home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:22:26 Broen13 Baren fm25
21 Feb 2025, 17:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23531
  1 Bruger, 844 Gæster Online.

Nyeste Bruger: LRJ driblekongen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Den Danske Nomade
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  DR Congo skal til VM for første gang i 32 år. Gruppemodstanderne er Argentina, Panama og Tyrkiet. Hvordan klarer afrikanerne sit andet VM?  (Afstemning slut: 21 Okt 2006, 22:35)
Nul point i gruppespillet og nul mål
- 1 (3,7%)
Nul point i gruppespillet og mindst et scoret mål
- 1 (3,7%)
Ét point i gruppespillet
- 1 (3,7%)
To point i gruppespillet
- 1 (3,7%)
Tre point i gruppespillet
- 8 (29,6%)
Fire point i gruppespillet
- 6 (22,2%)
De går videre fra gruppen
- 9 (33,3%)
Antal Stemmer: 27

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Den Danske Nomade  (Læst 25424 gange)
Mijitrix
Førsteholdsspiller

Sv: Den Danske Nomade
« Svar #30: 30 Sep 2006, 15:38 »

Fedt ide Dusty du er virkelig Kreativ

Come On You Spurs
COYS

lurking

Dusty78DK
Manager

« Svar #31: 30 Sep 2006, 21:01 »

KUN SEJRE TÆLLER

5. juni 2005
VM kvalifikation, gruppe 2

DR Congo – Uganda
1: 1,25   X: 6,00   2: 12,00

Så er scenen sat: DR Congo skal simpelthen vinde. Med de odds og de forventninger der ligger på os fra hjemmeholdet fans skal der virkelig sættes turbo på og vindes med mindst tre mål. Men offensivt fungerede det ikke i sidste kamp. Derfor har jeg indkaldt Moque fra de Afrikanske Champions League mestre Enyimba og Mémé Tchité.

GAME ON!!

DR Congo – Uganda  2 – 0  (2-0)

1 – 0 Marcel Mbayo (22)
2 – 0 Shabani Nonda (36)

Det lettede meget for mig da kampen blev fløjtet af og de tre point var hjemme. For mellem os sagt, det gik ikke specielt imponerende. Kampen var en rodebutik af dårlige afleveringer, og allerede tyve minutter før tid var de fleste spillere på holdet nede omkring 70 % i fitness. Jeg har en skummel mistanke om at min supertaktik, der gjorde Danmark til verdensmestre, ikke direkte kan bruges i Afrika.

Jeg skal måske lige ændre lidt i holdets taktik sådan så jeg ikke sætter for store krav til dem. Specielt min OMC fungerer ikke. Indtil nu har jeg brugt en spiller ved navn Marcel Mbayo, der til hverdag spiller i Sakaryaspor i Tyrkiet.

Hans evner er ganske gode (sammenlignet med resten af holdet), men han evner ikke at være den kreative dynamo i det offensive spil, hvilket ellers var meningen med positionen. Inden næste kamp må jeg alvorligt evaluere min trup og mit taktiske udgangspunkt.  Skuffet

17. juni 2005

Burkina Faso – DR Congo
1: 2,50   X: 3,00   2: 2,63

DR Congo er undertippet og på udebane. Det er meget vigtigt at jeg specielt til denne kamp får taktikken og holdet generelt på plads – Burkina Faso kan faktisk rykke forbi mig i tabellen hvis jeg taber kampen i dag. Der skal være fuldstændig koncentration og en god holdånd. Til det formål har jeg skiftet en lille smule ud i bruttotruppen, og ellers er der sket noget med taktikken.

Det er stadig 4-4-2 diamant i den udgave jeg brugte som dansk landstræner i min sidste blog, men der er skruet kraftigt ned for de krav, der kan trætte spillerne. Tidligere havde begge angribere og OMC’eren indstillingen ”altid” til ”løb med bold” og ”ryk fremad”. Mine erfaringer i Afrika er dog at disse to instruktioner får den konsekvens at spillerne løber for meget rundt forgæves i modstanderens trekanter. Disse er nu sat ned til ”blandet”

Som det måske er ved at blive tydelig så er jeg ved at have et ”stamhold” på plads. Den eneste plads, som ikke er 100% afgjort endnu er venstre wing og den ene angrebsplads ved siden af Lualua.

GAME ON!

Burkina Faso – DR Congo  1 – 2  (0-1)

0 – 1 Lomana Lualua (7)
1 – 1 Abdoulaye Cissé (77)
1 – 2 Lomana Lualua (82)

Yes! Jeg var ellers nervøs et stykke tid fordi der kom den halvsene udligning, men selv om der måske kom lidt for meget spænding til sidst og pressen bagefter sagde at jeg var heldig, så vil jeg forsvare mig med at holdet spillede rigtig godt. Folk vidste ligesom hvor de stod og hvad de skulle gøre når de fik bolden. Der var også en anden selvtillid at spore på banen og det gav pote sidst i kampen.  Thumbs Up  Hævet Øjenbryn  Smiley

De andre resultater var gode for os. Ghana taber til Sydafrika og det betyder – sådan som jeg ser det – at der er blevet tyndet alvorligt ud i feltet af konkurrenter til VM pladsen. Burkina Faso var delvist med, men tabte så til os. Ghana skal nu håbe på at både Sydafrika og DR Congo snubler i deres sidste to kampe.

Noget tyder på at kvalifikationsturne ringens sidste runde, hvor mit DR Congo hold rejser til Sydafrika, bliver en topkamp ud over alle grænser. Det bliver med stor sandsynlighed den kamp der afgør hvem der skal til VM fra denne gruppe.

Først skal jeg lige slå bundproppen Kap Verde. Der er ikke råd til fejltagelser nu!!

Næste update: Kvalifikationskampe n mod Kap Verde

niels1711
Reserveholdsspiller

« Svar #32: 30 Sep 2006, 21:08 »

uha vigtige sejre, spændene om du kommer med til VM, glæder mig til næste update, hvornår tror du den er klar? Smiley

Thorøe
Reserveholdsspiller

« Svar #33: 30 Sep 2006, 22:18 »

Dejlig blog, og en rigtig sjov ide! Det irretere mig dog lidt med den store skrift størrelse, de fleste herinde er vel på den gode side af 90? Cool

Mikkellas
Gæst

« Svar #34: 30 Sep 2006, 22:22 »

Gode resultater igen, du har en eller anden magisk evne med landshold Thumbs Up

Dusty78DK
Manager

« Svar #35: 01 Okt 2006, 09:07 »

uha vigtige sejre, spændene om du kommer med til VM, glæder mig til næste update, hvornår tror du den er klar? Smiley

Hmmmm ... det er svært at sige, måske allerede i aften.  Smiley

ZhotLog
Gæst

« Svar #36: 01 Okt 2006, 09:35 »

Hmmmm ... det er svært at sige, måske allerede i aften.  Smiley
Det er ikke godt nok, updaten skal være klar om 37 minutter og 12 sekunder!

Dusty78DK
Manager

« Svar #37: 01 Okt 2006, 09:56 »

Det er ikke godt nok, updaten skal være klar om 37 minutter og 12 sekunder!
Grin

Problemet er at jeg skal sætte spillet på feriefunktion i 4 måneder  Shockeret for at komme frem til næste kamp, og det tager tid!

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #38: 01 Okt 2006, 10:27 »

Good results Dusty

Dusty78DK
Manager

« Svar #39: 01 Okt 2006, 20:00 »

Good results Dusty

Joooo tak.  Hævet Øjenbryn

Nu må vi se om det rækker til VM deltagelse  Ubeslutsom

Dusty78DK
Manager

« Svar #40: 01 Okt 2006, 20:17 »

WALK OVER!!

8. oktober 2005

DR Congo – Kap Verde
1: 1,07 Shockeret   X: 6,50   2: 21,00

En lang sommer er overstået. Flere af mine spillere har skiftet arbejdsgiver i den pause der har været. Det mest bemærkelsesværdige skifte står den kun 19-årige målmand Kalambay, der oprindelig var min 3. målmand. Fyren var på Chelsea’s ungdomshold men blev i sommerpausen solgt til Wigan fordi han har udviklet sig vildt de første 8 måneder jeg har været landstræner for DR Congo. Hans evner er de bedste af alle DR Congo målmænd så jeg regner med at forfremme ham til startopstillingen til den næste kvalifikationskamp.

Nå, tilbage til dagens kamp. Oddsene er simpelthen sindssyge. Man skulle tro det var Tipstjenesten der har sat dem Grin. Forventningerne er helt i top: DR Congo skal simpelthen vinde over det lille land, der ikke er meget større end de øer der bruges til Robinson. Kampen er en mulighed for at spille mine faste 11 endnu mere sammen.

Holdet er godt spillet sammen og uden de helt store skader kan jeg – igen – stille med de 11 stærkeste. Håber det bliver ved.

GAME ON !!!

DR Congo – Kap Verde  6 – 0  (5-0)

1 – 0 Mémé Tchité (3)
2 – 0 Shabani Nonda (17)
3 – 0 Mémé Tchité (28)
4 – 0 Papy Kimoto (29)
5 – 0 Christian Kinkela (40)
6 – 0 Shabani Nonda (straffe, 67)

Hold da kæft en kamp! Specielt i første halvleg spillede vi lige så godt som et europæisk storhold. Cool

Det er svært for mig at fremhæve hvem der spiller bedst, for alle præsterer ud over det sædvanlige. Men specielt den unge målmand klarer sig rigtig godt og snupper alle de chancer modstanderne har. Han spiller med en autoritet som Schmeichel i de gode gamle dage og det er rart at vide at man i de kommende kampe har en rigtig god keeper.

Denne fyr har en meget stor fremtid foran sig.

Også Tchité er meget glad for at have spillet godt. Han spiller i Basel i Schwiez og vil måske gerne bruge denne præstation til at komme videre til en større klub.

I tabellen skete der ikke rigtig noget nyt. Sydafrika er stadig nummer 1 med et enkelt points forskel ned til mig og drengene fra DR Congo, men nu er det heldigvis sådan at jeg skal rejse til Sydafrika d. 8 oktober og møde storfavoritterne.

Missionen er klokkeklar: Vind på udebane over storholdet og kom med til VM. Jeg må hellere gå i tænkeboksen for at finde på nogle taktiske genistreger til den kamp. Forslag modtages gerne. Smiley

Næste update: Den afsluttende kvalifikationskamp mod Sydafrika !!!

DET KAN DU IKKE GÅ GLIP AF!

ZhotLog
Gæst

« Svar #41: 01 Okt 2006, 20:36 »

OMG, han er blevet meget god den kære Kalambay! Glæder mig allerede til Sydafrika kampen Smiley

P.S: Hvornår kan vi forvente endnu en update? I aften? Opstemt

Dusty78DK
Manager

« Svar #42: 01 Okt 2006, 20:41 »

P.S: Hvornår kan vi forvente endnu en update? I aften? Opstemt

Det kan jeg desværre ikke garantere. Skal forberede mig til arbejde i morgen og smørre madpakke etc.

ZhotLog
Gæst

« Svar #43: 01 Okt 2006, 20:42 »

Det kan jeg desværre ikke garantere. Skal forberede mig til arbejde i morgen og smørre madpakke etc.

Grin

Hvad skal du dog forberede til arbejde?  Huh  Kaffe?  Rullende Øjne

Dusty78DK
Manager

« Svar #44: 01 Okt 2006, 20:44 »

Grin

Hvad skal du dog forberede til arbejde?  Huh  Kaffe?  Rullende Øjne

Næ, undervisning. Så jeg skal tjekke mine overheads, øve mine jokes, pakke taske etc.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010