home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 448 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  47 - Tottenham Hotspur (tidligere Ajax)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Skal jeg skrive mere om Cruyff som person?  (Afstemning slut: 23 Nov 2011, 14:58)
Ja, det kunne være godt
- 1 (5,9%)
Nej, det er fint, som det er
- 12 (70,6%)
En gang imellem må du gerne skrive lidt om ham
- 4 (23,5%)
Antal Stemmer: 17

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: 47 - Tottenham Hotspur (tidligere Ajax)  (Læst 20778 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #15: 19 Okt 2011, 13:06 »



Præsentation af ny træner

Efter sidste uges fyring af Frank de Boer og ansættelsen af den nye, skulle han i dag præsenteres. Ikke overrakende blev den nye manager Johann Cruyff, der nu vil komme til at styre tropperne på Amsterdam ArenA for 2. gang. Cruyff var nemlig også træner i klubben fra 1985-88. Som skrevet i beskeden til besyrelsesformanden kommer Johann Cruyff til at fokusere på totalfodbold og talentudvikling.

-"Jeg er enormt glad for at være tilbage som træner her i Ajax. Mit mål er, at få klubben tilbage til det niveau den var på i starten af 1970'erne, hvor vi var en stormagt i Europa. Vi skal forsøge, at udnytte akademiets muligheder, så de unge talenter kan blive topspillere i klubben en skønne dag", udtaler Johann Cruyff.

Johann Cruyff har en trænerkarriere med 3 år i Ajax, 8 år i Barcelona og 2 år som landstræner for Katalonien bag sig. I Barcelona vandt han bl.a. 4 mesterskaber, 1 pokaltitel og en Champions League titel, hvor Barcelona sejrede med 1:0 over Sampdoria i finalen.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #16: 19 Okt 2011, 14:10 »

Hej drenge (og piger).

Jeg tager på ferie til på søndag, men vender stærkt tilbage med bloggen når jeg kommer hjem.
Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #17: 19 Okt 2011, 14:20 »

Med Cruyff i sædet så kan jeg ikke tro andet end det nok skal blive noget seværdigt fodbold. Håber stadig på et forsøg med total voetbal, men det er jo svært at praktisere i FM som man så det for 15-35 år siden Thumbs Up Men ud fra din tekst tyder det i hvert fald på det Smiley

God ferie og jeg ser frem til at du får alvor kommer igang.

Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #18: 23 Okt 2011, 14:00 »

Så er jeg vendt hjem, og der kommer en update inden længe Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #19: 23 Okt 2011, 14:46 »



Transferrygter

Efter bare to dage på posten som Ajax-træner, ser Johann Cruyff ud til at foretage sig sit første indkøb. Cruyff og Ajax skulle angiveligt være tæt på West Brom's Chris Brunt og Spartak Moskva's Aiden McGeady, der tidligere har optrådt for Celtic.

Cruyff mener, at den nuværende højrekant Thulani Serero ikke er dygtig nok til holdet, og at Brunt eller McGeady derfor vil kunne forstærke holdet på den position. West Brom skulle efter sigende forlange 57.500.000 for Chris Brunt mens prisen på Aiden McGeady er uvis.

Med udgifter på en af de spillere skulle Johann Cruyff også interesseret i at sælge én spiller to. En af dem kunne muligvis være højrebacken Gregory van der Wiel. Med Cruyff's idé om en formation med 3 centrale forsvarerer kommer van der Wiel i overskud. Den nyrige franske storklub Paris Saint-Germain skulle dog være interesseret i at betale de 85.000.000 som Ajax forlanger for hollænderen.

Også den unge Siem de Jong på 21 år ser ud til at komme i overskud, da Ajax og Cruyff i forvejen råder over danskeren Christian Eriksen og urugyaneren Nicolas Lodeiro på den offensive midtbane. Her ser 4-5 klubber ud til at kæmpe om spilleren der kan hentes for omkring 25.000.000. Den sidste spillere der måske kunne være på vej væk er Daley Blind. Blind der spiller på den defensive midtbane, ser ud til at ligge bag Anita og Enoh, så derfor vil han kunne købes for omkring 16.000.000.
« Seneste Redigering: 23 Okt 2011, 14:51 af massu14 » Logged

culaz
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #20: 23 Okt 2011, 14:59 »

Ærgerligt at dem der rygtes væk er spillere af egen avl, som Ajax normalt ville satse på.
Logged

Bill Shankly: "Mange regner fodbold for at dreje sig om liv eller død. Denne indstilling skuffer mig meget. Jeg kan forsikre jer om, at det er meget vigtigere end det!"

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #21: 23 Okt 2011, 15:07 »

Ærgerligt at dem der rygtes væk er spillere af egen avl, som Ajax normalt ville satse på.
Ja, det er ærgeligt, men nogle af de andre unge skal nok få spilletid.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #22: 23 Okt 2011, 17:29 »



Venskabskampe

I løbet af 13 dage skulle hele 7 kampe afvikles for Ajax. Med start den 2. juli mod Anderlecht og med slut den 15. juli mod Ajax CT. Udover de to hold skulle Ajax også møde AA Gent, Lommel United, Rodez Aveyron, Bayern München og Hannover 96. Assistent Hennie Spijkermann tog sig af kampene, så Cruyff kunne forberede holdet optimalt op til den nye sæson.

Kampen mod Anderlecht skulle spilles i Belgien, og her tog Ajax fra med en flot 4:2 sejr. To dage senere tabte Ajax med 0:1 til AA Gent, og yderligere to dage efter blev Lommel United banket med 4:1. Den 8. juli blev Rodez slået med 4:1, den 11. juli blev vi hjemme banket med 0:3 af Bayern, og den 13. juli blev vi slået med 0:2 i Hannover. I den sidste venskabskamp kom vi heldigvis ovenpå igen, da vi slog Ajax CT med 4:1 i Sydafrika.

topscorer: sulejmani 5 mål | eriksen 2 mål | sigpórsson 2 mål
Logged

Ringling96
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #23: 23 Okt 2011, 17:37 »

Spændende blog! Fint layout, meget enkelt. Noget som fanger mig Smiley Din skrivestil er også god, og gør at jeg får lyst til at læse mere Smiley Fortsæt det gode arbejde Wink
Logged

Læs min blog: Los Blancos: Tiempo para el éxito

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #24: 23 Okt 2011, 17:44 »



Silly Season

Ja, så er transfervinduet lukket, og det er blevet tid til at se nærmere på Ajax's indkøb. Cruyff solgte for mere end han brugte, for han købte nemlig for 80.000.000 og solgte for 89.000.000.

Den første nye mand i truppen var den 21-årige Younés Belhanda. Belhanda blev hentet for 38.000.000 i Ligue 1-klubben Montpellier Hérault. Anden nye mand i truppen var waliseren Jac Collinson. Collinson blev hentet for 38.000.000 i nedrykkerklubben West Ham.

De 89.000.000 der blev solgt for blev udgjort af Gregory van der Wiel, Aras Özbiliz og Daley Blind. Gregory van der Wiel blev solgt for 85.000.000 til Paris Saint Germain, Aras Özbiliz blev udlejet til De Graafschap, mens Daley Blind blev udlejet til Almeria for 4.000.000 med en købsoption på 12.000.000.

Danskerinvasion

Udover indkøbene af Belhanda og Collinson foretog Ajax sig et indkøb af en bare 18-årig dansker. Der er tale om den unge målmand Frederik Rønnow der er hentet for 3.750.000 i AC Horsens. Frederik bliver derfor den 4. dansker i klubben.

ind;
younés belhanda; 38.000.000DKK
jack collinson; 39.000.000DKK
frederik rønnow; 3.750.000DKK


ud;
gregory van der wiel; 85.000.000DKK
aras özbiliz; leje
daley blind; leje
« Seneste Redigering: 30 Okt 2011, 14:34 af massu14 » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #25: 23 Okt 2011, 17:46 »

Spændende blog! Fint layout, meget enkelt. Noget som fanger mig Smiley Din skrivestil er også god, og gør at jeg får lyst til at læse mere Smiley Fortsæt det gode arbejde Wink
Mange tak for rosen Ringling Smiley
Jeg er glad for, at du kan lide mit arbejde Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #26: 23 Okt 2011, 18:18 »

Truppen fra A-Z
Målmænd
Kenneth Vermeer
Jeroen Verhoeven
Jasper Cillessen


Forsvarer
Jan Vertonghen
Andre Ooijer

Nicolai Boilesen
Toby Alderweireld
Vurnon Anita


Midtbane
Eyong Enoh
Jack Collinson
Theo Janssen
Younés Belhanda

Thulani Serero
Derk Boerrigter
Christian Eriksen

Nicolas Lodeiro
Siem de Jong
Miralem Sulejmani
Ismail Aissati


Angribere
Dmitry Bulykin
Mounir El Hamdaoui
Kolbeinn Sigpórsson


Med transfervinduet overstået er det tid til at tage et kig på de spillere, som Johann Cruyff har udset sig til at skulle vinde trofæer hjem i denne sæson.

På målmandsposten er det den 25-årige Kenneth Vermeer der er førstevalg, mens Jasper Cillessen er reserve. Jeroen Verhoeven vil kun få spilletid i tilfælde af skader.

I forsvaret er det den 24-årige belgier Jan Vertonghen, den 36-årige Andre Ooijer og den 22-årige belgier Toby Alderweireld der er førstevalg. Nicolai Boilesen kan dog godt forvente en god håndfuld spilletid, da Ooijer sandsynligvis ikke er at finde i klubben efter sommerferien. Vurnon Anita er 5. valg, men kan også godt få spilletid på den defensive midtbane.

På netop den defensive midtbane er Eyong Enoh førstevalg. Theo Janssen og Jack Collinson er førstevalg på den centrale midtbane med Thulani Serero som rerserve. På den offensive midtbane er Christian Eriksen førstevalg med både Lodeiro, de Jong, Sulejmani og Aissati som reserver. De fire reserver for Eriksen ligger helt lige, så det vides ikke hvem af dem der vil få mest spilletid. På kanterne er de to førstevalg Younés Belhanda og Derk Boerrigter.

Holdets enlige angriber er Mounir El Hamdaoui, der er sikkert førstevalg foran Kolbeinn Sigpórsson og Dmitry Bulykin. Sigpórsson er en ung angriber der har en stor fremtid, så han han godt forvente nogle minutter.

Taktik
« Seneste Redigering: 23 Okt 2011, 18:24 af massu14 » Logged

Skovlyst
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #27: 23 Okt 2011, 18:20 »

Nu hvor transfervinduet er lukket, samt du har været igennem venskabskampene så kunne jeg godt tænke mig at se din formation og muligvis gerne start-11'er. Thumbs Up

Det er lidt bob/bob med resultaterne ved venskabskampene men nu er det jo også blot optakt samt de skal spilles sammen, så det er da en start.

edit: Så fik du lige lagt truppen og taktikken op Smiley

Du skriver desuden godt og opstillingen er ind til videre ganske overskuelig.

Vedr. formation er det jo lige som jeg vil ha' det! Spændende! Ikke 100% total voetbal, men det kan man jo heller ikke ligefrem praktisere i FM, da det simpelthen vil blive for åbnet. Men der er da lidt over det, og jeg synes sgu det ser godt ud.
« Seneste Redigering: 23 Okt 2011, 18:23 af Skovlyst » Logged

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #28: 23 Okt 2011, 18:24 »

Nu hvor transfervinduet er lukket, samt du har været igennem venskabskampene så kunne jeg godt tænke mig at se din formation og muligvis gerne start-11'er. Thumbs Up

Det er lidt bob/bob med resultaterne ved venskabskampene men nu er det jo også blot optakt samt de skal spilles sammen, så det er da en start.

edit: Så fik du lige lagt truppen og taktikken op Smiley

Du skriver desuden godt og opstillingen er ind til videre ganske overskuelig.
Ja, venskabskampene var ikke for gode, men det rettes der forhåbenligt op på til sæsonstarten.

Dejligt, at du kan lide det  Smiley

Edit: Sig til hvis i vil have et ss af en spiller Wink
Logged

lassenedergaard
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Fordoms styrke
« Svar #29: 23 Okt 2011, 22:58 »

jeg er sikker på at Jack bliver et Fantastisk køb!
- du skriver godt, og jeg vil (forhåbentlig) læse med i lang tid fremover Smiley
Logged

West Ham!
no. 16 Mark Noble <3

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010