home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 444 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Fra Serie 3 til Superligaen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Fra Serie 3 til Superligaen  (Læst 7830 gange)
Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Fra Serie 3 til Superligaen
« : 24 Okt 2011, 00:37 »



En udfordring

FC Udfordringen

Juli 2009.
FC Udfordringen har fyret deres træner Tobias Ambs-Thomsen. De vil fremover satse på den tidligere landsholdskæmpe Søren Busk. Busk bliver ny manager, og kommer med ny inspiration og stor ambition for klubben. Det langsigtede mål er at få klubben op i Superligaen. Med sig har han Peter Bonde som bliver ansat som assistenttræner. Søren Busk har ansat Michael Stensgaard som talentspejder. Stensgaard har tidligere været ansat i bl.a. Liverpool og Southampton og FCK. Busk har mange kontakter i fodboldverdenen, og det er lykkedes ham at skaffe Arla som ny hovedsponsor. Arla indskyder en beskeden årlig sum til spilletrøjer og så klubben kan blive halvtidsproffesione lle. Der er dog ikke stillet penge til rådighed til spillerindkøb.

Valby Idrætspark er hjemmebane for FCU og der er plads til 12.000 tilskuere, heraf er de 4.400 siddepladser. Banens tilstand er dårlig, træningsfaciliteter ne er skrabede, og klubben har minimale ungdomsfaciliteter. Medieprognosen er en 7. plads. Tilskuere kommer der sikkert ikke mange af endnu. Der er solgt 18 sæsonkort her kort inden sæsonstarten.

Der er skiftet en del ud i spillertruppen, da niveauet ikke har været alt for godt. Flere spillere er frigivet på fri transfer, og nye ansigter er kommet til.
De første træningskampe er ikke gået alt for godt. Det er dog blevet til en sejr i den sidste træningskamp, og jeg håber at sejren kan være med til at give spillerne tro på fremtiden.

Venskabskampene:

« Seneste Redigering: 24 Okt 2011, 08:08 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #1: 24 Okt 2011, 08:40 »

Spændende. Jeg følger med Peace
Logged

If you can't join them, beat them.


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #2: 24 Okt 2011, 11:49 »



Sept. 2009.
Transfervinduet er nu lukket, og det er tid til en lille gennemgang af truppen.

Målmandsposten regner jeg med at den svageste. Førstekeeper er den kun 16 årige Tino Kjeldsen. Andetvalget er ikke noget at skrive om. Jeg håber at Tino kan stå alle kampene uden skader, i hvert fald indtil jeg finder en mere erfaren keeper.

I forsvaret er den stærkeste nok Kim Munk. Munk har tidligere spillet i Danmarksserien for Nordvest FC og for Svebølle. Desuden har venstre back, Preben Kristensen overrasket mig. Jeg overvejede ellers at skille mig af med ham på fri transfer, men han har grebet chancen, og er nu førstevalg på pladsen.

På midtbanen huserer Michael Wibroe. Han har også spillet i Danmarksserien for Allerød.

I angrebet har jeg store forventninger til den lynhurtige Jes Lange, som er hentet i BK Stefan. Det er imidlertid en af klubbens egne angribere som har overrasket mig, nemlig 26 årige Kenneth Kasumovic. Han spillede ikke specielt godt i træningskampene, men jeg skal da love for at han har sprudlet i de første 5 turneringskampe, og er topscorer med 6 mål. Det er dog ikke de vilde stats han har. F.eks. har han karakteren 1 i: Afslutninger, Driblinger, Koncentration, Forudseenhed, Langskud og Beslutninger. Det han så er god til, er at heade. Der er karakteren helt oppe på 3 !

Det er planen at vi vil forsøge at have meget boldbesiddelse, og vi stiller op i en 4-1-2-3 formation helt uden kantspillere. Det stiller store krav til vores back, som skal med frem i angrebene, og hurtigt med hjem i returløbene.

De første 5 turneringskampe:


Sejren over CSC:


Stillingen:
« Seneste Redigering: 24 Okt 2011, 11:55 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

fantastisknavn
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #3: 24 Okt 2011, 12:05 »

Spændene med en blog fra min ynglingsversion fm10 og så endda danssk llm! Jeg følger Smiley
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #4: 25 Okt 2011, 23:09 »



Dec. 2009
Her ved vinterpausen ligger vi på en 2. plads. Det lyder måske flot, men spillet og pointhøsten i de sidste 5 kampe har været meget skuffende. Sølle 7 point er det blevet til i de sidste 5 kampe, og spillet har været meget nervøst. Det er som om spillerne har fået gummiben, og efter at have ført serie 3 hele sæsonen, er vi nu dumpet ned på 2. pladsen. Især har mine angribere skuffet her til slut, og forsvaret er begyndt at sløse. Kenneth Kasumovic som imponerede i starten af sæsonen er gået helt død, og er i scoringskrise. Det er nu næsten 600 minutter siden han scorede sidst. Han skal ikke regne med mange minutters spilletid fremover. Det er også skuffende at vi kun fik 0-0 mod CSC, når man tænker på at vi lammetævede dem med 6-0 sidste gang vi mødte dem.

Jeg er på udkig efter forstærkninger til angrebet og til målmandsposten. Angrebet bliver den 1. januar 2010 forstærket med 3 spillere. Det er Mohammed Ali som kommer fra B93, Emir Besic fra Lyngby III og Carsten Müthel fra B1909. Desuden kommer venstrebacken Dennis Nordenbøl hertil fra Årby-Rørby/Værslev. Jeg har endnu ikke fået fat i en ny målmand, men regner stærkt med at en handel er på plads inden forårssæsonen starter.


Kampprogram:


« Seneste Redigering: 25 Okt 2011, 23:10 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #5: 27 Okt 2011, 23:51 »



Maj 2010
Vinterpausen er nu slut og et par nye spillere er kommet til klubben. En ny stærk og rutineret målmand, den 24 årige Vahid Ghiasvand er kommet fra Herlufsholm. En defensiv midtbanespiller, den 22 årige Alexander Rasmussen kommer fra Toreby-Grænge, og Kasper Munk fra Bk Heimdal. Munk er en god spiller som jeg har snuppet fra rivalerne fra Bk Heimdal.

Kampene efter vinterpausen er gået godt. Gode træningskampe med fine resultater, hvor vi fik spillet de nye spillere ind på holdet. Turneringskampene gik også godt. Vi vandt de første fire kampe uden at lukke mål ind, hvorefter vi i den næstsidste kamp fik 2-2 mod FC Sydhavnen. Så var der lagt op til en ligafinale mod rivalerne fra Bk Heimdal.
Det er kun vinderen i serie 3, som går videre til slutspillet. Inden sidste kamp lå vi på 1. pladsen med 43 point, mens Bk Heimdal på 2. pladsen havde 42 point. Vi kunne således nøjes med et enkelt point for at komme i slutspilsfinalen.

Kampprogrammet:




Sidste kamp i serie 3:
Bk Heimdal – FC Udfordringen

Vi starter godt, og får tilkæmpet et par hjørnespark i starten af kampen. Efter 9 minutter sender Kim Munk en hjørnesparksbold til fjerneste stolpe, hvor Andreas Albech dukker op og header bolden ind. Vi er foran 1-0.

Bare to minutter efter får vi armene ned igen da Heimdal udligner. Det er midterforsvareren Jan Jensen som ikke får headet en ellers nem bold væk. Den passerer i stedet til Jonas Somers, som har let ved at udligne til 1-1, som også var stillingen ved pausen.

Anden halvleg er ikke mange minutter gammel da en Heimdal-spiller mister bolden på midten. Michael Wibroe erobrer den, og finder Nedim Talovic på kanten af feltet. Han trækker ind i banen og sender bolden i mål i det korte hjørne. 2-1 til os på et godt tidspunkt.

Efter 76 minutter kommer Wibroe frem til en stor chance, men sender bolde over mål. Da der er spillet to minutter over tiden har Heimdals bedste spiller, Jonas Somers en stor chance, men vores keeper Ghiasvand slår den ud til hjørne. Der kommer ikke noget ud af hjørnesparket, hvorefter dommeren fløjter kampen af. Vi er i finalen!





Jeg er meget tilfreds med resultatet. Vi har scoret flest mål, og fået samlet et rigtigt stærkt forsvar. Kun 10 mål har vi lukket ind over hele sæsonen.


Oprykningsfinale:

I finalen skulle vi møde FC City. Kampen blev spillet på et flot græstæppe på Gladsaxe stadion.

Der er ikke de store chancer i starten af kampen. Mange personlige fejl præger spillet, og det er skrækkeligt at se på. Måske er spillerne nervøse over kampens betydning. Efter en lille halv times spil får vi tilkæmpet os et hjørnespark. Kim Munk sender bolden til fjerneste stolpe, hvor Andreas Albech dukker op og header os i front med 1-0. Det er en tro kopi at målet mod Bk Heimdal. Det er ikke mange mål vi har fået lavet på hjørnespark i løbet af sæsonen, men måske har vi fundet den rigtige taktik nu.  Der sker ikke ret meget mere i første halvleg, og vi går til pause med en føring på 1-0. Spillet kan vel kun blive bedre i anden halvleg.

Anden halvleg er meget bedre. Vi får produceret et par store chancer, dog uden at få bolden ind i kassen. Efter 62 minutter lykkedes det endelig. Alexander Rasmussen dribler rundt på kanten, og får sendt bolden ind på midten, hvor Wibroe med en flot førstegangsafleveri ng sender bolden videre til en fri Talovic som let kan score til 2-0. Efter 92 minutter har indskiftede Rasmus Sivert en kæmpechance, men helt fri sender han bolden over mål. Vi vinder kampen med 2-0, og oprykning til serie 2 er en realitet!

« Seneste Redigering: 28 Okt 2011, 06:51 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #6: 28 Okt 2011, 12:14 »




Juli 2010
Breaking news…  Anton Smedegaard er skiftet til FC Udfordringen.


Den tidligere superligaspiller Anton Smedegaard er skiftet til os på en 2 årig kontrakt. Smedegaard spillede i 2006/2007 fire kampe for Silkeborg IF’s superligahold. Han har også spillet 1. divisionsbold for Næstved i sæsonerne 2007/08 og 2008/09.  Vi fik ham på fri transfer fra serie 2-klubben BK Union II. Jeg glæder mig til at komme i gang med samarbejdet, og forventer at han kan være vores styrmand i forsvaret. Smedegaard bliver vores dyreste spiller. Hele 7.250 kr. pr. måned må vi betale.

Karrieren
   
Profilen
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #7: 31 Okt 2011, 00:07 »



Sept. 2010
Så er vi i gang med vores første sæson i serie 2. Vi har forstærket os væsentligt synes jeg. Jeg har fritstillet/solgt 15 spillere, og fået fat i 6 nye. De nye spillere er en gevinst for klubben. De har alle sammen spillet på højere niveau, og kommer derfor med vigtig erfaring. Bestyrelsen er glade for de nye spillere, men er utilfredse med at jeg har fritstillet angriberen Ole Bundgaard! Bundgaard har slet ikke slået til på holdet, og har været udlånt til både vores andet og trediehold uden den store succes. Han har spillet 26 kampe for disse to hold, uden at score et eneste sølle mål, og med en gennemsnitskarakter på kun 5,76. Underligt at bestyrelsen er utilfredse med at han er sat på fri. Han har i øvrigt ikke fundet en klub endnu. Ikke så mærkeligt endda synes jeg. Medieprognosen siger at vi vinder rækken.

Overblik over transfers





   
Vi er i år med i Pokalturneringen, og det har været en blandet oplevelse. Vi nåede at spille 3 kampe inden vi blev slået ud. Jeg ved ikke om det er en fejl i den database jeg har hentet, men det lavest rangerende hold plejer da at have hjemmebanefordel. Det har vi ikke haft. Vores tre kampe har alle været på udebane, og det er jeg selvfølgelig ærgerlig over. Vi kunne godt have trukket en del tilskuere hvis vi havde fået tildelt hjemmebane, og kunne også godt have brugt entreindtægterne. Første kamp i Pokalturneringen var mod Sjællandsserieklubb en Ølstykke. Vi vandt overraskende med 1-0 på mål af Mohammed Ali. Vi spillede en god kamp og holdt stort set Ølstykke fra chancer. Der var spillet en halv time, før de havde deres første forsøg på mål, og det gik heldigvis forbi. Vi vandt sikkert, og havde endda to stolpeskud, og en friløber som blev brændt. Anden kamp var mod 2. divisionsholdet B1909, og jeg tror at de må have undervurderet os groft, for vi vandt med hele 5-0. Vores nye mand Emir Besic sprudlede, og lavede hattrick. Tredje kamp blev desværre endestationen for os. FC Svendborg, som spiller i 2. division, havde ikke de store problemer med at slå os. Men alt i alt var det værdifuld erfaring for spillerne, at møde hold fra de bedre rækker.

Pokalkampene    

   



Kampene i Serie 2 er gået over al forventning. Vi har spillet 6 kampe og vundet dem alle. Nedim Talovic har lynet 8 gange og er turneringens topscorer. Han har endda kun spillet i de fem af kampene. Vores centerforsvarer Casper Holmegaard er særdeles farlig med hovedet ved dødbolde. Han går som regel med frem og angriber ved bagerste stolpe. Han har scoret i de sidste 3 kampe i træk. Jeg regner også med at Emir Besic får lavet en del mål i løbet af sæsonen. Han har foreløbigt scoret 3 mål i Serie 2, og 3 mål i pokalturneringen. Han blev desværre skadet i et par uger, men er nu tilbage i fulde omdrejninger igen.

Stillingen i Serie 2   

« Seneste Redigering: 31 Okt 2011, 00:24 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #8: 31 Okt 2011, 07:39 »

Fedt blogkoncept. Har selv prøvet at starte med Fremad Amager i Københavnsserien i FM 10 ... det rykker sgu!
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #9: 02 Nov 2011, 17:04 »




Feb. 2011
Det ligner en oprykning til Serie 1. Selvom vi kun er nået til vinterpausen, og stadig mangler 7 kampe inden turneringen er slut, skal det gå helt galt hvis vi ikke rykker op. Vi skal i det mindste nå 2. pladsen, som giver adgang til slutspillet om oprykning. Vi har hele 17 point ned til 3. pladsen. Vi ligger lige nu nummer 1 med 42 point for 15 kampe. På 2. pladsen er B93 IV, som har 38 point. På 3. pladsen er KB II med 25 point.

Nyindkøbet Emir Besic er topscorer med hele 21 mål i 14 kampe. Nummer to på listen er også fra vores klub. Det er Nedim Talovic, som har scoret 13 mål i 14 kampe.

Kampprogrammet

Stillingen    

Emir Besic

« Seneste Redigering: 02 Nov 2011, 22:57 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Inter
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #10: 02 Nov 2011, 17:25 »

Kan man få et SS af Vigerslev's hold?
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #11: 02 Nov 2011, 17:27 »

Kan man få et SS af Vigerslev's hold?

Ja da.  Det er her:

Vigerslev BK
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Inter
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #12: 02 Nov 2011, 18:20 »

Takker
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #13: 07 Nov 2011, 00:26 »




Oprykning til Serie 1


Maj 2011
Vi har haft en fantastisk sæson. Vi vandt Serie 2 i overlegen stil. 61 point blev det til i de 22 kampe, og dermed direkte oprykning til Serie 1. Kun et enkelt nederlag og en uafgjort, resten af kampene er vundet. Jeg har især været tilfreds med vores forsvar. Kun 5 gange er der scoret mod os. Det er specielt vores målmands fortjeneste. Vahid Ghiasvand har stået helt utrolig godt i sæsonen. Centerforsvarer Casper Holmegaard har også været stærk. En klippe i forsvaret, hvor han ikke har været til at komme udenom for modstanderne. Han har været vores konge i luften. 9 sæsonmål er det også blevet til for Holmegaard, og det er ganske godt for en forsvarsspiller. Både Ghiasvand og Holmegaard er eftertragtet af andre klubber. Det samme er vores topangriber Emir Besic. Selvom det nok kan være svært, håber jeg på, at jeg kan holde på alle tre spillere i næste sæson, og vil forsøge at bygge holdets fremtid op omkring disse spillere. Emir Besic fik scoret i alt 32 mål i sæsonen. Heraf var de 29 i Serie 2, og det var rigeligt til at blive topscorer i rækken.

Jeg glæder mig til at se hvordan det kommer til gå i Serie 1 i næste sæson.


Vahid Ghiasvand
   
Casper Holmegaard   

Kampprogram   

Slutstilling   

Spillerstatstik
   
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fra Serie 3 til Superligaen
« Svar #14: 11 Nov 2011, 10:16 »




Sept. 2011
Så er vi klar med en lille opdatering af starten på den nye sæson i Serie 1, og med deltagelsen i Pokalturneringen. Vi nåede ikke langt denne gang. Kun to kampe blev det til, og begge desværre på udebane mod bedre rangerede modstandere. Vi har endnu ikke haft en hjemmekamp i Pokalturneringen, og det er ærgerligt. Det kunne have været godt med lidt indtægter fra billetsalget.
I første runde skulle vi møde AaB’s reservehold fra 2. division vest. Det blev en underlig kamp, især for vores ellers normalt så stærke og stabile midterforsvarer Casper Holmegaard. Det starter ellers godt for os, og vi kommer hurtigt foran med både 1-0 og 2-0 på mål af Nedim Talovic. Så kommer Casper Holmegaard til at lave et selvmål. Det er ellers et flot et af slagsen – der kommer et indlæg fra kanten, hvorefter Holmegaard header den helt op i målhjørnet. Jeg ved ikke om han derefter bliver usikker eller måske overtændt, men i hvert fald begår han så to straffespark, som AaB scorer på. Derefter bliver han udskiftet, og han ender med at få karakteren 3,0. Heldigvis får AaB en spiller udvist i slutningen af første halvleg, og det er med til at vi vinder kampen 6-3.

AaB II – FC Udfordringen

Karaktererne



      
Anden runde blev endestationen i denne omgang. Igen skulle vi op imod et 2. divisionshold, og kampen skulle spilles mod Greve på Greve Idrætscenter. Vi tabte 1-0 efter at have brændt et hav af chancer. Vi havde 14 skud på mål, uden at kunne få scoret. Men så kan vi jo så koncentrere os om kampene i Serie 1.

Greve – FC Udfordringen   



Kampene i Serie 1 er gået helt forrygende. Vi har nu spillet 8 kampe som alle er vundet. Målscoren er på 27-2 og vi er på 1. pladsen og er allerede 11 point foran nr. 2, som dog har spillet en kamp færre. Her i Serie 1 er der ingen direkte oprykning, men de to øverst placerede hold kvalificerer sig til oprykningsslutspill et. Vi startede sæsonen med at vinde 4-1 på udebane over TFC Odsherred. Efter kampen troede jeg at Odsherred skulle kæmpe om at undgå nedrykning, for de var ærlig talt ikke imponerende. Men Odsherred ligger lige nu på 2. pladsen i ligaen. Det ligner en nem sæson for os igen i år.

Stillingen


      
Vores storspenderende bestyrelselsformand har skudt penge i klubben til transfers. Hele 240.000 kr. har han lagt i kassen. Jeg tror nu ikke at jeg vil bruge nogen af pengene. Det ser ud til at vi kan klare os med de spillere vi har nu. Det er dog blevet til en enkelt forstærkning i år. Ind er kommet Esben Sørensen, som tidligere har spillet for Randers FC. En enkelt kamp som indskifter i Superligaen fik han i Randers FC. Han har spillet en stor del af kampene for Randers Freja i 2. division. Jeg fik ham på fri transfer fra Vanløse, hvor han spillede i serie 1. Han er højreback, og vil blive førstevalg på den position. Kim Munk plejer ellers at spille på den position, men er nu rykket op på den centrale midtbane. Casper Holmegaard kom ellers stærkt tilbage efter den uheldige pokalkamp mod AaB. I den næste kamp, som var i Serie 1 mod Fremad Amager II scorede han efter hjørnespark, og blev kåret som Man of the Match med karakteren 8,9.

Flere penge til rådighed

Esben Sørensen

Transfers
      
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010