home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 264 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  Forbedringer til FmFreaks.dk
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 164 165 [166] 167 Udprint
Forfatter Emne: Forbedringer til FmFreaks.dk  (Læst 211043 gange)
xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2475: 29 Mar 2020, 10:54 »

Sådan er det ofte desværre, og det var også det jeg forestillede mig var den manglende årsag til opdatering. Tid, penge og alternativt hjælp fra andre.

Og det vil kræve en del (igen tid, penge og alternativt hjælp vel) at bygge et forum software op kunne jeg forestille mig. For med al respekt for de gode gamle tråde, så er der ikke længere brug af disse. Mere eller mindre benyttes kun trådene, der er tilgængelige for det nuværende FM-spil.
Men som sagt - jeg forstår ganske udmærket problemet, og håbet for mig er vel blot, at vi kan skabe noget aktivitet igen herinde, der gør, at vi kan få mere reklame ind på siden og den vej tjene penge. Desuden kan mere aktivitet også hjælpe med at give mere tid, da der forhåbentlig er flere hænder, der kan hjælpe. Men det er som sagt også drømmescenariet Opstemt
Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2476: 29 Mar 2020, 12:02 »

Så det store spørgsmål er om det er værd og droppe al det gamle forum data, som ikke bliver brugt længere, for at satse på en ny hjemmeside med tidsvarende design?
Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2477: 29 Mar 2020, 14:19 »

Uanset så starter det hele med at nogen melder sig som frivillige til at lave indhold et nyt site løser jo intet i sig selv.
Men selv fm sites med find nye sider står jo sten døde i andre lande. De fleste bfmspillere får hvad de skal bruge på steam og spiller en mase andre spil også.

Reklamer søger vi som altid af undgå. Derfor reklamer vi kun for vores salg af spillet hvilket også fint dækker driften og lidt til kombineret med udlejet serverplads til andet site.

For at udvikle kræves det villige hænder og dem har der ingen været af i årevis det er virkeligheden.
« Seneste Redigering: 29 Mar 2020, 14:29 af Sunbao » Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2478: 29 Mar 2020, 22:56 »

Ja, der var engang. Er du gal der var run på herinde.
Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2479: 30 Mar 2020, 09:21 »

Sunbao - I forhold til din kommentar
Jo det kan ganske godt være, at nyere FM sites også står stendøde, men som du selv siger, så reklamerer siden kun for salg af spillet, hvilket dækker driften osv. Men kunne man forestille sig (jeg er pt. ikke af en sådan overbevisning), at nuværende brugere også vil henvende sig på Steam osv. i stedet, eftersom layoutet måske er outdated. Derved kunne man måske forestille sig, at siderne, der reklamerer, heller ikke har lyst til at betale for reklame på siden, og derved går hele siden ned om og hjem? Det er som sagt en "hvis og hvis" situation uden nogen form for belæg Smiley
Men ja. Det kræver vel villige hænder og ikke mindst villige hænder, der også ved, hvordan man udvikler, tænker jeg.

Bestemt blomvikings. Kan stadig huske, når man var væk en halv dag, så kunne man ikke se sidst sidst skrevne indlæg på forsiden, fordi der var så mange, der havde skrevet i mellemtiden. Det gik ret hurtigt nedaf. Gjorde det ikke?
Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2480: 30 Mar 2020, 09:49 »

Jeg tror, som Sunbao siger, så har måden folk spiller FM (Og spil generelt) ændret sig. Desværre så er Online Multiplayer spil det helt store og jeg tror mange - specielt unge - spiller med henblik på enten at blive professionel eller blive en stor og succesfuld streamer. Og FM er ikke det mest streamer-venlige spil, medmindre du er en pokkers dygtig streamer. Det betyder nok i høj grad, at det er de samme der holder fast i spillet og ikke så mange nye spillere kommer til. Jeg mindes at FM19 havde over 200 timer spillet af den gennemsnitlige bruger - Så det er et spil man dedikerer sig omkring og ikke går til og fra ligesom mange andre titler.

Ydermere tror jeg også, at det for mange i højere og højere grad handler om at "vinde" i FM. Hvis man kigger på de mest populære emner i Workshoppen er det typisk "Wonderkids", "Best Bargains", "Goalmachine" og taktikker der udnytter exploits i spillets matchengine. Så bliver sparring på et FM-site unødvendigt, når man kun hungrer efter succes i sin egen lille FM-boble.

(Dermed ikke sagt, at man skal klandre folk for at spille FM på en anden måde end man selv ville, men ønsket og behovet for et forum forsvinder, desto flere aspekter af spillet man piller ud).
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2481: 30 Mar 2020, 10:10 »

Ydermere tror jeg også, at det for mange i højere og højere grad handler om at "vinde" i FM. Hvis man kigger på de mest populære emner i Workshoppen er det typisk "Wonderkids", "Best Bargains", "Goalmachine" og taktikker der udnytter exploits i spillets matchengine. Så bliver sparring på et FM-site unødvendigt, når man kun hungrer efter succes i sin egen lille FM-boble.

(Dermed ikke sagt, at man skal klandre folk for at spille FM på en anden måde end man selv ville, men ønsket og behovet for et forum forsvinder, desto flere aspekter af spillet man piller ud).
Jeg er med i 2 forskellige FM grupper på facebook, fordi jeg ville se hvordan det fungerede og hvad folk snakkede om og brugte det til osv.
Jeg har total givet op på det, folk snyder til højre og venstre. Det har jeg da også selv forsøgt igennem tiden, primært da jeg lige var begyndt at spille i folkeskolen. Men at voksne mænd sidder og gemmer før hverkamp, opretter sig som træner af modstanderen holdet, styrer PSG og køber den dårligste spiller man har til 1-2 mia, eller hvad de nu gør af ting...  Forseglede Læber ticked off Græder
Jeg synes det er helt håbløst og se på, så jeg meldte mig hurtigt ud igen.
Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2482: 30 Mar 2020, 10:37 »

Jeg er med i 2 forskellige FM grupper på facebook, fordi jeg ville se hvordan det fungerede og hvad folk snakkede om og brugte det til osv.
Jeg har total givet op på det, folk snyder til højre og venstre. Det har jeg da også selv forsøgt igennem tiden, primært da jeg lige var begyndt at spille i folkeskolen. Men at voksne mænd sidder og gemmer før hverkamp, opretter sig som træner af modstanderen holdet, styrer PSG og køber den dårligste spiller man har til 1-2 mia, eller hvad de nu gør af ting...  Forseglede Læber ticked off Græder
Jeg synes det er helt håbløst og se på, så jeg meldte mig hurtigt ud igen.
Jeg synes ikke, at man kan diktere hvordan andre skal spille deres spil. Jeg kan sagtens sætte mig ind i behovet, for at dominere i et spil. Hvis man har haft en lortedag på job/uddannelse, så er dog også træls at komme hjem, og blive kørt rundt af en AI.

Behovet for et forum forsvinder dog, når man vælger at eliminere mange af de dele af spillet, som man kunne diskutere/søge hjælp omkring - Uagtet om det er Football Manager eller andre spil. Items og Quests (Hvis man er til den slags spil), taktikker, køb af spillere etc. bliver ligegyldigt, hvis man er uovervindelig, så derfor behøver man ikke at besøge et forum - Medmindre man selvfølgelig har lyst til at blære sig..
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2483: 30 Mar 2020, 10:41 »

Det er bare en anden tid. Jeg tror simpelthen ikke de nye FM-gamere ved der findes en FM hjemmeside. De er jo ikke vant til at bruge hjemmesider men sociale platforme. Min egen søn kender kun til FMF, fordi jeg er herinde. Han er vild med siden men selvfølgelig lidt tilbageholden fordi han kun er 12 år. Han har intet nævnt om siden design eller noget i den dur. Tror seriøst ikke det handler om design men at de unge simpelthen ikke kender til denne verden med hjemmesider.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2484: 30 Mar 2020, 10:47 »

 funny

Og i forlængelse af mit indlæg, så sidder jeg her sammen med min søn og vi snakker om emnet. Så spørger jeg: Når du går på bold.dk, går du så på din app eller på hjemmesiden. Han udbryder: Er der en hjemmeside, er bold.dk ikke bare en app.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2485: 30 Mar 2020, 10:48 »

 funny
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2486: 30 Mar 2020, 11:09 »

funny

Og i forlængelse af mit indlæg, så sidder jeg her sammen med min søn og vi snakker om emnet. Så spørger jeg: Når du går på bold.dk, går du så på din app eller på hjemmesiden. Han udbryder: Er der en hjemmeside, er bold.dk ikke bare en app.
Jeg vidste ikke der var en app...  funny
Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2487: 30 Mar 2020, 11:19 »

Hahaha også en ganske valid og fair pointe Wester(s) Opstemt
Men der er ingen tvivl om, at ejere af FM søger andre steder hen for at søge råd. Men igen føler jeg, at det har noget med opdatering af siden at gøre. Jeg er af den generation, der googler ting. Hvis jeg søger på "fm 20 taktik" (altså det danske ord for det), så skal jeg helt hen på side 2 (og alle ved, at man ikke går hen på side 2 på google) for at finde FM-freaks. Hvis jeg bare søger på "FM taktik", så er tråden fra FMFreaks, der kommer frem, fra 2017, mens andre mere eller mindre er opdateret til den nyeste version af FM. Jeg kan ikke se, hvorfor folk skulle trykke sig ind på en side fra 2017 fremfor at holde sig til engelsk (som de vel nærmest allerede kan i 1. klasse), der er opdateret til den pågældende FM-version. Måske har det noget med aktiviteten at gøre på siden, at der er ingen, der har oprettet en taktik endnu til FM 20, men umiddelbart så har det altså også noget at gøre med de søgeparametre, man har på google. Hvis ikke man ligger på side 1 og for den sags skyld nogenlunde i toppen, så er der altså bare heller ikke nogen, der trykker sig ind på siden. Og hvis man først har trykket sig hen på side 2 eller lignende og kommer ind på en side, der ligner noget fra årtusindeskiftet (igen sorry for de hårde ord), så vil jeg da hurtigere trykke videre og ind på fmscout.com, fmbrotherhood.com og hvad de nu ellers, der har varme indbydende farver, ikoner der ser opdateret ud.

Grunden til at jeg egentlig kom til at fundere over problematikken med layout osv. på hjemmesiden er blogkonkurrencen. Jeg skulle lige forsøge at se koderne an osv., og jeg må godt nok bare indrømme - hold da op, hvor synes jeg det er svært at få til at passe ind og bare se nogenlunde ordentligt ud. Lige pludselig så virker en kode ikke for mig (uanset om jeg har markeret stykket og trykket på koden), så står det hulter til bulter, og så kommer der en kæmpe dominerende youtube video ind, som jeg ikke kan finde ud af at ændre størrelsen på. Når jeg så ser på andre blogs og deres koder, så er der lige pludselig koder, som jeg ikke kan vælge i menuerne, når jeg skal lave et indlæg. Når man så først har fået koderne til at virke, så skal du også døje med at få noget til at se pænt ud på en mørkeblå/lilla baggrund, og der er altså ikke meget, der pynter Opstemt Og her tænker jeg bare, at det må da kunne gøres mere overskueligt eller lettere på en måde.

Jeg mener bare, at man må yde, før man kan nyde i det henseende, at man må ændre noget på siden eller lignende før, at man kan nyde gavn af mere aktivitet, flere medlemmer på siden og derved også flere medlemmer, der kan hjælpe med flere ændringer. Hvis det grundlæggende problem er, at man ikke har medlemmer, der kan bidrage, så tror jeg bare heller ikke, at det nytter noget at vente yderligere, hvis aktiviteten blot falder mere og mere.

Beklager igen hvis det lyder for kritisk og hvis det er over grænsen. Men jeg holder jo af siden, og det virker også til, at når vi først får nye medlemmer, så er de også nogenlunde vedholdende (tænker på Wester Jr, QuesT og kenitho omend sidstnævnte to har været flere medlemmer i flere år). Vi har det jo, hvis jeg selv skal sige det, ret hyggeligt herinde, og jeg vil blot ønske flere kommer med ind i hyggen Smiley
Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2488: 30 Mar 2020, 12:08 »

Nu er der jo ingen som bare venter yderligere. Eftersom der intet crew er er der jo ingen som bare sidder og venter og håber på noget sker. Det var hvad vi håbede for 5 år siden.
Nu lever jeg blot med siden er som den er, problemet er jo netop at vi desværre ikke bare sådan lige kan gøre siden mere indekserbar. I alt fald ikke mig bekendt, det hele er jo bygget i de glade 00'er og opdateret løsligt hist og her.
Det er et total makeover ikke bare en klat maling der skal til. Hvilket er forsøgt et par gange, men ja Acido har ikke haft tiden og motivationen og vi har aldrig haft held med at få hjælp af andre. Hvilket jo i bund og grund er hvad det hele strander på.

Men ja det er håndkoder som der ikke er ikoner til du skal bruge hehe.
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #2489: 30 Mar 2020, 13:32 »

Jeg undrede mig personligt over at vi ikke så en stigning i antallet af brugere herinde da FMDanmark crashede og hjemmesiden/fællesskabet herved gik tabt. Konceptet var jo det samme som FMFreaks, og man må formode at størstedelen af brugerne kendte til FMFreaks.

Om det skyldes de gik over til Facebookgrupper/steam, eller ikke var tilfredse med brugerfladen eller designet herinde på siden skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg kan bare huske jeg fortrak klart designet herinde over det de havde hos FMDanmark, hvorfor det ikke ville give mening for mig hvis det var tilfældet.
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Sider: 1 ... 164 165 [166] 167 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010