home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 402 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Minimalistic
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 41 Udprint
Forfatter Emne: Minimalistic  (Læst 126432 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Minimalistic
« : 08 Feb 2012, 22:09 »

Efter at have luret lidt rundt i Lower League Managers-forummet hos SI Games, faldt jeg over denne tråd:

http://community.sigames.com/showthread.php/6120-100-Seasons...(Go-on-then...just-one-more-season...)

…og straks var jeg solgt. Jeg fandt en Random Team Generator på nettet, fik mig et hold i Blue Square North, og gik i gang med mit spil. Det er med fuldt overlæg at jeg ikke har kaldt det en LLM-blog, for jeg følger ikke alle LLM-regler - fx gør jeg fuldt ud brug af Player Search-funktionen, og jeg har heller ikke Attribute Masking slået til.

Til gengæld har jeg valgt at følge en række regler fra Lower League Managers-forummet angående updates. Der vil ikke være nogen fancy grafik, og ingen screenshots. Updates vil være korte og sæsonbaserede, og der vil ikke blive nævnt navne på hverken spillere eller staff, og ej heller vil der blive oplyst om taktik.

Spillets opsætning

- Alle ligaer fra England, Skotland, Wales, Nordirland og Irland
- Ingen rigtige navne
- Stor database

Mål

Succes er ikke så vigtig. Selvfølgelig er det sjovere at vinde, men i sidste ende er det ligegyldigt. Jeg vil gerne lidt rundt omkring, og det vil sandsynligvis blive lidt af et journeyman-spil. At skifte klub hvis man bliver tilbudt højere løn, eller hvis man bliver irriteret på sin chairman fordi han accepterer bud på klubbens bedste spillere vil ikke være urealistisk. Det eneste erklærede mål med dette spil, er dog at det skal holde 100 sæsoner.
« Seneste Redigering: 08 Sep 2012, 20:16 af g00n » Logged



mLasson
Gæst
 
Sv: Minimalistic
« Svar #1: 08 Feb 2012, 22:12 »

Det lyder bestemt spændende. Jeg følger. Smiley
Logged

Chamberlain15
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic
« Svar #2: 08 Feb 2012, 22:18 »

Selvom det bliver smertefuldt at følge med, vil jeg alligevel gøre det. Man kan forvente bunkevis af nederlag, og masser af fyringer, men man regner ikke rigtigt med noget andet, fra din side. Held og lykke! Du får brug for det...
Logged

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic
« Svar #3: 08 Feb 2012, 22:45 »

Da målet som bekendt ikke er succes, får jeg hverken brug for held, dygtighed eller magi. Det eneste jeg skal bruge for at missionen lykkes, er en god portion vedholdenhed og tålmodighed.

Wink
Logged



Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic
« Svar #4: 08 Feb 2012, 23:07 »

Jeg siger så held og lykke... Med at få computeren til at overleve samtlige 100 sæsoner!
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic
« Svar #5: 09 Feb 2012, 08:33 »

Jeg siger så held og lykke... Med at få computeren til at overleve samtlige 100 sæsoner!

Computeren skal nok overleve, det er mere crash dumps i spillet jeg er bange for...
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic
« Svar #6: 09 Feb 2012, 16:57 »

2007/08 - Workington - Blue Square North (1. sæson)

Bestyrelsen forventede en respektabel placering i ligaen, og efter en 5. plads slog vi Nuneaton i playoff-finalen og rykkede dermed op i Blue Square Premier. Jeg kom af med 7 spillere inden sæsonstart til en samlet pris på £11K, og fik samtidig hentet 18 spillere ind på free, samt 2 på lån fra min parent club Carlisle.

En af de gratis spillere var min stjerneangriber, som med 36 mål i 47 kampe har stor andel i oprykningen. En hurtig irer på venstre fløj har lagt op til 18 mål, og udover det er mit hold egentlig ikke ret meget at råbe hurra for. Jeg har en playmaker på den centrale midtbane, som startede sæsonen flyvende, men siden faldt lidt i baggrunden. Han endte med 11 mål og lige så mange assists.

Cups suck ass, som det hedder i disse kredse, men jeg deltog alligevel i 3 af slagsen, hvor især en række FA Cup-kampe hjalp til med at skaffe årets overskud på £31.107. Vi nåede helt til 1. runde i denne turnering, hvor vi tabte 0-3 hjemme mod Stevenage. I Setanta Shield nåede vi 4. runde (1-2 hjemme mod Newport County), mens vi i FA Trophy røg ud allerede i 3. kvalifikationsrunde med et nederlag på 1-2 hjemme mod Basingstoke.

« Seneste Redigering: 28 Feb 2012, 09:17 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic
« Svar #7: 12 Feb 2012, 18:34 »

2008/09 - Workington - Blue Square Premier (2. sæson)

Ubesejret efter de første 4 kampe, ikke ret mange sejre i resten. Som forventet blev det derfor en brav kamp mod nedrykning, og 2 spillerunder før tid lykkedes missionen. Med en sejr i sidste kamp fik vi endda spillet os helt op på 17. pladsen, 9 point over nedrykningsstregen.

Jeg gjorde endnu engang god brug af storebror Carlisle, som sendte 4 spillere til os på lån. En af dem var en ung angriber, som med 30 mål i 51 kampe outshinede min stjernespiller fra sidste sæson. Han nåede dog stadig 24 mål. Forsvaret var derimod ganske craptastic, og med 2 mål indkasseret i snit pr. kamp, er det svært at vinde ret mange opgør. Fik også hentet en 31-årig målmand, som gør det marginalt bedre end forgængeren.

Cupturneringerne suckede endnu mere arse i denne sæson, hvor vi røg ud af både FA Trophy og Setanta Shield i første forsøg. I FA Cuppen slog vi Whitby i 4. kvalifikationsrunde, men tabte herefter 4-2 til Rotherham.

Pengemæssigt ser det dog ganske fornuftigt ud, og sæsonen har budt på et overskud på £233.768, så der nu ligger hele £252.162 på kistebunden i klubben. Der er store penge på spil i Blue Square Premier…

« Seneste Redigering: 28 Feb 2012, 09:17 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic
« Svar #8: 16 Feb 2012, 23:27 »

2009/10 - Workington - Blue Square Premier (3. sæson)
19. plads (14-7-25, 73-93)

Hele 6 spillere blev i denne sæson lånt af Carlisle, men 2 af dem måtte sendes tilbage med langtidsskader. Desværre fik jeg ikke lånt angriberen fra sidste sæson, men fik til gengæld signet en 18-årig angriber (nu landsholdsspiller) fra Cayman-øerne. Han endte med 13 mål og 6 assists. Jeg hentede også en rutineret forsvarsspiller for at forhindre at der gik så mange mål ind, men lige lidt hjalp det. Flere forskellige målmænd blev forsøgt hentet på låneaftale, men de ville hellere spille for non league-klubber end for Workington.

Halvvejs gennem sæsonen var vi 13 point fra nedrykning, og med 5 spillerunder tilbage var overlevelsen sikret med en sejr på 1-0 over bundproppen Droylsden. En sejr i næste kamp gav os en stime på 7 kampe uden nederlag, og det fejrede vi ved at tabe sæsonens sidste 4 kampe. Vi endte med samme pointantal som sidste sæson, men med en meget dårligere målscore, og 93 mål indkasseret i de 46 kampe.

Vi nåede til 2. runde i FA Trophy og kvartfinalen i Setanta Shield, mens vi i FA Cuppen fik sneget os helt frem til 3. runde, bl.a. via en sejr over Peterborough, suveræne vindere af League Two. Jeg håbede selvfølgelig på en økonomisk gevinst i form af en udekamp mod Arsenal, Man Utd eller lignende, og fik en udekamp mod… Colchester. Foran ca. 4.500 tilskuere tabte vi 3-1 og tjente knap £50K.

Pengene strømmer stadig ind, og med denne sæsons overskud på over £300K, har vi nu mere end en halv million gode engelske pund i banken. Hvis vi nu bare kunne få frigivet lidt af det til transfers inden næste sæson…

EDIT: Før sæsonen skrev jeg i øvrigt under på en ny 3-årig kontrakt på £400 om ugen - en lønforhøjelse på hele £50.

« Seneste Redigering: 28 Feb 2012, 09:17 af g00n » Logged



mLasson
Gæst
 
Sv: Minimalistic
« Svar #9: 16 Feb 2012, 23:34 »

Med den store lønforhøjelse i mente, så må bestyrelsen da også snart kræve, at du rykker op!
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic
« Svar #10: 16 Feb 2012, 23:41 »

Med den store lønforhøjelse i mente, så må bestyrelsen da også snart kræve, at du rykker op!

Bestyrelsen er bare glade for at overleve - og overordentligt glade for mine egenskaber som pengemaskine.
Logged



Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic
« Svar #11: 16 Feb 2012, 23:42 »

Så skal du da passe på, at du ikke skal til at betale topskat Wink

Ellers ligner det meget godt mine LLM-spil. God første sæson, hænger derefter lidt fast i næste række, og de spillere man låner, der gør det godt vil sjældent tilbage. Klassisk manager!

Har du mødt nogle rivaler eller ærkerivaler endnu, eller er de for højt oppe i systemet?
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic
« Svar #12: 16 Feb 2012, 23:46 »

Så skal du da passe på, at du ikke skal til at betale topskat Wink

Ellers ligner det meget godt mine LLM-spil. God første sæson, hænger derefter lidt fast i næste række, og de spillere man låner, der gør det godt vil sjældent tilbage. Klassisk manager!

Har du mødt nogle rivaler eller ærkerivaler endnu, eller er de for højt oppe i systemet?

3 af de 6 lånte spillere i denne sæson havde jeg haft gavn af tidligere, og én af dem har jeg endda haft på lån i alle 3 sæsoner indtil videre - den eneste forsvarsspiller jeg har, som gør det bare nogenlunde.

Workington har ingen 'Fierce rivals', og under andre rivaler står blot Barrow fra Blue Square North og Kendal som er helt ude af systemet.
Logged



FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic
« Svar #13: 17 Feb 2012, 00:23 »

Rigtig interessant blog du her har kørende, g00n.. Jeg kan godt lide at du holder det simpelt uden SS eller fancy grafik.. Og så synes jeg det er godt klaret af dig at du kan få overskud i en klub der ligger helt dernede godt gemt væk i det engelske ligasystem Grin

KIU og glæder mig til at høre mere fra Workington Smiley
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Minimalistic
« Svar #14: 17 Feb 2012, 08:12 »

Rigtig interessant blog du her har kørende, g00n.. Jeg kan godt lide at du holder det simpelt uden SS eller fancy grafik.. Og så synes jeg det er godt klaret af dig at du kan få overskud i en klub der ligger helt dernede godt gemt væk i det engelske ligasystem Grin

KIU og glæder mig til at høre mere fra Workington Smiley

Tak for det - jeg er også selv blevet lidt hooked på denne fortællerform, og der er mange gode af den slags i SI Games' Lower League Managers-forum Smiley
Logged



Sider: [1] 2 3 ... 41 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010