home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 08:52:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23579
  0 Brugere, 600 Gæster Online.

Nyeste Bruger: geowalker
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Umeå FC - Klubben med de store ambitioner
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Umeå FC - Klubben med de store ambitioner  (Læst 1668 gange)
Chelidze90
Gæst

Umeå FC - Klubben med de store ambitioner
« : 19 Sep 2006, 18:51 »

Umeå FC – Klubben med de store ambitioner

Klokken var 12 da dørene gik op i det lille tillægslokale til Gammliavallen i Umeå, da en yderst kendt mand i de svenske fodboldkredse trådte ind. De fotografer som var mødt op, for at få et billede eller to til morgendagens sportssektion, fik sig noget af en overraskelse. Personen som formanden Jan Nilsäter for Umeå FC havde hentet til det tomme træner, var ingen andre end den tidligere topspiller og en af de bedste svensker gennem tiderne, nemlig Tomas Brolin.

Alle de opmødte journalister og fotografer stod bare og lignede nogle som havde oplevet, at Sverige havde tabt til Norge. Alle kiggede rundt på hinanden og så om de var ligeså forvirret som en selv. Da Jan Nilsäter sætter sig sammen med Brolin, rømmer han sig og kigger rundt på de forvirrede journalister, som ligeså stille fatter sin blok medbragte papir og sin kuglepen.

”Ja, som alle kan se har vi i dag har vi ansat Tomas på en foreløbig kontrakt som løber i et 1, hvorefter der er mulighed for forlængelse. Grunden til at kontrakten ikke løber længere er, at Thomas gerne lige vil se om det er noget for ham, at være manager. Vi håber selvfølgelig at vi kommer til at gå en god tid i møde med Tomas.

Ydermere kan vi forlægge jer en plan, som skal bringe Umeå FC op i det fine selskab i Sverige indenfor 5 år. Det er måske en kortsigtet plan vil nogle mene, men vi er fuldt optimistiske og med Tomas ved roret tror vi for alvor på det. Så nu mangler vi bare at det sportslige på banen kommer. Grunden til denne plan er, at vi har følt at hvis folk her i Umeå ville se fodbold, tog de hellere ud og så Umeå IK’s damehold, som er et af de bedste i Europa. Det vil vi gerne lave om på, så folk også får øjnene på for os.

Bagefter takker Mr. Nilsäter og Tomas Brolin af og trækker sig tilbage fra pressemødet. De tilbage blivende journalister og fotografer sig stille tilbage og kigger ud i det blå. De har lige været vidende til en lille svensk klub, vil være en af de store i Sverige indenfor 5 år og tilmed ansat en af de største svenske spillere gennem tiderne som manager.

Så nu må fremtiden bare vise, hvor det bringer hen. 

Tor1991
Gæst

Sv: Umeå FC - Klubben med de store ambitioner
« Svar #1: 19 Sep 2006, 18:57 »

ser godt ud, god ind ledning!! Thumbs Up

Jeg vil helt klart følge Umeå Smiley

Dusty78DK
Manager

« Svar #2: 19 Sep 2006, 18:57 »

Cool klubvalg. Brolin var datidens grimmeste fodboldstjerne.  funny

Chelidze90
Gæst

« Svar #3: 19 Sep 2006, 19:54 »

Ny trøje og sponsor
Lørdag 5. marts 2005

Få dage efter at man havde præsenteret Tomas Brolin, kunne man stolt præsenter en ny trøjesponsor, som tiltræder med det samme, samt en ny hovedsponsor. Trøjesponsoren er den danske tøj gigant Hummel, som er udviklet af danskeren Christian Stadil. De havde indvilget i et samarbejde på 5 år, som derefter stopper med øjeblikkelig virkning, hvis Umeå ikke kvalificere sig til den bedste række. Dog var der en del sure miner blandt de opmødte journalister, da det var en dansk trøjesponsor man havde valgt. Men til trods for at det var dansk, var man godt tilfreds med at man havde beholdt den vanlige blå farve til hjemmetrøjen og den mere krystal hvid til udetrøjen.

Hovedsponsoren som man havde fået en aftale i stand med er den store svenske fødevare kæde ICA, som desuden sponsorere man andre hold i Sverige og har tidligere netop sponseret Umeå FC for. Man har tegnet en kontrakt med dem ligesom Hummel og at den strækker sig over 5 år og hvis man ikke rykker op, kan ICA opsige når som helst. Udover ICA har man også fået nogle 2 årige kontrakter med Scania og Norrlands Guld.

De to trøjer, som blev præsenteret på pressemødet:

Efter at man havde offentlig gjort de nye trøjer og sponsorere, takkede Nilsäter af og alle journalister satte sig ud i deres volvoer og kørte hjem for at forberede morgendagens artikel om Umeå FC

Nye spillere i Umeå?
Mandag 7. marts 2005

Efter bare et par dage i klubben, har Brolin allerede kastet sin interesse på en bestemt spiller. De journalister som har snakket med ham, har fået et koldt nej, når de spurgte hvem det er. Det har sat nogle konspirationsteorie r i gang om hvad det kunne være. Nogle af de foreløbige bud på den tidligere afdankede BIF spiller Krister Nordin eller om det er den tidligere udlandsprof Kennet Andersson, som før har sprunget ud for Fenerbahce og Bologna.

To nye spillere som måske er at finde i Umeå, hvis den svenske pressen får ret

Chelidze90
Gæst

« Svar #4: 19 Sep 2006, 20:00 »

Og tak for kommentarene Tor1991 og Dusty78DK Smiley

Og ja Dusty78DK, han er sgu ikke den kønneste Opstemt

cube
Manager

« Svar #5: 19 Sep 2006, 20:04 »

Nice start. Glæder jeg mig til at følge Smiley

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Bademesteren
Manager

« Svar #6: 20 Sep 2006, 09:10 »

Jeg elsker allerede denne her blog!

Super idé med trøjerne og sponsor.... og hvem kan stå for din blog, når du henter selveste Krister???

Brodtgaard
Manager

« Svar #7: 20 Sep 2006, 09:26 »

Ja - det lyder spændende. Glæder mig til at følge Umeå

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Chelidze90
Gæst

« Svar #8: 20 Sep 2006, 14:57 »

Tak tak Smiley

Og der skulle gerne komme endnu en eller flere updates i dag Smiley

Zone 43
Manager

« Svar #9: 20 Sep 2006, 15:49 »

Brolin var datidens grimmeste fodboldstjerne.  funny

funny

Tak tak Smiley

Og der skulle gerne komme endnu en eller flere updates i dag Smiley

Så kom da i gang knægt Wink

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Chelidze90
Gæst

« Svar #10: 20 Sep 2006, 16:32 »

Kampen for de 11 pladser

8. marts 2005

Efter at Brolin kom til trænersædet i Umeå, har han haft fart på. Han er i gang med at købe nye spillere, mener journalisterne, og så med at få lavet nogle træningskampe. De tog første træningskampe man har fået i hus, et af holdene kommer fra Nokiaens moderland, nemlig Finland. Det hold der er tale om er AC Allianssi. Det andet hold man har fået en kamp igennem mod er det norske storhold Bodø-Glimt, begge kampe bliver spillet hjemme på Gammliavallen.

Det kan måske lyde som en barsk opstart på sæsonen, hvis man læser sportssektionen i den lokale avis, Umeå Rundt, et udklip fra artikel lyder på dette;

….Meget kan man sige om Umeå FC’s ambitioner om, at komme til tops i Sverige og om ansættelsen af Tomas Brolin. Dog er jeg ikke i tvivl om at man har valgt en for svær opstart for de lokale bysbørn fra Umeå, som lige ud af det blå er kommet i mediernes søgelys. Stort set alle ved at holdet vil få bank, da de ikke kan klare dem på nogle som helst af spillets facetter. Grunden til de planlagte træningskampe mod AC Allianssi og Bodø, ser i mine øjne kun ud til at være, fordi man vil kunne tjene penge på det. Da jeg ikke mener man vil få noget sportsligt ud af det, men hvis det bliver modbevist vil jeg trække mine ord i mig igen.

Efter at Tomas Brolin blev konfronteret med dette udklip af artiklen, kunne han kun ryste på hovedet og kom med denne kommentar;

Jamen, hvad er der at sige? Hvis han har lyst til at skrive det, så må han det, men han er da velkommen til at få et par billetter til kampene for at komme ud og se dem, hvis det ellers fanger hans interesse at se os tabe 10-0, som han påstår vi vil.
Hvis alt går som sportsjournalister forudser, vil vi leve i den kedeligste verden, hvor man ikke behøves at gå på stadion for at se hvem der vinder. For der ville aldrig blive nogle overraskelser. Dog lever vi heldigvis ikke i den verden og det skal vi være taknemlige for. For i denne verden kan ethvert hold overraske på en god dag og det regner jeg med at vi gør.

Det svenske guld skal findes i Ekerö

10. marts 2005

Så fik de hjertenskære journalister ret i et af deres rygter, nemlig at Krister Nordin ville være og finde i Umeå, da Brolin kom til magten. Og det skete så på et pressemøde kl. 12.01, hvor Nordin blev præsenteret som forsvarets nye krumtap.

”Jeg er meget glad for at Tomas har hentet mig her til Umeå, hvor en ny periode skal til at begynde. Jeg ønsker, at afslutte min karriere her i Umeå og det har jeg tænkt mig at opfylde. Jeg håber på at vi kommer til at klare os godt og vi vil gå en succesrig tid i møde”

Nordin vil komme til at bære nr. 32 i klubben fremover

niels1711
Reserveholdsspiller

« Svar #11: 20 Sep 2006, 17:26 »

Nice

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #12: 20 Sep 2006, 18:34 »

Sej shirt!

Dusty78DK
Manager

« Svar #13: 20 Sep 2006, 19:07 »

Nordin bliver helt sikkert en succes. Jeg synes også du skriver blog'en på en god måde og glæder mig til at læse mere.

Chelidze90
Gæst

« Svar #14: 20 Sep 2006, 20:54 »

Tak tak Smiley

Der kommer dog nok ikke mere idag, men imorgen kommer der om hele pre-season Smiley

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010