home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  1 Bruger, 630 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Die Rothosen (Midlertidig Pause)
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Die Rothosen (Midlertidig Pause)  (Læst 26369 gange)
TripleX9
Landsholdsspiller

Sv: Die Rothosen
« Svar #45: 03 Mar 2012, 14:42 »

NOCH EINMAL HERBSTMEISTER?

Det var SÅ tæt på, at vi igen kunne kalde os Herbstmeister, men den gik ikke. I sidste kamp inden julepausen, klokker vi totalt i det. Den uindtagelige Imtech Arena, svigtede denne gang. Gladbach var på besøg. Hele to skud havde Gladbach indenfor rammen, og fandme om de ikke scorer på begge to. Kampen ender skandaløst 2-2 og vi ser dermed Bayern smutte forbi os, og kan kalde sig herbstmeister. Ingen tvivl om at jeg var tæt på at eksplodere, da vi kom ned i omklædningsrummet. Spillerne fik i ganske hårde toner at vide, hvad jeg tænkte om deres indsats.

Nu skal det jo ikke lyde som om, at vi er i krise eller noget. Vi har haft en ganske fin halvsæson, hvor vi som nummer 2, kun er et point efter Bayern München. Er tilfreds med placeringen, specielt da vi i seks uger, kun havde en angriber til rådighed, er bare ikke tilfreds med, at vi på hjemmebane skuffer en fyldt Imtech Arena.

På trods af at vi ikke prioriterer Cup-turneringen særligt højt, er vi stadig med her også. Nyder turneringen lidt, da jeg kan give spillere som normalt ikke spiller 100% fast, en chance i disse kampe.

CHAMPIONS LEAGUE

Overraskende nok vandt vi gruppen foran Real Madrid. En helt fantastisk præstation af drengene. Der skulle mindst 4 point til i de to sidste kampe, for at vi kunne være sikre på bare at gå videre.

Første kamp var ude mod Juventus. En meget meget tæt kamp, som vi vinder 1-0 på et fantastisk hovedstød af unge Son Heung-Min.

Sidste kamp var hjemme mod Rosenborg, hvor vi kun behøvede et point for at være sikre på 2.pladsen. For at nå første pladsen, skulle der mirakler til. For det første skulle selv vinde kæmpe stort, og samtidigt skulle Real Madrid tabe hjemme til Juventus. Der findes åbenbart mirakler i denne verden! Drengene spiller et brag af en kamp, og vinder med hele 8-0 (4 mål af Damiao ;-)..) og sidst men ikke mindst scorer Juve i 92. minut til 2-1 i Madrid. Derfor vinder vi gruppen med en bedre målscorer end Madrid Wink

Der skal ikke være tvivl om, at rigtigt mange spillere gør det super godt på holdet. En Shaqiri har spillet formidabelt allerede. Men den største profil denne halvsæson, er uden tvivl Leandra Damiäo. Han er utrolig målfarlig, og giftigt for ethvert forsvar. Samtidigt er han vellidt af alle omkring klubben. Er nok heller ingen overraskelse, at med sine 23 mål i 19 kampe, også er en kæmpe favorit for vores fantastiske fans.

Det varer nok ikke længe, inden der begynder at komme interesse fra store udenlandske klubber for Leandro. Der skal dog meget store penge til, før vi overhovedet begynder at overveje forhandlinger.

ØKONOMI

I indeværende sæson lyder overskuddet på 116 millioner indtil videre. Dette er et meget tilfredsstillende resultat, selvom der er blevet oprustet kraftigt i truppen.

Robberman
Landsholdsspiller

« Svar #46: 03 Mar 2012, 14:56 »

Hehe, ja køb nogen af dem Wink

Det blev til Aogo & Kacar  Peace

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

TripleX9
Landsholdsspiller

« Svar #47: 03 Mar 2012, 14:58 »

Det blev til Aogo & Kacar  Peace

Det er sgu ikke dumme køb.. jeg håber dog at sælge Kacar nu, da jeg har investeret i en bedre erstatning Wink

Robberman
Landsholdsspiller

« Svar #48: 03 Mar 2012, 15:14 »

Det er sgu ikke dumme køb.. jeg håber dog at sælge Kacar nu, da jeg har investeret i en bedre erstatning Wink

Ham sælger jeg nok også videre om et par år, men Aogo er kommet for at blive! Smiley

EDIT: Selvom skinken lige lavede selvmål i sin debut, så jeg kun fik 2-2 mod Wolfburg -.-
« Seneste Redigering: 03 Mar 2012, 15:16 af Robberman » Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

TripleX9
Landsholdsspiller

« Svar #49: 03 Mar 2012, 15:20 »

Ham sælger jeg nok også videre om et par år, men Aogo er kommet for at blive! Smiley

EDIT: Selvom skinken lige lavede selvmål i sin debut, så jeg kun fik 2-2 mod Wolfburg -.-

hader uafgjorte Wink...

Jeg beholder også Augo, men kacar er en god investering til videresalg.

Damn dette trasnfervindue er satme også spændende Wink... hvor fanden får jeg alle de penge fra  Grin

TripleX9
Landsholdsspiller

« Svar #50: 03 Mar 2012, 18:20 »

TILBAGE SOM NR. 1

Vi skriver nu 1. Marts 2013, og vi har heldigvis vist Bayern, at de kun havde 1. pladsen til låns. HSV er endnu engang tilbage på toppen, med 1 point ned til netop Bayern München. Holdet spiller rigtigt godt, og de nye indkøb, der er ankommet, har allerede vist gode takter.

Transfers

Endnu et transfervindue, der har budt på hårde forhandlinger, både hvad angår køb, men helt sikker også salg, er overstået.

Tre spillere har forladt os i Januar. Alle tre med velkendte navne. Adam Johnson, Lenny Nangis og Gojko Kacar, tilsammen har de indbragt et overskud på 130 millioner i forhold til, hvad de blev købt for.

Samtidigt har vi sagt goddag til 4 nye klassespillere. Juan Albin Maximilliano Gonzales Mbaye Niang Ognjen Vukojevic
Dette er fremragende tilføjelser til vores trup. Det gælder både lige nu, men bestemt også i fremtiden. Med disse indkøb er holdet ved at være dækket ind til fremtiden, og der kan snart fokuseres mere på talenter. Det skal dog ingen hemmelighed være, at opstår muligheden for den rigtige stjerne, så slår vi til.

Champions League

Vi trak Lyon i første runde efter nytår. Jeg betrager det som en udemærket lodtrækning for os. Det giver i det mindste mulighed for videre avancement. Første kamp er allerede spillet. Det blev en jævnbyrdig kamp i Lyon. HSV kom foran ved Leandro Damiao, hvem ellers, men Lyon udlignede sidst i første halvleg. 1-1 blev også kampens resultat, og giver et ganske fint udgangspunkt før returopgøret på hjemmebanen.

Økonomi

Det ser stadig ganske fornuftigt ud økonomisk, med 116 millioner i plus.

TripleX9
Landsholdsspiller

« Svar #51: 03 Mar 2012, 21:42 »

HAMBORG GÅR AMOK

Der vil uden tvivl blive festet i dagevis overalt i byen. HSV har genvundet det Tyske mesterskab. Det er første gang siden sæsonerne 82 & 83, at klubben har vundet mesterskabet to år i træk. Denne gang endda med tre runder tilbage af Bundesligaen.

I dette øjeblik er stadion gået helt amok efter en fantastisk 4-0 sejr på hjemmebane over Hoffenheim. Sangene og jublen vil ingen ende tage. Spillere, leder og fans fejrer denne triumf sammen på bedste vis. Det er et stort øjeblik i klubbens historie - Frank Arnesen

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #52: 03 Mar 2012, 22:00 »

Tillykke med mesterskabet Opstemt Flot præstation...

TripleX9
Landsholdsspiller

« Svar #53: 03 Mar 2012, 22:05 »

Tillykke med mesterskabet Opstemt Flot præstation...

Takker Wink ender sgu med det bliver en vane Peace

TripleX9
Landsholdsspiller

« Svar #54: 03 Mar 2012, 23:59 »

MESTRENE GÅR PÅ FERIE

Spillerne er nu gået på ferie, det giver os ledere chancen for at arbejde lidt mere bag linjerne i ro og fri for pressen. Det har været endnu en super sæson, hvor vi igen var de bedste i Tyskland. Det er det andet mesterskab på 2 år. Fryder mig lidt over, at jeg er på 100% i mesterskaber. Vi har været overlegne i ligaen her i foråret, og vundet komfortabelt med stor afstand til de nærmeste forfølgere. Bayern var hele 13 point efter os.

Imtech Arena har næsten været uindtageligt i hele sæsonen. Det betyder utroligt meget, at have så stærk en hjemmebane. Vi kan takke vores helt fantastiske fans for at denne fæstning er så stærk. Samtidigt har vi opbakning fra store dele af Hamborg, som gør, at spillerne virkeligt kan mærke, hvor stor pris den almindelige borger sætter pris på klubben.

Med en gennemsnitsalder på 23 år, er det helt fantastisk, at vi har kunnet vinde ligaen så klart.

Champions League

Succes blev det ikke til i denne turnering. Vi tabte desværre returopgøret mod Lyon 1-0. En meget stor skuffelse, men vi kunne bare ikke score, trods massivt pres på Lyons mål hele anden halvleg. Vi kommer stærkt igen næste år. Spillerne har fået lov at snuse til turneringen, hvilket giver god erfaring til de fremtidige år.

Pokalturneringen

Det blev til et exit mod Køln i kvartfinalen, hvilket ikke bekymrede hverken jeg eller bestyrelsen synderligt. Vi har tidligere meldt ud, at det i år ikke var et af vores mål.

LEANDRO DAMIAO

Leandro har været helt ustyrlig i denne sæson. Med 30 mål i 23 kampe, blev han ikke bare klubbens topscorer, heller ikke bare Bundesligaens topscorer, men også hele Europas topscorer. Han blev valgt til Man of The Match 8 gange. Det er virkeligt et fantastisk køb klubben har gjort. Vi kan kun glæde os til, at se mere til denne fantastiske spiller.

Samtidigt er det lidt kedeligt at sige, at vores anden store angriber Seydou Doumbia har skuffet os angående mål. Han bliver brugt som skarpretter, og jeg har aldrig set noget lignende. Men i 24 kampe lykkedes det ham kun at score 2 mål. Det er både han og vi selvfølgelig kede af, da vi alle troede på, at det ville blive en god sæson for ham. Til hans forsvar skal det dog siges, at han har lavet 11 assists.

Økonomi

Den afsluttede sæson gav et overskud på 148 millioner kroner, og vores samlede balance er nu på 630 millioner kroner pr. 1 Juli 2013

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #55: 04 Mar 2012, 00:51 »

Takker Wink ender sgu med det bliver en vane Peace

Ja det tyder det jo på... Men det viser jo bar at med nogle fornuftige indkøb og en god taktik så kan man opnå flotte resultater Smiley

TripleX9
Landsholdsspiller

« Svar #56: 04 Mar 2012, 00:54 »

Ja det tyder det jo på... Men det viser jo bar at med nogle fornuftige indkøb og en god taktik så kan man opnå flotte resultater Smiley

Yes! Glad for din indflydelse, så jeg er gået ned og spille med CM istedet for OMC Peace

TripleX9
Landsholdsspiller

« Svar #57: 05 Mar 2012, 21:11 »

HSV IGANG MED ENDNU EN SÆSON

Spillerne er kommet veloplagte tilbage efter en velfortjent ferie. Truppen sprudler af optimisme efter de sidste to sæsoners mesterskaber. Holdet ser meget stærkt ud, og med super gode spillere på samtligt pladser. Er ret sikker på, at vi igen, vil være med helt fremme i Bundesligaen, samt forhåbentligt nå minimum en kvartfinale i Champions League.

Sommerens transfers

Med den i forvejen stærke trup, som jeg synes vi har, var der kun to pladser som jeg vidste jeg ville købe nye spillere til. Med Adam Johnsons afgang, manglede vi en ny offensiv kant. Her faldt valget på Willian fra Shaktor Donetsk. Han er en klassespiller, med en dejlig hurtighed, og er ganske målfarlig også.

Vi manglede en reservekeeper. Sidste sæson lejede vi en ung spiller i Juventus, og overvejede kraftigt at gøre det samme igen. Men Michael Rensing var ledig på markedet, og jeg valgte at skrive kontrakt med den rutinerede tysker. Han er købt som backup, men kører lidt rotation med Rene Adler.

Daniel Sturridge er nu HSV spiller. Som det hele tiden var planen, ville jeg forsøge at leje ham i to sæsoner, og så snuppe ham på fri transfer. Er super glad for, at det lykkedes, da han er en fantastisk angriber.

Samtidigt er det blevet til to nye talenter,Bernd Kruska og Ike Oparaugo, der skal være på ungdomsholdet de næste par år. Glæder mig meget til at udvikle dem.

WILLIAN
MICHAEL RENSING
BERND KRUSKA
IEK OPARAUGO

Vi har sagt farvel til en stor profil, der ikke rigtigt slog til i Hamburg. Doumbia har forladt klubben til fordel for Real Madrid. Det gav en fortjeneste på 40 millioner kroner at have Doumbia 1 sæson. Vi er alle kede af, at det aldrig kom til at fungere, og ønsker ham alt muligt held og lykke.

Der er brugt 210 millioner på nyindkøb, og samtidigt solgt for 200 millioner. Så det er næsten i nul denne sommer.

Sæsonstart

Det er ved at nærme sig ligastart, og vi glæder os sindssygt meget til at komme i gang. Vi vandt Supercuppen med 2-1 over Mainz og kunne fejre sæsonens første triumf. Optakten til sæsonstarten med trænings kampe er gået fint. Vi har vundet to, en uafgjort, og desværre et nederlag til vores evige rivaler fra Bayern. Generelt er det dog gåët fint.

TripleX9
Landsholdsspiller

« Svar #58: 06 Mar 2012, 17:25 »

KAMPEN OM HAMBORG

For første gang i 3 sæsoner, skal Hamborg's to største rivaler mødes. St.Pauli tager imod Hamburg SV hjemme på Millerntor. Her en uge før kampstart, er rivaliseringen allerede tydelig på diverse fanforums. Drillerierne starter ofte som små og sjove, men erfaringer viser os, at denne uge kan blive en ren helvedes uge med ballade og div. konfrontationer mellem fangrupperinger.

Der har været en meget spændt atmosfære denne uge i klubben. Godt nok er vi tophold, og har helt sikkert selvtilliden i orden. Men selv for de nyere spillere, var vigtigheden af disse opgør, ved at trænge ind i hovederne på dem.

Hele ugen har der dersværre været meldinger om kampe rundt omkring i byen mellem div. grupperinger. Aviserne og Nyhederne er fuld af billeder og historier. Derfor valgte jeg at tage truppen på træningslejr to dage før kampen, som man tit ser i Italien. For at afskærme dem for div. medier og deres skriverier. Vi er godt klar over, hvor vigtig denne kamp er, men medierne elsker jo at køre det endnu længere op.

Kampdag

Endelig er dagen kommet, hvor jeg som manager for første gang skal besøge Millerntor. Kan mærke jeg har sommerfugle i maven. Godt nok er kampen mellem top og bund. Men det er St.Pauli. Klubben vi hader, klubben vi aldrig vil tabe til, klubben som hader os og klubben som vil gøre alt for, at ødelægge det mindste for HSV. Dette er virkeligt krigen om Hamborg.

Busturen ind til stadion, med politieskorte, gav spillerne et fingerprej om, hvor sindsygt det kunne blive. Adskillige gange røg flasker mod vinduerne, og de udtryk man kunne se i St. Pauli supporternes ansigter, var bestemt ikke venlige. Det var det her, jeg som knægt selv elskede at være en del af, og nu stod jeg på den anden side. Mine sommerfugle var forsvundet, og havde ændret sig til en gejst og forventning som føltes fantastisk i hele kroppen.

Endelig var det tid. Fan-sangene havde lydt højt over hele stadion under opvarmning, og mens vi havde gjort de sidste forberedelser. Det lød mere som 200.000 fans, end de knap 30.000, der er plads til. Det kunne kun blive fantastisk. Der var romerlys overalt da vi løb ind til tonerne af St.Paulis sang, hvilken fantastisk kulisse.

Kampen bar præg af hele den blodige og hårde optakt, der havde været gennem hele ugen. Tacklingerne var hårde og kontante. Samtlige 22 spillere gik virkeligt til stålet. Det smukke brasser-bold blev det bestemt ikke til på denne dag. Det var en af de mest fysiske kampe, som vi har spillet, mens jeg har været manager. Det var utroligt tæt, og St.Pauli havde nogle nærgående forsøg i starten af kampen. Første halvleg endte 0-0, og jeg var faktisk ved at håbe på, at vi kunne holde dette resultat.

Men anden halvleg var knapt sat i gang inden Willian satte igang på venstrekanten, med hans lynhurtige løb til baglinjen, hvor han sendte en smuk aflevering ind i panden på Damiao. 1-0 HSV!!!

Stadion blev tavst et kort øjeblik, jeg vidste, at nu havde vi dem. Vi ændrede lidt på spillet og gik over til at være mere kontrollerende, hvilket fik St. Pauli til at løbe konstant rundt efter os. Efter 78 minutter var det en smal sag for Niang at kanonere bolden op i hjørnet til slutresultatet 2-0

Fantastisk følelse at vinde dette hadefulde opgør. Er meget stolt af spillerne, der klarede presset fint, på trods af den unge alder de fleste har. 

TripleX9
Landsholdsspiller

« Svar #59: 06 Mar 2012, 20:12 »

ENDNU EN FANTASTISK SÆSON?

Vi er netop gået ind i julemåneden. Datoen er den 12. December, og vi ligger nr.1. Vi ligger ikke bare nr. 1, vi fører komfortabelt med hele 14 point ned til Dortmund. Vi har været helt suveræne i ligaen. Kun et point er blevet sat til, i en dårlig spillet kamp på Commerz-bank Arena i Frankfurt. Vi var endda heldige med at få uafgjort. Det var ikke før i 93. minut at Willian dukkede op helt fri foran mål, og gav os det ene point.

Derudover har vi ikke været til at røre. Turen til Bayern gav også 3 point, og det var åbenbart for meget for bestyrrelsen i "Galehuset", der med det samme fyrede Jupp Heynckes. Bayern har indtil videre haft en forfærdelig sæson, og ligger kun nr. 8 hele 18 point efter HSV.

CHAMPIONS LEAGUE

Jeg synes, at vi endnu en gang røg i en svær gruppe. Chelsea, Marseille og Anderlecht. Alle modstandere, der har velklingende navne blandt fodboldfans rundt omkring i Europa. Men drengene var fantastiske, og skabte det bedst mulige fundament allerede i første kamp. På Stamford Bridge blev Chealsea slået i en tæt kamp. Efter 4 kampe var vi kvalificeret, og vi endte som vindere af gruppen foran netop Chelsea. Nu venter de spændende knockoutrunder.

HOLDET

Holdet fungerer fantastisk sammen, det fortæller resultaterne også. Der er en fin rotation mellem spillerne, som gør at ingen bliver udkørte, men stadig spiller mindst en gang i ugen. Holdet har klaret presset fra omverden fantastisk, og med den unge trup, tør jeg slet ikke tænke på, hvor langt dette hold kan nå om et år eller to. Jeg vil helt sikkert gøre alt, hvad der står i min magt for at holde sammen på truppen.

KOMMENDE TRANSFER

Som holdet er nu, har vi ikke den store brug for at købe profiler. Vi er stærkt besat på samtlige pladser. Så det primære fokus er fremover at hente unge talenter, til fremtiden. Med fremtiden mener jeg både til vores 1. hold, men helt sikkert også som salgsobjekter et år eller to efter.

Jeg udelukker bestemt ikke, at der kan blive hentet en stor spiller. Men det kræver at beløber er fornuftigt, eller spillerne bare er en type, jeg ikke kan sige nej til.

Det kommende transfervindue har jeg et primært mål. Det er at hente Ter Stegen på fri transfer. Jeg håber, det vil være muligt at holde andre fra fadet, men nu må vi se.

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010