home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1071 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Back to the 90s - En Premier Manager 3 blog
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Back to the 90s - En Premier Manager 3 blog  (Læst 3505 gange)
Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Back to the 90s - En Premier Manager 3 blog
« : 12 Aug 2011, 12:14 »

I ly af at jeg er ved at blive gammel, må ungdommen mindes. Derfor tages I nu tilbage til da jeg var på de fleste FmFreaks brugeres alder. Danmark misser kvalifikationen til EM, Maastricht traktaten underskrives, Paven fjerner inkvisitionsdommen mod Galileo Galilei og Miley Cyrus bliver født. Tiden er 1992.

Velkommen til Premier Manager 3

Lad os sige det som det er. Jeg husker ikke en dyt af hvordan man spiller PM3. Derfor kommer starten til at gå med eksperimentering. Men til at starte på har jeg valgt både hold, navn og avatar. Navn og avatar var lige til (valgte selvfølgelig den flotteste fyr  Hævet Øjenbryn) og holdet var heller ikke svært. Man kan vælge mellem alle conference holdene i England, der faldt mit valg - naturligvis - på Telford United

Lidt historielektion
Klubben stammer faktisk helt tilbage fra 1872 og hed Wellington Town FC indtil 1969. De spiller i hvid/sort på Bucks Head der siden er blevet til New Bucks Head (Revolutionerende, I know). Deres største sportslige præstationer finder man i den knapt så spektakulære FA Trophy hvor de har vundet den 3 gange, senest i 1989 og været i finalen 5 gange. Desværre endte klubben i et meget sørgeligt kapitel, da de mødte financiel nedgang i 2004, der gjorde at Telford United blev nødt til at lukke og slukke. Den samme dag blev Telford United Supporters Trust stiftet og de oprettede en ny klub - AFC Telford United. Telford United lever dog videre i AFC Telfords Logo, hvor der på latin står numquam obliviscere - Som på engelsk betyder Never Forget
« Seneste Redigering: 12 Aug 2011, 12:16 af Gazlgor » Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Brodtgaard
Manager

Sv: Back to the 90s - En Premier Manager 3 blog
« Svar #1: 12 Aug 2011, 12:29 »

Meget spændende Smiley
Jeg kender slet ikke spillet, men glæder mig til at høre om det...

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #2: 12 Aug 2011, 12:29 »

Lad os sige det som det er - Premier Manager 3 er i min hukommelse som Wengers hjernekapacitet til at hente forstærkninger til truppen: Et stort sort hul. Som jeg nævnte tidligere, vil starten af bloggen og spillet derfor gå med lidt kaos... Navigationen i PM3 er ganske simpel. Du kan mange forskellige ting uden at vide det, så vejen frem er sporadisk klikken med enten højre eller venstre museknap og håbe på at der sker noget. Det tog lidt tid, men nu har jeg fundet ud af hvordan jeg skifter ud i min trup. Her er mine bedste spillere forsvareren Foster der har 32 i takling (ud af 100 vist) samt midtbanegeneralen Myers der har 29 i passing og hele 83 i heading. Min målmand har i øvrigt 81 i heading og 82 i control, så mon ikke han skal sendes på nogle skovture frem i modstandernes straffesparksfelt? Hvis bare det var muligt...

På transfermarkedet er der ret stille lige pt. Jeg har fundet ud af hvordan man kan skrive bud på spillere, men det er lidt som om at de aldrig bliver sendt afsted, så de 3 angribere jeg har haft råd til, er røget til andre klubber da mine bud åbenbart ikke var afgivet. Så i stedet må jeg klare mig med hvad jeg har! Og holdet ligger vist nok middelmådigt i tabellen, hvad jeg lige umiddelbart kan finde ud af.

Ratingen af klubber foregår således. Man kan rangeres inden for kategorierne fair, good, v. good, superb, outstanding og world class. Ud for de første 3 kategorier kan man derudover have 1-5 stjerner. Mit hold er alt i alt Fair*****, hvor min målmand er bedst med en rating på Good* og mit forsvar og angreb er ringest med ratings på Fair***.

Første kamp var en venskabskamp som jeg ved et tilfælde kom til at sætte om mandagen i en uge hvor vi også spiller venskabskamp om onsdagen (også arrangeret af mig åbenbart) og ligakamp om lørdagen. Men det er åbenbart ikke en fejltagelse, for sådan ser det ud til at være en hel del af programmet - altså 3 kampe om ugen. GO FITNESS COACH! Men første kamp var altså mod Hamrun Spartuns fra Cypern, som har en rating på Fair*, og er altså væsentlig ringere end os (faktisk det ringeste hold i hele spillet). Alligevel formår vi efter en flot første halvleg at være bagud 0-1, og da jeg så kommer til at skifte min midtbanespiller ud med min ufatteligt ringe reservemålmand i halvlegen, så var vi heldige med at slippe afsted med et 0-1 nederlag.

Men jeg er forstrøstningsfuld! Jo mere jeg spiller, des bedre bliver jeg forhåbentlig, og så er målet at nå mere end 1 sæson - altså at slå g00ns seneste blog rekord i FM11.

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Brodtgaard
Manager

« Svar #3: 12 Aug 2011, 12:33 »

Haha...  "og da jeg så kommer til at skifte min midtbanespiller ud med min ufatteligt ringe reservemålmand i halvlegen, så var vi heldige med at slippe afsted med et 0-1 nederlag" 

KLASSE

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

MichaelHarlev
Gæst

« Svar #4: 12 Aug 2011, 12:43 »

Haha, det sgu spas nok det her, Hawk Opstemt Skal nok blive sjovt at følge!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5: 12 Aug 2011, 12:58 »

Så skete det! Nej, jeg vandt ikke, men jeg fandt ud af hvordan man køber en spiller. Man skal åbenbart forhøje sit bud a 3-5 omgange, og håbe på at ende i toppen af listen af bud. Derfor fik jeg forstærket min trup væsentligt, da jeg fik hentet Rockett som jeg lige har fundet ud af er 34 så der er nok ikke så meget raket over ham mere .. haha.. Jeg kan ikke lige huske hvor jeg fik ham fra, men han kostede kun £85.500, så det er vist ikke slemt. Hans tilgang fik i øvrigt forsvarets rating til at stige til Fair***** og samtidig steg holdets samlede rating til Good* så det må siges at være et godt køb! I samme omgang fik jeg solgt en spiller til £63.300, så jeg har stadig £157.390 i banken. Jeg kan dog ikke lige informere om hvad spilleren som jeg solgte hed da man ikke kan kigge tilbage i transferhistorik (ellers har jeg ikke fundet ud af det endnu), men han røg i hvert fald til Red Sox! Som jeg i øvrigt troede var et baseballhold. I samme ombæring forsøgte jeg at sælge min ringeste spiller Pritchard, men på trods af at der var et bud på hele £30.000, nægtede han at flytte. Øv. (Skægt at hvis man forsøger igen står der Player can not be sold yet!! - Rooolig nu..)

Anden kamp var heller ikke den vilde succes. Vi mødte Yeovil Town i en venskabskamp, og hurtigt fik de et solidt greb af kampen, og det eneste vi så til angreb, var et enkelt skud. 0-1 blev nederlaget dog kun på, og undervejs lærte jeg at man også kan justere taktikken på adskillige måder, ud over formationen. Man kan f.eks. vælge hvor mange procent man skal aflevere i forhold til at drible – Jeg har nu sat den på 60/40. Derudover kan man vælge hvilken slags afleveringer de skal lægge og hvor langt ude de skal skyde fra. Ikke at det gjorde den store forskel, for vi var presset hele kampen igennem og iflg. den fax jeg modtog om kampen, var nederlaget da også fortjent:
.

Se med i næste update hvor vi tager hul på sæsonen!
« Seneste Redigering: 12 Aug 2011, 13:03 af Gazlgor » Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #6: 12 Aug 2011, 17:27 »

Spaaaaaaas! Jeg kan ikke engang huske om jeg har spillet Premier Manager 3, tror jeg skiftede over til CM1 efter de første 2 udgaver af Premier Manager... Men det skal da blive spændende at følge med i et spil du ikke kan finde ud af! Tunge

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #7: 12 Aug 2011, 17:40 »

Altså jeg kan huske det, så jeg tror nu nok også at du har spillet det. Og med huske, mener jeg selvfølgelig at jeg kan huske brøkdele af det.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #8: 12 Aug 2011, 17:54 »

Første kamp i ligaen skulle stå mod Dover. I mellemtiden troede jeg dog at jeg havde lært lidt guld, for jeg fandt ud af at man under taktikken ikke justerede den samlede taktik, men derimod hvordan hver enkelt spiller spillede. Det hjalp en hel del rent mentalt, men spillet blev ikke videre imponerende. Vi tabte igen, denne gang med 0-2, men de havde nu også en enkelt pind bedre i rating og samtidig havde vi faktisk nogle skud på mål. Det giver forhåbninger til næste kamp, der skal stå mod Halifax.

Før næste kamp har jeg dog lært endnu en guldlektion. Jeg fandt nemlig ud af hvordan man hyrede personale, så nu har vi både en assistenttræner, 3 trænere, en fysioterapeut og en enkelt scout! Sådan! Så skal jeg bare lære hvordan man bruger dem. Træningen er dog blevet tilrettelagt, så målmændene nu bliver trænet i handling, forsvarsspillerne i takling osv. igennem rækkerne. De dårligste spillere har jeg sat til at blive trænet 'hard' eller 'v. hard', så det sucks lidt at være dem, men så må de jo bare være lidt bedre næste gang. Resten står på medium.

Anden kamp skulle blive lidt mere spændende! Vi scorer nemlig første mål nogensinde, da Ferguson BRAGER den ind fra en eller anden distance. Jeg har sat farten på kampen på super sonic, så det går lidt for stærkt og hakker lidt for meget (ikke computeren, men spillet er ikke så glidende i bevægelserne) til at jeg kan se hvad der egentlig foregår. Men mål blev der, og til jeres fornøjelse har jeg taget et screenshot af hvordan det ser ud:

Sådan skal det gøres. Presset fortsatte i halvlegen, der var ihf. mange spillere stillede op på deres banehalvdel tit, så vi går fortjent til pause med en føring! Især min keeper og min scorende angriber Ferguson har gjort det godt - Deres rating for kampen er på 100%, så det kan vist ikke blive bedre! I den lidt lavere ende, ligger Foster på en match rating på 8%. Anden halvleg blev rigtig spændende, da spillerne tit samledes oppe i den øverste banehalvdel som var min (man byttede ikke banehalvdel i 92 - så ved I det), og der var også nogle skud på mål fra deres side, mens vi måske så farlige ud på kontra. Men sejren holdte hjem, og vi kravlede op på en flot 11. plads i tabellen.

Corvette
Landsholdsspiller

« Svar #9: 12 Aug 2011, 18:03 »

Haha fuck en fed blog!  Opstemt Fantastisk mål ham Ferguson scorede...
Jeg følger helt klart med her!  Thumbs Up

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #10: 12 Aug 2011, 18:08 »

Meget spændende Smiley
Jeg kender slet ikke spillet, men glæder mig til at høre om det...

Nej, det er også ved at være en anelse gammelt Smiley

Haha, det sgu spas nok det her, Hawk Opstemt Skal nok blive sjovt at følge!

Haha fuck en fed blog!  Opstemt Fantastisk mål ham Ferguson scorede...
 Jeg følger helt klart med her!  Thumbs Up

Tak for kommentarerne! Smiley Ja, målet bliver vist kåret til månedens mål er jeg sikker på, for den ligger da helt oppe i hjørnet på SS'et skal jeg mene. I øvrigt er der bonus ved kampscenerne, at man kan vælge at slå spillerne fra så man kun følger bolden, men også slå bolden fra, så man kun kan se spillerne tosse rundt. Se DET mangler i FM! Opstemt

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #11: 12 Aug 2011, 18:54 »

samtidig havde vi faktisk nogle skud på mål.

Ferguson BRAGER den ind fra en eller anden distance.

mens vi måske så farlige ud på kontra.

Hehe, love it. Altid godt når det lyder som om at du ikke aner hvad der foregår! Opstemt

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #12: 13 Aug 2011, 12:53 »

Næste kamp skulle stå mod Kettering hjemme, og efter vores fantastiske sejr mod Halifax var optimismen stor. Jeg havde forsøgt at købe nogle spillere i mellemtiden, men på trods af at vores bud var højest, blev de andres bud altid vinderen, så det lykkedes ikke. Vi kom da også i store problemer mod et stærkt Ketteringhold, der kom foran både 0-1 og 0-2 i løbet af de første 17 minutter. Så skiftede jeg til en 5-3-2 formation, og så scorede vi og holdt dem nogenlunde fra chancer, indtil de lukkede kampen med 1-3 scoringen efter 81 min. Meeen, Kettering ligger også nr. 1 i ligaen og deres manager blev kåret til månedens bedste, så det er vores undskyldning.

Og så må jeg hellere introducere en ny feature. Man kan se i procent hvor sej og populær man er som manager. Ikke overraskende er mine procenter faldet en anelse, men ikke noget der er alarmerende. Tror jeg ikke.

Bedre skulle det bestemt ikke gå i næste kamp. Computeren havde selvfølgelig husket at jeg havde skiftet formation til en 5-3-2 i sidste kamp, så den fastholdte den, dog uden at skifte min midtbanespiller ud med en forsvarer. Derfor skiftede jeg hurtigt til en 4-4-2 hvorefter vi så fik vores all-time suveræne topscorer Ferguson skadet efter 25 min. Ja ja, det er hvad der sker, men på trods af at jeg havde en angriber på bænken, måtte jeg ikke sætte ham ind i stedet. Jeg tror det var fordi at han havde taget reservemålmandens plads på bænken. Derfor kom der en midtbanespiller ind og vi skiftede til 4-5-1 formation. Dog kunne jeg så ikke bytte rundt på spillerne fordi jeg havde brugt mine to udskiftninger (logisk, ikke?), så min midtbanespiller var ene mand i angrebet og min anden angriber (med 7/100 i passing) fik lov til at dominere midtbanen. Anden halvleg blev derfor et stort pres ned mod vores mål, men keeperen holdte stand indtil det 84. minut, hvor kampens eneste mål blev scoret. Endnu et nederlag, og vi nærmer os faretruende nedrykningsstregen. Men hey, nu har jeg da lært lidt mere om taktiksystemet!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #13: 14 Aug 2011, 08:27 »

Fergusons skade skulle vise sig at vare i 5 uger, og derfor var vi presset til at stille op i en 4-5-1 formation. Jeg frygtede det værste, og det tegnede heller ikke godt da vi kom bagud hjemme mod Northwicn Victoria, men Wilson gjorde sig til delt topscorer, og vi fik hentet et vigtigt point. Dernæst var mine forhåbninger høje da vi mødte Stafford Rangers, men på trods af at vi holdte dem fra alt for mange skud på mål, fløj de ind alligevel, og vi endte med et 0-3 nederlag. Næste kamp var mod Stalybridge, og da de var et af de få hold der lå under os, håbede jeg på 3 point. Sådan gik det dog ikke, for på trods af en god kamp endte det i en 0-0'er, og vi er nu kun 1 point over sidstepladsen der også fører til nedrykning. En plads som Stalybridge sidder på.  Næste kamp er i FA Cuppen hvor vi møder Southport.

Imens har jeg fået en både på £50.000 af FA for åbenbart ikke at have god nok sikkerhed på stadion. Det betyder at jeg har gået ind i den der boks med et billede af et stadion og en spatel, og opgraderet sikkerheden fra en stjerne til hele TO stjerner!!!1 Samtidig har jeg investeret i et scoreboard, en større supportersklub (vi har et stadion med plads til 18.000, men alligevel kommer der kun knap 2000 og ser bold) og nogle større lys fordi ... større er bedre!

FA Cup kampen blev dog en rolig affære. 4-7 sagde skudstatistikken, hvilket jeg faktisk tror er rekord i skudforsøg fra vores side, men ikke desto mindre blev det Sourtport der trak det længste strå, og med en scoring i det 86. minut sendte os ud af FA Cuppen. Ikke at det gør så meget, for jeg havde ikke regnet med at gå videre, men opbakningen fra supporterne er kraftigt dalende, så nu skal der snart til at ske ændringer i resultaterne!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #14: 14 Aug 2011, 08:53 »

Den næste kamp var ude mod Woking, og det var ikke en kamp jeg havde mange forventninger til. Alligevel var vi ganske godt med i kampen, og havde da også noget der kunne være et par gode forsøg. Hughes var som altid sikker skanse, og vi fik fortjent 0-0 til pause. I anden halvleg blev vi noget mere pressede, og jeg lærte her at hvis man skal udskifte, skal man gøre det når modstanderne har bolden, for ellers er den af éns spiller som har bolden i rød og kan derfor ikke byttes rundt på eller skiftes ud. Det lykkedes for mig at skifte over i en 5-3-2 formation, men efter at have placeret folkene på de rigtige pladser, ville jeg skifte en midtbanespiller der var røget ned i forsvaret ud... Desværre opdagede jeg ikke at den havde markeret min målmand, så i stedet blev min sidste udskiftning brugt på at skifte min målmand ud med en forsvarer der havde 5 i handling. Som tidligere nævnt, kan man ikke bytte rundt på spillerne når man har brugt sine udskiftninger, så Niblett måtte stå resten af kampen. 3 minutter senere var vi bagud, og yderligere 3 minutter senere var vi bagud 2-0 på deres to skudforsøg. Wilson skaffede lidt fortrøstning, men flere skud var der ikke, og vi indkasserede et dumt 2-1 nederlag. Det er lige ved at jeg godt kan forstå hvorfor min managerrating er støt faldende.

I en ret vigtig næste kamp, skulle vi hjemme op mod Bromsgrove som lå to pladser over os - altså på 3. sidstepladsen.. Uden tvivl skulle der 1-3 point i hus, og Ferguson var blevet klar efter sin skade, men var faldet så meget i rating at han nu er min ringeste angriber. Ikke desto mindre var optimismen stor før kampen, helt indtil vi kom bagud i det 4. minut. Og endnu mere i det 32. minut - På trods af at vi faktisk havde stort set lige så mange forsøg som dem! Så var der ingen vej tilbage. 3-4-3 formation i pausen, ind med Ferguson og fuld fart frem! BANG .. FT, 0-2.

Ondt blev værre, og ikke nok med at vi slutter ugen af som følger, så fik vi også en bøde for dårlig hygiejne, og økonomien nærmer sig et 0. Jeg tror også at posten snart nærmer sig med min fyreseddel...

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010