sekunder, 2 sekunder - alt kan bruges. Derfor var det også ekstra ærgerligt, at Andy måtte udgå. Om man kan lide manden eller ej, så var han en af nøglerne til at åbne løbet. Det må nu blive op til andre, og jeg kan allerede mærke, at jeg bliver endnu større fan af Sami, end jeg allerede er i forvejen. Det vi kan frygte for løbets underholdningsværdi, er en gentagelse af Giroen. Smadrer SKy alt liv og interesse ud af løbet, som Leakygas gjorde inden Bassos deroute, mens favoritterne ser forstenede på, så bliver det sgu nogle halvlange etaper.


Mit bud på en top-5:
Evans
Samuel Sanchez
Robert Gesink (er flyvende i tidskørslerne for tiden. Så mangler bjergstængerne bare at følge med)
Wiggins
Rolland
« Seneste Redigering: 27 Jun 2012, 01:12 af Njaourinho » Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010