home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 586 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #11 Revolutionen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: #11 Revolutionen  (Læst 12089 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
#11 Revolutionen
« : 14 Jul 2011, 19:51 »


Fransk revolution i engelsk fodbold!
- Legende har overtaget magten på øen


Datoen er 15. juli 2016 og den revolution, der har været forestående gennem de seneste sæsoner i engelsk fodbold, ser ud til for alvor at være i gang, hvilket udelukkende skyldes meritterne fra en bestemt manager - en tidligere professionel fodboldspiller, som man enten elskede eller hadede for hans genialitet og temperament i hans aktive dage.

Det startede tilbage i juli måned 2011, hvor denne excentriske person højst overraskende overtog et af fodboldverdenens mest prestigefyldte job - jobbet som manager hos De Røde Djævle, Manchester United.

Som tidligere spiller for klubben, faldt personen forholdsvis nemt ind i rollen som manager og på trods af, at dette var hans første forsøg, som manden på sidelinjen var succesen overvældende for denne franske legende. Han har taget mesterskab på mesterskab i de seneste seks sæsoner og samtidig er det lykkedes ham, at føre Manchester United frem til fire Champions League finaler, der alle er endt med sejre.

Han har derudover oplevet at stå i spidsen for en række af de største landshold i verden, samtidig med hans engagement med United, men her har det indtil for nylig knebet gevaldig med succesen, indtil forløsningen kom med en sejr i denne sommers EM slutrunden som manager for det spanske landshold.

Efter denne flotte præstation skete der igen en ændring på jobfronten for den efterhånden legendariske manager, da han efter den store succes med De Røde Djævle og som landsholdstræner for Spanien blev tilbudt det vel nok mest prestigefyldte landstrænerjob i verden, jobbet som landsholdstræner for England.



Velkommen til min blog
om Eric Cantonas rejse som engelsk landsholdstræner.


« Seneste Redigering: 02 Jan 2012, 20:26 af Metsu1 » Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Revolutionen
« Svar #1: 14 Jul 2011, 20:11 »

Fedt, fedt, fedt!!

Er vild med dit layout.  Du kan forvente at jeg følger med jævnligt Smiley Håber på mere tid til dig i denne omgang, så vi igen kan få øjnene op for en super blog Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Revolutionen
« Svar #2: 14 Jul 2011, 20:16 »

Fed intro!

Rigtig flot layout, og det ser samtidig godt ud skriftligt. At det så er en gammel United-legende gør jo bare det hele bedre. Glæder mig allerede, og følger naturligvis med.

KIU!  Thumbs Up
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Revolutionen
« Svar #3: 15 Jul 2011, 18:22 »

Fedt, fedt, fedt!!

Er vild med dit layout.  Du kan forvente at jeg følger med jævnligt Smiley Håber på mere tid til dig i denne omgang, så vi igen kan få øjnene op for en super blog Smiley

Mange tak, Swizz Smiley

Det lyder godt med noget opbakning og jeg skal nok forsøge, at få opdateret lidt oftere end det tidligere har været tilfældet, men det er stadig ikke muligt for mig, at følge med i det tempo, som nogle af de andre blogger smider updates op Peace

Fed intro!

Rigtig flot layout, og det ser samtidig godt ud skriftligt. At det så er en gammel United-legende gør jo bare det hele bedre. Glæder mig allerede, og følger naturligvis med.

KIU!  Thumbs Up

Tusind tak, Daniel  Thumbs Up

Det glæder mig, jeg har fanget din interesse og så håber jeg, at King Eric kan leve op til de kæmpe forventninger, der er til ham  Wink

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Revolutionen
« Svar #4: 16 Jul 2011, 10:04 »

Lovende blog fra en af sitets bedste blogskrivere.

Dog er jeg en smule skuffet over at du ikke har ladet os følge med fra starten af din tid hos Man Utd  Wink

Hvis jeg må foreslå noget, vil du så overveje at skrive en blog, hvor du starter længere nede i rækkerne? (Ex League One eller 3. Bundesliga). Jeg kunne godt tænke mig at se dig tage kegler dernede også  Thumbs Up
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Revolutionen
« Svar #5: 16 Jul 2011, 10:21 »

Lovende blog fra en af sitets bedste blogskrivere.

Dog er jeg en smule skuffet over at du ikke har ladet os følge med fra starten af din tid hos Man Utd  Wink

Hvis jeg må foreslå noget, vil du så overveje at skrive en blog, hvor du starter længere nede i rækkerne? (Ex League One eller 3. Bundesliga). Jeg kunne godt tænke mig at se dig tage kegler dernede også  Thumbs Up

Tusind tak for de flotte ord, der er ikke noget mere motiverende end kommentarer, så det glæder mig, at du læser med, selvom jeg har snydt dig/jer for en stor del af dette save  Peace

Der var ikke meningen, at dette save skulle ende med en blog, men jeg synes, det har været et helt igennem fantastisk spil og da jeg blev udnævnt som manager for England tænkte jeg, at jeg kunne starte fra dette punkt, men jeg ville ønske, at jeg havde taget jer med på hele rejsen, da dette save uden tvivl rangerer på top 3 listen over de allerbedste spil, jeg nogensinde har haft i CM/FM serien.

Mht. LLM udfordringen, så har jeg aldrig været god til at tage udfordringen op helt fra bunden, da jeg ofte har mistet lysten undervejs, men jeg har da en enkelt gang ført et hold som Crawley til The Championship på seks sæsoner Wink
Dog skal jeg ikke udelukke, at jeg kunne finde på det i det nye FM, hvis spillet og tiden er til at give det et forsøg.

Jeg håber, at I alle vil læse med, selvom jeg har "snydt" jer for en stor del af dette save op til nu.

Der bliver smidt en update på inden længere omkring Eric Cantonas karriere, en slags blå bog.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Revolutionen
« Svar #6: 16 Jul 2011, 10:26 »


Blå bog - Eric Cantona

Fakta

Navn: Eric Daniel Pierre Cantona
Født: 24 maj 1966, Marseille, Frankrig
Position: Forward


Karriere

Spiller: (kampe, mål)
1983-1988: Auxerre, (82, 23)
1985-1986: Martigues (lån), (15, 4)
1988-1991: Marseille, (40, 13)
1989-1989: Bordeaux (lån), (11, 6)
1989-1990: Montpellier (lån), (33, 10)
1991-1991: Nîmes, (16, 2)
1992-1992: Leeds United, (28, 9)
1992-1997: Manchester United, (144, 64)

1987-1995: Frankrig, (45, 20)


Manager:
2010-20??: Manchester United
2012-2013: Italien
2013-2014: Brasilien
2014-2016: Spanien
2016-20??: England


Titler som manager:
Champions League: 2011, 2013, 2014, 2016
Premier League: 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016
VM for klubhold: 2011, 2013, 2014
FA Cup: 2012, 2013, 2015, 2016
Carling Cup: 2014, 2015, 2016,
Euro Super Cup: 2011, 2014
Charity Shield: 2011, 2012, 2013, 2014, 2016
Europamesterskabet: 2016 (Spanien)


Da Eric Cantona fik sin debut som professionel fodboldspiller for Auxerre den 5. november 1983, var det nok de færreste, der havde regnet med, at han 33 år senere havde udviklet sig til en af de største fodboldspillere og managers gennem tiderne.

Karrieren som aktiv fodboldspiller bød på mange stops undervejs, men da han i november måned 1992 skiftede til Manchester United var nomadetilværelsen slut. Her skulle han gennem de næste fem sæsoner viser sig som en af de bedste spillere, der nogensinde har trukket i den røde trøje og som et af Sir Alex Fergusons allerbedste indkøb nogensinde.

King Eric stoppede sin aktive karriere på toppen og i en alder af blot 30 år blev han pensioneret fodboldspiller og der skulle gå mange år, før han igen ville være en del af fodboldverdenen, nærmere betegnet hele 13 år.

Pr. 6. juli 2010 vendte han højest overraskende tilbage til Manchester United, da han blev udnævnt som arvtageren efter den mand, der for alvor fik Cantonas karriere i gang, nemlig som afløser for den levende legende Sir Alex Ferguson. Der var mange, der var overraskede over, at valget faldt på netop Eric Cantona, som havde været væk fra sporten så længe, men han fik hurtigt vist, at han var tilbage på toppen, idet han allerede i sin første sæson som manager førte De Røde Djævle til tops i såvel ligaen og i Champions League, en turnering han aldrig selv formåede at vinde som spiller.

Succesen fortsatte i spidsen for Manchester United, mens han også forsøgte sig med flere forskellige landstrænerjobs hos store nationer som Italien, Brasilien og Spanien, men hos de to førstnævnte forbund kneb det gevaldigt med resultaterne og det blev kun til et enkelt år i spidsen for hvert af mandskaberne.
Derefter fulgte en yderst succesrige periode som spanske landstræner, hvor kronen på værket kom i sommeren 2016, hvor Spanien kunne lade sig hylde som europamester i fodbold efter finalesejr over England.

Netop englænderne havde gennem længere tid fulgt Eric Cantona pga. hans job som manager for Manchester United og efter succesen med Spanien, valgte det engelske fodboldforbund FA, at tilbyde Eric Cantona jobbet som manager for The Three Lions, hvor det helt store mål er Verdensmesterskabet i 2018 som bliver afholdt i Spanien.




Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Revolutionen
« Svar #7: 16 Jul 2011, 11:49 »

Super skrevet Metsu, læser da med Opstemt
Logged

Tidligere: Baloo38

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #2 Revolutionen
« Svar #8: 16 Jul 2011, 21:10 »

Super skrevet Metsu, læser da med Opstemt

Tak, baloo - Det glæder mig  Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Revolutionen
« Svar #9: 21 Jul 2011, 22:19 »


The Usual Suspects - Målmændene!
- Hvem skal Cantona satse på i fremtiden?


Kvaliteten på målmandsposten hos The Three Lions har ikke altid været lige god og i mange slutrunder har det nærmest været holdets akilleshæl, men disse problemer lader til at være ovre for en stund.

The Three Lions har nemlig en af Europas bedste målmænd i den 29-årige Joe Hart og Manchester City spilleren har da også efterhånden været fast mand på det engelske landshold gennem en årrække. Udover Joe Hart kan Cantona også vælge at satse på rutinerede Scott Carson, talentfulde Jack Butland eller hans egen målmand Alex Smithies, der dog frister en tilværelse som reservekeeper i Manchester United, da man også her råder over en af Europas bedste målmænd i spanske Sergio Asenjo.

Talentmassen i engelsk fodbold er stor og på målmandsposten er der også flere interessante emner. De mest interessante er uden tvivl Steve Ahmed fra Aston Villa og Jimmy Hilton fra Manchester United. Disse to keepere kunne nemt blive Englands nummer et på et senere tidspunkt i deres karriere, men det kræver naturligvis den rette vejledning og træning, samt en masse spilletid og gerne på højt niveau.

Umiddelbart hersker der altså ikke meget tvivl om, hvem det er, der skal vogte målet for England under Eric Cantona æraen. Det bliver med stor sandsynlighed Joe Hart fra Manchester City, hvis han altså kan holde sig fri af skader, men skulle uheldet være ude, bliver valget straks en del sværere for den franske manager.


Logged

Dida
Gæst
 
Sv: #3 Revolutionen
« Svar #10: 21 Jul 2011, 22:33 »

Absolut spændende Metsu (: Følger helt sikker med Smiley
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Revolutionen
« Svar #11: 22 Jul 2011, 10:03 »

Absolut spændende Metsu (: Følger helt sikker med Smiley

Mange tak, Dida - Det glæder mig, at du følger med  Thumbs Up

Jeg regner med at lave en lille gennemgang af hver kæde, hvorefter vi så småt nærmer os debuten Wink
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Revolutionen
« Svar #12: 22 Jul 2011, 10:23 »

Meget spændende, jeg ville helt klart have Joe Hart som 1. målmand, Jack Butland som 2. og så Steve Ahmed som 3. men meget spændende og jeg følger da med
Logged

Tidligere: Baloo38

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 Revolutionen
« Svar #13: 22 Jul 2011, 13:30 »


The Usual Suspects - Forsvaret!
- Hvem skal Cantona satse på i fremtiden?



Valget på målmandsposten var rimelig nemt for Cantona, men det bliver en anelse sværere, når han skal finde frem til de fire spillere, der skal udgør forsvaret hos The Three Lions.
Vi har igen kigget nærmere på både de sandsynlige valg, outsiderne og talenterne til den engelske forsvarskæde.

Det ser ud til, at landsholdsveteranen John Terry er blevet sat af i forbindelse med franskmandens overtagelse af landsholdet, idet han vil forsøge at bygge et nyt og til dels yngre forsvar op. Det oplagte valg som Terrys afløser ligner Ryan Shawcross, som Cantona jo kender rigtig godt fra sin dagligdag i United. Det samme gør sig gældende for Micah Richards, som umiddelbart har overtaget pladsen som højreback efter Glen Johnson, der dog stadig må betegnes som en af bejlerne til de to backpladser på trods af sine 31 år.

Konkurrencen er også benhård om pladsen ved siden af Ryan Shawcross, men det ser umiddelbart ud til, at 24-årige Phil Jones skal danne makkerpar med Shawcross, men en spiller som Gary Cahill banker bestemt også på til pladsen, mens Curtis Davies må betegnes som lidt af en outsider i kampen om en plads i det engelske midterforsvar.

Det ser lidt værre ud for The Three Lions, når det kommer til venstre forsvarsside. Det oplagte valg her, ligner Matthew Briggs fra det nye tophold i engelsk fodbold, Portsmouth, men der er flere eksperter, der tvivler på, at han har niveauet til landsholdsfodbold. De såkaldte eksperter peger derfor stadig på den erfarne Leighton Baines som førstevalg, mens der også bliver snakket om det unge håb på positionen, den 20-årige Chris Guthrie fra Manchester United. Det er dog tvivlsomt, om unge Guthrie allerede er klar til at betræde den helt store scene, men der er ingen tvivl om, at han er fremtidens mand på det engelske landshold.

En anden spiller, der også er store forventninger til, er Robert Rowe fra Sunderland. Han ligner en seriøs bejler til en af pladserne i fremtidens midterforsvar og måske det bliver sammen med himmelstormeren Matt Martin fra Portsmouth, der dog er bedst på midtbanen, men med hans talent er der ikke umiddelbart nogen grænser for hans formåen i den engelske landsholdstrøje.


Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Revolutionen
« Svar #14: 24 Jul 2011, 16:54 »


The Usual Suspects - Midtbanen!
- Hvem skal Cantona satse på i fremtiden?



Stjernespillerne står i kø for at blive udvalgt til den 4-mands midtbane, som alle forventer Eric Cantona vil stille med og det ligner da også alt andet end et simpelt valg for den franske manager.

På de centrale pladser ligner det en kamp mellem de to unge spillere, Jack Rodwell og Jack Wilshire, samt den rutinerede James Milner fra Manchester City.  Den klogeste sammensætning vil uden tvivl være en duo bestående af den erfarne James Milner og en af de unge løver, men det er endnu uvist, hvad Cantona har tænkt sig at gøre. Der er også andre, der banker på til pladsen, folk som Tom Huddlestone og den nye åbenbaring Ross Barkley, der højest overraskende netop har skiftet den røde trøje fra Manchester United ud med den blå fra Portsmouth, som bliver et spændende hold at følge i den nye sæson.
Længere nede i hierarkiet er der spillere som Lee Cattermole og Fabian Delph, der med den rigtige portion træning og spilletid godt kan komme i betragtning til en udtagelse, men der er som sagt mange om buddet til de centrale pladser.

Ser man på emnerne til de to kanter, så er der også her flere interessante spillere, men der er langt i mellem de ”fødte” kantspillere. Af disse typer er det oplagte emne i højre side Aaron Lennon, mens det er et lidt sværere valg i venstre, hvor det sandsynligvis bliver den aldrende Ashley Young eller den unge Jason Banton fra Manchester United, der bliver udtaget.

Det bliver i det hele taget spændende at se, om Eric Cantona beslutter sig for at bruge den mere rutinerede duo i form af Lennon og Young eller om han vælger at lave generationsskiftet allerede nu og bruge stortalentet Chris Ferguson fra Manchester City i højre side og hans egen Jason Banton.




« Seneste Redigering: 24 Jul 2011, 22:24 af Metsu1 » Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010