home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 568 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!  (Læst 17825 gange)
Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #15: 06 Maj 2012, 13:38 »

Jeg synes ikke, den fortæller, hvorfor det afholdes udenfor Italiens grænser. Er det normalt? For mig virker det da helt absurd, at Giro d'Italia også skal finde sted i Danmark.

Er det bare for at få penge ind fra arrangørernes side eller, er det normale kutyme, det også køres i andre lande som Danmark?
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #16: 06 Maj 2012, 13:40 »

2011 startede i Torino, men 2010 startede i Holland.
Så nogle gange ja.
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #17: 06 Maj 2012, 13:45 »

Jeg synes ikke, den fortæller, hvorfor det afholdes udenfor Italiens grænser. Er det normalt? For mig virker det da helt absurd, at Giro d'Italia også skal finde sted i Danmark.

Er det bare for at få penge ind fra arrangørernes side eller, er det normale kutyme, det også køres i andre lande som Danmark?

Det er jo for at få udbredt sporten og løbet - Tour de France starter jo fx i Belgien senere i år, og har tidligere startet i Holland og Tyskland indenfor de seneste par år, så det er slet ikke så unormalt. Foruden Herning var også Monaco og Washington med i opløbet, men det var under den tidligere direktør, Zomegnan, så det er nok tvivlsomt, at vi ligefrem kommer til at se en så fjern start i Giro d'Italia igen indenfor den næste periode. Det er fedt for os fans, men med garanti hamrende frustrerende at skulle bruge den fjerde dag på en hviledag allerede - og så består hele dagen i transport til Italien.

Jeg havde nok valgt at holde starten længere nede i landet, måske Vejle, og ladet den køre et godt stykke ind i Tyskland inden man stoppede og smuttede til Italien. Men det havde nok krævet alt for meget.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #18: 06 Maj 2012, 14:16 »

Samtidig med at det er helt fantastisk, at man har fået hele cirkusset til lille Danmark, så må jeg indrømme, at jeg finder det ret humoristisk, at TV2 prøver at snakke det hele op. (det skal de vel...) Det bliver to vanvittig kedelige etaper, som højst sandsynligt kun bliver en smule mere spændende af et par styrt, hvilket jo ikke ligefrem er optiamlt. Med så mange muligheder i området, hvorfor dælen finder man ikke en mere udfordrende rute. Vejle har takket nej - det er jeg klar over, men Jylland er andet end Kiddesvej.
« Seneste Redigering: 06 Maj 2012, 14:25 af Njaourinho » Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #19: 06 Maj 2012, 14:16 »

Har Vejle ligefrem takket nej?
Og hvorfor i alverden har de det?
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #20: 06 Maj 2012, 14:23 »

Åh, nej! Har hun arrangeret bryllup på dagen, hvor der bliver kørt cykelløb? KATASTROFE.

Hvad fanden skal vi bruge det til?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #21: 06 Maj 2012, 15:25 »

Hold da op..! Men hvor må det være ærgerligt for ham at det netop sker i disse dage, hvor han sikkert har arbejdet intens i forhold til Giro d'italia. Håber ikke at det har været den inddirekte årsag til hans dødsfald.. 

http://ekstrabladet.dk/112/article1754344.ece
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #22: 06 Maj 2012, 15:47 »

Er det ikke normalt Eurosport er foran TV2?
Anyways lige nu er Eurosport lige bagefter, kan det have noget at gøre med deres modtagere og sendere?
Opstemt
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #23: 06 Maj 2012, 15:57 »

Er ikke kæmpe fan af, at Giro d' Italia, Tour de France osv. starter andre steder og i år er bestemt ikke en undtagelse, ligeså vel som f.eks. NFL bibeholder - håber jeg i hvert fald - kun at tillade nationale hold at spille i ligaen. Og når man endeligt skal gøre det, synes jeg også, at man skal finde noget lidt mere udfordrende terræn. Set fra rytternes side må det også være ret frustrerende, da resten at løbet bliver ret komprimeret. Sprinterne klager dog nok ikke over det lige faldt på Danmark.

Det glæder helt sikkert en helt masse mennesker og man får skabt en interesse, som man ikke ville have fået skabt, hvis man kørte alle 21 etaper i Italien. Jeg synes dog stadig, at det er småkedeligt at se 3 etaper i Danmark eller Holland.

Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #24: 06 Maj 2012, 17:06 »

Kommercielt er det en genialitet at lade TdF og Giroen starte i forskellige lande, der er så store summer involveret at arrangørerne simpelt hen ikke kan lade være.

Efter at have været i Herning og se giroen forstår jeg hvorfor det er så stort og syntes det er helt ok og er ikke i tvivl om at det er god reklame for cykling.

Sportslig er det mindre godt idet der nu er hvile dag efter etaperne i Dk og det gavner ikke løbet.

Etaperne i DK er typiske flade etaper hvor det primært handler om sprinter etaper - sådanne etaper er der hvert år og de hører med i et langt etapeløb.

Jeg håber TdF en dag kommer på besøg så må rytterne leve med lidt transport tid.
Logged

YNWA

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #25: 06 Maj 2012, 17:45 »

Kommercielt er det en genialitet at lade TdF og Giroen starte i forskellige lande, der er så store summer involveret at arrangørerne simpelt hen ikke kan lade være.

Efter at have været i Herning og se giroen forstår jeg hvorfor det er så stort og syntes det er helt ok og er ikke i tvivl om at det er god reklame for cykling.

Sportslig er det mindre godt idet der nu er hvile dag efter etaperne i Dk og det gavner ikke løbet.

Etaperne i DK er typiske flade etaper hvor det primært handler om sprinter etaper - sådanne etaper er der hvert år og de hører med i et langt etapeløb.

Jeg håber TdF en dag kommer på besøg så må rytterne leve med lidt transport tid.

Man burde vel bare lave ToE(Tour of Europe) Smiley, så ville vi slippe for de ekstra hviledage Wink
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #26: 06 Maj 2012, 17:45 »

Som forentet blev det en forfærdelig etape. Ked af at sige det, men det var det.
Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #27: 06 Maj 2012, 17:49 »

Som forentet blev det en forfærdelig etape. Ked af at sige det, men det var det.

Jeg synes nu at den var ok. Men det er nok pga. at jeg har boet 18 år i en af byerne de kørte igennen, og at mine forældre var tilstede der nede. Det synes jeg gjorde det lidt specielt, og så var der da også et par styrt at kigge på  Peace
Logged

Manchester United

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #28: 06 Maj 2012, 22:40 »

Er ikke kæmpe fan af, at Giro d' Italia, Tour de France osv. starter andre steder og i år er bestemt ikke en undtagelse, ligeså vel som f.eks. NFL bibeholder - håber jeg i hvert fald - kun at tillade nationale hold at spille i ligaen. Og når man endeligt skal gøre det, synes jeg også, at man skal finde noget lidt mere udfordrende terræn. Set fra rytternes side må det også være ret frustrerende, da resten at løbet bliver ret komprimeret. Sprinterne klager dog nok ikke over det lige faldt på Danmark.

Det glæder helt sikkert en helt masse mennesker og man får skabt en interesse, som man ikke ville have fået skabt, hvis man kørte alle 21 etaper i Italien. Jeg synes dog stadig, at det er småkedeligt at se 3 etaper i Danmark eller Holland.



Hvorfor sammenligne æbler og pærer?
NFL har også kampe udenfor USA, hvilket vel må være den tætteste sammenligning. Hvad mener du i øvrigt om at NBA og MLB hver især tillader et hold fra et andet land, at deltage i deres respektive liga?
Logged


SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Giro d'Italia 2012 - med start i Danmark!
« Svar #29: 06 Maj 2012, 22:47 »

Hvorfor sammenligne æbler og pærer?
NFL har også kampe udenfor USA, hvilket vel må være den tætteste sammenligning. Hvad mener du i øvrigt om at NBA og MLB hver især tillader et hold fra et andet land, at deltage i deres respektive liga?

Jeg er 100% imod. Der er en grund til, at det hedder National Basketball Association og ikke bare Basketball Association. MLB er jeg fløjtende ligeglad med.

Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010