home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 423 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2012
| | | | |-+  35' Alt kan lade sig gøre
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Var der nok FM i bloggen?  (Afstemning slut: 01 Maj 2012, 13:57)
Nej, der var alt for lidt FM
- 0 (0%)
Nej, men det var tæt på
- 1 (16,7%)
Ja, det var lige tilpas
- 4 (66,7%)
Der var rigeligt FM, faktisk var der for meget
- 1 (16,7%)
Antal Stemmer: 6

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: 35' Alt kan lade sig gøre  (Læst 23908 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
35' Alt kan lade sig gøre
« : 01 Apr 2012, 07:27 »



INTRO
Det siges, at tro kan flytte bjerge. Det siges, at alt kan lade sig gøre, hvis man bare tror nok på det. Denne blogs hovedperson er et godt eksempel på, at det passer. I de botswanske lerhytter er der ikke råd til meget mad. Der er ikke råd til møbler. Der er ikke råd til medicin. Ja, faktisk er der slet ikke råd til noget.

De ved ikke hvad fjernsyn, iPhone, flyvemaskiner og computere er, men de ved, at hvor der er vilje, er der en vej. Det gælder især en af familiens drenge, der vokser op med fodbolden som sin bedste ven. Han melder sig ind i den lokale fodboldklub, men bliver hurtigt spottet af byens bedste hold, der ligger i den bedste række.

Problemer med træneren sender ham videre til Europa, hvor han forsøger at skabe sig en stor karriere inden for fodbold. Hvis han altså kan undgå, at tænke på sin familie. Han for nemlig ofte hjemve. Hjemveen ender dog med at føre ham videre til større klubber, fordi træneren ikke vil have problemer med en spiller, der hele tiden vil hjem.

Hvor langt han når i sin fodboldkarriere, kan du læse her i bloggen. God læselyst!
« Seneste Redigering: 30 Apr 2012, 21:48 af massu14 » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alt kan lade sig gøre
« Svar #1: 01 Apr 2012, 07:30 »



FACTS
Fulde navn: Boipelo Mugabe
Født: 16. juni 1995
Position: Central midtbanespiller
Ben: Højre
Nationalitet: Botswansk
Sprog: Engelsk og Setswana
Idol: Michael Essien

HØJDEPUNKTER
2011/2012
- 25 kampe
- 5 mål
- 12 assists
- 1 landskamp
- 7.00 (Gennemsnitskarakter)
- Vinder af Den spanske 2. division
- Solgt til Cartagena for 250.000. DKK

2012/2013
- 34 kampe
- 1 mål
- 8 assists
- 7 landskampe
- 1 landskampsmål
- 3 landskampsassists
- 6.96 (Gennemsnitskarakter)
- Vinder af Liga Adelante

2013/2014
- 18 kampe
- 1 mål
- 2 assists
- 1 landskamp
- 6.76 (Gennemsnitskarakter)
- 7. plads i La Liga
- 2. plads i Copa del Rey
« Seneste Redigering: 30 Apr 2012, 15:52 af massu14 » Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Alt kan lade sig gøre
« Svar #2: 01 Apr 2012, 10:16 »

Det lader til at blive en interessant vinkel du vil få på din blog, såfremt jeg har ret, når jeg gætter på at du tager spillerens vinkel på tingene, hvis ikke som andet, så i hvert fald noget af tiden. Hvis du kan flette en god historie ind i det, så kan det gå hen og blive rigtig godt Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Alt kan lade sig gøre
« Svar #3: 01 Apr 2012, 10:28 »

Det lader til at blive en interessant vinkel du vil få på din blog, såfremt jeg har ret, når jeg gætter på at du tager spillerens vinkel på tingene, hvis ikke som andet, så i hvert fald noget af tiden. Hvis du kan flette en god historie ind i det, så kan det gå hen og blive rigtig godt Smiley
Du har fuldsændig ret Swizz Thumbs Up
Jeg håber da, at min historie bliver god og kan imponere.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 1' Alt kan lade sig gøre
« Svar #4: 01 Apr 2012, 19:54 »

Spændende vinkel - bliver spændende at følge med Boipelos færd..  Wink Gad vide om han er den nye Essien? Hævet Øjenbryn Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1' Alt kan lade sig gøre
« Svar #5: 01 Apr 2012, 20:01 »

Spændende med en blog fra spillerens vinkel! Jeg har selv, med god succes, skrevet på den måde, og det er meget spændende! Så er frem til at følge med i denne blog Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1' Alt kan lade sig gøre
« Svar #6: 01 Apr 2012, 21:54 »

Spændende vinkel - bliver spændende at følge med Boipelos færd..  Wink Gad vide om han er den nye Essien? Hævet Øjenbryn Thumbs Up
Håber det fanger din interesse.
Om han bliver den nye Essien må tiden vise.
Spændende med en blog fra spillerens vinkel! Jeg har selv, med god succes, skrevet på den måde, og det er meget spændende! Så er frem til at følge med i denne blog Smiley
Dejligt at du følger, håber også at bloggen fanger din interesse.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2' Alt kan lade sig gøre
« Svar #7: 01 Apr 2012, 22:12 »



2004
"Boipelo, kom så her! Jeg kommer nu far," lød svaret.
Boipelo havde været ude at lege med sin bedste ven. Ikke Kagiso eller Refilwe der boede lidt længere nede af vejen, men den kugleformede ting kaldet en fodbold. Da Boipelo have passeret en skole for nogle måneder siden, bed han mærke i nogle drenge, som spillede med en bold. Med det samme var han fascineret. Han vidste ikke hvad spillet gik ud på, men han var fascineret.

Straks efter det havde han bedt sin far om en bold, men svaret lød bare: "den er for dyr, min dreng." Også selvom Boipelo begyndte på sin plagen, der havde hjulpet ham adskillige gange før, lykkedes det ikke, at få ham overtalt. Skuffet satte han sig ind på stuens gulv.

Her sad Boipelo så. Gjorde sig en masse tanker. Overvejede en masse ting. Dog med et mål; at få en bold. En uerfaren hjerne på 9 år skulle for første gang i livet bruges for alvor. Ville den klare det? Oddsne var hårde, men med en fantastisk vilje og en målrettethed uden lige, kom tanken som sendt fra himlen. "Jeg kan bygge en bold af noget papir." Det blev resten af dagen brugt på, og til sidste sad han med en forholdsvis rund bold.
« Seneste Redigering: 03 Apr 2012, 18:23 af massu14 » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2' Alt kan lade sig gøre
« Svar #8: 02 Apr 2012, 12:21 »



2005
Efter nogle få timers søvn, vågnede Boipelo. Det var blevet hans fødselsdag, så han havde svært ved at sove. Han var spændt. Boipelo havde så inderligt ønsket sig en rigtig fodbold, og i år ville ønsket, måske, gå i opfyldelse. Hans storebror havde fået tjent nogle penge som læge på byens hospital, så for første gang nogensinde var der råd til en fodbold. Papirfodbolden han havde lavet for omkring et år siden, var efterhånden slidt helt op kunne ikke bruges mere.

Boipelo var vågnet før hans otte andre familiemedlemmer, og blev derfor nød til at liste sig rundt i huset. I stuen hvor størstedelen af familien sov, var det endnu sværere at gå lydløst rundt. Det gamle, knirkende gulv var tætpakket med halvrådne madrasser, som blev brugt som liggeunderlag. Ved hvert skridt drejede mindst et familiemedlem rundt på madrassen, så Boipelo måtte stoppe op. Det forsinkede ham i at komme hen til faren, der altid sov i husets eneste seng. Under sengen, allerlængest inde, lå noget rundt.

Boipelo måtte undersøge tingen nærmere. Den runde ting var pakket ind i hvidt papir. Det gjorde Boipelo glad. Han blev sikker på, at det var en fodbold. Som den søde dreng han var, ville han dog ikke tage forskud på glæderne. Han lagde den ind igen og gik så tilbage mod sin madras. Boipelo havde glemt det knirkende gulv og var nærmest løbet tilbage til sengen. Det vækkede hans mor. "Hvad laver du så sent oppe?" "Undskyld mor, jeg er på vej i seng."  Som om hun var ligeglad med svaret, lagde hun sig bare til at sove igen.
Logged

Quixotry
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 3' Alt kan lade sig gøre
« Svar #9: 02 Apr 2012, 14:19 »

Det er simpelthen genialt det her. Jeg er kæmpe fan og jeg glæder mig til at følge din og ikke mindst Boipelo's fremtidige færd!
Logged

Åh VK. Du forstår sandelig at skifte imellem den sympati og idioti som ingen andre.

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3' Alt kan lade sig gøre
« Svar #10: 02 Apr 2012, 15:42 »

Det er simpelthen genialt det her. Jeg er kæmpe fan og jeg glæder mig til at følge din og ikke mindst Boipelo's fremtidige færd!
Mange tak for de flotte ord Mark Smiley
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3' Alt kan lade sig gøre
« Svar #11: 03 Apr 2012, 01:18 »

Det sku en spændende vinkel du har valgt, skal da helt sikkert ha mere af det Smiley

Fortsæt endelig Opstemt
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3' Alt kan lade sig gøre
« Svar #12: 03 Apr 2012, 11:00 »

Det sku en spændende vinkel du har valgt, skal da helt sikkert ha mere af det Smiley

Fortsæt endelig Opstemt
Mange tak Highbury Smiley
Jeg skal forsøge, at holde den så lang tid som muligt.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3' Alt kan lade sig gøre
« Svar #13: 03 Apr 2012, 18:22 »



2005
"Godmorgen Boipelo, i dag er det din fødselsdag." Boipelo kunne lige nøjagtig høre sin mors stemme og lukkede derfor øjnene op. Nattens oplevelse havde gjordt Boipelo træt, så han var svær at få op. Sværere end normalt på sin fødselsdag. Boipelos mor fik ham dog op, og i fællesskab gik de ind i stuen, hvor resten af familien sad. Madrasserne var stablet, så der var plads til et flot fødselsdagsbord. På bordet stod nogle trækrus, som den største storebror havde lavet, nogle paptallerkner fra gårsdagens aftensmad og et enkelt lys. Det var flot pyntet op, synes Boipelo.

Der blev sunget fødselsdag sang adskillige gange. Et stort fedt smil bredte sig over Boipelos ansigt. Boipelo tog plads på den ledige stol og begyndte at skænke lidt af den grød op, de havde fået fra Unicef. Kort efter kom han dog i tanke om fodbolden. Eller det han troede var en fodbold. For ikke at virke desperat, undlod han at sige noget. Da hans far så sagde: "nårh ja, vi har da også en gave til dig, Boipelo," fik han sommerfugle i maven. Bare det var en fodbold.

Faren gik hen til sin seng og tog gaven, der lå lige præcis der, hvor Boipelo havde set den i nat. Han anbragte den i Boipelos hænder, som straks flåede papiret af. Under papiret gemte sig en ting, som ville ende med at give Boipelo opture og nedture. Sejre og nederlag. Glæde og tårer. Under papiret gemte sig en fodbold. Boipelo blev glad som aldrig før, så alle i familien måtte have et stort kram.

Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4' Alt kan lade sig gøre
« Svar #14: 03 Apr 2012, 18:33 »

Spændende vinkel at skrive fra, og din historie virker også gennemtænkt og spændende. Glæder mig til at se mere.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010