home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 757 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skiferie
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: Skiferie  (Læst 10105 gange)
TimmeBruggeling
Lilleputspiller
*

Sv: SKIFERIE!!!
« Svar #45: 29 Nov 2011, 12:09 »

Bad gastein er et godt bud. som sagt har de et godt byliv og ok pister. et andet bud er saalbach som er Østrigst største samenhængne område er dog lidt dyre en bad gastein. men helt klart Østrig for unge menesker.

Timme Bruggeling

Stolt FC Groningen fan...

smed1977
Landsholdsspiller

Sv: Skiferie
« Svar #46: 29 Nov 2011, 12:20 »

tjek www.cube-hotels.com og så vælg hotellet CUBE Nassfeld.

Det ligger i Østrig. 2400 for 5 overnatninger med halvpension og liftkort. Derudover kommer skileje. Super fint område også til begyndere. Jeg ver dernede sidste år, og tager afsted igen i uge 2. Kan anbefales.

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Enged
Gæst

« Svar #47: 29 Nov 2011, 12:51 »

Jeg har lige sammenflettet tråden med en gammel for ikke at kvæle debatten. Husk at søge inden du opretter et nyt emne. Smiley

AlexTheGreat
Juniorspiller
**

« Svar #48: 29 Nov 2011, 16:10 »

Jeg har lige sammenflettet tråden med en gammel for ikke at kvæle debatten. Husk at søge inden du opretter et nyt emne. Smiley

magtede ikke lige at tjekke 125 sider igennem... Tog lige de første 5 uden held ...
Sorry :p

AlexTheGreat
Juniorspiller
**

« Svar #49: 29 Nov 2011, 16:17 »

Anyway vi er næsten nået til enighed om et sted der hedder Idre Fjäll.
Det var efter anbefaling fra et rejseselskab.
Nogle erfaringer?

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #50: 29 Nov 2011, 16:56 »

Hvis ikke det for sent, vil jeg da lige komme med mine erfaringer.
Hvis i har et budget på 6000 alt i alt pr. mand, så vil jeg helt klart anbefale jer at hoppe på en bus og tage sydpå. Tag til Val Thorens eller lignende med eksempelvis Nortlander eller Trier Ski. Jeg har været der, og med byturene (dem er der nok en af hver aften), mad og lign, landede jeg på en 7-8000 knaster. Samtidigt er skiløbet bare uendeligt meget bedre end i Norge og Sverige.

Vuelve la ilusión

Tyskeren
Juniorspiller
**

« Svar #51: 29 Nov 2011, 18:14 »

Hey folkens!
Mig og 3 andre gutter har fudnet ud af at vi skal på skiferie, men vi er ikke 100% sikre hvor.
Vi er alle 18 år, og søger et sted med fornuftig antal pister, både til begyndere og lidt mere øvede uden mega meget kø. Det må helst ikke være for dyrt (4000-6000 kr pr person - inkluderet skilift skikort osv, dog ikke benzin, mad og diverse ting). Det er også vigtigt at vi kan more os når nu dagen går på held og vi ikke længere kan stå på ski (FEEEEEEEEEEEEEEEEST T!!!!!!!!!!!!)
Vi kører selv dertil ( uge 7) men har ingen idé om hvor. Diskussionen har kørt i et stykke tid og lige nu står den på Sverige.

Ps. Det er ikke lykkedes mig at overbevise dem om at vi ikke skal til Sverige (de har kørekort og jeg ikke, de vil ikke køre mega langt -.- :S ) anyway. Derfor virker Sverige mest oplagt lige pt.

Derfor ligger det til at blive Sverige, så hvor i Sverige skal vi tage hen?
OBS!!!!!!!!!! Hvis i har andre forslag og anbefalinger udover Sverige så må i meget gerne skrive, men husk at det ikke må være så fandens dyrt!

Jeg vil anbefale jer at tage til Ischgl i Östrig. Med bus og et billigt hotel burde det väre muligt med jeres budget. Ischgl er et af de allerbedste skiomraader i Östrig med mange kilometer sammenhängende pister i forskellige niveauer. Man kan köre paa ski til Schweiz og handle toldfrit i Samnaun (hvem sagde 1L vodka til 6€???)

Samtidig er der fuld smadder paa afterski i Ischgl by. Man kan praktisk taget starte om eftermiddagen naar man kommer ned og saa feste igennem til 5-6 om morgenen. Der er et rigtig godt miks af traditionelle After-Ski steder med Schlager og dans paa bordene (Kitzloch, Nikis Stadl, Kuhstall), men ogsaa vildt fede diskoteker i absolut topklasse (Ildshows, let-paaklädte dansetöser, laser-shows, gode internationale DJs etc. - f.eks. Post, Pacha, Feuer&Eis) - tjek nogle af hjemmesiderne - Pacha: http://www.pacha.at/ - tjek billeder og video paa Nikis Stadl: http://www.nikis-stadl.com/

Pröv at tjekke det engang inden i beslutter jer for Sverige - det er sgu sjovere at feste i en fuldt pakket hytte med folk der giver den maks gas med store fadbamser til 4€ end at sidde i en hytte i Sverige med daasebajere og mandehörm.... Og saa er skiomraadet saa meget federe (f.eks. er pisterne ned i Schweizdalen brede blaa pister uden vilde fald paa 5-6 km längde - jeg tror ikke engang den längste piste i Idre er over 1 km....)

Manchesterutd
Reserveholdsspiller

« Svar #52: 29 Nov 2011, 18:20 »

Jeg vil også gerne anbefale Ischgl, det er et fremragende sted. Østrig vil jeg da også anbefale når i nu gerne vil kunne få en pils eller to, da deres afterskiing er i top og øllene er heller ikke så dyre i Østrig, som i Sverige. Har aldrig selv været i Frankring men har også kun hørt godt om deres natteliv der.
Personligt synes jeg også at syd på er federe end oppe i norden, pisterne er bedre og der er flere kilometer af dem. Smiley

Den mest sublime form for idræt er at gabe tre gange hver morgen.

AlexTheGreat
Juniorspiller
**

« Svar #53: 29 Nov 2011, 18:50 »

men for dælen  Ischgl er dyrt... ca 6500 pr person ekslusiv skiudlejning og transport
bliver jo lynhurtigt 10.000 pr person

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #54: 29 Nov 2011, 20:28 »

Ischgl er fedt men skide dyrt. Nassfeld kan anbefales. Skidebilligt både at leve og drikke.

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

AlexTheGreat
Juniorspiller
**

« Svar #55: 29 Nov 2011, 20:30 »

Tusinde tak.. Har næsten trukket den helt væk fra Sverige igen! Opstemt
Hvis nogle ser et konkret tilbud så link det endelig!

C 23
Juniorspiller
**

« Svar #56: 29 Nov 2011, 21:50 »

Anyway vi er næsten nået til enighed om et sted der hedder Idre Fjäll.
Det var efter anbefaling fra et rejseselskab.
Nogle erfaringer?
Jeg var der hvert år da jeg var mindre, og vil sige at du skal tage til Østrig i stedet. Pisterne og det hele er bare mere sammenhængende. De har selvfølgelig også udviklet det deroppe siden, og det er skide dejligt at husene ligger så tæt på pisterne og du ikke skal med lift op på bjerget eller noget. Dog vil jeg klart mene i skal tage til Østrig. Musikken, pisterne, og hele atmosfæren er bare federe.

Don Abramovich
Manager

« Svar #57: 29 Nov 2011, 22:04 »

Jeg var i Hemsedalen sidste år med min efterskole. Super lækkert sted, hvor vores hotel lå lige ved pisterne. Det var i uge 2 eller 3, så det var ret koldt, men sneen var ret god. Det var min første tur på ski, så de første par dage blev mere røvkælk end carving, men det var stadig pissefedt. Sidst på ugen blev jeg en smule mere habil, men tror stadig, jeg kan gå ind under betegnelse newb, når det gælder skiløb!

Det afskrækker mig dog ikke for at tage på endnu en skitur i år. Denne gang er det ikke med efterskolen som sådan, men vi har samlet en 50 stykker fra min gamle efterskole og så lavet en rejse gennem Team Benns - destinationen hedder Bad Gastein! Ud fra hvad jeg har hørt og læst, så er det et rigtig godt sted både mht. pister, men også mulighederne for at drikke sig en gedigen kæp i øret (hvilket naturligvis hører sig til, når man drager afsted med 50 17-18 årige...). Glæder mig helt åndssvagt og prisen er også til at klare for en fattig, ung mand som mig: lige godt 3700,- for hotel, morgen- og aftensmad, liftkort og skileje i 4-5 dage. Tror, det bliver virkelig fedt!

Tyskeren
Juniorspiller
**

« Svar #58: 29 Nov 2011, 23:40 »

men for dælen  Ischgl er dyrt... ca 6500 pr person ekslusiv skiudlejning og transport
bliver jo lynhurtigt 10.000 pr person

Pröv at kigge efter noget bolig i Mathon - det ligger nogle kilometer udenfor, men der er skibus ind til Ischgl... Og selvom Ischgl er dyrt er det satme ogsaa det värd!

C 23
Juniorspiller
**

« Svar #59: 30 Nov 2011, 00:03 »

Det afskrækker mig dog ikke for at tage på endnu en skitur i år. Denne gang er det ikke med efterskolen som sådan, men vi har samlet en 50 stykker fra min gamle efterskole og så lavet en rejse gennem Team Benns - destinationen hedder Bad Gastein! Ud fra hvad jeg har hørt og læst, så er det et rigtig godt sted både mht. pister, men også mulighederne for at drikke sig en gedigen kæp i øret (hvilket naturligvis hører sig til, når man drager afsted med 50 17-18 årige...). Glæder mig helt åndssvagt og prisen er også til at klare for en fattig, ung mand som mig: lige godt 3700,- for hotel, morgen- og aftensmad, liftkort og skileje i 4-5 dage. Tror, det bliver virkelig fedt!
Det lyder sgu cool, og det var da overraskende billigt i kunne gøre det.

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010