home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1114 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  Forbedringer til FmFreaks.dk
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 130 131 [132] 133 134 ... 167 Udprint
Forfatter Emne: Forbedringer til FmFreaks.dk  (Læst 228845 gange)
Søgaard
Gæst

Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #1965: 21 Okt 2012, 00:03 »

De problemer der opstod dengang, var netop ikke i forbindelse med ideerne til hvordan udviklingen skulle være. Men derimod at det var ekstremt demotiverende, ikke at have nogen sektioner at lægge det arbejde i, som man havde lyst til. Ide processen var superfed, ingen tvivl om det, men skal man vente år på at ideerne bliver til virkelighed, så begynder det at blive frustrerende. Specielt når man i mellemtiden mangler sektionerne.

Når det er sagt, så er jeg faktisk enig med dem som ikke rigtig ser noget behov for at ændre siden. Jeg kan godt lide den som den er. Hvis ændringer går i retning af noget af det andet man kan finde derude, så kunne jeg meget hurtigt lysten til at bruge min tid herinde.
Forskellen på dengang og nu, er jo at det skriftlige ikke i samme grad har fokusset. Uden at forklejne crewet nu, så spytter de jo ikke skriftlige guides og artikler ud, som man gjorde for 4-5 år siden herinde eller endnu længere tid tilbage. Det skyldes måske spillet er blevet væsentlig mere kompliceret, men også at der ikke er den samme strøm af personer, hvor de skriftlige evner er i top og lysten til at skrive frivilligt om FM er til stede..
Så en skriftlige sektion ville jo sagtens kunne lade vente på sig eller blive oprettet som en del af forummet i første omgang, således man ikke nødvendigvis i første omgang betaler for en sektion, som i højere grad end andre afdelinger er stille. Diverse konkurrencer er der jo ingen forhindringer i at lave på et nyt forum, selvom det måske er en mere simpel form, hvor det eneste problem vel ville være overførelsen af Freak$-systemet.

Henvendt til både DNE og JKJ, så tror jeg, at I misforstår idéen i den "halvfærdige" side. Det er jo ikke fordi man vil stå med et halvfærdig forum. De dele af siden, som bliver lavet vil selvfølgelig være færdiglavet og leve fuldt op til det nuværende niveau. Forskellen ville jo så være at der i forhold til den nuværende side ville være lidt mangler i forhold andre sektioner, som igen den skriftlige. Så modsat nogle af de meget ambitiøse sider, som er kommet frem gennem årene, men er kommet ud med et koncept, hvor ideerne er mange, men udførelsen er meget mangelfuld, så skal man selvfølgelig stå med sektioner, som virker. Sammen vil de færre sektioner sørge for man har det nødvendige på siden til at den kan køre, hvor de ekstra ting vil blive tilføjet senerehen, når midlerne er blevet tilgængelige. Altså vil en bruger, som kommer forummet for at skrive indlæg eller bruge eksempelvis downloadssektionen eller oddssektionen ikke mærke forskellen, hvor det først er når man begynder at grave dybere i tingene på siden, hvor man vil opleve at der mangler lidt ting i forhold til den gamle side her.

Alternativt er jo, at man kan linke til den gamle side her i forbindelse med de ting, så igen den skriftlige sektion altså bliver liggende på det gamle design og man blot bliver overflyttet hertil, mens selve forummet osv er at finde på det nye design.

Søgaard
Gæst

« Svar #1966: 21 Okt 2012, 00:09 »

Men hvad sker der så når det ikke kommer til tiden, altså interessen for at få det lavet daler og det ikke bliver til noget?
Her er DNE nok enig med mig, men det var det vi oplevede. De vigtigste ting blev lavet og så ville vi tage de andre sektioner en efter en og få dem færdig gjort.
Det skete bare ikke.
Og så stod vi som crew og kunne ikke rigtig retfærdig gøre de ting vi havde gang i.
Desuden var vores troværdighed jo ikke lige frem den største efter vi lovede og lovede og lovede og intet skete.

Så jeg er og vil være stærk modstander af at en evt kommende ny site blev sat sådan op. Den skal være færdig fra start, intet andet vil være godt nok Wink
Uden at vide hvem andre der var i det crew, så lyder det da til I har haft nogle utrolig dårlige oplevelser omkring den åbning af siden. Nu skal du tænke på, at denne side umiddelbart har en væsentlig større brugergruppe, således der er flere til at holde crewets damp oppe i forhold til at sørge for arbejdet bliver færdiggjort, hvis man søsætter et projekt.

Derudover kunne jeg godt tænke mig, at vide hvilke sektioner du (JKJ) og DNE ville komme til at savne, hvis vi siger, at der bliver lavet et forum, en downloadssektion, en chat, oddssektion og selvfølgelig en nyhedssektion også. For mig at se, så er størstedelen af den aktive del på denne side dækket ind ved de fem sektioner.

JKJ
Gæst

« Svar #1967: 21 Okt 2012, 00:11 »

Når jeg mener halvfærdig mener jeg de vigtigste ting, som feks forummet er helt klar.

Det er alle de ting som skal komme senere jeg mener er en halvfærdig site.
Hvis crewet melder ud at det og det osv kommer til siden senere og det ikke sker, hvad så?

Det var det DNE og jeg oplevede.

Søgaard
Gæst

« Svar #1968: 21 Okt 2012, 00:16 »

Når jeg mener halvfærdig mener jeg de vigtigste ting, som feks forummet er helt klar.

Det er alle de ting som skal komme senere jeg mener er en halvfærdig site.
Hvis crewet melder ud at det og det osv kommer til siden senere og det ikke sker, hvad så?

Det var det DNE og jeg oplevede.

Igen hvis man har de fem sektioner, som jeg nævner i mit forrige indlæg, så føler jeg, at sidens aktive del rent faktisk er dækket ind. Den skriftlige sektion, som vel reelt er den eneste sidste sektion på siden, kan jo sagtens flyttes ind i forummet og være en del af dette, hvilket helt sikkert også vil skabe mere debat om det skriftlige, som engang i mellem bliver lavet her på siden.

Men hvis vi står med fem halvfærdige sektioner, så selvfølgelig skal man ikke tage det i brug. Det kan vi hurtigt blive enige om. Men hvis det er de ekstra ting, som man yderst sjældent reelt bruger, som mangler, og som kan sammenkobles med nogle af de andre sektioner, så kan jeg ikke se problemet i at overveje et nyt design.

JKJ
Gæst

« Svar #1969: 21 Okt 2012, 00:16 »

Uden at vide hvem andre der var i det crew, så lyder det da til I har haft nogle utrolig dårlige oplevelser omkring den åbning af siden. Nu skal du tænke på, at denne side umiddelbart har en væsentlig større brugergruppe, således der er flere til at holde crewets damp oppe i forhold til at sørge for arbejdet bliver færdiggjort, hvis man søsætter et projekt.

Derudover kunne jeg godt tænke mig, at vide hvilke sektioner du (JKJ) og DNE ville komme til at savne, hvis vi siger, at der bliver lavet et forum, en downloadssektion, en chat, oddssektion og selvfølgelig en nyhedssektion også. For mig at se, så er størstedelen af den aktive del på denne side dækket ind ved de fem sektioner.

Uden at jeg er helt sikker, mener jeg faktisk at det på daværende tidspunkt var DK største FM site og vores crew var også pænt stort Wink
Men det er en anden diskution Wink

Jeg vil som sådan ikke mangle noget hvis bare forummet er somd et skal være.Jeg bruger af flere grunde ikke ret meget andet ned det nu. Tidligere var jeg nok lidt mere over det hele Wink

Men når man tænker på hvor lidt tid jeg bruger herinde frem for andre er det dem man skal tænke på. FM scenen er trængt og hvis man vil beholde og have nye brugere skal man have en funktionel site, ikke en hvor der måske komemr noget mere med tiden.

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #1970: 21 Okt 2012, 00:26 »

Designet skal opfriskes ja, men det der måske udadtil virker velfungerende, er bagved ikke nedslidt, men forældet. Hele siden er bygget op på efterhånden 10 år gamle standarder. Samt op om en total forældet forum installation.

Men ja det virker da bestemt endnu.

Nu skrives der om at springe sektioner over i et evt nyt site, lad os slå fast med det samme, det er ikke guide og artikel sektioner, der vil være dyre at få lavet, de er en minimal post, da sådanne ting er standard, ligesom et forum og et nyhedsystem er.

Det er alle ikke standard tingene, der koster og tager tid. Altså odds system, taktik database og hvad man nu ellers kunne forestille sig.

fmd står klart som et eksempel på hvor galt det kan gå, med hensyn til at ende ud med noget halvfærdigt som man har betalt kassen for.

Et evt nyt site, skal ha et specialt design ligesom denne, det skal ikke være de kedelige standard farver som mange sites bygges op om idag, det skal skille sig ud og være noget man husker, ligesom dette design var og stadig er.

Søgaard
Gæst

« Svar #1971: 21 Okt 2012, 00:29 »

Uden at jeg er helt sikker, mener jeg faktisk at det på daværende tidspunkt var DK største FM site og vores crew var også pænt stort Wink
Men det er en anden diskution Wink

Jeg vil som sådan ikke mangle noget hvis bare forummet er somd et skal være.Jeg bruger af flere grunde ikke ret meget andet ned det nu. Tidligere var jeg nok lidt mere over det hele Wink

Men når man tænker på hvor lidt tid jeg bruger herinde frem for andre er det dem man skal tænke på. FM scenen er trængt og hvis man vil beholde og have nye brugere skal man have en funktionel site, ikke en hvor der måske komemr noget mere med tiden.
Man vil vel netop også have en funktionel side, hvis man tager de aktive sektioner fra den nuværende side og fornyer dem i designet. Vi snakker jo netop ikke om en kæmpe revolution, men derimod blot om et nyt design og nye farver til siden. Der er jo netop ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen, men en 10 år gammel tallerken er altså ikke så pæn, som en ny.

Hvis vi kigger på en side, som FMD, da de fik nyt design, så gik de netop efter at skabe et helt nyt site, hvilket efter min mening dumpede. Det snakker vi ikke om her, da jeg er ret sikker på at siden vil blive kørt på fuldstændig samme måde som nu og at vi heller ikke vil se en side, som fuldstændig skifter udseende, men at man i høj grad vil beholde samme opbygning og derved forsøge at beholde de nuværende brugere, ligesom man med et nyt design i højere grad kan tiltrække de nye brugere, som der jo er behov for, når man kigger på besøgstallene gennem de sidste par år, hvor Steam har gjort sit indtog hos FM.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #1972: 21 Okt 2012, 00:36 »

Den der med at lancere en halvfærdig side, er efter min mening en rigtig dårlig ide, specielt for crewets motivation til at blive ved med at lægge et stykke arbejde i siden.

Da jeg i sin tid, for efterhånden mange år siden, sad i crew på en anden FM-side, lancerede vi netop en halvfærdig side, og det endte i en masse frustrationer, og en masse ævl og kævl internt i crewet. Så er det bedre med en side, som måske ikke er topmoderne, men som trods alt virker, og er færdig.

Men ok, dengang gik det selvfølgelig også helt skævt, fordi udviklingen af siden var baseret på frivillig arbejdskraft, og programmøren halvvejs igennem mistede interessen for projektet. Men man vil under alle omstændigheder komme til at mangle de sektioner, som endnu ikke er færdige, og det er dybt frustrerende for de som ligger et stort stykke frivilligt arbejde i siden.

Først og fremmest: Denne side er halvfærdig. I hvert fald i forhold til det man ønskede, da jeg var i crew. Dernæst ville en halvfærdig side stadig inkludere de fleste sektioner, som der er på denne siden. Fidusen er så, at man har et udgangspunkt, hvor man rent faktisk kan udvikle sig yderligere - en programmer ville have meget svært ved at lave sektioner på denne side, fordi det er Acido, der har lavet det, og en evt. programmør vil ikke være fortrolig med koden. For at følge med tiden og kunne udvikle sig i fremtiden, så skal en ny kode tiil.

Slutteligt så lancerede i dengang også en side, hvor sektionerne, der ikke var færdige endnu (eller begyndt på...) var at finde i menuen. Det kan jeg ikke rigtigt forestille mig at FmFreaks ville gøre - man har i hvert fald aldrig tidligere annonceret en sektion, der ikke engang var påbegyndt crazy

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1973: 21 Okt 2012, 09:58 »

Som JKJ siger, så var det den dengang største FM side på scenen. Det har vel været omkring 2005, og det nye design kom i forbindelse med overgangen fra CM til FM, da SI og Eidos gik hver til sit. Jeg er tæt på at ville vove den påstand, at det netop var frustrationerne på de indre linier, der er grunden til, at det gik ned ad bakke for den side. Siden kan jeg så forstå, at man betalte kassen for endnu et nyt design, som heller ikke fungerede, men det er så noget helt andet, men viser vel også, at bare fordi man betaler for det, er det ikke ensbetydende med at det bliver godt.

Igen, så kan jeg faktisk rigtig godt lide designet herinde. Farverne gør det behageligt at se på, og giver på sin vis en hyggelig atmosfære. Overskueligheden er også fin.

Det der med at bruge forum, til at kompensere for manglende sektioner, bliver for nemt en sovepude (det var præcis den løsning vi i sin tid brugte), og virker slet ikke tilfredsstillende. Specielt ikke, når man har lagt meget energi i, at arbejde på ideer til hvordan en ny sektion skal være, og der så ender med at gå meget lang tid, inden det bliver til noget, hvis det overhovedet bliver til noget. Det med at linke fra en ny til en gammel side, for at kompensere for manglende sektioner, vil vel netop give et halvfærdigt indtryk af siden.

Tag det som et velment råd, fra en som i sin tid mistede motivationen til crewarbejde, netop på grund af alt det bøvl det gav på de indre linier. En motivation jeg aldrig siden har fået tilbage.

Edit:
Retro er jo i øvrigt også meget oppe i tiden, så det er vel ikke så galt, at have noget der ser lidt gammelt ud  Wink
« Seneste Redigering: 21 Okt 2012, 10:01 af DNE » Logged

Erzael
Manager

« Svar #1974: 21 Okt 2012, 11:06 »

Sidens design tror jeg som sådan ikke har noget med strømmen af nye brugere. Hvis der blev lavet et helt nyt design, så tror jeg stadig, at der ville komme samme antal brugere hver måned. Eventuelt ville nogle hoppe fra, da de bedste kunne lide det nuværende. Så generelt set tror jeg, at det med at lave et nyt design, blot ville være en 'overspringshandling'.

Det siden mangler, det er aktivitet. Tilstrømningen af brugere er dalet væsentligt de seneste år, og det har været med til at hive aktiviteten ned. Jeg mindes engang, hvor der satme blev spyttet artikler ud til højre og venstre, samt guides, downloads, kits, facepacks osv. For et par år siden var jeg personligt meget glad for at skrive artikler og guides, og det er da også blevet til et par stykker efterhånden. Men i takt med FM 2011 og FM 2012, så er min interesse for Football Manager også dalet. Jeg sætter mig slet ikke ind i spillet på samme måde nu, som jeg gjorde i FM 08 eller FM 09, hvor jeg begyndte at være her. I og med jeg kun spiller et par timer om ugen efterhånden (og det højt sat), så har jeg ikke samme interesse i spillet, og dermed er der ingen motivation til at spytte nye artikler ud, da jeg ikke har noget grundlag for det.

Det samme tror jeg gør sig gældende for sidens andre ældre brugere. Det er selvfølgelig kun et gæt, men jeg tror flere af de ældre brugere heller ikke gamer lige så meget, som de gjorde engang. Dette kan selvfølgelig også skyldes, at man selv er blevet ældre. Eller også er der en tendens til, at man spiller nogle af de ældre versioner. Det gør jeg da i hvert fald tit. Og når størstedelen af aktiviteten herinde kommer fra ældre brugere, så er det klart, at der ikke er lige så stor tilstrømning af nye skriftlige finurligheder. Og i takt med, at der ikke kommer særlig mange nye brugere med tiden, så er de her ikke til at tage over, ligesom dem der nu går under klassifikationen 'garvede bruger' tog over, dengang de kom.

For at opsummere, så kommer der færre nye brugere til, som er med på beatet, og spiller 60-70 timer af den nyeste udgave FM om ugen, som vi selv gjorde engang. Altså kommer der ikke dette energitilskud, som jeg tror siden har nydt godt af i mange år. Så hvis der bliver lavet et nyt design, så tror jeg ikke, det fremmer skrivelysten eller kreativiteten hos brugerne. Og det er jo nu engang det, der skaber et godt community.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #1975: 22 Okt 2012, 13:14 »

Sidens design tror jeg som sådan ikke har noget med strømmen af nye brugere. Hvis der blev lavet et helt nyt design, så tror jeg stadig, at der ville komme samme antal brugere hver måned. Eventuelt ville nogle hoppe fra, da de bedste kunne lide det nuværende. Så generelt set tror jeg, at det med at lave et nyt design, blot ville være en 'overspringshandling'.

Designet ville måske ikke tiltrække flere, men det kunne en ny kode, der for eksempel ændrer urls til mere søgevenlige urls. Generelt kan siden rent programmeringsmæssi gt optimeres i forhold til Google.

Erzael
Manager

« Svar #1976: 22 Okt 2012, 17:53 »

Designet ville måske ikke tiltrække flere, men det kunne en ny kode, der for eksempel ændrer urls til mere søgevenlige urls. Generelt kan siden rent programmeringsmæssi gt optimeres i forhold til Google.

Det kunne selvfølgelig gavne. Men mon ikke den rette mand til jobbet, ville kunne ændrer strukturen på det nuværende site? Smiley

atuz
Ynglingespiller

« Svar #1977: 22 Okt 2012, 18:18 »

Det siden mangler, det er aktivitet. Tilstrømningen af brugere er dalet væsentligt de seneste år, og det har været med til at hive aktiviteten ned. Jeg mindes engang, hvor der satme blev spyttet artikler ud til højre og venstre, samt guides, downloads, kits, facepacks osv. For et par år siden var jeg personligt meget glad for at skrive artikler og guides, og det er da også blevet til et par stykker efterhånden. Men i takt med FM 2011 og FM 2012, så er min interesse for Football Manager også dalet. Jeg sætter mig slet ikke ind i spillet på samme måde nu, som jeg gjorde i FM 08 eller FM 09, hvor jeg begyndte at være her. I og med jeg kun spiller et par timer om ugen efterhånden (og det højt sat), så har jeg ikke samme interesse i spillet, og dermed er der ingen motivation til at spytte nye artikler ud, da jeg ikke har noget grundlag for det.

Det samme tror jeg gør sig gældende for sidens andre ældre brugere. Det er selvfølgelig kun et gæt, men jeg tror flere af de ældre brugere heller ikke gamer lige så meget, som de gjorde engang. Dette kan selvfølgelig også skyldes, at man selv er blevet ældre. Eller også er der en tendens til, at man spiller nogle af de ældre versioner. Det gør jeg da i hvert fald tit. Og når størstedelen af aktiviteten herinde kommer fra ældre brugere, så er det klart, at der ikke er lige så stor tilstrømning af nye skriftlige finurligheder. Og i takt med, at der ikke kommer særlig mange nye brugere med tiden, så er de her ikke til at tage over, ligesom dem der nu går under klassifikationen 'garvede bruger' tog over, dengang de kom.

For at opsummere, så kommer der færre nye brugere til, som er med på beatet, og spiller 60-70 timer af den nyeste udgave FM om ugen, som vi selv gjorde engang. Altså kommer der ikke dette energitilskud, som jeg tror siden har nydt godt af i mange år. Så hvis der bliver lavet et nyt design, så tror jeg ikke, det fremmer skrivelysten eller kreativiteten hos brugerne. Og det er jo nu engang det, der skaber et godt community.

Kunne man ikke forestille sig at steam er en del af grunden til dette? Altså jeg mener, de har jo en masse tjenester udover at man har spillet gennem deres software. "Venner"-funktionen har jeg været stor fan af, faktisk lige siden steam kom frem, mon ikke der er mange andre der bruger denne funktion i stedet for at opholde sig på f.eks. siden her? Smiley

Erzael
Manager

« Svar #1978: 22 Okt 2012, 18:37 »

Kunne man ikke forestille sig at steam er en del af grunden til dette? Altså jeg mener, de har jo en masse tjenester udover at man har spillet gennem deres software. "Venner"-funktionen har jeg været stor fan af, faktisk lige siden steam kom frem, mon ikke der er mange andre der bruger denne funktion i stedet for at opholde sig på f.eks. siden her? Smiley

Jo, det tror jeg helt sikkert er en af årsagerne til, at der ikke befinder sig nær så mange mennesker på FM-scenen mere, som der engang gjorde. Det har vidst også været oppe og vende tidligere i tråden Smiley

Men jo, det er helt klart en af årsagerne. Så er der langt mindre der søger efter opdateringer og ting til deres spil, da de kan få det direkte igennem steam. Og størstedelen af besøgene dengang kom formodentlig fra gamere, der skulle have de nye opdateringer, hvilket de så kom herind for at hente Wink

plutonium
Manager

« Svar #1979: 22 Okt 2012, 20:07 »

Hånden på hjertet er FmF i dag jo mere et fodbold-forum med FM-blogs og 'skæve eksistenser' end det er et FM-site Smiley

Crewet står for FM-relaterede input til dagligdagen, ligesom der til tider dukker spørgsmål og diskussioner op om FM hist og pist. Men overvejende er det da i hvert fald fodboldtrådene og tråde der ikke har med FM at gøre jeg bruger min tid på Smiley

Det er vel også en acceptabel udvikling, når FM-tingene netop er flyttet mere over på Steam. Så længe FM-tingene ikke forsvinder helt fra siden, så går det nok med det Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 ... 130 131 [132] 133 134 ... 167 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010