home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1412 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  AaB-tråden
0 Brugere og 24 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 231 232 [233] 234 235 ... 264 Udprint
Forfatter Emne: AaB-tråden  (Læst 449750 gange)
kvesel123
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3480: 24 Jul 2009, 19:29 »

AaB forhelvede, Magnus Perhsson skal fyres. Han har ik gjort andet end at tabe! Og så skal vi altså have en erstatning for Jeppe Curth, den mand brænder jo på alt der kommer i nærheden på ham man!!
Logged

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3481: 24 Jul 2009, 22:32 »

http://www.bold.dk/nyt/Lynge-J-Pehrsson-er-fredet

Hold kæft en spasser, Pehrsson skal fyres inden jeg vender tilbage fra "ferie" ellers bliver jeg fandme skuffet
Logged


DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3482: 24 Jul 2009, 22:47 »

Tjae, et eller andet sted er det vel forventeligt, at Lynge med det yderste af neglene, vil klamre sig til håbet om at Pehrsson vil få succes, da han trods alt har brugt halvandet år på at finde ham og få hans underskrift. At erkende at manden er en fiasko, vil på samme tid understrege Lynges stigende inkompetence, og vil vel bare være endnu et komma (om ikke det sidste punktum) til hans egen fyreseddel.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3483: 28 Jul 2009, 10:39 »

Det er ingen hemmelighed, at spillere som Wæhler, Beauchamp, Bøgelund, Zaza, Würtz, Gaardsøe og Holm har været meget plaget af skader, og på det seneste har også spillere som Jakobsen, Curth og Enevoldsen været noget ramt (glemmer jeg nogen?), det er alle spillere som jeg er ret overbevist om vil tilbringe en del tid på skadeslisten i løbet af sæsonen, specielt de førstnævnte, derforuden kan det ikke undgåes, at også nolge af de andre vil løbe ind i skader. Kom ikke og sig, at det ikke kan forventes, at i får problemer med skader i løbet af sæsonen.

Jeg er heller ikke ret meget i tvivl om, at Lynge og Pehrsson, når vi kommer lidt længere hen på sæsonen, og resultaterne endnu ikke har flasket sig, vil stå og tude over at de jo også har været ret hårdt ramt af skader, og så hjælper det ikke på det, at de så bagefter siger at det ikke skal være nogen undskyldning, for det er netop det man prøver at gøre det til, når man nævner det.

Jeg tror stadig på, at AaB kommer til at rode rundt i bunden af tabellen gennem hele sæsonen, og at det er deres held, at bunden er så svag i år, som den er, den skulle ikke have været ret meget stærkere, før jeg kunne forestille mig, at AaB kunne komme i gevaldig fare for nedrykning. Det er en spændende trup, ingen tvivl om det, men den er også helt ny, og skal altså lige spilles sammen. Træneren er håbløs, og skulle Lynge for en stund komme til fornuft, og indse, at det var den forkerte mand han ansatte, så kan de, på grund af de mange udskiftninger i truppen, ikke bare falde tilbage på spillet fra guldsæsonen, som de gjorde sidste sæson under Kuhn, det er helt fra nul igen.

Jeg fristes, igen, til at sige, hvad sagde jeg...  Wink

http://www.bold.dk/nyt/Lynge-Skader-skyld-i-meget

Og nej, det er ikke fordi jeg er i besiddelse af en krystalkugle der gør mig i stand til at se ind i fremtiden, det her kunne man bare, som sagt, se komme på laaaaang afstand. Jeg er heller ikke i tvivl om, at holdet vil blive ramt af endnu flere skader i løbet af sæsonen, og at Lynge og Pehrsson igen vil stå tude over at det er skader der har ødelagt det hele. Men hvem bærer skylden for den skadesplagede trup? er det ikke dem der har stået for at samle så mange glasben i en og samme trup?

Men på den anden side, når man ikke har evnerne som træner, er det jo meget belejligt, at kunne undskylde sig med, at man har haft mange skader, og med den trupsammensætning man har i AaB, er der jo nærmest statsgaranti for mange skader...
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3484: 28 Jul 2009, 16:40 »

Jeg er helt enig i at det er jordens dårligste undskyldning med de skader. Hvis Lynge er så utilfreds med truppen må han jo bare have fat i nogle flere spillere som kan gøre det bedre..

Men helt ærlig DNE, jeg er så træt af at du bliver ved med at kalde det glasben. AaB har ikke flere glasben end andre klubber. De har haft en del skader i foråret og frem til nu. Men fordi man en enkelt gang er ude i længere tid er det altså ikke ensbetydende med at man har glasben.

Vi kan godt tage den igen, Bøgelund og Wæhler har glasben ja, resten er ikke mere skadet end normalt. Og vi kan også godt tage den igen, man kan ikke forud se forstuvninger og andet i den stil i laaaang tid i forvejen.

Vi har haft en del skader ja, det er en dårlig undskyldning ja men glasben, nej...
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3485: 28 Jul 2009, 18:34 »

Hehe, sidst vi havde den diskution var du også enig med mig i, at Zaza var på listen over glasben. Jeg vil også uden at blinke føje Beaucamp til listen. Og i gråzonen, som måske, måske ikke kan kaldes glasben, mener jeg også at folk som Würtz, Fredheim Holm og Gaardsøe i hvert fald hører til, tiden må vise, om deres skadesproblemer vil fortsætte, eller om de rent faktisk er kommet over dem. Men i mine øjne vil det ikke være nogen overraskelse, hvis i hvert fald en enkelt eller to af dem vil komme til at døje meget med skader i fremtiden også.

Men lad den nu bare ligge, vi er åbenbart ikke enige i definitionen af glasben, og vi har haft diskutionen før, hvor jeg har indtryk af, at vi snakkede lidt ved siden af hinanden, dels fordi vores definitioner af glasben måske er lidt forskellige, og dels fordi jeg nok fik nævnt et par stykker for meget, som jeg skal undlade at nævne i denne ombæring  Smiley

Tiden må vise om jeg får ret, og skadesproblemerne fortsætter. Jeg er ret sikker på at det bliver tilfældet, og gør det ikke, vil jeg hellere kalde det held, end jeg vil kalde det uheld, hvis man får store problemer med mange skader.
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3486: 29 Jul 2009, 09:43 »

Jeg forstår det muligvis ikke helt, men hvorfor er Wurtz, Zaza og Beuachamp glasben??

Wurtz kommer tilbage fit for fight, får et lille riv i lysken, bliver taget ud af træningen og har en smule problemmer med at få den skade helet. Har man så glasben??

Zaza har været skadet i 2 små omgange i de år han har været hos AaB, har man så også glasben eller skulder er det vel??

Beauchamp har været uheldig siden han kom til klubben, før han kom døjede han ikke med skader, har man så også glasben??

PT har AaB en skadet i truppen, det er Beachamp, resten er klarmeldt. Mem iflg dig går der jo kun ganske kort tid inden holdet har 7-8 glasben ude igen Wink

Du er iøvrigt en ivrig fortaler for landsholdet og MO. Det er da også det rene glasben. Her har MO endda muligheden for at udtage dem han vil og dem der er klar. Men alligevel udtager han de såkaldte glasben igen og igen, men det er måske en anden historie??
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3487: 29 Jul 2009, 10:43 »

Tjae, på landsholdet kan glasbenene jo erstattes, det bliver lidt svært i AaB, når det i forvejen ikke er de bredeste trup de råder over.

Würtz fik sit FCK ophold ødelagt af skader, og døjer nu også igen. Derfor placerer jeg ham i gråzonen, og siger jo netop, at det må være tiden der må vise, om det er glasben, eller om han rent faktisk kan komme over det.

Zaza er måske ikke så tit skadet, som andre på holdet, men af en målmand synes jeg det er ret tit, og ind til videre har han vel haft en måneds skadespause eller to, i hver sæson han har været i klubben. Det er i mine øjne så sikkert som amen i kirken, at han løber ind i mindst én skade i løbet af sæsonen. Sidst kunne vi i øvrigt godt blive enige om Zaza  Wink

Og Beauchamp er jo bare løbet ind i den ene skade efter den anden efter han kom til klubben, hvordan hans situation var før ved jeg ikke, da det første jeg hørte om ham, var at AaB havde købt ham. Når man løber ind i så mange skader over så kort tid, så krydser man altså på et eller andet tidspunkt over i det område, hvor man kan kaldes glasben. Det kalder du ham i øvrigt også selv, hvis du går tilbage på side 229 i denne debat  Wink

Jeg siger at i har fire (Wæhler, Beauchamp, Zaza og Bøgelund) sikre glasben i truppen, og yderligere tre (Würtz, Gaardsøe og Fredheim Holm) der stadig er lidt ubekendte, som den kommende tid må vise hvor står. De tre ubekendte er i mine øjne i bedste fald lottokuponer, hvad deres skadesrate angår, og det er den slags spillere, jeg undrer mig over, at man henter, når man allerede sidste år stod og tudede til pressen over de mange skader, og synes at man havde været ret så uheldig på det punkt. Når man har en tre-fire stykker, der i forvejen er helt og aldeles sikre på at løbe ind i en del skader, og der foruden har hentet endnu tre, som har en lidt skidt skadeshistorie bag sig, så kan man, når man medregner de skader, der helt uundgåeligt vil komme blandt de øvrige spillere, meget let løbe ind i perioder, hvor store dele af stamspillerne er skadet. Derfor undrer det mig, at man har købt netop de spillere som man har, det er nogle spændende køb, ingen tvivl om det, men man gør ikke situationen lettere, ved at hente spillere, som meget let kan ende med at tilbringe store dele af sæsonen på skadeslisten.

Jeg forudser en meget skadesplaget sæson for AaB, det mener du ikke bliver tilfældet, så må vi jo bare vente til maj (så længe tror jeg dog ikke vi behøver vente), og se hvem der får ret  Smiley
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3488: 29 Jul 2009, 12:29 »

Ja på landsholdet kan glasebene jo erstattes, men alligevel bliver de jo udtaget gang på gang også selv om de hverken er i form eller i det hele taget er klar Wink

Hvis du tager top 4 i verden ved sidste afstemning, Ronaldo, Messi, Kaka og Gerrard. Så har de alle på et eller andet tidspunkt haft længerevarende skader plus de som regel er ude i nogle uger pr sæson. Er de så også glasben??
I din verden må de jo være det.

Wurtz har haft en alvorlig skade i hans karriere og ergo er han altså glasben.

Så kan du da for pokker ikke finde en eneste spiller der ikke har glasben.

Hele landsgholdet, FCK, AaB, Liverpool, Man U, Milan, Inter, Barca, RM osv osv er jo fyldt med spillere der på et eller andet tidspunkt i deres karriere har haft en langvarrig skade, alvorlig eller  knap så alvorlig, og ergo er de jo altså dermed glasben...

Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3489: 29 Jul 2009, 12:58 »

Du hører ikke hvad jeg siger, jeg siger netop ikke at Würtz har glasben, jeg siger at han fik sit FCK ophold ødelagt af skader, og at det er lidt et sats, at regne med, at det er noget han ikke kommer til at døje mere med, men siger i samme åndedrag, at det da absolut kan ske, tiden må vise det.

De spillere der afgjort er glasben i AaB er efter min mening Wæhler, Beauchamp, Bøgelund og Zaza, det var vi i øvrigt også enige om for godt en uge siden.

Der ud over har man satset, og hentet nogle spillere, som har døjet en del med skader, tiden må vise om deres problemer vil fortsætte, men det bør ikke komme som nogen overraskelse, hvis de gør.

Og personligt er jeg af den opfattelse, at grænsen for hvornår man har glasben (skulder) som målmand, er noget lavere, end den er for en markspiller, så sammenligningen du laver holder ikke (selvom Kaká faktisk har vist begyndende tendenser til glasben). Målmænd er generelt mindre skadet, end markspillere, så når en målmand konsekvent er ude i en månedstid eller mere, hver eneste sæson, med den samme skade, så mener jeg absolut at han kan kaldes glasben (glasskulder). Det har vi som sagt også været enige om tidligere  Wink

Hvad landsholdet angår (det er sådan set en anden tråd det hører hjemme i, men lad os bare lige glide let hen over den), så er de spillere du refererer til, så meget bedre og mere rutinerede, end alternativerne, at de bør være med, hvis de er skadesfri, er de ikke det, så henter man bare nogle andre ind, til at vikariere, det er en helt anden situation end hos et klubhold, der har de spillere de har, og så ikke mere (ud over nogle ungdomsspillere som ikke er modnet til SAS ligaen endnu), der hiver man ikke bare en anden spiller ind, hvis ikke man råder over en sådan.

Kun tiden kan overbevise mig om, at det var rigtigt at satse som man gjorde, vi kan diskutere det fra nu af, og til sæsonen er slut, uden at det vil være debatten, der får mig til at ændre holdning. Jeg foreslår, at vi lader den ligge her, og lader spillerne selv, bevise at det var fornuftigt at hente dem.
« Seneste Redigering: 29 Jul 2009, 13:01 af DNE » Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3490: 29 Jul 2009, 13:26 »

Du hører ikke hvad jeg siger, jeg siger netop ikke at Würtz har glasben, jeg siger at han fik sit FCK ophold ødelagt af skader, og at det er lidt et sats, at regne med, at det er noget han ikke kommer til at døje mere med, men siger i samme åndedrag, at det da absolut kan ske, tiden må vise det.

De spillere der afgjort er glasben i AaB er efter min mening Wæhler, Beauchamp, Bøgelund og Zaza, det var vi i øvrigt også enige om for godt en uge siden.

Der ud over har man satset, og hentet nogle spillere, som har døjet en del med skader, tiden må vise om deres problemer vil fortsætte, men det bør ikke komme som nogen overraskelse, hvis de gør.

Og personligt er jeg af den opfattelse, at grænsen for hvornår man har glasben (skulder) som målmand, er noget lavere, end den er for en markspiller, så sammenligningen du laver holder ikke (selvom Kaká faktisk har vist begyndende tendenser til glasben). Målmænd er generelt mindre skadet, end markspillere, så når en målmand konsekvent er ude i en månedstid eller mere, hver eneste sæson, med den samme skade, så mener jeg absolut at han kan kaldes glasben (glasskulder). Det har vi som sagt også været enige om tidligere  Wink

Hvad landsholdet angår (det er sådan set en anden tråd det hører hjemme i, men lad os bare lige glide let hen over den), så er de spillere du refererer til, så meget bedre og mere rutinerede, end alternativerne, at de bør være med, hvis de er skadesfri, er de ikke det, så henter man bare nogle andre ind, til at vikariere, det er en helt anden situation end hos et klubhold, der har de spillere de har, og så ikke mere (ud over nogle ungdomsspillere som ikke er modnet til SAS ligaen endnu), der hiver man ikke bare en anden spiller ind, hvis ikke man råder over en sådan.

Kun tiden kan overbevise mig om, at det var rigtigt at satse som man gjorde, vi kan diskutere det fra nu af, og til sæsonen er slut, uden at det vil være debatten, der får mig til at ændre holdning. Jeg foreslår, at vi lader den ligge her, og lader spillerne selv, bevise at det var fornuftigt at hente dem.

Vi har altid været enig om Wæhler og Bøgelund. De andre 2 har vi tildels været enig i Wink

Wurtz har du flere gang kaldt glasben, at vi så begge to rykker os lidt den ene eller anden vej engang imellem er så en anden ting Wink

Kan ikke se hvordan det kan være et sats at hente spillere der på et eller andet tidspukt i deres karriere har haft en eller anden form for en længere varende skade.
Så er det jo umuligt at købe/sælge spillere.
Beauchamp havde ikke haft nogle alvorlige skader før han endte i AaB. Det er jo ikke noget man er herre over. Selvfølgelig er der de her overbelastnings skader man kan forebygge og det gør man da også såvidt det nu engang er muligt...

Men mange af de skader feks AaB har fået det seneste halveår er altså ting der er sket i kampens hede, jeg har mere end svært ved at se hvordan man kan gøre noget ved det.
Netop Beauchamp fik jo feks et spark over knæet i hjemmekampen mod Man U sidste efterår. det er jo ikke noget man kan gardere sig imod. Hvis de begynder at trække sig i tacklingerne er det først det går galt

Landsholdet burde diskuteres i en anden tråd ja. Men nu er vi jo igang Smiley
Jon Dahl og Martin Jørgensen er da om nogen glasben. Og de gange vi har måttet undvære dem har vi da klaret os ganske ok. en alligevel skal de med sel om de stadig er småskadet.
Og når vi nu har klaret os ganske godt uden dem så kan jeg ikke se hvorfor de død og pine skal udtages.
Så bliver der snakket en del om deres indflydlese på holdet, ja måske for 3-4 år siden. De andre har jo tydeligt vist at de sagtens kan kalre sig uden deres indflydelse og hvad ved jeg...
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3491: 29 Jul 2009, 13:53 »

Jeg er ikke uenig i at Bøge, Wæhler og Beauchamp har glasben.

Zaza, Bøgelund og Wæhlers tilfælde er jeg hekt enig i at der burde man have vist hvad man gik ind til.

 Wink

Jeg tror aldrig jeg har kaldt Würtz glasben, i så fald må du godt lige finde det, så skal jeg indrømme, at jeg har rykket mig lidt der, i min definition af hans situation. Jeg har blot konstateret, at han har været plaget af skader i sin FCK tid, og sagt, at det må placere ham i lidt af en gråzone, hvor tiden må vise i hvilken kategori han hører til. Ind til videre har han været skadet én gang siden han blev hentet tilbage.

Der ud over konstaterer jeg blot, at to af de spillere man ellers har hentet, også har været plaget af skader, Gaardsøe har endda så galt en gang indstillet karrieren af den grund. Hvad Fredheim Holm angår, så forholder jeg mig udelukkende til hvad jeg har hørt fra folk, der har fulgt hans karriere, og de siger alle, at han har været meget skadesplaget.

Jeg har på intet tidspunkt sagt, at AaB har 7-8 glasben i truppen (ved nærmere gennemlæsning, kan jeg se, at jeg på et tidspunkt kom til at kalde Curth, Jakobsen og Enevoldsen for glasben, dem trækker jeg i mig igen, dem fik jeg nævnt i en forkert sammenhæng i det pågældende indlæg, ville blot pointere, at de havde været skadesplaget i foråret, men burde nok bare have undladt at nævne dem, da det gav anledning til en masse misforståelser). I har 4 af slagsen, og så er der 3 ubekendte blandt nyindkøbene, det er alt hvad jeg siger. Det er stadig mange potentielle skader i startelleveren, som jeg synes er ret forudsigelige, og det bør derfor ikke komme som nogen overraskelse, hvis i løber ind i perioder, hvor i må undvære en del stamspillere.

Hvad landsholdet angår, så er vi vidst én gang blevet enige om at være uenige om betydningen af rutine på det hold, så skal vi ikke bare holde os til det?  Smiley

Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3492: 29 Jul 2009, 14:09 »

Hvis du er helt opdateret mht Gaardsøe ville du vide man kun har skrevet for et halvt år, netop for at se om han kan klare det. Og i teorien er han jo kun 3-4 valg, men på grund af skader hos bla Wæhler er han rykket helt frem i forreste geled... Wink

Jeg har så også taget fejl, det har aldrig været min mening at kalde Beauchamp og Zaza for glasben...

Og ja vi er enige om at være uenige mht landsholdet.
Men min pointe er dog kommet igennem at man ikke skal udtage feks JDT og MJ pga deres navn og ting de kunne for 5 år siden. Vi har jo sagtens kunnet klare os uden og dermed har vi jo heller ikke brug for deres såkaldte rutine.
Og når vi kan klare os uden dem, også i vigtige kampe så er det jo tåbeligt at udtage dem fremfor folk som har bevist de godt kan tage over Wink
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3493: 29 Jul 2009, 14:19 »

Jeg er skam opdateret med Gaardsøes kontraktlængde, synes bare ikke det ændrer så meget (og da slet ikke når skader allerede har gjort ham til stort set eneste mulighed sammen med Lasse Nielsen  Wink). Og umiddelbart synes jeg da han er en af de AaB'ere, der bedst kan være sine præstationer bekendt, så synes da det ville være synd at skifte ham ud, når en af glasbenene bliver klar igen, medmindre han selvfølgelig selv bliver skadet eller skal spares, hvilket man vel godt kunne forestille sig  Wink

Jon Dahl og Martin Jørgensen kommer jo ikke med, i stedet for dem, der har taget over, når de ikke har været med, men i stedet for reserverne til dem der er reserver for de to, så det kan vel næppe være noget stort tab.
Logged

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AaB-tråden
« Svar #3494: 29 Jul 2009, 15:22 »

Forstår ikke helt hvorfor Gaardsøe skal roses sådan, for som jeg så det så tågede manden rundt nede i Bosnien.

AaB skulle have alle man klar til kamp mod Herfølge ifølge Nordjyske, så man kan da håbe at Gaardsøe ryger ud.

Men igen, problemet ligger i at Lynge er så stædig at han ikke vil indse at han har ansat et kæmpe flop i managersædet....

Pehrsson RAUS!
Logged

Sider: 1 ... 231 232 [233] 234 235 ... 264 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010