home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1174 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Overvurderede spillere
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Overvurderede spillere  (Læst 5460 gange)
Batigol
Manager

Sv: Overvurderede spillere
« Svar #30: 08 Jan 2012, 13:30 »

Jeg tror skam ikke Allegri overvurdere ham. Husk på at Allegri ser en helt masse som vi ikke ser. Han ser heller ikke hver kamp en enkelt gang, men mange gange. Han ser hvad der foregår til træning. Han ser hvad der sker i omklædningsrummet. Han har formodentlig en frygtelig masse tal og en helt masse data om Abbiati. Han har trænere omkring sig som sikkert også giver sit besyv med, når der skal vælges hold. Han har målmandstrænere der med sikkerhed ville påpege det hvis Abbiati ikke var det værd. Hvis Abbiati virkelig var så elendig, er jeg helt hundrede på at han ikke havde fået halvdelen af de 190 kampe han har fået for Milan i Serie A. Det er fodbold simpelthen for konkurrencepræget og videnskabeligt til i dag.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

verdenskrig
Manager

« Svar #31: 08 Jan 2012, 13:34 »

Det er det samme jeg siger om Barry.. Man vil helt sikkert kunne finde nogle tal for at han gør sit job godt, men når jeg sidder og ser Citys kampe synes jeg ofte at han mere hæmmer spillet end gavner det.

Nu er det ikke meget Serie A jeg ser, ser kun Abbiati i CL og her må jeg bare sige at jeg er alt andet end imponeret.. Han er jo decideret håbløs i mange situationer.. Flagrer rundt ude i feltet, har svært ved at holde fast på skud, ikke specielt refleksstærk, ikke specielt god med fødderne. Det kombineret med at en af mine venner som er Milan fan gang på gang udtaler at Abbiati IGEN har været elendig i Serie A gør at jeg træffer den konklusion.

Det er muligt at fodbold er for videnskabeligt, og at Allegri ser ting vi ikke gør.. Men både du og jeg ved også at en træner kan se sig så glad på en spiller, så han glemmer at se skyggesiderne ved ham.. Muligvis er Abbiati en god leder, men nogen god målmand har han i mine øjne aldrig været Smiley

Kan vi ikke blive enige om at Milan burde være i stand til at få en bedre målmand Peace ?

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

plutonium
Manager

« Svar #32: 08 Jan 2012, 13:39 »

Jo, men nu er Akinfeev, Buffon, Casillas, Hart, Lloris m.fl bare ikke så billige at økonomisk pressede Milan kan spendere kassen på dem Peace

Husk også at når de køber en markspiller dyrt, så er det også ud fra den betragtning at der er merchandisesalg i farvandet! Jeg tror faktisk ikke man kan finde mange målmænd der kan stå på Abbiatis niveau og som også kan erhverves for en billig penge.

Jeg er absolut ikke fan af Abbiati, men jeg er nu ikke enig i at det 'bare' er at gå ud og finde en bedre målmand Smiley

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

verdenskrig
Manager

« Svar #33: 08 Jan 2012, 13:42 »

Jeg tror bare at en klassemålmand, er det som skal til hvis Milan atter skal tilbage i toppen af poppen i CL Smiley Milans hold er jo vanvittigt godt.. Et fantastisk miks af arbejdsmænd, hardhittere, hurtige spillere, rutinerede spillere, og teknisk stærke spillere..

Det eneste Milan mangler er i mine øjne en målmand der kan opretholde det samme niveau som holdkammeraterne.. Og hva faen.. Berlusconi betaler vel gerne lidt småpenge Wink

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Batigol
Manager

« Svar #34: 08 Jan 2012, 13:43 »

Nu er det jo ikke kun Allegri træner der har gjort brug af ham. Ancelotti brugte ham også.

Jamen, det ved jeg ikke om vi kan blive enige om. Jeg har det blot sådan, at Allegri nok ikke får sine penge for ingenting. Man må formode at han ved mere om Abbiati end nogen af os gør, og også lægger mærke til flere ting end vi gør. Ellers er det i hvert fald et skidt valg af en træner, Milan har foretaget.

verdenskrig
Manager

« Svar #35: 08 Jan 2012, 13:48 »

Nu er det jo ikke kun Allegri træner der har gjort brug af ham. Ancelotti brugte ham også.

Jamen, det ved jeg ikke om vi kan blive enige om. Jeg har det blot sådan, at Allegri nok ikke får sine penge for ingenting. Man må formode at han ved mere om Abbiati end nogen af os gør, og også lægger mærke til flere ting end vi gør. Ellers er det i hvert fald et skidt valg af en træner, Milan har foretaget.
Ancelotti brugte da Dida så vidt jeg husker.. Og Kalac.. Husker muligvis forkert, men mener da Abbiati var udlejet i en periode under Ancelotti Smiley

Altså pt har du ret i at Allegri gør det som han skal.. For Milan har jo ikke noget bedre ( Har absolut ingen anelse om hvordan Amelia er som målmand) så han bruger jo i teorien det bedste han har. Som jeg startede med at skrive var det også selve klubben jeg mener overvurderer ham, ikke blot Allegri.. Vi ved jo ikke om han gerne vil have en ny keeper, men måske har fået nej fra ledelsen Smiley

Og selvom at en træner ser ting vi ikke gør, kan man vel stadig godt stille spørgsmålstegn ved om hans valg er rigtigt Smiley.. En toptræners valg behøver jo ikke nødvendigvis være en universal sandhed Wink.. Har dog aldrig haft på sinde at stille spørgsmålstegn ved allegris evner som træner..

Det hold han har fået bygget op i Milan er satme godt trænerarbejde.

Cool

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller

« Svar #36: 08 Jan 2012, 13:56 »

Urealistisk liste imo..
Caroll hører til på den liste men ellers er der måske 1 eller 2 mere.

Hala Madrid!

plutonium
Manager

« Svar #37: 08 Jan 2012, 13:56 »

Uanset hvad bør de nok overveje at købe en målmand, for Abbiati bliver jo heller ikke yngre Peace

Og så er én keeper ikke nok i truppen! Jeg er som sagt heller ikke fan af Abbiati, men jeg synes han gør et hæderligt stykke arbejde uden at være prangende. Og så er jeg rent bortset fra det meget enig i din vurdering af truppen Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Batigol
Manager

« Svar #38: 08 Jan 2012, 13:58 »

Ancelotti brugte Abbiati i sin sidste sæson i Milan - og i øvrigt også sin første.

Men jeg er skam helt enig i at man kan stille spørgsmålstegn ved Allegri's valg - jeg mindes heller ikke at have givet udtryk for at jeg mente anderledes. Min pointe er bare den, at jeg tvivler på at jeg kan vurdere Abbiati bedre end Allegri kan. I øvrigt har Plutonium en pointe, når han siger at det sikkert er svært at finde en målmand der er ligeså billig som Abbiati, men samtidig har et ligeså højt eller højere niveau. Jeg tvivler på at Abbiati tjener særligt meget - det gjorde han i hvert fald ikke i 2009 - så der kan også snildt være en række problemer forbundet med at finde en dygtigere målmand end ham, der gør sit arbejde til samme slags penge.

verdenskrig
Manager

« Svar #39: 08 Jan 2012, 14:03 »

Jeg tvivler på at Abbiati tjener særligt meget - det gjorde han i hvert fald ikke i 2009 - så der kan også snildt være en række problemer forbundet med at finde en dygtigere målmand end ham, der gør sit arbejde til samme slags penge.

Det er nok der den ligger ja Smiley.

Men uanset hvad synes jeg det er fair at han er på den liste, når han trods begrænsede evner, alligevel har været i Milan en del år. Personligt synes jeg han bliver overvurderet af sin egen klub, men med til historien skal man naturligvis også opholde økonomiske aspekter, og man skal da også se på den indvirkning hans person har på truppen, og på træningen.

Alt det ved jeg dog ingenting om, så forholder mig udelukkende til det jeg kan se Smiley

Cool

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #40: 10 Jan 2012, 10:16 »

Abbiati er da, om noget, undervurderet. Jeg er enig i, at hans topniveau ligger under mange andre keepere, men hans bundniveau er højt, og så er han stabil. Specielt sammenlignet med manden han afløste i Milan målet, sprællemanden Dida, hvis topniveau godt nok var i verdensklasse, men hvis bundniveau absolut også var helt nede og skrabe bunden. Han ramte som regel begge yderligheder i hver eneste kamp.

Og tag nu lige et kig på tabellen for sidste sæson. Abbiati var den suverænt mindst passerede målmand i Serie A (hvis man ikke tæller dem med der sad på bænke og tribuner rundt omkring). Det har selvfølgelig også noget at sige, at han har haft to af de bedste forsvarsspillere i verden foran sig, men det siger altså også noget om hans niveau.

Jeg har selv været fortaler for at Abbiati skulle skiftes ud, men det er faktisk slet ikke noget jeg har travlt med mere.

Aquilani var jeg ikke begejstret for da vi hentede ham. Men han har heldigvis overrasket mig positivt. Han er holdets assist konge, og er en af de spillere på holdet, der har spillet mest i denne sæson. Og ja, vi ligger jo trods alt i spidsen af Serie A. Noget af en præstation med 3 overvurderede spillere på holdet  Wink

Zlatan er topscorer, og er vel en af væsentligste årsager til at Milan er tilbage i spidsen af Serie A. Så hvad han laver på listen forstår jeg heller ikke.

verdenskrig
Manager

« Svar #41: 10 Jan 2012, 17:18 »

Abbiati er da, om noget, undervurderet. Jeg er enig i, at hans topniveau ligger under mange andre keepere, men hans bundniveau er højt, og så er han stabil. Specielt sammenlignet med manden han afløste i Milan målet, sprællemanden Dida, hvis topniveau godt nok var i verdensklasse, men hvis bundniveau absolut også var helt nede og skrabe bunden. Han ramte som regel begge yderligheder i hver eneste kamp.

Og tag nu lige et kig på tabellen for sidste sæson. Abbiati var den suverænt mindst passerede målmand i Serie A (hvis man ikke tæller dem med der sad på bænke og tribuner rundt omkring). Det har selvfølgelig også noget at sige, at han har haft to af de bedste forsvarsspillere i verden foran sig, men det siger altså også noget om hans niveau.

Jeg har selv været fortaler for at Abbiati skulle skiftes ud, men det er faktisk slet ikke noget jeg har travlt med mere.

Aquilani var jeg ikke begejstret for da vi hentede ham. Men han har heldigvis overrasket mig positivt. Han er holdets assist konge, og er en af de spillere på holdet, der har spillet mest i denne sæson. Og ja, vi ligger jo trods alt i spidsen af Serie A. Noget af en præstation med 3 overvurderede spillere på holdet  Wink

Zlatan er topscorer, og er vel en af væsentligste årsager til at Milan er tilbage i spidsen af Serie A. Så hvad han laver på listen forstår jeg heller ikke.

Aquilani og Zlatan er jeg ligesom dig helt uenig i skulle være overvurderet.. Ser man på Zlatan i Barca og på det svenske landshold kan man diskutere det, men i Milan er han jo kommet " hjem" om man så må sige.. Serie A er bare den liga hvor han trives bedst, og der er vel også den liga i europa hvor primadonnaer med høj teknisk kunnen men lav arbejdsmoral accepteres bedst? Smiley

At Abbiati skulle have et højt bundniveau står slet ikke mål med det jeg hører fra andre Milan fans.. Igen, jeg har tidligere erkendt at mine Serie A kampe live ligger på et meget lille sted, da italiensk fodbold generelt rager mig en høstblomst..
Men når jeg ser Milan i CL, og hører hvordan han gør det i Seria A, så kan jeg slet ikke nikke gendkenden til at du siger han skulle have et højt bundniveau.. Ud fra CL at bedømme minder han mig mere om målmandstypen hvor der i sandhed ikke er langt fra succes til fiasko..

Men sådan kan ma heldigvis bedømme spillere forskelligt, og hvis du som Milan fan er tilfreds med Abbiati og synes han gør sit arbejde godt nok, jamen så er det jo også kun godt Thumbs Up

Cool

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #42: 10 Jan 2012, 21:52 »

Aquilani og Zlatan er jeg ligesom dig helt uenig i skulle være overvurderet.. Ser man på Zlatan i Barca og på det svenske landshold kan man diskutere det, men i Milan er han jo kommet " hjem" om man så må sige.. Serie A er bare den liga hvor han trives bedst, og der er vel også den liga i europa hvor primadonnaer med høj teknisk kunnen men lav arbejdsmoral accepteres bedst? Smiley

At Abbiati skulle have et højt bundniveau står slet ikke mål med det jeg hører fra andre Milan fans.. Igen, jeg har tidligere erkendt at mine Serie A kampe live ligger på et meget lille sted, da italiensk fodbold generelt rager mig en høstblomst..
Men når jeg ser Milan i CL, og hører hvordan han gør det i Seria A, så kan jeg slet ikke nikke gendkenden til at du siger han skulle have et højt bundniveau.. Ud fra CL at bedømme minder han mig mere om målmandstypen hvor der i sandhed ikke er langt fra succes til fiasko..

Men sådan kan ma heldigvis bedømme spillere forskelligt, og hvis du som Milan fan er tilfreds med Abbiati og synes han gør sit arbejde godt nok, jamen så er det jo også kun godt Thumbs Up

Jeg tror, at grunden til at mange er hårde i deres bedømmelse af Abbiati er, at han ikke gør opgaven sværere end den er. Han er ikke sådan en Kahn type, der springer efter en bold, som han lige så godt kan tage stående. Og som sagt, sammenlignet med sin forgænger, Dida, som af mange blev betragtet som en verdensklassemålman d (der kan man snakke om en overvurderet spiller), så er hans bundniveau klasser højere.

Og som jeg også var inde på tidligere, sidste sæson var han altså den Serie A målmand, der blev passeret suverænt færrest gange. Milan indkasserede sidste sæson 15 mål mindre, end de to hold, der indkasserede næst færrest mål, Napoli og Lazio.

Jeg mener virkelig at Abbiati er undervurderet. Det ser måske ikke så spektakulært ud, når han står på mål, men det at være målmand, går ikke ud på at please kameraerne, men på at holde buret rent, og den opgave må man jo sige at han løser ganske godt.

Sider: 1 2 [3] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010