home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 338 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Kategori: FMF Fantasy League
| | | |-+  FMF Fantasy League - Information og regler
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: FMF Fantasy League - Information og regler  (Læst 28291 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
FMF Fantasy League - Information og regler
« : 28 Feb 2012, 15:23 »

FMF Fantasy League
Med flere lignende konkurrencer, der allerede er stablet på benene i diverse andres fora, som inspirationskilde, vil jeg gerne byde ind til en lidt anderledes men ganske sjov og underholdende konkurrence. Konceptet er meget simpelt: Der draftes spillere, i vaske ægte amerikansk stil som man ser det i NFL, NBA, MLB eller MLS for den sags skyld, til hvert af de tilmeldte hold, hvorefter en liga stables på benene og man tilfældigt møder hinanden indbyrdes i ligaen. For at afgøre hvem der vinder hvem der vinder ligaen, oprettes der et spil i FM 12 med samtlige af jeres hold, hvorefter sæsonen simuleres. Derfor er det også nødvendigt at drafte en manager til sit hold. Med andre ord er din rolle lidt à la den rolle en sportsdirektør spiller i fodboldverdens og nok endnu mere lig den rolle en general manager spiller i eksempelvis NBA. Når sæsonen er ovre er det selvsagt det hold med flest point der står tilbage som vinderen af ligaen.

Reglerne er som følger:
Der er 20 pladser til rådighed og den, der kommer først til mølle, får først målet. For at tilmelde sig skal man sende mig en personlig besked – find gerne på et navn til dit hold.

Når holdene er tilmeldt trækkes der lod om rækkefølgen til draften ved hjælp af random.org – lodtrækningen vil blive filmet, så I ved at der ikke er foregået nogen form for snyd. I første runde lægger nr. 1 fra lodtrækningen ud med at drafte, og i den efterfølgende runde bliver rækkefølgen vendt om således at det nu er den der trak sidst i første runde, der trækker først. Denne procedure gentages i hver runde. Der skal draftes 20 spillere til hvert hold og i den sidste runde skal hver deltager drafte en manager til sit hold.

Draftet foregår ved at man skriver et oplæg i en dertil indrettet tråd, der vil blive oprettet når alle deltagerne er på plads. I dette indlæg skriver man navnet på den spiller man har valgt, smider et billede af spilleren og vedlægger en kort forklaring på hvorfor man har valgt ham. Det behøver ikke være nogen stil - bare et par linjer.

Når man har draftet sin spiller, skal man sende en personlig besked til den næste i rækkefølgen, så vedkommende er klar over at det er hans eller hendes tur. Man har 8 timer til at drafte spilleren, medmindre man først får sit draft efter kl. 22, i hvilket tilfælde man har indtil kl. 12 den efterfølgende dag til at drafte sin spiller. Når man ikke sit draft i løbet af den tid, går turen videre til den næste i rækken, og ham eller hende der ikke nåede at drafte sin spiller, må blot for draftet så snart det er muligt. Det er dog også muligt at bede en anden bruger på forum om at foretage draftet for en.

I de første 11 runder drafter man en spiller ad gangen, hvorefter der vil være 3 runder hvor man drafter to spillere ad gangen, og i den sidste og afsluttende runde vil der blive draftet de sidste 3 spillere, således at hvert hold har 20 spillere i truppen.

Samtlige spillere der i denne sæson er aktive er til rådighed i draftet.

Efter det sidste draft er blevet foretaget vil samtlige hold blive lavet i editor, hvorefter jeg vil simulere sæsonen en runde ad gangen og komme med en update for hver eneste runde, og når sæsonen er overstået vil en lidt større update komme op.

Præmier
Der er naturligvis præmier at henter, og disse er som følger:
1. pladsen – 150.000 Freak$
2. pladsen – 100.000 Freak$
3. pladsen – 75.000 Freak$
4. pladsen – 50.000 Freak$
5. pladsen – 30.000 Freak$
6. - 8. pladsen – 25.000 Freak$
8-15. pladsen – 10.000 Freak$

Lad mig i øvrigt lige påpege at jeg ikke kan vinde præmier, da jeg ikke kan se idéen i at give mig selv Freak$, men at jeg dog deltager i konkurrencen.

Dernæst vil jeg lige påpege at det altså er vigtigt at I deltager i draftrunderne, hvis I melder jer til – og husk på at man ikke nødvendigvis skal bruge de 8 timer man har til at drafte. Pointen er blot at det lige kræver en lille indsats og et relativt højt aktivitetsniveau fra jer deltagere, så længe der bliver draftet. Derefter er det dog bare at læne jer tilbage og se hvordan I har klaret jer som sportsdirektør, general manager eller hvad man nu engang kan kalde det.

Afslutningsvis vil jeg blot, i ægte Thomas Mygind stil, sige: Sæt i gang!
Tilmeldingen er hermed åben.
« Seneste Redigering: 06 Mar 2012, 23:31 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #1: 28 Feb 2012, 15:32 »

Tilmeldte (22/22)

FC Barcelona (Los Toros de Castilblanco)
Arsrea (LA Football Club)
Yessir (FC KBHoe)
KyleBrotzman (Team FFBZ)
niklasob12345 (Amazeballz)
risom (JR Soccer)
blomvikings (Bloms Svanse)
2770-Realfan (Sahls Galácticos)
Damse1994 (Spurs Fantasy Team)
Stod (Team Traktor)
Tornbo (Team Greve)
kanok (Real Madrid Club de Fútbol)
ulle48 (Ulvi Turn FC)
smed1977 (Footloose FC)
phil0883 (AS Senfeldt)
Fynbo (Gelsted FC)
brøndby zupras (Vestegnen)
Spardle (Spardles Knægte)
SørenA (Campiones)
Alfster (Lindalho FC)
Shaft (Team Shaft)
MS (Heatnation)
« Seneste Redigering: 01 Mar 2012, 23:10 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #2: 28 Feb 2012, 15:44 »

Det er kun freak $ man kan vinde?
Logged

Malte26
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #3: 28 Feb 2012, 15:45 »

Hvordan draftes der og blandt hvilke spillere kan der draftes? Kommer der yderligere info op? Er heller ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad der sker, hvis man ikke får draftet inden for tidsrammen  Smiley
Logged

Our history's full of legends,
And football played on high,
Raich Carter, Peter Doherty,
You should have seen 'em fly.
Now we all just love football,
But will we lift the crown,
The noise goes up, the Rams come out,
Onto the hallowed ground.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #4: 28 Feb 2012, 15:51 »

Det er kun freak $ man kan vinde?

Ja. Smiley

Hvordan draftes der og blandt hvilke spillere kan der draftes? Kommer der yderligere info op? Er heller ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad der sker, hvis man ikke får draftet inden for tidsrammen  Smiley

Jeg kan godt se at jeg har glemt at uddybe hvordan selve draftet foregår. Det skal jeg nok lige få rettet men indtil da, skriver jeg det bare lige her: Man skriver et indlæg i en tråd der bliver oprettet når alle deltagere er på plads. Her skriver man spillerens navn, smider et billede af spilleren og vedlægger en lille forklaring på hvorfor man har valgt ham. Man behøver ikke skrive nogen stil, bare lige et par linjer.

Som der står i reglerne kan du vælge mellem samtlige spillere der er aktive i denne sæson. Hvis du ikke får draftet indenfor tidsrammen mister du din 'forhånds'-ret, hvilket vil sige at du kan risikerer at den næste i rækken, der må trække så snart din tid er løbet ud, drafter den spiller du havde i tankerne.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #5: 28 Feb 2012, 15:56 »

Efter de to første draftingrunder kunne man så ikke vælge 2 hver gang det er sin tur, for at få det til at gå lidt hurtigere ? Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #6: 28 Feb 2012, 16:01 »

Efter de to første draftingrunder kunne man så ikke vælge 2 hver gang det er sin tur, for at få det til at gå lidt hurtigere ? Smiley

Jo, rigtig fin idé. Netop længden af draftet var det jeg lidt spekulerede i, men den kan naturligvis forkortes ved at gøre som du foreslår. Det bliver hermed indskrevet i reglerne! Smiley
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #7: 28 Feb 2012, 16:03 »

Hvis der er andre der har feedback er det i øvrigt bare at komme med det. Der intet i vejen for ændringer i reglerne, hvis det kan optimere konkurrencen, så længe den ikke er begyndt.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #8: 28 Feb 2012, 16:21 »

Hvordan tilmedler man sig?
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #9: 28 Feb 2012, 16:24 »

Det står som det allerførste i reglerne. Smiley
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #10: 28 Feb 2012, 16:25 »

Sorry at jeg er blind.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #11: 28 Feb 2012, 16:38 »

Nu er der allerede et par stykker der har spurgt, så nu kommer der lige noget uddybning i forhold til hvem man kan vælge. Som jeg skriver i reglerne er det altså alle spillere der er aktive i denne sæson. Det vil sige at det ikke begrænser sig til nogen liga eller noget land. Messi kan vælges, Scholes kan vælges og Makienok kan vælges.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #12: 28 Feb 2012, 17:13 »

Så er der 5 pladser tilbage.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #13: 28 Feb 2012, 19:15 »

Jeg har udvidet til 22 deltager - der er 1 plads tilbage Smiley
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FMF Fantasy League
« Svar #14: 28 Feb 2012, 20:37 »

Hvornår regner du med, at draftingrunderne starter, hvis vi går ud fra, at den sidste tilmelding kommer i aften?
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010