home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 442 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Gode salg
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Gode salg  (Læst 11874 gange)
Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Gode salg
« : 04 Jun 2012, 20:55 »

Kort sagt er det en tråd, hvor man kan fremvise et salg, hvor man har fået lidt mere end forventet Smiley

Jeg fik sendt Stewart Downing til Inter for 120.000.000 DKK i starten af 2. sæson:

Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #1: 04 Jun 2012, 21:42 »

Fint initiativ Risum... Smiley for kunne være rart at se om det er muligt at score penge på nogle spillere. Synes selv det er møg svært at få solgt til en ordenlig pris... Sur I hvert fald i fm12...

Edit: Men 120 for en spiller der blev givet 135 for, ved jeg ikke om kan betegnes som et godt salg... Just saying  Peace
« Seneste Redigering: 04 Jun 2012, 21:45 af Highbury » Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #2: 04 Jun 2012, 21:44 »

Synes selv det er møg svært at få solgt til en ordenlig pris...

Exactly. Derfor synes jeg det kunne være fedt, hvis nogle havde handlet godt.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #3: 04 Jun 2012, 21:45 »

Fint initiativ Risum... for kunne være rart at se om det er muligt at score penge på nogle spillere. Synes selv det er møg svært at få solgt til en ordenlig pris...

den oplevelse har jeg egentlig også. jeg synes bare aldrig at der er nogen der byder på mine spillere. så når jeg sælger er det altid fordi jeg har tilbudt spilleren. og så giver det jo underpris  Sur
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #4: 04 Jun 2012, 21:48 »

Exactly. Derfor synes jeg det kunne være fedt, hvis nogle havde handlet godt.

Ja, jeg sys at det har været møg svært her i fm12, husker da i hvert fald bedre tider for nogle versioner siden Smiley Men ja, skal da li ha kigget mine handler igennem, og se om jeg faktisk har tjent noget nogensinde Smiley (mht. mit edit på den første kommentar)

den oplevelse har jeg egentlig også. jeg synes bare aldrig at der er nogen der byder på mine spillere. så når jeg sælger er det altid fordi jeg har tilbudt spilleren. og så giver det jo underpris  Sur

Exactly... samme jeg oplever... At sælge Drogba for 40, som jeg gjorde i Chelsea, er jo latterligt... solgte ham kun for at mindske lønudgifter... og ja alle andre jeg har forsøgt at sælge er blevet solgt til spotpris, blot fordi jeg ville af med dem...
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #5: 04 Jun 2012, 22:18 »

Jeg har lavet masser af handler med overskud i, sender lige en liste med SS når jeg har fået dem lavet! Smiley
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #6: 04 Jun 2012, 22:22 »

Jeg har lavet masser af handler med overskud i, sender lige en liste med SS når jeg har fået dem lavet! Smiley

Nu var tråden ikke ment som at man bar skal vise hvor man har fået overskud, men mere hvis man føler at man har fået presset en god del penge ud af en anden klub...

Har selv haft et par handler, som fx Chamakh, Krishna som begge kom på fri og gik for hhv. 95 og 55 (mener jeg det var). Samt Kadlec der blev hentet for 35 og solgt igen for 65... men tja ikke nogen af de handler hvor jeg følte jeg fik presset nok ud af klubben der købte spilleren...
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #7: 04 Jun 2012, 22:28 »

Nu var tråden ikke ment som at man bar skal vise hvor man har fået overskud, men mere hvis man føler at man har fået presset en god del penge ud af en anden klub...

Har selv haft et par handler, som fx Chamakh, Krishna som begge kom på fri og gik for hhv. 95 og 55 (mener jeg det var). Samt Kadlec der blev hentet for 35 og solgt igen for 65... men tja ikke nogen af de handler hvor jeg følte jeg fik presset nok ud af klubben der købte spilleren...

Ved ikke om jeg har misforstået noget, men så vidt jeg kan læse skriver folk at de ikke føler de kan sælge deres spillere for nok... Og hvis man tjenere masser af penge går jeg udfra at man har fået et godt beløb? Eller?
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #8: 04 Jun 2012, 22:30 »

Ved ikke om jeg har misforstået noget, men så vidt jeg kan læse skriver folk at de ikke føler de kan sælge deres spillere for nok... Og hvis man tjenere masser af penge går jeg udfra at man har fået et godt beløb? Eller?

Jeg må erklærer mig enig med dig.

I mit FCM save hvor jeg er 20 sæsoner henne kan jeg i øvrigt nævne at jeg har købt spillere for 500 millioner kroner, mens jeg har solgt for 540 millioner kroner.

Så det er jeg ganske tilfreds med! Smiley
Logged


Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #9: 04 Jun 2012, 22:33 »

Jeg må erklærer mig enig med dig.

I mit FCM save hvor jeg er 20 sæsoner henne kan jeg i øvrigt nævne at jeg har købt spillere for 500 millioner kroner, mens jeg har solgt for 540 millioner kroner.

Så det er jeg ganske tilfreds med! Smiley

I mit QPR save tror jeg den hedder 4,9 mia køb og 6,1 mia salg! Smiley
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #10: 04 Jun 2012, 22:44 »

Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #11: 04 Jun 2012, 23:58 »

Ved ikke om jeg har misforstået noget, men så vidt jeg kan læse skriver folk at de ikke føler de kan sælge deres spillere for nok... Og hvis man tjenere masser af penge går jeg udfra at man har fået et godt beløb? Eller?

Kan se jeg li fik modsagt mig selv en smule, prøver lige igen...

Overskud på handlerne er selvfølgelig altid positive, men jeg synes det er i alt for få tilfælde hvor man kan lave fortjeneste på et spillersalg... ofte synes jeg man må sælge en spiller med tab, for at komme af med en spiller inden de bliver utilfredse... og ens unge stjernefrø sælger man jo ikke før de byder højt nok (hvilket er meget højt)...

De tre handler jeg selv nævnte, er de eneste større handler med fornuftigt overskud jeg har lavet, i de par saves jeg har haft gang i her i fm12 (men er pt. i det længste save nået til 2015, så salg af regen talenter jeg har trænet op har ikke haft sine chancer for at blive testet endnu)... Vil gerne over en bestemt procentsats før jeg vil kalde det et succesfuld salg...  så måske mere et spørgsmål om hvor man sætter grænsen for et godt salg...
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #12: 05 Jun 2012, 07:17 »

Kan se jeg li fik modsagt mig selv en smule, prøver lige igen...

Overskud på handlerne er selvfølgelig altid positive, men jeg synes det er i alt for få tilfælde hvor man kan lave fortjeneste på et spillersalg... ofte synes jeg man må sælge en spiller med tab, for at komme af med en spiller inden de bliver utilfredse... og ens unge stjernefrø sælger man jo ikke før de byder højt nok (hvilket er meget højt)...

De tre handler jeg selv nævnte, er de eneste større handler med fornuftigt overskud jeg har lavet, i de par saves jeg har haft gang i her i fm12 (men er pt. i det længste save nået til 2015, så salg af regen talenter jeg har trænet op har ikke haft sine chancer for at blive testet endnu)... Vil gerne over en bestemt procentsats før jeg vil kalde det et succesfuld salg...  så måske mere et spørgsmål om hvor man sætter grænsen for et godt salg...

Det handler om at sælge det helt rigtige tidspunkt. Lige efter en spiller har toppet, og hans karriere er på vej tilbage. En ting jeg altid gør når jeg sælger spillere til store beløb, er at hvis jeg forventer 200-250 mio f.eks. så tilbyder jeg ham til 450 mio første gang. Bare sæt den første pris absurd højt. De byder self ikke 450 mio, men jeg syntes der er tendenser til at der kommer sindsygt høje bud, og man i hvert fald modtager det maksimale de givne klubber vil give. Aldrig sæt overliggeren for lavt, og hvis ingen byder sænker du den bare lige med 50 mio. Smiley På et tidspunkt skal budet nok være der Wink
Logged

CarlosVela
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #13: 05 Jun 2012, 10:55 »

Må sige at jeg i min Alcorcon karriere har tjent fint på salg af spillere Smiley

Summen af købte spillere: 930 mio. kr.
Summen af solgte spillere: 1,2 mil. kr.

Den er blevet hjulpet godt at jeg med 2 spillere har købt dem til 16 mio. og solgt til henholdsvis 85 og 100 mio. Smiley
Logged

FMFreaks inside you.

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gode salg
« Svar #14: 05 Jun 2012, 13:13 »

Det handler om at sælge det helt rigtige tidspunkt. Lige efter en spiller har toppet, og hans karriere er på vej tilbage. En ting jeg altid gør når jeg sælger spillere til store beløb, er at hvis jeg forventer 200-250 mio f.eks. så tilbyder jeg ham til 450 mio første gang. Bare sæt den første pris absurd højt. De byder self ikke 450 mio, men jeg syntes der er tendenser til at der kommer sindsygt høje bud, og man i hvert fald modtager det maksimale de givne klubber vil give. Aldrig sæt overliggeren for lavt, og hvis ingen byder sænker du den bare lige med 50 mio. Smiley På et tidspunkt skal budet nok være der Wink

Ja, timing er vigtigt i de salg.. også derfor jeg af og til prøver at spille mine salgsobjekter varme, inden et evt. salg... Dog synes jeg ofte at hvis jeg udbyder dem til en for høj pris, så vil klubberne ikke røre dem med en ildtang... Selv hvis det er en spiller der ikke er til salg, så vil de heller ikke byde nok til at jeg vil overveje et salg... Men tja da mit Arsenal save er det eneste tidspunkt hvor jeg har oplevet det, så er det også svært, for har meget få spillere jeg ikke kan se et endnu ikke udnyttet potentiale i, med en gennemsnitsalder på 22 Smiley

Men må da li prøve det af engang til, om jeg ikke kan presse noget mere ud af spillerne... Men i mit igangværende save (uden job) er jeg i Fulham, hvor der ikke er meget at sælge af, eller købe for, så smutter nok derfra til sommer (10 kampe væk)...
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010