Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
14 Jan 2025, 13:54
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
14 Jan 2025, 10:09
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
12 Jan 2025, 20:51
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
06 Jan 2025, 20:57
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere:
23491
0 Brugere, 743 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
adarshlumina
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2012
Kategori: Træningsbanen
Gung-Ho [taktik blog] #That's it
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
8
9
[
10
]
11
12
...
18
Forfatter
Emne: Gung-Ho [taktik blog] #That's it (Læst 75343 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #21
«
Svar #135:
26 Dec 2011, 11:24 »
工合
Work Together-Work in Harmony
22: Stats, typer og træning
Nu er taktikken så småt ved at være på plads, nu er det kun tweaks det kommer til at handle om. Så nu kan vi se på de enkelte positioner og roller. Hvilke stats skal de være gode i? Hvilken træning skal der satses på? Hvilke fortrukne træk er gode? Osv.
Vi tager en position af gangen og starter ud med backs.
Backs
1: Positioning
En forsvarspillers evne til at placere sig er alfa omega som jeg ser det, især nå vi spiller med offsidefælde. Han skal placere sig helt rigtig i forhold til resten af linjen og en god placerings evne kompensere for så mange andre ting såsom manglende hurtighed osv.
2: Stamina
Det kommer måske bag på nogen at jeg vælger stamina så højt men det skal jeg forklarer hvorfor. En back i support eller offensiv funktion skal løbe en helvedes masse meter frem og tilbage. Det kræver stor udholdenhed og en træt spiller bliver en ukoncentreret spiller, det kan vi ikke have og slet ikke på højeste niveau. I Man Utd har jeg både Rafael og Fabio som er kæmpe talenter men deres stamina er ikke for god. Derfor løber de tør for kræfter og det koster en udskiftning næsten hver eneste kamp. Det betyder man har mindre handlemuligheder rent taktisk ved indskiftninger. Det betyder også man skal rokere meget mere end man måske har lyst til, især i forsvaret hvor stabilitet er utrolig vigtig.
3: Acceleration
Han skal kunne følge med modstanderens som regel hurtige kanterne, så han ikke bliver overløbet. Kombineret med en høj placerings evne, så bliver han meget svær at komme forbi.
4: Tackling
Når han så har placeret sig rigtig og kan følge med modstanderen, så skal han kunne tackle bolden fra ham. Det skriver næsten sig selv det skidt.
5: Teamwork
Endnu engang ser vi på at vi spiller med offside, det kræver man kan arbejde sammen og så er det jo også sloganet for denne taktik. Især når man spiller fluid, hvor de 5 bagerste har samme mentalitet og dermed ikke så balanceret eller ridig som andre taktikker.
Fortrukne træk
Igen har vi en standard rolle og jeg har ikke nogen fortrukne træk at anbefale. Måske skift til modsatte fløj men kun hvis spilleren har høje afleverings stats. Det kan være med til at skævvride modstanderen men det skal overvejes kraftigt, så det ikke ender som Søren Colding. Så skal de måske undgå for mange glidende tacklinger, for misser den først, så går det som regel hurtigt ned mod målet.
Træning
Tager vi udgangspunkt i de 5 vigtige stats, så vil jeg anbefale denne træning. (jeg samler hele træningsprogrammet til sidst i en pakke)
Mine back skal sjældent afslutte foran mål, de skal ikke sende langskud afsted, så derfor er shooting meget lav.
Var der nogen der sagde nørd?
Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
kuszman
Førsteholdsspiller
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #22
«
Svar #136:
27 Dec 2011, 12:51 »
Så har jeg også kastet mig ud i at prøve denne taktik. Kunne simpelthen ikke lade vær efter at have læst denne utroligt inspirerende blog
Holdet der skulle prøve denne taktik blev Dortmund og når første sæson er færdig spillet kommer jeg med en update.
Ham-den-anden
Lilleputspiller
«
Svar #137:
27 Dec 2011, 19:20 »
Er taktiken kommet op til download? Jeg har kun læst de første 4 sider igennem, så orkede jeg ikke rigtigt at lede videre. Jeg kunne godt tænke mig at teste den med mit ajax hold. Jeg har indtil nu kørt med en sublim tiki-taka taktik, men den er ikke så overlegen længere da de andre hold har luret den. Så mangler en ny taktik.
Skal selvfølgelig nok komme med feedback når det er muligt.
TMP
Førsteholdsspiller
«
Svar #138:
27 Dec 2011, 19:24 »
Citat af: Ham-den-anden 27 Dec 2011, 19:20
Er taktiken kommet op til download? Jeg har kun læst de første 4 sider igennem, så orkede jeg ikke rigtigt at lede videre. Jeg kunne godt tænke mig at teste den med mit ajax hold. Jeg har indtil nu kørt med en sublim tiki-taka taktik, men den er ikke så overlegen længere da de andre hold har luret den. Så mangler en ny taktik.
Skal selvfølgelig nok komme med feedback når det er muligt.
Har du læst de første 4 sider igennem, så vil du også vide at taktikken (eller, betaerne) ligger herinde. Og ja, den beta på side 4 er beta1, og der er 3 betaer i øjeblikket. Så prøv du at læse lidt videre
Ham-den-anden
Lilleputspiller
«
Svar #139:
27 Dec 2011, 19:45 »
Læste videre, og har set den nu
- Men tak for det anyways. Jeg vil hvertfald teste den efter denne sæson, og så vil jeg komme med et opdatering herinde.
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #140:
27 Dec 2011, 20:17 »
工合
23: En ny ide..
Vi skal nok gennemgå resten af positioner men vil først fortælle om en ny tweak jeg har lavet.
Citat
Taste
Jeg kæmper dog også med, at mine spillere ikke helt er skarpe nok, synes jeg.
Jeg synes også, der er en tendens til at være for få spillere med fremme, når målene skal scores. Jeg spiller altid selv med to angribere, to offensive fløje og en midtbanemand, der ofte kommer med ind i feltet og her synes jeg umiddelbart, at de to midtbanespillere ikke helt kommer nok med frem. De har lavet henholdsvis 6 og 3 mål i 47(1) og 28(4) kampe.
Citat
Wester
Ganske fin test.. Og det er også en tendens andre kommer med..
Jeg oplever også at McO ikke scorer nok mål, jeg har troet han ville komme langt mere frem end han gør. Måske man kan hæve hans mentalitet, så har bliver mere offensiv. Og lade angriberen falde lidt mere ned i banen for at gøre plads til IF og McO som jo er hele planen med taktikken...
Ud fra Tastes test kiggede jeg på McO rolle på holdet, og den er også den position der har ”skuffet” mest i min egen test. Jeg så på hans løb i kampene og det viser sig, at han bliver blokeret af IF og 9eren. De lukker simpelthen de huller af, da de alle går ind centralt og der er ikke plads nok til 4 derinde.
Så hvad kan man gøre ved det??
Jeg har ændret den ene IF til Wing og dermed åbner det op, da wing holder sig ude i siden og ikke lukker hullet for McO. Dermed får han mere plads og kommer med frem noget oftere. De giver flere folk i feltet og forhåbentlig flere mål. Det giver også flere strenge at spille på og det våben jeg prøvede at opfinde med IPW ideen med flere indlæg fra fløjen, det opnår jeg naturligvis med en wing. De giver også flere forskellige typer på banen og dermed et mere levende angreb. Det strækker også modstanderens forsvar endnu mere, da en Wing holder en stor bredde.
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #23
«
Svar #141:
27 Dec 2011, 21:28 »
工合
24: Midterforsvaret
Vi gentager det samme som hos backs. En forsvarspillers evne til at placere sig er alfa omega som jeg ser det, især nå vi spiller med offsidefælde. Han skal placere sig helt rigtig i forhold til resten af linjen og en god placerings evne kompensere for så mange andre ting såsom manglende hurtighed osv.
2: Jumping/Heading
Jeg har valgt at kombinere de to ting, da de unægtelig hænger sammen. Grunden til jeg har valgt det som prio 2 er at modstanderen vil satse på dødbolde og indlæg. Der er blevet peget på en svaghed i taktikken omkring backs der bliver overløbet og passiv indgriben ved indlæg. Det kan vi reducere ved at dominere hovedspillet i feltet.
3: Strength
Når du er et tophold så står modstanderen tit dybt og bruger kun en enkel mand på toppen, det er tit en stor stærk angriber der kan holde i bolden og kan være en trussel i hovedspillet. Derfor er det vigtigt dit forsvar kan tage kampen op mod ham og ikke tabe styrke kampen.
4: Decisions
Det giver næsten sig selv, dit midterforsvar skal tage de rigtige beslutninger, fejler de her bliver du nedsablet.
5: Pace/Acceleration
Selvom FM ikke markere disse stats så er de rigtig vigtige, da en alt for langsom spiller vil blive overløbet gang på gang med en offensiv taktik. Når man spiller med offside, står højt på banen, så er en vis portion hurtighed vigtig. Modstanderen vil tit satse på kontra og der skal de kunne følge med. Mod ligeværdige hold møder man hurtige angribere og man kommer til at hænge i bremsen med et langsomt forsvar.
Træning
Tager vi udgangspunkt i de 5 vigtige stats, så vil jeg anbefale denne træning. (jeg samler hele træningsprogrammet til sidst i en pakke)
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
dreamdrea
Reserveholdsspiller
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #24
«
Svar #142:
27 Dec 2011, 23:05 »
tænkte på om du evt kunne uploade taktikken da jeg ikk kan finde ud af alt det der. eller rettere sagt, det kommer til at tage 4 timer :-D
TMP
Førsteholdsspiller
«
Svar #143:
27 Dec 2011, 23:13 »
Citat af: dreamdrea 27 Dec 2011, 23:05
tænkte på om du evt kunne uploade taktikken da jeg ikk kan finde ud af alt det der. eller rettere sagt, det kommer til at tage 4 timer :-D
Du kunne tage dig 10-15 minutter og læse tråden, og du vil få din taktik.
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #144:
28 Dec 2011, 00:51 »
工合
25: MCD – Balancespilleren
Han er nøglen til succes i defensiven, han skal holde den position 100 % og hans placering evne er vigtig. Han skal fungere som stødpude for forsvaret og opsamle løse bolde i angrebet og sætte dem fornuftigt i gang. Derfor er det 1. prio.
2: Determination/Decisions
Han skal om nogen træffe de rigtige beslutninger, fejler han så falder korthuset sammen. Han skal også træffe de rigtige beslutninger når han fordeler bolden kort rundt og her skal han ikke tøve for meget i det. Det kan resultere i nogen dumme bold tab, som kan koste dyrt. Vi husker nok alle Christian Poulsens mange fejl på landsholdet, sådan nogle ønsker vi ikke at se.
3: Passing
Han skal ikke lave de flotte killer balls men hans evne til at skille sig fornuftigt af med bolden er rigtig vigtig for at fastholde bolden. Han må ikke lave nogle fejl, for som sagt mister han bolden, så er holdet sårbar.
4: Tackling
Det giver næsten sig selv, en defensiv midtbane skal kunne tackle bolden fra modstanderen.
5: Team Work
Han er balancespilleren og Team Work er kodeordet i defensiven.
Fortrukne træk
Det er vigtigt han ikke laver løb frem i banen, så den egenskab må han ikke have.
Han skal spille en kort og sikkert spil.
Træning
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #25
«
Svar #145:
28 Dec 2011, 01:33 »
工合
26: Playmaker
1: Creativity
Hvad er en playmaker uden kreativitet? Nej vel..
2: Passing
En playmaker der ikke kan aflevere en bold? Nej vel..
3: Decisions
Spillet skulle gerne gå igennem playmakeren og han skal derfor tage de rigtige beslutninger.
4: Flair
I en offensiv taktik som Gung-Ho så er modstanderen tit presset i bund og står tæt pakket. For at låse sådan en forsvarsmur op så skal man kunne lave det uventet og have stor flair for spillet.
5: Technique / First touch
Vi satser på et hurtigt flydende spil og en god første berøring er vigtig, han skal ikke stå og fjolle rundt med bolden. Det sænker tempoet og det går ikke. Det kræver selvfølgelig også en god teknik.
Fortrukne træk
Som hos MCD er vigtigt han ikke laver løb frem i banen, så den egenskab må han ikke have. Meningen er han skal søge ind i smørhullet og ikke frem i banen.
Træning
«
Seneste Redigering: 28 Dec 2011, 02:28 af Wester
»
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #26
«
Svar #146:
28 Dec 2011, 02:24 »
工合
27: MCO
1: Off The Ball
Hele ideen med taktikken er at IF og MCO skal komme i løb ned i 9er hullet og det kræver selvfølgelig gode løb uden bolden.
2: Finishing
Når de så får bolden i 9eren, så skal den selvfølgelig sendes i kassen.
3: Kreativitet / Passing
MCO har ret høj kreativ frihed og skal støtte playmakeren i smørhullet. Det kræver han kan aflevere og kreere ting.
4: Work Rate
Rollen som MCO kræver en høj arbejdsrate da han pisker frem og tilbage og skal deltage i mange ting. Lidt som en box til box midtbane.
5: First Touch
Han skal tage bolden til sig i høj fart og en god førsteberøring kan være forskellen foran mål.
Fortrukne træk
Løb fremad
Træning
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #27
«
Svar #147:
28 Dec 2011, 10:32 »
工合
28: Inside Forward
1: Off The Ball
Hele ideen med taktikken er at IF og MCO skal komme i løb ned i 9er hullet og det kræver selvfølgelig gode løb uden bolden.
2: Pace/Acceleration
IF står tit i en direkte duel med modstanderens back og en god portion hurtighed er ikke en dårlig ting her. Samtidig er han tit i løbeduel med forsvaret, når han får stukket en bold i 9er hullet.
3: Dribbling
I dueller med forsvaret skal have evnerne til at drible forbi dem. Det er på kanterne de får lov at løbe med bolden.
4: Finishing / Composure
Efter som der ikke spilles med en Poacher, så er IF det tætteste vi kommer på den rene afslutter. Derfor skal han kunne afslutte men også holde hovedet koldt. Så selvom FM ikke anbefaler det, så går jeg, der skal en god portion Composure til.
5: Passing
Han skal lave en del stikninger i dybden og det kræver han kan aflevere den.
Fortrukne træk
Krydse ind i banen / Cut inside
Træning
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
hoeven
Førsteholdsspiller
«
Svar #148:
28 Dec 2011, 10:50 »
Citat af: dreamdrea 27 Dec 2011, 23:05
Han har uploadet taktikken mange gange, den seneste version hedder vist nok Beta III
hoeven
Førsteholdsspiller
Sv: Gung-Ho [taktik blog] #23
«
Svar #149:
28 Dec 2011, 12:49 »
Citat af: Wester 27 Dec 2011, 21:28
工合
24: Midterforsvaret
Vi gentager det samme som hos backs. En forsvarspillers evne til at placere sig er alfa omega som jeg ser det, især nå vi spiller med offsidefælde. Han skal placere sig helt rigtig i forhold til resten af linjen og en god placerings evne kompensere for så mange andre ting såsom manglende hurtighed osv.
2: Jumping/Heading
Jeg har valgt at kombinere de to ting, da de unægtelig hænger sammen. Grunden til jeg har valgt det som prio 2 er at modstanderen vil satse på dødbolde og indlæg. Der er blevet peget på en svaghed i taktikken omkring backs der bliver overløbet og passiv indgriben ved indlæg. Det kan vi reducere ved at dominere hovedspillet i feltet.
3: Strength
Når du er et tophold så står modstanderen tit dybt og bruger kun en enkel mand på toppen, det er tit en stor stærk angriber der kan holde i bolden og kan være en trussel i hovedspillet. Derfor er det vigtigt dit forsvar kan tage kampen op mod ham og ikke tabe styrke kampen.
4: Decisions
Det giver næsten sig selv, dit midterforsvar skal tage de rigtige beslutninger, fejler de her bliver du nedsablet.
5: Pace/Acceleration
Selvom FM ikke markere disse stats så er de rigtig vigtige, da en alt for langsom spiller vil blive overløbet gang på gang med en offensiv taktik. Når man spiller med offside, står højt på banen, så er en vis portion hurtighed vigtig. Modstanderen vil tit satse på kontra og der skal de kunne følge med. Mod ligeværdige hold møder man hurtige angribere og man kommer til at hænge i bremsen med et langsomt forsvar.
Træning
Jeg har lagt mærke til at du ikke har valgt alle de markerede stats, som f.eks. markering, tackling, koncentration, osv. Er det meningen?
Sider:
1
...
8
9
[
10
]
11
12
...
18
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »