home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 783 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Opdækning - Mål imod sig
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Opdækning - Mål imod sig  (Læst 1226 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Opdækning - Mål imod sig
« : 11 Feb 2012, 13:15 »

Jeg har brug for noget hjælp til de defensive pligter i FM12.

Mine centrale forsvarsspillere virker simpelthen som en flok gamle mænd, der hverken dækker ordenlig op eller som følger med modstandernes angribere, når de rører på sig. Det skal lige siges, at det er lige meget, om jeg spiller med et storhold i deres respektive ligaer (Anzhi f.eks.) eller midterhold som Newcastle, Hoffenheim eller lignende.

Derudover synes jeg heller ikke, at jeg kan få mine spillere til at dække op ved hjørnespark. De står ved deres mand, men følger ikke med og kommer slet ikke med op i duellen. Har flere eksempler på, at mine høje spillere bliver gjort til grin af nogle af modstandernes små spillere og det irriterer mig grænseløst.

Så alle gode forslag modtages med kyshånd  Kys
Logged

Kasper-J
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Opdækning - Mål imod sig
« Svar #1: 11 Feb 2012, 15:12 »

Søger også hjælp mht. opdækning ved hjørnespark...
Logged

andreasjean
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Opdækning - Mål imod sig
« Svar #2: 11 Feb 2012, 15:43 »

Jeg har brug for noget hjælp til de defensive pligter i FM12.

Mine centrale forsvarsspillere virker simpelthen som en flok gamle mænd, der hverken dækker ordenlig op eller som følger med modstandernes angribere, når de rører på sig. Det skal lige siges, at det er lige meget, om jeg spiller med et storhold i deres respektive ligaer (Anzhi f.eks.) eller midterhold som Newcastle, Hoffenheim eller lignende.

Derudover synes jeg heller ikke, at jeg kan få mine spillere til at dække op ved hjørnespark. De står ved deres mand, men følger ikke med og kommer slet ikke med op i duellen. Har flere eksempler på, at mine høje spillere bliver gjort til grin af nogle af modstandernes små spillere og det irriterer mig grænseløst.

Så alle gode forslag modtages med kyshånd  Kys
Har præcis det samme problem. Og hver gang det sker er lige ved at rive mit hår ud fordi jeg bliver irriteret på det...
Logged

det eneste jeg drømmer om,
det er en titel og lidt rom -
og sku vi smadre f c k,
vil det da også kunne gå

ohoh ohoh lala lala lalalaaa
ohoh ohoh lala lala lalalaaa

i parken har de et koncept;
registrering og konfekt -
men vestegnen er ik' for sjov
vi følger kun tribunens lov .

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Opdækning - Mål imod sig
« Svar #3: 15 Feb 2012, 22:12 »

Angående hjørnespark, så vil jeg anbefale jer at kører med zoneopdækning. Normalt har jeg en ved hver stolpe, 3-4 spillere i feltet samt en enkelt til at dække deres højeste spiller. Dette virker ganske fint for mig, selvom jeg da af og til lukker mål ind.

Angående de centrale forsvarsspillere, så syntes jeg at det er vigtigt at man ser hvad deres styrker og svagheder er. Ofte er ens forsvarsspillere gerne langsomme, og da modstanderne ofte har hurtige angribere, så bliver man hurtigt løbet over ende. Så enten skal man spille med en lav defensiv linje (har jeg ikke haft succes med i FM12), anskaffe sig hurtige centrale forsvarsspillere (gerne begge to). Sidst men ikke mindst, så kan man "opmuntre" modstanderne til at angribe over kanterne, ved at spille med en defensiv midtbane, eller en smal taktik.


Meget generelt så er hurtighed = succes i FM. Det er sjældent at man oplever hovedstødsstærke angribere score mange mål, hvorimod hurtige spillere ofte kommer nemt til målene. Derfor er det også vigtigt at have dette i mente i ens egen defensiv, for her er det også de hurtige spillere som er de farligste for dig.

En sidste ting, er at det naturligvis er vigtigt at have en balanceret taktik. Sørg for både at have spillere som kan arbejde begge veje, og ikke altid have fokus på ens offensiv.


Når alt dette er sagt, så kender jeg naturligvis ikke til din/jeres spillere/taktik osv. Så prøv evt. at kom forklar lidt om din taktik, så skal jeg se om jeg kan komme med yderligere input.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010