home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  2 Brugere, 416 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?  (Læst 4868 gange)
T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« : 04 Jun 2012, 16:29 »

Tænker tit i tråden: "hvordan skal jeg bruge ham?" at folk "æder råt" at spilleren præsterer godt, hvis blot han tilegnes den pågældende rolle, men sådan hænger spillet jo slet ikke sammen (heldigvis).

Hvordan får man spilleren til at fungere i den pågældende rolle? Passer en target man og en poacher (skarpretter) sammen eller skal poacher hellere have en trequatista til at fodre ham? Hvilke roller har spillerne omkring en box til box spiller (som jeg de sidste 4 spil IKKE har haft succes med) for at iscenesætte ham og få ham til at præstere max?

Del jeres erfaringer, hvorledes I lige præcis får det bedste ud af jeres stjernespillere, uanset om han spiller i forsvaret, midtbanen eller angrebet.

PS: Indlægget er også ment i håb om yderligere diskussioner om spillets taktiske elementer, som jeg engang i mellem sukker efter Rullende Øjne
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« Svar #1: 04 Jun 2012, 16:36 »

jeg vil sige at jeg på den centrale midtbane har haft stor succes med at bruge en boldvindende midtbanespiller ved siden af en felt-til-felt. Kan dog lige oplyse om at en fremskudt playmaker sammen med en felt-til-felt ikke fungerer. i hvert fald ikke for. når jeg så spiller tre mands midtbane ser den ofte sådan ud:

Defensiv midbanespiller
Felt-til-felt
Boldvindende midtbanespiller.

det fungerer fint for mig
Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« Svar #2: 04 Jun 2012, 16:39 »

Denne konstellation fungerer rigtigt godt for mig på den centrale midtbane.


                Fremskudt playmaker (Pastore)

(Gerrard)Felt-til-felt     Boldvindende. (Kuzmanovic/Aquilani)

Playmakeren kan også sagtens rykkes ned på den centrale  Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« Svar #3: 20 Jun 2012, 10:36 »

jeg vil sige at jeg på den centrale midtbane har haft stor succes med at bruge en boldvindende midtbanespiller ved siden af en felt-til-felt. Kan dog lige oplyse om at en fremskudt playmaker sammen med en felt-til-felt ikke fungerer. i hvert fald ikke for. når jeg så spiller tre mands midtbane ser den ofte sådan ud:

Defensiv midbanespiller
Felt-til-felt
Boldvindende midtbanespiller.

det fungerer fint for mig
Får du dermed din felt-til-felt spiller til at score mange mål og få gode karakterer?
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« Svar #4: 20 Jun 2012, 10:38 »

Denne konstellation fungerer rigtigt godt for mig på den centrale midtbane.


                Fremskudt playmaker (Pastore)

(Gerrard)Felt-til-felt     Boldvindende. (Kuzmanovic/Aquilani)

Playmakeren kan også sagtens rykkes ned på den centrale  Smiley
Rykker du playmakeren ned hvis spillet ikke kører for dig eller hvis spillet ikke fungere for playmakeren? Bruger du en poacher eller wingers, som din playmaker iscenesætter?
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« Svar #5: 20 Jun 2012, 16:49 »

Kan godt lide ideen bag tråden... for pt roder jeg meget med taktikken, for kan ikke få Wolfsburg til at fungere... havde det meget nemmere i Fulham...

Der er meget stor forskel på hvad der virker, i de forskellige ligaer, synes jeg... Især med middelmådigt spillermateriale...

Roder fx med at få Tuncay Sanli, Hitzelsperger og Mario Suarez til at virke på midtbanen, men det fungerer ikke med en Playmaker og MC support og DM... Ærgrer mig lidt nu spillerne har et godt niveau når man ser på deres stats...
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« Svar #6: 20 Jun 2012, 16:54 »

Rykker du playmakeren ned hvis spillet ikke kører for dig eller hvis spillet ikke fungere for playmakeren? Bruger du en poacher eller wingers, som din playmaker iscenesætter?

Ja, nogle gange bliver han rykket ned på central midt.

Jeg spillede med en indvendig angriber på højre fløj (lavezzi), en fremskudt playmaker på venstre fløj (hazard) og så Suarez som Fremskudt angriber.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

ScottLind
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« Svar #7: 20 Jun 2012, 17:24 »

Jeg kører normalt med to taktikker, hvor jeg har haft stor succes.

Nummer 1:

----------------Skarpretter---------------
Wing---------Offensiv midt--------Wing
-----Boldvindende-----Playmaker------
-------------------------------------------
Fullback---Opdækker-Stopper-Fullback
-------------------------------------------
--------------Mål(Forsvar)---------------


Nummer 2:

--------Skarpretter--Trequartista-------
Wing--------------------------------Wing
-----Boldvindende-----Playmaker------
-------------------------------------------
Fullback---Opdækker-Stopper-Fullback
-------------------------------------------
--------------Mål(Forsvar)---------------

Jeg har prøvet at ændre rollen som offensiv midt på den første, men det fungerede slet ikke, næsten ligemeget hvem jeg spiller med.
Udover det har jeg også prøvet at spille med en skarpretter, uden offensiv midt og trequartista, hvor jeg har haft en defensiv midt, felt-til-felt og playmaker. Det virkede heller ikke.
Logged

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« Svar #8: 20 Jun 2012, 17:26 »

Ja, nogle gange bliver han rykket ned på central midt.

Jeg spillede med en indvendig angriber på højre fløj (lavezzi), en fremskudt playmaker på venstre fløj (hazard) og så Suarez som Fremskudt angriber.
Du er glad for de fremskudte Rullende Øjne Er de begge offensive eller støtte (sup)?
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« Svar #9: 20 Jun 2012, 17:30 »

Jeg kører normalt med to taktikker, hvor jeg har haft stor succes.

Nummer 1:

----------------Skarpretter---------------
Wing---------Offensiv midt--------Wing
-----Boldvindende-----Playmaker------
-------------------------------------------
Fullback---Opdækker-Stopper-Fullback
-------------------------------------------
--------------Mål(Forsvar)---------------


Nummer 2:

--------Skarpretter--Trequartista-------
Wing--------------------------------Wing
-----Boldvindende-----Playmaker------
-------------------------------------------
Fullback---Opdækker-Stopper-Fullback
-------------------------------------------
--------------Mål(Forsvar)---------------

Jeg har prøvet at ændre rollen som offensiv midt på den første, men det fungerede slet ikke, næsten ligemeget hvem jeg spiller med.
Udover det har jeg også prøvet at spille med en skarpretter, uden offensiv midt og trequartista, hvor jeg har haft en defensiv midt, felt-til-felt og playmaker. Det virkede heller ikke.
Bemærker straks du spiller anderledes end jeg i forsvaret, da mine (2 centrale midterforsvarere) ALTID har samme funktion - altså stopper (faktisk altid normalt). Prøvede selv med din konstellation UDEN succes, så da jeg skiftede og det gik bedre har jeg holdt ved. Spiller du altid sådan defensivt og er du tilfreds med forsvarets præstationer?
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« Svar #10: 20 Jun 2012, 17:32 »

Kan godt lide ideen bag tråden... for pt roder jeg meget med taktikken, for kan ikke få Wolfsburg til at fungere... havde det meget nemmere i Fulham...

Der er meget stor forskel på hvad der virker, i de forskellige ligaer, synes jeg... Især med middelmådigt spillermateriale...

Roder fx med at få Tuncay Sanli, Hitzelsperger og Mario Suarez til at virke på midtbanen, men det fungerer ikke med en Playmaker og MC support og DM... Ærgrer mig lidt nu spillerne har et godt niveau når man ser på deres stats...
Måske ligger angriber(ne) og/eller fløjene forkert ift. at fodre dem og skille sig af med bolden? Spiller du direkte og anvender playmaker?
Logged

ScottLind
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« Svar #11: 20 Jun 2012, 17:42 »

Bemærker straks du spiller anderledes end jeg i forsvaret, da mine (2 centrale midterforsvarere) ALTID har samme funktion - altså stopper (faktisk altid normalt). Prøvede selv med din konstellation UDEN succes, så da jeg skiftede og det gik bedre har jeg holdt ved. Spiller du altid sådan defensivt og er du tilfreds med forsvarets præstationer?

Jeg er ganske tilfreds. Jeg lukker ikke en helvedes masse mål ind Smiley Der er selvfølgelig bedre kampe end andre, hvor den ene har en offday Wink

Men tænker altid at forsvaret skal have en type der går forrest og tager taklingerne, og hamre bolden væk hvis det kræves. Det er stopperen. Opbakkeren skal så gå ind og tage boldene længere tilbage på banen. Han skal så også prøve sig med dybestikninger i en hurtig kontra Smiley
Logged

AaB, Atlético de Madrid, Manchester United
- Rød hele vejen igennem!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« Svar #12: 20 Jun 2012, 18:02 »

Måske ligger angriber(ne) og/eller fløjene forkert ift. at fodre dem og skille sig af med bolden? Spiller du direkte og anvender playmaker?

Pt. har jeg skiftet tilbage til en helt flad 4 - 4 - 2, som heller ikke virker for mig li pt... taber sjældent men spiller alt for meget uafgjort... skal dog også siges at jeg er igang med at genrejse dem fra en forfærdelig første halvsæson...

med de tre på midten så min taktik således ud:

MM
fv - fc - fc - fh
dm
mc - playmaker
omv - omh
fremskudt
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvem passer sammen (rollefordelingen)?
« Svar #13: 15 Aug 2012, 18:31 »

Har efter oprykning til PL i første sæson fået van Nistelrooy på fri transfer som makker til Niang. Scoop af de helt store (bortset fra Adler), men så stopper det også hér! 18(1) kampe, 1 mål og 0 assists er facit og en 13. plads (tilfredsstillende). Han anbefales som deeplying forward (a) og så fine muligheder i ham dér, men har jo intet positivt fået ud af ham. Spiller/spillede 4-1-2-1-2 med Niang som poacher og prøvede med resultatmæssig succes at skifte til 4-1-3-2, hvor den off. midt faldt ned på den centrale midtbane.

Hvordan ville du spille mine 3 forreste pladser med Lucas Andersen, v. Nistelrooy og Niang? De centrale folk er Delph, Cork(har ham fra start) og Schneiderlin(har ham fra start) (def), med 2 wingbacks Santon og Fox(har ham fra start).
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010