home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  2 Brugere, 704 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Økonomisk linje
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Økonomisk linje  (Læst 7744 gange)
Highbury
Landsholdsspiller

Sv: Økonomisk linje
« Svar #15: 06 Jul 2012, 19:03 »

ja jeg tager lige fat i min gamle tråd igen  Smiley

er jeg den eneste der oplever at klubben aldrig får overskud? jeg holder mig alttid til mit lønbudget men alligevel ender jeg altid med underskud. andre der også oplever det?

Det er ik blot at du holder dig inden for dit lønbudget, det skal også være budgeteret korrekt i forhold til klubbens tilstand. Hvis du fx har budgeteret med at vinde ligaen og der ved indkassere en masse præmie og tv penge, så får du et højt budget, men hvis det så ikke lykkes dig at vinde, så går der kage i det, selv om du holder dig inden for rammerne. Men der er også andre faktorer som afbetaling af gæld og transfers.

Jeg formåede at få Arsenal til at kører på skinner igen, ved at fortsætte Wengers måde at handle på efter jeg havde fået samlet mig det nødvendige hold. Købte stort ind, med undtagelse af de seneste 3-4 transfervinduer, men har så solgt igen for at tjene penge ind, samt været heldig at vinde nogle turneringer.

Men så kom der et kvaj her i den sommerpause jeg er i nu, og fuckede helt med økonomien ved at overtage klubben. Jeg kan nu ikke længere se hvad jeg selv har opnået da den nye ejer har smidt ca. 2 mia. ind på kontoen... Var ude for det samme i FM11, lige da klubben begynder at kører super godt, så kommer der en ny ejer der overtager klubben. Det ødelægger noget af det sjove ved at få det til at køre økonomisk... Var ellers 3. rigeste inden overtagelsen.

Anfield Road
Manager

« Svar #16: 06 Jul 2012, 20:17 »

Det er ik blot at du holder dig inden for dit lønbudget, det skal også være budgeteret korrekt i forhold til klubbens tilstand. Hvis du fx har budgeteret med at vinde ligaen og der ved indkassere en masse præmie og tv penge, så får du et højt budget, men hvis det så ikke lykkes dig at vinde, så går der kage i det, selv om du holder dig inden for rammerne. Men der er også andre faktorer som afbetaling af gæld og transfers.

Jeg formåede at få Arsenal til at kører på skinner igen, ved at fortsætte Wengers måde at handle på efter jeg havde fået samlet mig det nødvendige hold. Købte stort ind, med undtagelse af de seneste 3-4 transfervinduer, men har så solgt igen for at tjene penge ind, samt været heldig at vinde nogle turneringer.

Men så kom der et kvaj her i den sommerpause jeg er i nu, og fuckede helt med økonomien ved at overtage klubben. Jeg kan nu ikke længere se hvad jeg selv har opnået da den nye ejer har smidt ca. 2 mia. ind på kontoen... Var ude for det samme i FM11, lige da klubben begynder at kører super godt, så kommer der en ny ejer der overtager klubben. Det ødelægger noget af det sjove ved at få det til at køre økonomisk... Var ellers 3. rigeste inden overtagelsen.

nu kom sponsorpengene også lige ind kassen så det lunede lidt  Smiley

men ellers er det faktisk okay. pengene vælter på ingen måde ind, men vi overlever. har et lille underskud på ca 50.000 p/u. så jeg klarer mig nok Smiley

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #17: 06 Jul 2012, 21:16 »

nu kom sponsorpengene også lige ind kassen så det lunede lidt  Smiley

men ellers er det faktisk okay. pengene vælter på ingen måde ind, men vi overlever. har et lille underskud på ca 50.000 p/u. så jeg klarer mig nok Smiley

Okay, da godt at klubben overlever... Jeg gik fra at ha 5-600 mio på balancen til nu at have 2.1 mia.
Kun mine unge talenter der gør jeg gider fortsætte savet.

Anfield Road
Manager

« Svar #18: 06 Jul 2012, 21:20 »

Okay, da godt at klubben overlever... Jeg gik fra at ha 5-600 mio på balancen til nu at have 2.1 mia.
Kun mine unge talenter der gør jeg gider fortsætte savet.

jamen så har du da klaret den meget godt  Smiley

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #19: 06 Jul 2012, 21:51 »

jamen så har du da klaret den meget godt  Smiley

De mange penge kom jo med den nye ejer,,, Men havde selv skrabet et par 100 mio sammen inden da...

Anfield Road
Manager

« Svar #20: 06 Jul 2012, 21:56 »

De mange penge kom jo med den nye ejer,,, Men havde selv skrabet et par 100 mio sammen inden da...

ændrer ikke på at du har styr på det  Smiley

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #21: 06 Jul 2012, 22:05 »

ændrer ikke på at du har styr på det  Smiley

Det er et af de få spil hvor jeg har haft så meget succes...
Har skam også prøvet det modsatte, i saves hvor jeg ikke har brugt noget af det jeg har lært på studiet Wink

mikestorbank
Lilleputspiller
*

« Svar #22: 06 Jul 2012, 23:03 »

Det kan gøre ondt nogle gange men noget jeg har haft "held" med er og sælge nøglespillerne og erstatte dem med billigere spillere og/eller talenter. Men har Viborg ikke nogle udemærkede talenter som sagtens kan klare sig fri af nedrykning i supen?

Én klub, èt Landshold - FC Bayern & Tyskland.

Anfield Road
Manager

« Svar #23: 06 Jul 2012, 23:06 »

Det kan gøre ondt nogle gange men noget jeg har haft "held" med er og sælge nøglespillerne og erstatte dem med billigere spillere og/eller talenter. Men har Viborg ikke nogle udemærkede talenter som sagtens kan klare sig fri af nedrykning i supen?

jooo. de havde de vist... men som sagt er det en gammel tråd og jeg er for længst begyndt på et nyt save  Smiley

Søgaard
Gæst

« Svar #24: 06 Jul 2012, 23:45 »

Jeg har aldrig rigtig haft problemer med at holde budgetterne og har faktisk kun underskud i de sæsoner, hvor jeg handler stort ind og her er underskuddet stadigvæk blot i de de to-cifrede millioner danske kroner.

Jeg er cirka to millioner under mit lønbudget på 12 mio og har generelt formået at holde mig et godt stykke under dette budget gennem samtlige sæsoner, hvilket altid hjælper. Derudover har jeg aldrig satset over evne og købt stort ind, uden at have indtægterne i sigte eller købt spillere på afbetaling, hvilket hjælper utrolig meget på økonomien!

Det har betydet at jeg på nuværende tidspunkt har i underkanten af 600 mio på balancen og et overskud på 188 mio her i marts måned 2021. Dette er med indkøb for 50 mio og salg for 125 mio for sæsonen.

ahlmann
Lilleputspiller
*

« Svar #25: 10 Jul 2012, 12:29 »

Spørgsmål

jeg blir ved med at tabe penge hver måned, det forstår jeg ikke helt, der siges at jeg holder mig inden for lønbuddget???

Birkedahl
Landsholdsspiller

« Svar #26: 10 Jul 2012, 12:43 »

Spørgsmål

jeg blir ved med at tabe penge hver måned, det forstår jeg ikke helt, der siges at jeg holder mig inden for lønbuddget???
Jeg skal ikke gøre mig vildt klog på det, så meget har jeg ikke spillet denne udgave.

Men jeg kunne forestille mig, at da du har justeret budgettet, har sat lønnen for højt. Det betyder så at du ikke kan købe for særlig mange penge. Men når du sætter lønbudgettet for højt, så vil det give underskud, og du kan kun gøre det i en kort periode.

Næste gang du har mulighed for, så sæt transferbudgettet op, men uden at købe spillere. Så vil jeg tro at du kan holde lønnen nede.

Edit: Se iøvrigt Highbury svar øverst på denne side.  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 10 Jul 2012, 12:46 af Birkedahl » Logged

Veni, vidi, vici

ahlmann
Lilleputspiller
*

« Svar #27: 10 Jul 2012, 14:11 »

okay men jeg har omkring 2 mia til at købe for, er bruger bruger langt fra mit lønbudget, men så skal det vil rettes til så til passer med det jeg bruger nu ca. altså så jeg ikke ( har penge til overs på lønbudget )

Miger
Lilleputspiller
*

« Svar #28: 17 Jul 2012, 13:12 »

Synes aldrig min økonomi bliver dårlig. Spiller for det meste også med store hold, men da jeg var manager for LFA købte jeg en hel masse spillere på fri transfer. Der kom ikke underskud. Købte spillere nærmest hver uge i spillet, men den lå hele tiden mellem -10 og +10 tusind kroner Opstemt

Knuds3n
Juniorspiller
**

« Svar #29: 25 Jul 2012, 15:52 »

ja jeg tager lige fat i min gamle tråd igen  Smiley

er jeg den eneste der oplever at klubben aldrig får overskud? jeg holder mig alttid til mit lønbudget men alligevel ender jeg altid med underskud. andre der også oplever det?

Oplever det samme - der er altid underskud HVER måned.

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010