home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 225 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Kost, fitness og sundhedstråden..
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: Kost, fitness og sundhedstråden..  (Læst 38042 gange)
Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Kost, fitness og sundhedstråden..
« : 14 Nov 2011, 17:19 »

Hej alle Freaks..
Dette er en tråd til alle de mennesker der søger råd og vejledning på emner som overskriften repræsenterer..
Jeg er ikke selv ekspert, men kan da prøve med mine bedste bud, og så burde der være nogle klogere mennesker bag skærmen, som samtidig også kan rådgive jer Wink

Jeg vil gerne starte.. - Jeg mener selv at jeg spiser for usundt og for meget - Min BMI viser dog ikke at jeg er overvægtig, men den kan meget vel komme til det hvis ikke jeg handler Wink
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #1: 14 Nov 2011, 17:24 »

Hvad man man egentlig bruge BMI til? Det giver da ingen mening, at man er overvægtig ifølge BMI, men man egentlig er rimelig godt bygget med muskler. Ikke at jeg selv er det, men kan ikke se, hvad man skal bruge det til.

Hvis du selv kan se, at du spiser for usundt og for meget, hvorfor så ikke stoppe det og komme i gang med en form for træning? Smiley
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #2: 14 Nov 2011, 17:27 »

Hvad man man egentlig bruge BMI til? Det giver da ingen mening, at man er overvægtig ifølge BMI, men man egentlig er rimelig godt bygget med muskler. Ikke at jeg selv er det, men kan ikke se, hvad man skal bruge det til.

Hvis du selv kan se, at du spiser for usundt og for meget, hvorfor så ikke stoppe det og komme i gang med en form for træning? Smiley

Jeg deltager i fodboldtræning 5 gange ugenligt, og man kan se 'en form for sixpack' på min mave, og mine ovearme er da også godt pumpet, men alligevel syntes jeg ikke at jeg er tilfreds..

Det jeg realt har tænkt mig er, at lave en kostplan måske?
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Wicked Sick!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #3: 14 Nov 2011, 17:39 »

Hvis du indtager flere kalorier end du forbrænder tager du på (Hvilket ikke nødvendigvis er dumt, da det er nødvendigt, hvis du vil have større muskler) og hvis du forbrænder flere kalorier end du indtager, så taber du dig. Det er såre simpelt.
Logged

Korzika
Gæst
 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #4: 14 Nov 2011, 17:39 »

I skolen var jeg lige inde på bodylab.dk

2 kg proteinpulver, 3 kg weightgainer og en ny shaker. 676 inklusiv fragt. Det tog sgu lige en stor luns af mit budget. Zits here we come!
Logged

Korzika
Gæst
 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #5: 14 Nov 2011, 17:41 »

Hvis du indtager flere kalorier end du forbrænder tager du på (Hvilket ikke nødvendigvis er dumt, da det er nødvendigt, hvis du vil have større muskler) og hvis du forbrænder flere kalorier end du indtager, så taber du dig. Det er såre simpelt.
Er det ikke blot ved tab af kilo, at reglen med at forbrænde flere kalorier end man indtager, gælder? Og ikke den anden vej rundt. Så vidt jeg ved, så skal man ligge over sit ligevægtsindtag, hvis man vil tage på. Smiley
Logged

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #6: 14 Nov 2011, 17:43 »

Jeg ved jo ikke hvor mange kalorier jeg spiser og hvor mange jeg forbrander?
- Vil i kunne vurdere ud fra min nuværende kostplan om den er usund?
« Seneste Redigering: 14 Nov 2011, 17:45 af Enzo » Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Wicked Sick!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #7: 14 Nov 2011, 17:47 »

I skolen var jeg lige inde på bodylab.dk

2 kg proteinpulver, 3 kg weightgainer og en ny shaker. 676 inklusiv fragt. Det tog sgu lige en stor luns af mit budget. Zits here we come!

Ja, jeg får desværre også uren hud af skidtet. Skuffet

Er det ikke blot ved tab af kilo, at reglen med at forbrænde flere kalorier end man indtager, gælder? Og ikke den anden vej rundt. Så vidt jeg ved, så skal man ligge over sit ligevægtsindtag, hvis man vil tage på. Smiley

Altså efter hvad jeg har læst mig til, så gælder det også den anden vej rundt, men jeg ved ikke så meget om det udover det jeg har læst på det store internet og hørt nede i centeret Wink Men det er jo også det f.eks. weightgainer gør, det booster jo dit kalorie indtag.
Logged

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #8: 14 Nov 2011, 18:09 »

For at være helt ærlig kan du ikke bruge dit BMI til ret meget. Du kan godt med en BMI på mellem 18-25 altså et normal niveau, og være overvægtig. Du kan derfor også have en BMI på 25-30 uden at være overvægtig, BMI mangler den faktor der hedder fedtprocent, altså hvor mange procent af den masse er fedt. Hvis den er for høj er du overvægtig. Men samtidigt kan den jo godt ligge på et fornuftigt niveau selvom du har en BMI på 25-30. Smiley

Du har mulighed for at tjekke dit energiforbrug Her! selvfølgelig ikke helt præcist.

Og her har du mulighed for at finde dit ca. kalorie indtag. Smiley
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #9: 14 Nov 2011, 18:10 »

I skal jo ikke forbrænde flere kalorier, end I indtager. I skal blot spise omkring 500 kcal. under jeres ligevægtsindtag. Hvis I vil have musekforøgelse, skal I spise omkring 500 kcal. over jeres ligevægtsindtag. Det er noget af de mest simple, det kræver bare tid og træning. Smiley
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #10: 14 Nov 2011, 18:16 »

Jeg ved jo ikke hvor mange kalorier jeg spiser og hvor mange jeg forbrander?
- Vil i kunne vurdere ud fra min nuværende kostplan om den er usund?
Jeg kan ikke svare dig på, hvor mange kalorier du forbrænder. Men du kan selv regne ud, hvor mange kalorier du får. Skriv alt ned, hvad du spiser. Hvis du vil gøre det helt rigtigt, så måler/vejer du det også, så du får det præcist. Men vil du cutte eller bulke?

Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #11: 14 Nov 2011, 18:16 »

Hvis du vil have muskelforøgelse skal du da spise mere?! og når du har forøget muskelmassen skal du begynde og cutte hvis du vil være mere markeret?
Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #12: 14 Nov 2011, 18:53 »

Hvis du vil have muskelforøgelse skal du da spise mere?! og når du har forøget muskelmassen skal du begynde og cutte hvis du vil være mere markeret?

Korrekt, træner du for masse eller styrke skal du spise mere end dit ligevægtsindtag. Men når sommersæsonen nærmer sig og man enten er blevet lidt små-kvabset hvis man er gået bulk amok eller bare føler man har brug for at smide lidt kilo, så plejer man at at cutte ned via at spise under sit ligevægtsindtag.
Logged

:-)

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #13: 14 Nov 2011, 18:58 »

Det er jeg også 100% sikker på.

Hvis du vil bulke så er det 500 kalorier over ligevægtsindtag og vil du cutte er det cirka 500 kalorier under dit ligevægtsindtag. Smiley
Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kost, fitness og sundhedstråden..
« Svar #14: 14 Nov 2011, 19:31 »

Det er jeg også 100% sikker på.

Hvis du vil bulke så er det 500 kalorier over ligevægtsindtag og vil du cutte er det cirka 500 kalorier under dit ligevægtsindtag. Smiley


Ikke nødvendigvis Wink
Men hvis man vil undgå for meget fedt når man bulker, så ja, så siger man 500 kacl er max :-) Og selvfølgelig omvendt når man cutter. Hvis man vil ungå at tabe for mange muskler, så burde man ikke spise mindre end 500 kacl under ligevægtsindtag. Men man kan sagtens spise mere eller mindre, hvis man ikke er tålmodig.
Logged

:-)

Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010