home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 263 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | | | |-+  Hamburger SV
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Hamburger SV  (Læst 8818 gange)
Korzika
Gæst
 
Hamburger SV
« : 21 Jul 2011, 12:50 »

Jeg syntes, at der manglede en tråd med denne klub. Klubben starter med et spændende hold, hvor spillere som Van Nistelrooy, Elia og Mladen Petric findes i truppen. Det er dog også en trup, der har spillere der er oppe i alderen. Nøglespillere som Frank Rost og Ze Roberto er allerede tættere på 40, end på 30 år, når man starter spillet. Så hvis man er klar på en udfordring, der bl.a. står på generationsskifte, så er HSV en god klub. I første sæson er HSV ikke med i nogen europæisk turnering, men truppen er uden tvivl god nok til at kvalificere holdet til en af de europæiske turneringer. Personligt vandt jeg selv mesterskabet i første sæson, og det betød ChL! Klubben har en smal økonomi, så man skal ikke forvente, at man kan tage de store spenderbukser på i første sæson, men det betyder dog ikke, at HSV ikke er fede at spille med.

Jeg har spillet 6 sæsoner, hvor det er blevet til 3 x mesterskaber, 2 x bronzemedaljer og 1 fjerdeplads. Jeg har dog valgt at satse ungt, og ikke lave alt for mange dyre indkøb. Jeg har således solgt mere end jeg har købt for i alle mine sæsoner, hvilket betyder, at min saldo nu er kommet over en milliard, og at jeg er den 7. rigeste klub i verden.

Mit nuværende hold ser sådan ud. 9 af mine spillere er godt nok regens, så hvis I vil have SS af dem (eller noget andet), så sig bare til.


Del jeres erfaringer med HSV!
« Seneste Redigering: 21 Jul 2011, 12:56 af Korzika » Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hamburger SV
« Svar #1: 21 Jul 2011, 20:01 »

Moin Moin.

Er selv igang med et HSV save og første sæson var virkelig fantastisk, gik dog ind i form kurve midt i Rückrunde og endte derfor på en 4 plads.
I første transfervindue hentede jeg Shaqiri da det er en ønskespiller for mig, ellers kom der ikke nogen indkøb. 
Solgte kun ham hollænderen som spillede wing, han hed et eller andet med K.

Elia var AWESOME for mig i første sæson, han blev topscorer for HSV og var i toppen af poppen af BL.


Nu er jeg kommet ind i 2 sæson hentede Rensing og en ung gut på 18 fra Kaiserlautern, som dog ikke var så go alligevel, men begge var gratis.
Er dog røget ind i meget grim stime, efter 8 kampe lægger jeg på en 15 plads. Og tabte stort mod BVB 6-2  ticked off

Spiller med deres standard opstilling.

Mit save skal være realistisk som muligt og derfor har jeg ikke købt vildt ind, da muligheden simpelthen ikke var til det, dog har jeg sovet i timen. Har ikke kunne finde nogle interessante spiller til en rimmelig pris.
Også vil jeg gerne udvikle mine egne spiller, det mener jeg HSV kan da de fra starten har mange ungdomstræner.

Nu til spørgsmålene.
Hvor mange indkøb gjorde du i første og anden sæson?
Hvorfor bruger du ikke Aogo?
Har du tips til scoutning?
Logged

BL83
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hamburger SV
« Svar #2: 25 Jul 2011, 00:39 »

Hvilke indstillinger bruger i med Elia?? Har ham selv i både mit Napoli-save og Atl. Madrid
Logged

True Blue since  1995!
Brøndby siden 1989

Korzika
Gæst
 
Sv: Hamburger SV
« Svar #3: 25 Jul 2011, 10:28 »

Hvor mange indkøb gjorde du i første og anden sæson?
Hvorfor bruger du ikke Aogo?
Har du tips til scoutning?

Transfer i første sæson
Transfer i anden sæson

Aogo solgte jeg. Jeg stod med lidt af et luksus-problem, da jeg både havde Jansen og Aogo til den samme position. Aogo trak det korteste strå, så jeg solgte ham for 50 mio til Hoffenheim. Set i bagklogskabens lys, så er jeg lidt skuffet over den handel, da jeg godt kunne have fået mere for ham. 

Jeg har en scout til hvert spilbart land i mit save. De spilbare lande i mit save er England, Frankrig, Tyskland, Italien, Holland, Portugal og Spanien. Der lader jeg dem som regel lede efter spillere, der højest er 18. Jeg har også enkelte scouts, der tager sig af regioner. Ellers så plejer jeg et par gange i sæsonen, at lade min bedste scout lave "report cards" (kan ikke lige huske, hvad det hedder på dansk) på forskellige ungdomslandhold. Det plejer en gang imellem at give gevinst. Ellers så bruger jeg nogle gange spillersøgningsfilt eret, hvor jeg først og fremmest filtrerer efter alder, og så bl.a. sorterer efter enkelte stats, men også fx spillernes værdi. 

Hvilke indstillinger bruger i med Elia?? Har ham selv i både mit Napoli-save og Atl. Madrid
Jeg bruger ham bare som wing/attack. Han er godt nok ikke så succesfuld som i L.Wee's save, men han gør det meget stabilt. Hans gennemsnitlige vurdering er efter 7-8 sæsoner på 7.24.
Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hamburger SV
« Svar #4: 26 Jul 2011, 22:12 »

Fanme snyd du fik Gündogan!
Mig og Aachen ville have ham gratis, og så skifter han til Aachen Skuffet

Hvordan gør han det ved dig?
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamburger SV
« Svar #5: 06 Sep 2011, 11:58 »

Har lige overtaget HSV i 2014, hvor de var rykket ned i 2. bundesliga.

De lå nummer 9 med ti kampe igen, men heldigvis fik jeg hurtigt bankede lidt selvtillid i dem, så på sidste spilledag sikrede vi os førstepladsen og oprykning til Bundesligaen.

I forbindelse med oprykningen har jeg valgt at lave en "Dortmund", så jeg hovedsageligt satser på spillere af egen avl, men jeg har krydret det lidt ved at hente flere erfarne spillere på frie transfers, som kan være med til at oplære de unge spillere.

Jeg har hentet Mauro Bolatti, Owen Hargreaves og Sulley Muntari på fri. Disse tre skal udgør maskinrummet på midtbanen, mens jeg også har en erfaren herre i målet i form af Drobny og i centerforsvaret (Marthijsen). Resten af pladserne på holdet skulle gerne besættes med yngre spillere og gerne nogle af talenter, selvom de fleste ikke er mere end 17-18 år.

Grunden til denne drastiske måde at gøre tingene på er, at HSV ikke har den bedste økonomi. Så udover at købe folk på frie transfers og bruge unge talenter, har jeg også valgt at sige farvel til flere af de løntunge spillere i truppen. En spiller som Marcell Jansen er skiftet til AC Milan, mens Petric er havnet i Ipswich.

Det var lidt om mit spil, jeg vender tilbage med mere, når jeg har spillet lidt kampe i Bundesligaen  Wink
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamburger SV
« Svar #6: 06 Sep 2011, 12:50 »

Har lige overtaget HSV i 2014, hvor de var rykket ned i 2. bundesliga.

De lå nummer 9 med ti kampe igen, men heldigvis fik jeg hurtigt bankede lidt selvtillid i dem, så på sidste spilledag sikrede vi os førstepladsen og oprykning til Bundesligaen.

I forbindelse med oprykningen har jeg valgt at lave en "Dortmund", så jeg hovedsageligt satser på spillere af egen avl, men jeg har krydret det lidt ved at hente flere erfarne spillere på frie transfers, som kan være med til at oplære de unge spillere.

Jeg har hentet Mauro Bolatti, Owen Hargreaves og Sulley Muntari på fri. Disse tre skal udgør maskinrummet på midtbanen, mens jeg også har en erfaren herre i målet i form af Drobny og i centerforsvaret (Marthijsen). Resten af pladserne på holdet skulle gerne besættes med yngre spillere og gerne nogle af talenter, selvom de fleste ikke er mere end 17-18 år.

Grunden til denne drastiske måde at gøre tingene på er, at HSV ikke har den bedste økonomi. Så udover at købe folk på frie transfers og bruge unge talenter, har jeg også valgt at sige farvel til flere af de løntunge spillere i truppen. En spiller som Marcell Jansen er skiftet til AC Milan, mens Petric er havnet i Ipswich.

Det var lidt om mit spil, jeg vender tilbage med mere, når jeg har spillet lidt kampe i Bundesligaen  Wink

Det lyder da vildt at de ligefrem er rykket ned.. Men bestemt en spændende udfordring og sejt at du laver en "Dortmund" Thumbs Up Selvom jeg ikke selv spiller med HSV ser jeg frem til at læse mere om dit save.. btw. hvor var du før du kom til HSV?
Logged

- Veni, vidi, vici -

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamburger SV
« Svar #7: 06 Sep 2011, 13:34 »

Det lyder da vildt at de ligefrem er rykket ned.. Men bestemt en spændende udfordring og sejt at du laver en "Dortmund" Thumbs Up Selvom jeg ikke selv spiller med HSV ser jeg frem til at læse mere om dit save.. btw. hvor var du før du kom til HSV?

Jeg spiller som Teddy Sheringham og har faktisk haft lidt af en nomadetilværelse.

Jeg startede i Cardiff, var der i halvanden års tid, skiftede til Spurs, hvor jeg var i en sæson og så til City, hvor jeg også var i en sæson, inden tyskerne ville have mig  Wink

Jeg har dog besluttet nu, at jeg bliver i HSV indtil der er Champions League bold i klubben igen og med min fremgangsmåde, kan der godt gå en del sæsoner, inden det bliver aktuelt igen ;-)
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamburger SV
« Svar #8: 08 Sep 2011, 09:39 »

Det bliver vist sværere end som så, at lave en Dortmund med mit nuværende HSV hold  Ubeslutsom

Vi er sikker videre i den tyske pokal, men tabte 3-1 ude til Hertha i første kamp, mens det lykkedes os at få en 0-0- hevet hjem mod Gladbach på hjemmebane i anden kamp i ligaen.

Så forstår jeg bedre, at samtlige af de trænere, jeg har spillet i mod, har ondt af mig  Grin
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamburger SV
« Svar #9: 08 Sep 2011, 09:44 »

Det bliver vist sværere end som så, at lave en Dortmund med mit nuværende HSV hold  Ubeslutsom

Vi er sikker videre i den tyske pokal, men tabte 3-1 ude til Hertha i første kamp, mens det lykkedes os at få en 0-0- hevet hjem mod Gladbach på hjemmebane i anden kamp i ligaen.

Så forstår jeg bedre, at samtlige af de trænere, jeg har spillet i mod, har ondt af mig  Grin

Har du mulighed for lige at poste et SS a truppen ? Smiley
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamburger SV
« Svar #10: 08 Sep 2011, 13:05 »

Har du mulighed for lige at poste et SS a truppen ? Smiley

Desværre ikke nu, da jeg er på arbejde, men når jeg kommer hjem, smider jeg lige et par SS'er op af truppen og diverse spillere, samt taktikken, så Ikan følge lidt med Smiley
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamburger SV
« Svar #11: 08 Sep 2011, 18:55 »

Her kommer de ønskede SS'er, sig til hvis I vil have flere



Rent breddemæssigt er jeg nok nødt til at gå ud og investere i en eller anden form for central forsvarsspiller til januar, hvis pengene er der, da vi er meget tyndt besat på det område.

Jeg har lidt kig på Boilesen, der spiller i 2. liga, måske ham som venstre back og så Pineda som back-up til det centrale forsvar.






En forholdsvis ukompliceret taktik, hvor vi forsøger at spille direkte og for det meste på kontra, men kan også spille med meget boldbesiddelse, men det er kun mod hold på samme niveau som os, jeg tør vove det.






Tre af mine allervigtigste spillere overhovedet. Hvis de ikke leverer hver gang, har vi det svært i kampene og det har desværre knebet en del for Kacar i de første kampe, men forhåbentlig bliver det stille og roligt bedre.






Talenter er der nok af, det svære bliver at få givet dem den rette mængde spilletid, så de bliver brugbare for førsteholdet i løbet af nogle sæsoner. Jeg sætter altid et par talenter ind med en halv time igen, hvis vi har en solid føring eller hvis vi er håbløst bagud, på den måde skulle de med tiden gerne få noget hår på brystet.




Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamburger SV
« Svar #12: 08 Sep 2011, 21:50 »

Et sjovt SS (synes jeg) fra mit save   Wink



« Seneste Redigering: 08 Sep 2011, 21:52 af Metsu1 » Logged

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hamburger SV
« Svar #13: 11 Sep 2011, 19:19 »

Så fik jeg rundt på min dårlige sæson start.

Taktik
http://img820.imageshack.us/img820/4197/taktikhsv.png

Bundesliga
http://img571.imageshack.us/img571/1197/bundesligaj.png

Europa League
Her er det underlig nok gået meget godt hele vejen, selv om det gik dårligt i Bundesligaen.
http://img824.imageshack.us/img824/7901/europaleaguey.png

Hentede i vintertransfer vinduet 2011/2012 Serio Canales for sølle 5.000.000€.
http://img153.imageshack.us/img153/1390/wauw.png


Hvor mange af jer har beholdt Elia?
Han er kommet på verdensholdet 2 år i træk ved mig, og dette år kom han på som stamspiller.
Har afslået bud på 17.500.000€
« Seneste Redigering: 11 Sep 2011, 19:31 af L.Wee » Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamburger SV
« Svar #14: 13 Sep 2011, 09:40 »

Jeg har udsat min "Dortmund" med HSV i kampen om blot at overleve i Bundesligaen.

Det betyder, at jeg har været nødt til at bruge en del penge i transfervinduet, hvor jeg fik hentet syv nye ansigter til klubben. Jeg hentede bl.a. en aldrende Hinkel hjem fra Sevilla og Jonathan Spector, da jeg havde et stort problem på højreback positionen. Derudover er De Zeuuw hentede til den defensive midtbane, samt et par unge tyske talenter fra Arsenal, der ikke havde fået chancen.

Dermed lever min drøm om et rent tysk hold stadigt, men jeg skal lige have banket lidt mere stabilitet ind på holdet, inden jeg kaster mig ud i at lave en rigtig "Dortmund"  Wink

Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010