home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 395 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)  (Læst 6893 gange)
Rallemus1991
Gæst
 
Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« : 25 Jan 2012, 18:54 »

Hej alle FM freaks.

Jeg sidder lige nu og roder med, at få sammensat en velfungerende og nogenlunde defensivt stabil 3-4-3 taktik; samt 2 backuptaktikker der også bygger på et tremandsforsvar.

Jeg har efterhånden læst en del blogs og brugerartikler angående 3-4-3 formationen, men det har ikke ført mig meget videre. Mange forsøger taktikken med Barcelona pga. Guardiolas eksperimenteren med denne i starten af sæsonen. Med et hold som Barcelona kan man uden de store problemer skrue op for kreativiteten og spillermentaliteter ne, i hvert fald i den hjemlige La Liga. Jeg tror dog helt ærligt mere, at taktikken fungerer pga. holdets overlegenhed end pga. bundsolid taktisk substans.

Jeg ønsker selv, at finde en 3-4-3 der kan fungere for bundhold såvel som tophold. Jeg ved godt at en 3-4-3 som udgangspunkt er temmelig offensiv, det er derfor jeg spørger jer til råds. Hvordan ville jeres optimale 3-4-3 være? (ikke i forhold til spillere, men rent taktisk)

Mit udkast til taktikkerne er indtil videre

3-4-3 (mod hold med 2 angribere) - http://img18.imageshack.us/img18/92/343vs.jpg

Markering: Man for de 2 yderste forsvarere, Zonal for den midterste, Zonal for kanterne, Man for de to centrale midbaner og Zonal for alle angriberne

3-5-2 (anti 4-3-1-2) - http://img88.imageshack.us/img88/9563/352my.jpg

Markering: Zonal for alle 3 forsvarsspillere, Zonal for kanterne, Man for alle 3 centrale midtbaner og Zonal for de 2 angribere. En ekstra ændring fra 3-4-3'eren er at den centrale stopper skærmer ekstra meget af, da han skal mindske den offensive midtbanespillers plads i en 4-3-1-2.

4-3-3 (mod hold der spiller 4-2-3-1 og 4-5-1) - http://img96.imageshack.us/img96/2774/433y.jpg

Markering: Zonal for venstre forsvarer Cover, Man for højre Stopper, Man for de 2 wingbacks, Man for hele midtbanen og Zonal for angriberne. Mod hold der spiller med 3 regulære angribere vil de 2 wingbacks blive rykket ned som Full Backs Defend.

Team tactics er kort pasningsspil og aggressive tacklinger.

Konstruktiv kritik, gode idéer og et sjældent "Det lort kommer da aldrig til at virke!" vil være velset Smiley
« Seneste Redigering: 25 Jan 2012, 21:00 af Rallemus1991 » Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #1: 19 Feb 2012, 15:15 »

Jeg har selv succes med, en 3-2-3-2 i Lillestrøm. Med 3 forsvarer 2 defensive midt 3 midt og 2 angribere  Opstemt
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #2: 18 Jun 2012, 21:18 »

Jeg forsøger ihærdigt at få et 3 mands forsvar til at fungere i mit Roma save, men lukker desværre alt for mange mål ind.

Så mit spørgsmål lyder:

Tror i, at det vil formindske antallet af mål man lukker ind, hvis man havde to ekstrem hurtige forsvarer på siderne (17 i hurtighed fx)?

EDIT:
Har iøvrigt også to kanter som bredemidtbanespille re.
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #3: 18 Jun 2012, 21:31 »

Jeg har gode erfaringer med 3-mands CB-forsvar! Jeg spiller ikke med andet når jeg spiller i Italien! Jeg går efter hurtige forsvarspillere med god fysik! Smiley
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #4: 18 Jun 2012, 21:32 »

Jeg har gode erfaringer med 3-mands CB-forsvar! Jeg spiller ikke med andet når jeg spiller i Italien! Jeg går efter hurtige forsvarspillere med god fysik! Smiley

Fortæl gerne lidt mere Smiley

Hvilken formation, hvilke CB's osv Smiley
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #5: 19 Jun 2012, 10:44 »

JEg har i to år hos Napoli lukket henholdsvis 31 og 33 mål, ind i ligaen.
Det lyder lidt hæftigt, men eftersom jeg spille 3-2-3(wings)-2 så jeg scorer en masse mål så jeg har ikek mærket det store! 

Jeg vil helt klart foreslå dig at løbe en klasse målmand, da du har brug for hurtige, fysisk og teknisk stærke spillere 

Jeg vil mene at man kun skal spille med sådan et forsvar i ligaer med rimeligt dårlige offensive, hvilket er tilfældet i Italien, og ellers bare holde sig til 4-mands:)

Håber det var brugbart
Logged

bettepjevs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #6: 19 Jun 2012, 11:03 »

Jeg forsøger ihærdigt at få et 3 mands forsvar til at fungere i mit Roma save, men lukker desværre alt for mange mål ind.

Så mit spørgsmål lyder:

Tror i, at det vil formindske antallet af mål man lukker ind, hvis man havde to ekstrem hurtige forsvarer på siderne (17 i hurtighed fx)?

EDIT:
Har iøvrigt også to kanter som bredemidtbanespille re.

Er i gang med et save med Roma. Havde samme problem som dit med for mange indkasserede mål.
Dette fik jeg dog ændret da jeg opstillede i en 3-3-1-2-1.

           Bojan
Pjanic/Totti - Torres/Lamela
           Gago
Angle - De Rossi - Vrasajlko
  Heinze - Juan - Burdisso
        Stekelenburg

       P
 APM - AM/T
    DLP
  WB-A-WB
  CB-CB-CB
      G

Når jeg kom foran satte jeg den dårligste offensive spiller ned på en defensiv midt.

Har dog siden ændret til 2-3-1-3-1

          Sturridge
Munian - Pjanic - Wijnaldum
             Elm
Angle - De Rossi - Vrasajlko
     Astori-Bocchetti
         ter Stegen

     P
AM-APM-T
    DLP
WB-A-WB
  CB-CB
     G

Jeg vil anbefale dig at købe så hurtige WB som muligt da det er dem der skal sætte offensiven om. Det samme gælder de offensive spillere. Jeg mærkede en markant forskel da jeg lejede Welbeck i første eller anden sæson.
« Seneste Redigering: 19 Jun 2012, 11:05 af bettepjevs » Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #7: 19 Jun 2012, 11:49 »

Hvordan er dine holdinstrukser?

Jeg spillede i første sæson en 3-4-2-1, og overvejer at gå tilbage til den selvom det ikke var med største succes (har fået langt bedre spillere, så tror godt den kan blive succesfuld nu).

Har også vægtet hurtighed højt når jeg skulle på indkøb, og har faktisk mange af de samme spillere som dig.

Hvis jeg går tilbage til min 3-4-2-1, som sandsynligvis vil være langt stærkere defensiv, da 4-mands midtbanen består af 2 WB's og 2 DM's, vil holdstillingen se sådan ud:

                Hoilett
           Totti  - Lamela


Angel - Faurlin - De Rossi - Sime
      Astori - Kjær - Burdisso
            Stekelenburg

Ved bare ikke om det måske bliver for defensivt, og problemet så bare bliver flyttet op i den anden ende?
« Seneste Redigering: 19 Jun 2012, 11:56 af ulle94 » Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #8: 25 Jun 2012, 09:44 »

Jeg har stor succes med et tre-mands forsvar! (og med to wingbacks) Smiley
Med Lazio i første sæson ligger jeg nr. 3 med 40 point i 21 kampe. Har fem point op til 1. pladsen.
Spiller en 3-3-2-1-1, som kan ses her med de forskellige roller.
Den fungere faktisk godt både ude og hjemme for mig. Ude har jeg i ti kampe vundet seks, spillet en uafgjort og tabt tre med en samlet score på 16-7, mens jeg hjemme har spillet elleve kampe, vundet fem og spillet seks uafgjort med en samlet score på 14-5.
De eneste indkøb op til sæsonen var: Marco Verratti (som nu er udlejet), Rafael Toloi, Kara, Yaya Sanogo og Siem de Jong.
I EL fungere den også fint, da den fik mig videre fra en gruppe med Sevilla, Lokomotiv Sofia og Stoke med elleve point og en score på 9-3.
Jeg ser frem til at holdet rigtig kan forstærkes, da mine wingbacks ikke er blandt de bedre! Smiley
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #9: 25 Jun 2012, 10:57 »

Jeg vandt the double i første sæson med Udinese med et 3-mands forsvar, med to wingback & en ankermand. jeg var det hold der lukket færrest mål ind, men scoret ikke særlig mange mål, er lige i skole, så kan gå i dybden med den senere Smiley
Logged


Thybsen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #10: 02 Jul 2012, 12:21 »

Jeg har stor succes med et tre-mands forsvar! (og med to wingbacks) Smiley
Med Lazio i første sæson ligger jeg nr. 3 med 40 point i 21 kampe. Har fem point op til 1. pladsen.
Spiller en 3-3-2-1-1, som kan ses her med de forskellige roller.
Den fungere faktisk godt både ude og hjemme for mig. Ude har jeg i ti kampe vundet seks, spillet en uafgjort og tabt tre med en samlet score på 16-7, mens jeg hjemme har spillet elleve kampe, vundet fem og spillet seks uafgjort med en samlet score på 14-5.
De eneste indkøb op til sæsonen var: Marco Verratti (som nu er udlejet), Rafael Toloi, Kara, Yaya Sanogo og Siem de Jong.
I EL fungere den også fint, da den fik mig videre fra en gruppe med Sevilla, Lokomotiv Sofia og Stoke med elleve point og en score på 9-3.
Jeg ser frem til at holdet rigtig kan forstærkes, da mine wingbacks ikke er blandt de bedre! Smiley

Jeg har brugt denne taktik med Fondi i den italienske Serie C2/B. Var spået en placering som nr. 20, men vha. denne taktik og en gang shopping blandt kontraktfrie spillere, opnåede jeg en 2. plads og direkte oprykning til Serie C1!

Kan absolut anbefale denne formation!
Logged

0603anderss
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #11: 05 Jul 2012, 18:12 »

3-mandsforsvar fungerer glimrende i Italien. Har spillet med det i samtlige klubber, jeg har været ansat i, hvis vi ser bort fra Den Gamle Dame.

Havde allermest succes med Napoli, hvor jeg hev et mesterskab hjem i 1. sæson samt pokaltitel. Nævneværdige resultater i Champions League udeblev dog. Måske mest af alt pga. nogen (for at sige det lige ud) lorte lodtrækninger.

Gjorde et kæmpe scoop i Bochetti fra Rubin Kazan, og han var fremragende. Både forsvarsmæssigt som er hans primære rolle, og så havde jeg en solid hjørnesparkstaktik, der fik ham op på 14 scoringer i ligaen. Så dermed også offensivt velfungerende.
Logged

Simply Arsenal.

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #12: 05 Jul 2012, 18:17 »

Hvordan så taktikken ud?
Logged

0603anderss
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #13: 05 Jul 2012, 18:56 »

Hvordan så taktikken ud?

Nu har jeg ikke FM på den her PC, og husker ikke så tydeligt de store taktiske overvejelser, jeg gjorde. Men formationsmæssigt var det en 3-5-2, som er postet af Rallemus, første indlæg i tråden.

Gik udfra, at spørgsmålet var til mig...
Logged

Simply Arsenal.

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Erfaringer med 3 mands forsvar (3-4-3)
« Svar #14: 30 Jul 2012, 10:35 »

Jeg har gennem sommerens transfervindue her arbejdet meget på at lave en ny taktik til mit AC Horsens hold. Jeg ville forsøge at tænke i nye baner, og samtidig tænke på noget der ville kunne skabe fremragende kontra-fodbold som jeg selv elsker at se på. Jeg har en masse hurtige og dygtige offensive spillere, hvilket ville gøre en taktik muligt med tre forsvarsspillere. Mine spillere er allesammen rigtige arbejdssomme, hvilket jeg også ser som en vigtig egenskab at have når man tænker på, at de måske skal løbe lidt ekstra, da man spiller uden backs.

Min taktik har jeg valgt at kalde. 3-3-4 AC Horsens.
Jeg har netop færdiggjort min første kamp med den som taktik, hvor jeg mødte BATE i 3. kvalrunde til Champions League på udebane.


Jeg har valgt at min taktik skal være meget flydende, så alle mine spillere hjælper til de forskellige facetter af spillet. Derudover kører jeg altid med 5*5. Hvilket vil sige, at man har fem spillere som er offensive og fem spillere som er defensive. I kan nok selv se på taktikken, hvem der er hvad.

Min forhåndsindstilling er kontra. Jeg er lige glad med at have bolden mest, jeg vil bare gerne udnytte modstandernes fejl i opdækning og spiller naturligvis meget direkte. Mine spillere er hurtige - hvert fald oppe foran - hvilket betyder at mine opstillinger bliver alfa omega.

Jeg ville lige introducere jer for min taktik, som jeg lige vil vise flere resultater fra når jeg kommer videre hen.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010