home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 17:11:42 Broen13 Træningsbanen Fm Tweak
08 Mar 2025, 22:55 g00n Blogs Minimalistic 2020
05 Mar 2025, 08:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23537
  0 Brugere, 802 Gæster Online.

Nyeste Bruger: ChandigarhAnjali
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Overvurderede spillere
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Overvurderede spillere  (Læst 5680 gange)
TheX
Gæst

Sv: Overvurderede spillere
« Svar #15: 07 Jan 2012, 23:22 »

Hvor er Neymar?

Det er da svært  at sige om Neymar er overvurderet?

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #16: 07 Jan 2012, 23:36 »

Det er da svært  at sige om Neymar er overvurderet?

Alene det er vel et godt argument for at han skulle være overvurderet. I hvert fald et langt bedre argument for at han skal være på listen, end jeg kan komme i tanker om, om stort set samtlige på den liste. Men det kommer vel an på hvordan man definerer overvurderet.

Bevares, der er da spillere på den liste, der ikke just hører til blandt verdenseliten, og måske ikke engang er gode nok til de klubber de spiller i, men det er da absolut ikke ensbetydende med at de er overvurderede, i hvert fald kan jeg ikke komme i tanker om at have hørt nogen (ud over de sædvanlige fan-tosser), udråbe dem til mere end hvad de har niveau til.

Useriøst sludder, der ikke er det papir værd, det er skrevet på.

Batigol
Manager

Sv: Overvurede spillere
« Svar #17: 07 Jan 2012, 23:37 »

Det eneste der står er: Hvilke fodboldstjerne lever ikke op til deres ry? GOAL kårer de mest overvurderede spillere i verden - af Leonard Jägerskjöld Nilsson! Skal nok lige smide dem op når jeg lige får tid til det Wink

Okay. Så kan jeg godt have lidt svært ved at forstå hvorfor Lucas, Marcelo, Barry, Mascherano, Busquets, Maicon og Zlatan skal være på den liste. Coloccini kan jeg også have svært ved at forstå? Han har da ikke noget synderligt prangende ry - til gengæld gør han det ganske godt sammen med Williamson i Newcastle's midterforsvar. Abbiati forstår jeg heller ikke. Han har heller ikke noget specielt imponerende ry eller navn. Walcott, Arshavin og Aquilani har jeg ikke set nok af i indeværende sæson, til at vurdere om de bør være på listen eller ej. Jeg har det i øvrigt svært med ordet 'overvurderet'. Torres er i mine øjne ikke overvurderet. Han underpræsterer bare så det batter. Det virker under alle omstændigheder mere plausibelt at han har underpræsteret siden han kom til Chelsea, end at han overpræsterede i alle årene i Atlético og sine år i Liverpool.

Men som sagt har jeg længe haft svært ved at kapere GOAL og deres sensationssøgende og overfladiske journalistik. Jeg savner et ordentligt fodboldmagasin i Danmark, med dybdegående artikler og analyser, à la The Blizzard. Tipsbladet er nok det man kommer nærmest, da der i ny og næ er nogle mere dybdegående artikler, men også her synes jeg der er langt mellem snapsene.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Batigol
Manager

« Svar #18: 08 Jan 2012, 00:38 »

Som Arsenal kan følgende være svært at indse, da jeg virkelig elsker Alex Song, men Lucas er ideel til positionen som defensiv midtbane, hvilket nedenstående billede viser;

Nu opdagede jeg lige den sammenligning der, og fodboldnørdet som jeg nu engang er, besluttede jeg mig for lige at opdatere den - og så fik jeg den sjove idé lige at tilføje de defensive midtbanespillere, der er placeret på GOAL's liste. Derudover er jeg naturligvis også klar over at Mascherano stort set kun har spillet som midterforsvarer - og så ved jeg i øvrigt godt at det kan være svært at læse det der står. Det var ikke helt gennemtænkt med tekst-størrelsen. Men ser man på tallene er det i hvert fald svært at se hvad Lucas, Barry, Aquilani, Mascherano og Busquets ikke skal være på den liste der.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #19: 08 Jan 2012, 00:48 »

Listen er meget underlig, det vil jeg gerne give jer ret i. Desuden har du ret i, FC Barcelona, at begrebet 'overvurderet' kan defineres på flere måder. Ingen af disse defensive midtbanespiller burde være på den listen. Specielt ikke Busquets som jeg er helt tosset med. Hold op han er verdensklasse. Måske den spiller i verden med den bedste spilforståelse.
« Seneste Redigering: 08 Jan 2012, 00:52 af Jakob E » Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #20: 08 Jan 2012, 11:52 »

Okay. Så kan jeg godt have lidt svært ved at forstå hvorfor Lucas, Marcelo, Barry, Mascherano, Busquets, Maicon og Zlatan skal være på den liste. Coloccini kan jeg også have svært ved at forstå? Han har da ikke noget synderligt prangende ry - til gengæld gør han det ganske godt sammen med Williamson i Newcastle's midterforsvar. Abbiati forstår jeg heller ikke. Han har heller ikke noget specielt imponerende ry eller navn. Walcott, Arshavin og Aquilani har jeg ikke set nok af i indeværende sæson, til at vurdere om de bør være på listen eller ej. Jeg har det i øvrigt svært med ordet 'overvurderet'. Torres er i mine øjne ikke overvurderet. Han underpræsterer bare så det batter. Det virker under alle omstændigheder mere plausibelt at han har underpræsteret siden han kom til Chelsea, end at han overpræsterede i alle årene i Atlético og sine år i Liverpool.

Men som sagt har jeg længe haft svært ved at kapere GOAL og deres sensationssøgende og overfladiske journalistik. Jeg savner et ordentligt fodboldmagasin i Danmark, med dybdegående artikler og analyser, à la The Blizzard. Tipsbladet er nok det man kommer nærmest, da der i ny og næ er nogle mere dybdegående artikler, men også her synes jeg der er langt mellem snapsene.

Spot on...

Før en spiller kan være overvurderet, kræver det vel at han har et stort ry på sin respektive plads, hvorfor mange af disse spillere på listen ser jeg meget nærmere som undervurderede end overvurderede. Her kan jeg i flæng nævne Busuqets, Marcelo, Lucas, Barry, Abbiati... I don't get it!

Vuelve la ilusión

Skipper
Gæst

« Svar #21: 08 Jan 2012, 12:18 »

Er enig med meget af det forhenværende
Sjovt at Lucas er på listen, en spiller der i verdenen og blandt Liverpoolfans havde ry for at være elendig og aldrig rigtig gøre sig bemærket på en fodboldbane, og som nu gør det pisse godt og er en rigtig vigtig spiller for Liverpool.

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #22: 08 Jan 2012, 12:40 »

1. Alberto Aquilani - AC Milan
7. Rio Ferdinand - Man. United
8. Christian Abbiati - AC Milan
9. Fernando Torres - Chelsea
10. Andrei Arshavin - Arsenal
11. Andy Carroll - Liverpool
13. Maicon - Inter
14. Theo Walcott - Arsenal

De her spillere er de eneste på den liste jeg tilnærmelsesvis kan ses som overvurderede... og generelt må jeg sige at det er en underlig liste...
Aquilani er mest for hans tid i liverpool hvor han dog aldrig rigtig fik chancen i mine øjne... Han havde et kæmpe navn i mine øjne på det tidspunkt og havde forventet virkelig store ting fra ham da de købte ham... Har ikke set nok milan kampe til at kommentere på hans præstationer der.

På trods af jeg er United fan må jeg indrømme at nogle mennesker overvurderer Rio på baggrund af tidligere tiders styrke, men vil så også sige at der er lige så mange der dømmer ham færdig og undervurderer ham. Men kan godt se hvorfor han kan placeres på listen. Da han er langt fra tidligere styrke.
Maicon har i mine øjne det samme problem, en mand der i høj grad stadig bliver betragt som en af de bedste i verden pga. tidligere tiders præstationer.

Abbiati kan da kun være overvurderet på den måde at han er en OK målmand der står for et af verdens bedste hold, men derudover er det jo en mand som ingen nogensinde roser eller har haft på en top 10 liste så også lidt underligt imo..

Torres er udelukkende overvurderet pga. sit enorme prisskilt og sin manglende form siden skiftet. Men dette har jo også gjort at hans status er faldet og han bliver vel i højere grad nu betragtet som et flop end som en stjerne angriber.
Carroll er lidt i samme båd, han fik et enormt prisskilt som han aldrig kunne leve op til og det betaler han nu prisen for... Jeg tror på at han kan udvikle sig til at blive en god angriber i PL når liverpools kantspillere lærer at slå ordentlige indlæg.

Arshavin skabte mere eller mindre sit navn på baggrund af hans fremragende EM præstationer for Rusland, men det squ efterhånden ved at være lang tid siden at han har været betragtet som en top spiller i mine øjne...

Walcott er kun overvurderet hvis folk stadig betragter ham som en verdens stjerne og et af verdens største talenter, synes hans fysik især hans hurtighed er i verdensklasse men de tekniske og mentale færdigheder virker ikke til at være på samme niveau. Dog er han helt sikkert en god spiller.

12. Sergio Busquets - Barcelona

plutonium
Manager

« Svar #23: 08 Jan 2012, 12:52 »

I det hele taget er det jo noget nær umuligt at erklære en spiller for overvurderet? Hvis en spiller bliver brugt og holdet vinder så kan man vel ikke forvente mere? Det er de færreste hold der kan tåle at spille 10 mod 11 hver eneste uge, og i bund og grund vil en overvurderet spiller vel være en der tager en plads for en bedre spiller, der så sidder på bænken. Men igen - hvis den bedre spiller sidder på bænken, er han så god nok? Træneren ser ham jo til hverdag..?

Man kan derimod tale om undervurderede spillere, for medierne og fans kan være hurtige til at erklære en spiller for uduelig til trods for at hans åbenlyse betydning når man sætter sig og analyserer løbemønstre og aktioner.

En spillers betydning for et hold kan næsten ikke overvurderes, for hvis det er den spiller folk forventer afgør kampene, så er det jo som regel fordi han har gjort det stabilt over en tid - og så er han ikke længere overvurderet! Der er et klokkeklart eksempel i Torres. Da han lige var skiftet kom han fra succes i Liverpool og alle forventede at han skulle banke kasser ind på stribe, og ingen ville kalde ham overvurderet (måske sige prisskiltet var lidt voldsomt). Når han så ikke præsterer kamp efter kamp, så falder folks forventning til ham, og så kan man jo pludselig ikke kalde ham overvurderet, for der er ingen der forventer noget. Han kan kun overraske positivt når folks forventninger er nul.

Det eneste tidspunkt jeg vil kunne gå med til at tale om overvurderede spillere, så er det når man kigger på deres løncheck. Nogle spillere får efter min mening en skyhøj løn sammenlignet med andre spillere med samme eller højere niveau og kan som sådan være overbetalte. Men det er jo igen efter MIN mening, og lønnen er jo bare et signal om at der er tilpas stor efterspørgsel på en spillers kvaliteter til at man er villig til at betale prisen måned for måned. Det værende sig i kraft af salgsværdi i merchandise eller kvaliteter på banen. Så heller ikke her kan man rigtigt tale om overvurderede spillere.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Batigol
Manager

« Svar #24: 08 Jan 2012, 12:55 »

Problemet er bare det, at jeg da synes at der er bred enighed om at Ferdinand har toppet og er på vej ned, at Abbiati aldrig har været nogen topmålmand, at Torres fejler massivt i Chelsea, at Arshavin har været dårlig og muligvis den mest dovne spiller på planeten i et stykke tid, at Andy Carroll på ingen måde lever op til sit prisskilt, at Maicon er ved at blive gammel og dermed mister nogle af de fysiske egenskaber der før gjorde ham attraktiv og god, samt at Walcott er en humørspiller så det batter. Så i den henseende har jeg svært ved at forstå, hvordan de decideret overvurderede. Jeg synes da sjældent at folk gør ovenstående spillere til mere end de er.

plutonium
Manager

« Svar #25: 08 Jan 2012, 12:58 »

Problemet er bare det, at jeg da synes at der er bred enighed om at Ferdinand har toppet og er på vej ned, at Abbiati aldrig har været nogen topmålmand, at Torres fejler massivt i Chelsea, at Arshavin har været dårlig og muligvis den mest dovne spiller på planeten i et stykke tid, at Andy Carroll på ingen måde lever op til sit prisskilt, at Maicon er ved at blive gammel og dermed mister nogle af de fysiske egenskaber der før gjorde ham attraktiv og god, samt at Walcott er en humørspiller så det batter. Så i den henseende har jeg svært ved at forstå, hvordan de decideret overvurderede. Jeg synes da sjældent at folk gør ovenstående spillere til mere end de er.

Lige præcis! For at være overvurderet skal folk jo mene mere om dem end deres kvaliteter berettiger, men lige præcis i fodbold så kommer kritikken så lynhurtigt, at spillerne næsten ikke kan NÅ at være overvurderede! De kan derimod sagtens være undervurderede i et godt stykke tid for så derefter at få den anerkendelse deres præstationer berettiger dem til.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Korzika
Gæst

« Svar #26: 08 Jan 2012, 13:03 »

Goal har altid været en kæmpe joke.

I mine øjne, så er det kun Carroll, der burde være på den liste. Manden har aldrig vist højt niveau over en længere periode, og mangler flere elementer i sit spil. Han læser spillet dårligt, er en dårlig boldspiller og afslutter slet ikke godt nok.

verdenskrig
Manager

« Svar #27: 08 Jan 2012, 13:11 »

Gareth Barry, og Abbiati er i mine øjne også retmæssigt på den liste..

Abbiati har aldrig været en topmålmand, og er tung og utrænet, men har alligevel spillet Serie A i et årti nu. På en baggrund jeg ikke forstår, det er over min fatteevne at Milan ikke kan finde en bedre målmand. Det er også noget jeg ofte hører fra en af mine bedste venner som er Milan fan, og er mega utilfreds med Abbiati.

Gareth Barry synes jeg bare er middelmådig.. Han er tung og langsom i tanke og handling, og igen forstår jeg ikke hvordan han kan have en så høj status i en klub som City.. Det er lidt som med Lescott.. Utroligt de ikke kan finde noget bedre, nu hvor de alligevel åbner for pengeslusen så ofte. Med sin gumpetunge spillestil lukker han så mange angrebsmuligheder for City, og defensivt så vi jo overfor Özil hvordan han på trods af et kæmpe forspring stadig blev overløbet som en anden snegl crazy.. Måske findes der en statistik på at han gør sit job fint, men jeg er og bliver af den holdning at han er en andenrangsspiller.

At Carroll er overvurderet, har han i hvert fald ikke haft travlt med at modbevise i denne sæson Skuffet

edit: Dog forstår jeg ingenting af at Aquilani er med, og enda nummer 1 Huh.. Han er da en hamrende dygtig fodboldspiller, som kom til PL under uheldige forudsætninger, og faktisk sluttede af med at præstere fint for så at blive udlejet..

I Milan har han da efter hva jeg har hørt, leveret et fint job so far Smiley
« Seneste Redigering: 08 Jan 2012, 13:14 af verdenskrig » Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Batigol
Manager

« Svar #28: 08 Jan 2012, 13:14 »

Abbiati har aldrig været en topmålmand, og er tung og utrænet, men har alligevel spillet Serie A i et årti nu. På en baggrund jeg ikke forstår, det er over min fatteevne at Milan ikke kan finde en bedre målmand. Det er også noget jeg ofte hører fra en af mine bedste venner som er Milan fan, og er mega utilfreds med Abbiati.

Men på hvilken måde er Abbiati så overvurderet, hvis ovenstående er den generelle og udbredte holdning, hvilket jeg føler mig ret sikker på at det er er?

verdenskrig
Manager

« Svar #29: 08 Jan 2012, 13:16 »

Ved at han alligevel har fået så mange kampe for en storklub som Milan. Det handler om at han er overvurderet fra klubbernes side, for hvis det ikke var tilfældet, ville man aldrig bruge en så middelmådig, umoderne, og tung målmand som ham.

Goals liste foreskriver jo intet om hvem der overvurderer ham.. Smiley

Det kan være fans, såvel som klubberne.

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010