home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 977 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  Forbedringer til FmFreaks.dk
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 124 125 [126] 127 128 ... 167 Udprint
Forfatter Emne: Forbedringer til FmFreaks.dk  (Læst 229032 gange)
El Jefe
Gæst

Sv: Forbedringer til FmFreaks.dk
« Svar #1875: 20 Aug 2012, 13:27 »

Jeg mangler stadig en 'doner penge til FmFreaks' knap og et barometer der viser hvor meget der mangler til en ny side.
Sorry to say, men det ville blive sørgeligt at se på. Jeg tror virkelig, at det er et fåtal, der vil donere til siden, ellers havde de nok meldt sig ind i 'vennerne'.

Hvis 500 gjorde det samme tog det kun et år at få samlet 100.000  Wink
Problemet er vel blot, at der end ikke er 500 aktive brugere. Hvis man kunne se, at der skete noget ville det måske ændre sig, men du har selv været i crewet, du ved, hvor sløjt det står til med tiden og engagementet. Jeg ville ikke føle, at det var forsvarligt at love forandringer ud for, at folk skal betale, når der absolut ingen garanti er for, at der sker noget.
Desuden vil jeg da også indrømme, at jeg nok ville blive liiidt bitter, hvis det var mig, der skulle producere en masse til siden uden at få en rød reje, når jeg vidste at den hev 100.000 kroner ind på et år.
Jeg ved godt, at det er frivilligt arbejde, men det er jo ikke en nødhjælpsorganisati on. Ikke ment som i at der skal til at gives løn for crewarbejde, på ingen måde, men jeg tror bare, at det er urealistisk at tro, at folk lige pludselig bliver motiveret til at skrive 2-3 artikler om måneden eller finde på 4 nye challenges, blot fordi der er kommet et barometer.

plutonium
Manager

« Svar #1876: 20 Aug 2012, 13:30 »

I har begge to ret, men jubeloptimister skal føre verden frem Opstemt

Men igen - jeg ved godt at det er urealistisk, at kunne samle de penge på ét år. Det jeg mere eller mindre direkte ønskede at sige var, at jeg ville være frisk på at støtte sådan et projekt HVIS der var garanti for at der ville ske noget med sagen.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Erzael
Manager

« Svar #1877: 20 Aug 2012, 13:32 »

Jeg er på samme stadie som El Jefe.

Jeg tror ikke, at eventuelle penge til sidens drift, ville fremme arbejdet på selve siden. Vi er stadig kun den håndfuld crew medlemmer med begrænset tid. Så hvis man har en forestilling om, at ved at donere peneg, så vil siden sprudle i et væld af nye artikler, guides, scenarier og konkurrencer.

Det kan dække nogle af sidens omkostninger som hosting og domænenavn. Nu kender jeg ikke til de nøjagtige tal, men dette kan vel ikke være meget. Og de få penge der eventuelt kunne komme udover sidens driftsomkostninger, ville ikke være nok til at relancere siden, som mange ønsker.

blomvikings
Manager

« Svar #1878: 20 Aug 2012, 13:41 »

Jeg tror det der menes med, at der skal "ske noget" er at, der skal garanteres at der sker noget med sidens design osv. ikke at der nødvendigvis kommer flere guides, artikler etc.

Erzael
Manager

« Svar #1879: 20 Aug 2012, 13:45 »

Jeg tror det der menes med, at der skal "ske noget" er at, der skal garanteres at der sker noget med sidens design osv. ikke at der nødvendigvis kommer flere guides, artikler etc.

Problemet er så bare, at hvis der kun er en person, der giver 20 kroner, så vil han stadig forlange forandringer, da han har givet sine egne penge til en hjemmeside. Vi kan ikke være sikre på, at der er mere end de 3-4 stykker herinde i denne tråd, der ville donere. Og selvom det også er superfedt, så kan en hjemmeside i disse dage ikke komme langt for 300 kroner.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #1880: 20 Aug 2012, 13:52 »

Så kan man da heller ikke blive mere pessimistiske...

Jeg tror at der er mange der ville poste en 50'er i ny og næ, og hvis ikke, så hvis der er 10 der poster en 10'er, så er der 100 kr.. Pointen er blot at det ville være meget mere synligt og meget nemmere hvis der blev gjort noget for at man kunne se hvor langt man var nået i at indsamle til et nyt design, og samtidig ville det blive gjort let at donere, så er det jo også nemt at undvære en 20'er i ny og næ, hvis ikke mere. Jeg er selv fattig studerende, men ville da med glæde poste et lille beløb i siden engang imellem, hvis jeg kunne se at det blev lagt i en samlet pulje.

Hvis vi først får den pulje op i de 20.000 f.eks., er jeg da også sikker på at vi kender nogen son kunne og ville varetage det projekt til de penge. Jeg kender da et par stykker som er rigtig god til hjemmesider, som jeg er sikker på gerne ville gøre det for langt mindre end 100.000.

EDIT: Og hvis indsamlingen går i stå på de 15.000, så lejer vi da et lokale, køber tonsvis af sprut og mad, og holder den fedeste fest i mands minde.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

El Jefe
Gæst

« Svar #1881: 20 Aug 2012, 14:01 »

Nu har jeg snakket med Sune eller KongFjong i sin tid omkring en ny side, jeg husker ikke lige hvem af dem, og hvor meget arbejde der ligger i det. Så vidt jeg husker er kodningsarbejdet altså et fuldtidsjob i flere måneder, så hvis du kender folk, der har kompetencer til det og vil gøre det for under 100.000, så synes jeg, at du skal have fat i dem.
Derudover synes jeg, at hvis siden skal laves helt om, skal man have en, der har taget en relevant uddannelse og så betale det, det koster i stedet for at finde en discountløsning, hvor man eksempelvis smider 20-30.000 afsted, men også får et resultat derefter. Det er jo ikke fordi den nuværende side fungerer, så det ville være i mit hoved være at slå sig selv hjem.

blomvikings
Manager

« Svar #1882: 20 Aug 2012, 14:07 »

Problemet er så bare, at hvis der kun er en person, der giver 20 kroner, så vil han stadig forlange forandringer, da han har givet sine egne penge til en hjemmeside. Vi kan ikke være sikre på, at der er mere end de 3-4 stykker herinde i denne tråd, der ville donere. Og selvom det også er superfedt, så kan en hjemmeside i disse dage ikke komme langt for 300 kroner.

Enig, derfor synes jeg heller ikke man skal have nogen garantier, udover at de penge der bliver postet i "projektet" udelukkende bliver brugt på projektet, enten via nyt design, præmier i forskellige konkurrencer osv.

KyleBrotzman
Gæst

« Svar #1883: 20 Aug 2012, 14:20 »

Derudover synes jeg, at hvis siden skal laves helt om, skal man have en, der har taget en relevant uddannelse og så betale det, det koster i stedet for at finde en discountløsning, hvor man eksempelvis smider 20-30.000 afsted, men også får et resultat derefter.
Og for 100.00 er man ikke engang garanteret et ordentligt resultat - se bare en anden dansk FM-side. Synes, det er meget naivt at tro, man kan samle 100.000 eller bare det der ligner ind ved donationer fra brugere som hovedsageligt er mellem 13-20 år.
Måske skulle man i stedet indføre et gebyr for at oprette sig? Havde man gjort det i tidernes morgen havde Bave, jeg selv og JGmus næsten betalt en helt ny side.

Erzael
Manager

« Svar #1884: 20 Aug 2012, 14:21 »

Så kan man da heller ikke blive mere pessimistiske...

Jeg tror at der er mange der ville poste en 50'er i ny og næ, og hvis ikke, så hvis der er 10 der poster en 10'er, så er der 100 kr.. Pointen er blot at det ville være meget mere synligt og meget nemmere hvis der blev gjort noget for at man kunne se hvor langt man var nået i at indsamle til et nyt design, og samtidig ville det blive gjort let at donere, så er det jo også nemt at undvære en 20'er i ny og næ, hvis ikke mere. Jeg er selv fattig studerende, men ville da med glæde poste et lille beløb i siden engang imellem, hvis jeg kunne se at det blev lagt i en samlet pulje.

Hvis vi først får den pulje op i de 20.000 f.eks., er jeg da også sikker på at vi kender nogen son kunne og ville varetage det projekt til de penge. Jeg kender da et par stykker som er rigtig god til hjemmesider, som jeg er sikker på gerne ville gøre det for langt mindre end 100.000.

EDIT: Og hvis indsamlingen går i stå på de 15.000, så lejer vi da et lokale, køber tonsvis af sprut og mad, og holder den fedeste fest i mands minde.

Hey Gazlgor Wink

Det er slet ikke for at være pessimistisk, da jeg da meget gerne så så mange penge ramme FmFreaks, og det var muligt at købe sig til et helt nyt site. Det ville sgu være fantastisk! Wink Ingen tvivl om det.

Men umiddelbart ville jeg tro, at alle dem der poster penge i sitet, ville have hver sin vision om hvad pengene vil blive brugt til. Det kunne da være kanon fedt at holde et brag af en fest for 15k, men det er sikkert ikke alle der vil synes godt om, at deres penge blev brugt på sprut og fest.

Og så var det også bare for at slå fast, at flere penge til siden ikke betyder flere artikler og liv fra crewets side af. Så skulle man da i hvert fald til at hive folk ind på lønninger, for at arbejde med det. Det var såmænd for at fremhæve, at de flere penge ville blive brugt på siden og dens udvikling, og ikke på selve materialet der kommer op Wink

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #1885: 20 Aug 2012, 14:22 »

Man kunne jo også støtte FmFreaks ved at benytte sig af de reklamer, der er her, når man alligevel skal bestille fra den pågældende side (Unisport, Smartguy, Quint m.fl. er her regelmæssigt). Så donerer man lidt til FmFreaks mens man samtidigt køber det, man skulle købe alligevel.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #1886: 20 Aug 2012, 14:39 »

Og så var det også bare for at slå fast, at flere penge til siden ikke betyder flere artikler og liv fra crewets side af. Så skulle man da i hvert fald til at hive folk ind på lønninger, for at arbejde med det. Det var såmænd for at fremhæve, at de flere penge ville blive brugt på siden og dens udvikling, og ikke på selve materialet der kommer op Wink

Netop bad jeg derfor også om et barometer så man kunne se at de penge man postede i siden gik til en pulje til et nyt design. Hvis jeg overfører nogle penge til Sune nu, kunne de lige så godt ryge i hans pulje til gaver til kæresten. Hvis man derimod gjorde det visuelt synligt (ja ja, der kan man også snyde bla bla) at pengene kom i en pulje der var øremærket design, så ville det øge min lyst til at poste penge i siden betragteligt. Jeg er udmærket godt klar over at en pulje ikke ville gøre crew engagementet eller det generelle niveau på siden højere. Men en ny side er da noget som næsten alle er enige om at der er brug for, og samtidig skulle det gerne øge folks lyst til at deltage i siden.

Min kommentar var mere til at du tror at der kun er 3-4 brugere der ville poste sammenlagt 300 kr. i puljen om året. Det mener jeg er lige vel pessimistisk nok Wink.

I øvrigt kan jeg godt forstå din pointe med festen, det var nu også ment i sjov... For den ville garanteret blive lagt på en dag hvor jeg ikke kan, og så sidder der en flok møgunger som Bave og JG og drikker mine penge væk. Hvis jeg havde lyst til det, kunne de sgu komme til Aalborg i stedet! Opstemt

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #1887: 20 Aug 2012, 14:42 »

Jeg drikker ikke.

El Jefe
Gæst

« Svar #1888: 20 Aug 2012, 14:44 »

Og Bave er muslim.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #1889: 20 Aug 2012, 14:46 »

Problem solved.

Sider: 1 ... 124 125 [126] 127 128 ... 167 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010