home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 274 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Per aspera ad astra
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Per aspera ad astra  (Læst 8219 gange)
ask-ikk
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #15: 24 Jul 2011, 13:48 »

Virkelig en smuk blog!
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #16: 24 Jul 2011, 13:49 »

Flot, flot, flot. Bloggen får for lidt opmærksomhed, trods det meget høje niveau!
Helt enig.

Flot update igen.  Smiley
Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #17: 24 Jul 2011, 15:01 »

Flot, flot, flot. Bloggen får for lidt opmærksomhed, trods det meget høje niveau!
Mange tak, endnu en gang, Inferno Smiley

Virkelig en smuk blog!
Tusind tak ask-ikk Smiley

Helt enig.

Flot update igen.  Smiley
Tusind tak Daniel Smiley

Der kommer en update eller to idag Smiley
Logged

B-rock
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #18: 24 Jul 2011, 16:02 »

Mega nice blog, helt vildt Krile!! Overvejer selv lave et spil med dem, når jeg er færdig med Fc Köln
Logged

Nu er vi her igen
De berygtede fra Vestegnen
I kamp for gul og blå
Og jeg kan mærke mit hjerte slå

Tro håb og kærlighed
Fanatismen den varer ved
Livet er fuld af valg
Brøndby IF er vores kald!

Krile
Gæst
 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #19: 24 Jul 2011, 16:48 »


Per asoera ad astra6
Datoen siger den 7. november, og i de forløbne måneders, har den spanske befolkning været vidne til en ægte magtdemonstration af Athletic Bilbao. Med hård hånd har man holdt fast i sin plads i toppen af rækken, med en sikker margin ned til forfølgerne. Kronen på værket har været en sikker defensiv, der har tilladt et minimum af chancer til modstanderholdene, og de bolde, der trillede udenom forsvaret, har Iraizoz taget sig sikkert af.

Efter den flotte sejr over Herculés i første runde, gik man ind til hjemmekampen mod Atlético Madrid med en stor selvtillid, hvilket i høj grad gav bonus. For ovenpå en hurtig udvisning til Atlético Madrid, fik man spillet dem fuldkommen ud af banen. Iker Munian, Gaizka Toquero samt Fernando Llorente kom alle på måltavlen, i det der må siges at være en kamp, hvor klasseforskellen var så markant som ingen havde forventet. 4-0 lød slutstillingen på, med to scoringer fra topscorer Llorentes fod.

Så let som ingenting blev der driblet videre i den baskiske offensiv, og i de følgende kampe blev hold som Mallorca, Valencia, Zaragoza og Sevilla besejret. Hvilket sendte klubben helt til top i rækken, men et uafgjort resultat imod upåagtede Sporting, satte en dæmper på den stigende fodboldfeber i Bilbao. Feberen kunne dog ikke helt kvæles, og op til kampen imod sidste sæsons mestre Barcelona, gik folk i byen og snakkede om en mulig sejr. Det lignede dog alt andet end en sejr, da Xavi i det 20. minut sikrede udeholdet en føring direkte på frispark. Hjemmeholdet ville det dog anderledes, og med to scoringer af Munian sikrede Urzaizs tropper sig en vigtig sejr i topkampen.

Oven på denne sejr, kunne man med lettelse i sindet gå ind til sæsonens to næste kampe. Getafe stod først for døren, et hold som havde haft en lettere dårlig oktober måned, så Madrid-klubben var opsat på oprejsning. Det var dog et faldefærdigt Getafe-hold, som mødte op til kampen på hjemmebanen i Madrid, og ved hjælp af Fernando Llorentes to forrygende scoringer, sikrede baskerne sig endnu en sejr.

I tiende runde ventede Villareal, i en kamp som så ud til at have potentialet til at blive en målfarlig affære, men udviklede sig til lidt af en fuser. Ikke ét eneste mål fik holdene scoret, og skuffede måtte de fremmødte tilskuere vende næsen hjemad. De tre uafgjorte resultater har været medvirkende til, at Athletic ”kun” ligger placeret på en delt andenplads, ét enkelt point efter Real Madrid og á point med den anden overraskelse Almería. Dermed kan vi konkludere, at Urzaiz og Athletic Bilbao har overrasket positivt og forventningerne til resten af sæsonen er usædvanlig høje.


Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #20: 24 Jul 2011, 21:27 »

Mega nice blog, helt vildt Krile!! Overvejer selv lave et spil med dem, når jeg er færdig med Fc Köln
Mange tak B-rock Smiley
Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #21: 26 Jul 2011, 12:36 »


Den bløde mand med de hårde kanter
Per asoera ad astra7
39-årige Ismael Urzaiz var Athletic's første-prioritet, i de langvarige bestræbelser på at finde en ny træner. Men den tidligere fodboldspiller, var umiddelbart ikke meget for at forlade rollen som fodboldpensionist til fordel for rollen som La Liga-træner. Efter adskillelige forsøg og tilnærmelser fra baskerklubben, lykkedes det imidlertid klubledelsen at overtale Urzaiz, og siden han tiltrådte i sommers har klubben vadet i sejre. Vi har lavet et portræt af den bløde mand med de hårde kanter.

Det nyeste spanske trænertalent, en visionær strateg og en humørfyldt menneskekender. Men også en detaljerytter grænsende til det perfektionistiske og lidt af en kontrolfreak overfor især pressen. 39-årige Ismael Urzaiz er som de fleste andre mennesker en sammensat personlighed. Vi mødte den nye succestræner, efter formiddagstræningen i Bilbao, til en snak om hans liv og taktikken i Athletic Bilbao.

Ismael Urzaiz Uranda kom til verden den 7. oktober 1971, i den lille by Tudela. Ismael voksede op, og i en alder af 18 år, fik han sin første kontrakt, da han skrev under med store Real Madrid. Han fik 48 kampe på andetholdet hvor han scorede 12 mål, men formåede ikke at få nogle kampe på førsteholdet. Efter nogle år på forskellige hold, skrev han i 1996 kontrakt med Athletic Bilbao, hvor han i løbet af 11 år, spillede 367 kampe med 116 mål til følge. En flot karriere som hverken Ismael selv, eller befolkningen i Bilbao, sidenhen har glemt.

”Jeg havde mine bedste år i min karriere, her i Athletic, hvor jeg efter en turbulent periode fik tillid fra træneren og begyndte at score mål. Så det er en periode som jeg ser tilbage på med stor glæde og stolthed.”

Træner, hvorfor nu det?
Efter Urzaiz stoppede som fodboldspiller lå det på ingen måde i kortene, at han skulle fortsætte i fodboldverdenen. Faktisk havde han allerede fået et helt almindeligt 8-16 job, hvor han og familien så frem til, at han var hjemme i weekenden. Men der skulle ikke gå mange år, førend han blev præsenteret i hjerteklubben, og så som cheftræner.

”Det lå på ingen måde i kortene nej, og da klubben kom med tilbuddet første gang, sagde jeg da også nej. Men da klubben vendte tilbage og jeg havde fået lidt tid til at tænke over det og tale med familien om det, kunne jeg ikke sige nej. Jeg kunne mærke at jeg savnede fodboldverdenen, og den lille drøm jeg altid havde haft om at blive træner blev stærkere og stærkere, så jeg endte med at sige ja til udfordringen.”

Faktisk henvendte Athletic Bilbao sig tre gange til Urzaiz, førend han endelig sagde ja til jobbet. En vedholdenhed som man nok er meget tilfreds med i klubledelsen, da klubbens resultater siden trænerskiftet, har været meget bedre end man kunne drømme om.

Hvad er grunden til Athletics flotte sæsonstart?
Med placeringer som 11,13 og 8 i det seneste sæsoner, var det ikke ligefrem en stabil topklub som Urzaiz overtog, og der var derfor heller ikke de store forventninger til sæsonen. Men de vage forventninger er blevet gjort til skamme, og klubben ligger placeret på en delt andenplads efter 10 kampe. Men hvad har Urzaiz gjort, som ingen af de tidligere cheftrænere kunne?

”Jeg ved ikke om vi(den nye trænersammensætning red.) har gjort så meget anderledes, end de tidligere trænere der har været i klubben. Først og fremmest har vi søret for at få en effektiv træning stablet på benene, og så har vi fået banket noget selvtillid ind i hovedet på spillerne. Ligesom vi har fået dem til at forstå, at de skal være stolte over at repræsentere klubben og området, og det som klubben står for. Jeg tror nemlig på, at hvis man har følelser for den klub man spiller i, ofrer man sig og løber de ekstra kedelige meter, modsat dem som bare spiller i klubber for pengenes skyld.”

Mens vi sidder her og snakker om følelser for klubben, kommer flere af spillerne forbi og nikker ivrigt mens de hører på hvad deres chef siger, mens andre spillere går og griner højlydt på vej ind i omklædningsrummet. Stemningen i truppen er helt sikkert god, og det er i den grad den følsomme og bløde man, Urzaiz skyld. Men da vi skal til at spørge ham, om stemningen i truppen, kommer kontrolfreaken op i ham igen, og med et stille blik på hans ur, forstår vi at interviewet er forbi. Den situation beskriver nok allerbedst Athletic Bilbaos nye træner, for han er Den bløde mand med de hårde kanter.
Logged

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #22: 26 Jul 2011, 12:56 »

Fantastisk at du får blandet personlighed ind i klubben, og den måde du skriver på. Jamen altså!
Pragtfuldt Opstemt

Jeg følger klart!!
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #23: 26 Jul 2011, 12:57 »

Jeg synes at det er godt skrevet og at det ser rigtig godt ud.. spændende hold og bestemt en spændende trænerprofil.. Glæder mig til din videre færd i baskerlandet.. Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Krile
Gæst
 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #24: 26 Jul 2011, 15:29 »

Fantastisk at du får blandet personlighed ind i klubben, og den måde du skriver på. Jamen altså!
Pragtfuldt Opstemt

Jeg følger klart!!
Tusind tak Enzo, det er dejligt du kan lide hvad jeg laver Smiley

Jeg synes at det er godt skrevet og at det ser rigtig godt ud.. spændende hold og bestemt en spændende trænerprofil.. Glæder mig til din videre færd i baskerlandet.. Thumbs Up
Mange tak Jimmy Smiley

Jeg håber jeg kan holde jer fanget Wink
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #25: 27 Jul 2011, 23:01 »

Dejlig læsning her i sommerferien!

Hold niveauet oppe, og følger naturligvis med her.
Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #26: 30 Jul 2011, 00:09 »


Per asoera ad astra8
Så nåede vi tidspunktet hvor årets sidste sekunder er ved at løbe ud. Tidspunktet hvor året vil ændre sig fra at være virkelighed, til at blive til et minde i historiebogen. 31. december er datoen, og mens Europa, og det meste af resten af verdenen, snart vil gå i ekstase med ét stort fyrværkerishow, vil vi bruge ventetiden, til at se tilbage på det halve år der er gået siden sæsonstarten. Et halvår, hvor Athletic Bilbao lige med nød og næppe klarede skærene i de indledende runder af pokalturneringen – og senere røg ud på reglen om udebanemål til At. Madrid. Et halvår som også har budt på uventet succes i den hjemlige liga, hvor man efter 21. runder ligger placeret på en flot tredjeplads, kun overgået af giganterne fra Barcelona og Madrid.

Efter den meget flotte start på sæsonen, sluttede man året af med 1-1 mod At. Madrid og et nederlag hjemme mod Hércules. Ikke just, hvad man havde forventet – faktisk, var det, det blot det andet nederlag i år til Athletic. De sidste par kampe med skuffende resultater, var medvirkende til, at de to spanske giganter har overhalet den basiske klub indenom. Fem point har man op til hovedstadsklubben, mens man har hele ti point op til den catalanske storklub, som med imponerende 17 sejre, og en positiv målscore på +48 mål, virkelig har vist klassen.

Grunden til den flotte tredjeplads skal findes i angrebet. Det har nemlig virkelig været Llorentes’ år. Han har med sin gode næse for mål, og fantastisk høj form, præsteret at score hele 17 mål, i de 21 spillede kampe. Den anden angriber Iker Munian har så sandelig også imponeret. Talentet står bag ni assists – mens han selv har haft sidste fod på 11 scoringer. Midtbanegeneralen, Javi Martínez, har også spillet forrygende, og formentlig været den mest pasningssikre spiller overhovedet i La Liga – hvilket har ført til massiv interesse fra både hjemlige og udenlandske klubber. Athletic har dog indtil videre afvist alle tilnærmelser, da fremtidens hold blandt andet skal bygges op omkring midtbanetalentet.

Blandt alle de eksperter som skriver om spansk fodbold, er uenigheden om Athletics holdbarhed stor. Nogle mener at de kan holde den flotte topplacering, mens andre mener at de vil falde ned i tabellen. En ting er de dog alle enige om, nemlig at man må bukke sig i støvet, for Athletic Bilbao-managerens bedrifter. Alt i alt lover det godt for det næste halvår, men det meste af det fodboldglade Spanien, er dog lige præcis denne dag, helt ligeglad. De flestes promille overskrider snart den lovlige grænse, og folk kan med lethed i sindet, se det nye år i møde. Forhåbentlig et år med endnu flere succeser - og gerne en del til Baskerlandet, og områdets stolthed; Athletic Bilbao.

« Seneste Redigering: 30 Jul 2011, 15:45 af Krile » Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #27: 30 Jul 2011, 14:50 »

Dejlig læsning her i sommerferien!

Hold niveauet oppe, og følger naturligvis med her.
Tusind tak Wink
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #28: 30 Jul 2011, 15:21 »

Jeg er også med her!
Endnu engang formår du at sætte en sindsyg lækker blog sammen. Thumbs Up
Logged

FCK

phil0883
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Per aspera ad astra
« Svar #29: 30 Jul 2011, 15:42 »



Midtbanegeneralen, Javi Martínez, har også spillet forrygende, og formentlig været den mest pasningssikre spiller overhovedet i Serie A – hvilket har ført til massiv interesse fra både hjemlige og udenlandske klubber.
Mener du ikke La Liga her Tunge?
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010