home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  1 Bruger, 1188 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Football Identity
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Football Identity  (Læst 16723 gange)
plutonium
Manager

Football Identity
« : 14 Jul 2011, 13:35 »

... er et fantastisk spil, hvor man styrer én spiller på banen i bedste FM 2d stil! De små cirkler er tilbage, og det er nu op til den enkelte at få det bedste ud af sin spiller, som man skal træne med dagligt for at få udviklet ham!

Udfordringen er ikke kun at blive en dygtig spiller, det er også at finde den rigtige klub at spille i! Dels er der noget med kamptidspunkter (man spiller to gange ugentligt á ca. 80 minutter), og dels er der noget med at finde et hold man passer ind i. Det er rigtige mennesker man sidder omkring, og det betyder at taktik og kemi mellem brugerne er altafgørende!

Spillet er relativt ukendt i Danmark, da der kun er 33 brugere fra vores lille nation, men der er i tusindvis af brugere verden over, hvor England, Sverige og Belgien (i modsat rækkefølge) er de tre stærkeste nationer når det kommer til ligaernes kvalitet. Den danske liga er af logiske årsager totalt udmagret, da der ikke er nogen brugere, og du får ikke mange udlændinge til at starte et hold op i et land de ikke kender. Men der er et væld af muligheder for at spille i andre ligaer, og næsten alle kan jo fungere på engelsk, som er hovedsproget i de fleste europæiske klubber.

Det fungerer ved at man enten laver en fodboldspiller eller en manager-karakter, og så skal man have fundet sig en klub. Fodboldspilleren bør oprette en ansøgning på forum eller kontakte en bruger de kender i spillet, for på den måde at få gjort opmærksom på sig selv. Manageren kan bare ansøge om et job i enhver klub hvor der er et ledigt job, enten som assistenttræner eller som manager. Derfra er det bare at få lært spillet at kende, hvilket man bedst gør ved at tale med sine medspillere.

Den første character man laver er gratis, derfra koster de en årlig fee på under 100 kroner.

Jeg selv har 3 characters, en manager og to spillere. Min main character er en defensiv midtbanespiller, der faktisk ligger nr. 1 i den engelske række. Min anden spiller er en forsvarsspiller, der hygger sig i den bedste Makedonske liga, og min manager character hygger sig i Israels bedste række. Jeg har spillet spillet i godt og vel et år nu, og har faktisk fået nogle gode venskaber ud af det!

Pudsigt nok er vi 4 danskere der hygger os i samme klub, hvor vi spiller med en gruppe englændere, blandet med diverse europæere.

Jeg vil forsøge at slå et slag for FID, der fortjener større opmærksomhed end det får, og måske nogen her kunne være interesserede! Spillet kræver at man sætter en del tid til side to gange ugentligt, og det er det der afskrækker de fleste, da det er 80 minutter ad gangen. Træning kan klares på 2 minutter én gang dagligt. Det anbefales klart at man har headset for at kunne snakke med sine medspillere, men ellers er det fint hvis man bare kan høre hvad de siger, og ellers bare kommunikere igennem chat-boksen der er når man spiller kampe.

Spillet lægger op til at man tager det ret seriøst, da ens hold er afhængigt af at man dukker op til kampene. En bot (en spiller der ikke er styret af en bruger) kan gøre hele forskellen på sejr og nederlag, og da der ikke er nogen der gider at sidde på bænken er holdene sjældent særlig store, hvilket gør at man er endnu mere afhængig af at folk dukker op til kampene!

Jeg skal desværre på arbejde nu, men hvis der er spørgsmål så vil jeg glæde mig til at komme hjem og besvare dem, og så kan jeg afsløre at hvis der sidder nogen der vil give spillet en seriøs chance, så leder jeg efter en SD (side-defender) og en målmand til mit hold i Israel, der spiller Søndag og Onsdag klokken 18.30 dansk tid. Men som sagt: Spillet lægger ikke op til at man er alt for casual omkring det, men det vil DavidMadsen (der også har en profil) sikkert ikke være enig i  Cool

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

DavidMadsen
Manager

Sv: Football Identity
« Svar #1: 14 Jul 2011, 13:58 »

Men som sagt: Spillet lægger ikke op til at man er alt for casual omkring det, men det vil DavidMadsen (der også har en profil) sikkert ikke være enig i  Cool
Nu må du sgu stoppe. Du siger hele tiden, at min spiller er god! Jeg ved godt, det bare er sweet-talk for at få mig til at møde op, men jeg glemmer sgu ofte kampene. Grin

Kan i hvert fald godt anbefale spillet alligevel. Man skal lige give det en chance, og så skal man finde et aktivt hold. Det er sgu meget hyggeligt at sidde og chatte under kampene. Vi har i hvert fald et par spøjse britter på vores hold, der gør det meget underholdende. Så jeg vil gerne anbefale vores lille klub i Israel, hvis der er et par seriøse gutter, der vil være med hos os.

Selvom man er skide ringe (jeg er fantastisk til det, det er noget helt andet), så kan man altid give "statfails" skylden. Det er hvis man f.eks. har lave stats i aflevering, og ens afleveringer ikke ligger helt, som man har trykket. Dét er livet, at man er undskyldt, uanset hvad man gør. Tunge

plutonium
Manager

« Svar #2: 14 Jul 2011, 14:29 »

Hvis DM nu mødte op ville han vide at vi andre nu kan se om det er statfails der er synderen Cool

Men det er rigtigt du er god til spillet! Du bevæger dig helt rigtigt på banen, og derfor ville jeg også ønske at du mødte op Grin

Din spiller er rent bortset fra det rigtig godt trænet sammenlignet med jævnaldrende spillere, hvilket er endnu en grund til at det er synd at du ikke møder op crazy

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

DavidMadsen
Manager

« Svar #3: 14 Jul 2011, 14:49 »

Hvis DM nu mødte op ville han vide at vi andre nu kan se om det er statfails der er synderen Cool

Men det er rigtigt du er god til spillet! Du bevæger dig helt rigtigt på banen, og derfor ville jeg også ønske at du mødte op Grin

Din spiller er rent bortset fra det rigtig godt trænet sammenlignet med jævnaldrende spillere, hvilket er endnu en grund til at det er synd at du ikke møder op crazy
Jaaa jaaa ja! Jeg har skam set det med "røde stjerner" osv.! Jeg er der jo engang i mellem...
Synes selv jeg er godt trænet, når det nu er min første spiller. Hvis jeg så mødte op til kampe, ville han være et bæst!

Missen93
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 14 Jul 2011, 15:08 »

Har prøvet at spille en testkamp nu, og det virker meget sjovt.

Så hvordan finder jeg jeres hold osv?

Og hvorfor ligger pauserne så underligt? Altså halveg osv. Smiley

LucasLeiva
Landsholdsspiller

« Svar #5: 14 Jul 2011, 21:01 »

Jeg er startet som manager med det spinkle håb om at nogen vil have mig som assistent manager.

Jeg har prøvet at være spillet før, og blev ikke fanget af det.

Kolo Abib Touré

C 23
Juniorspiller
**

« Svar #6: 14 Jul 2011, 21:07 »

Det at kampene tager så lang tid, og man skal være der på bestemte tidspunker er det eneste der afholder mig fra at rykke jer rundt.

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 14 Jul 2011, 21:12 »

Jeg kunne godt finde på at give spillet et forsøg, når jeg kommer hjem fra ferie (tirsdag eftermiddag, mener jeg nok).
Selvom du kun skriver, at I mangler en SD, er der så nogen mulighed for at joine jer, hvis man spiller en anden position, plutonium? Er nemlig ret sikker på, at jeg vil foretrække midtbanen (uanset om det er centralt eller på kanten), men det ville jo være sjovt at spille med nogle fra FMF. Hvis der er nogen mulighed for, at man kunne komme på holdet (sandsynligvis som reserve til at begynde med) med en af de positioner (altså midtbane~), hvilken er der så mest behov for?

DavidMadsen
Manager

« Svar #8: 14 Jul 2011, 22:22 »

Har prøvet at spille en testkamp nu, og det virker meget sjovt.
Så hvordan finder jeg jeres hold osv?

Og hvorfor ligger pauserne så underligt? Altså halveg osv. Smiley
Holdet hedder "Gaza Strippers". Jeg kan faktisk ikke selv finde nogen søge-knap, så det er lidt mystisk!
Mht. halveg, så varer kampene jo små 80 minutter, så det er godt nok med en lang halveg, hvor man lige kan pisse eller hente sig en sodavand. Hvad tænker du på med at de "ligger underligt"?

Jeg kunne godt finde på at give spillet et forsøg, når jeg kommer hjem fra ferie (tirsdag eftermiddag, mener jeg nok).
Selvom du kun skriver, at I mangler en SD, er der så nogen mulighed for at joine jer, hvis man spiller en anden position, plutonium? Er nemlig ret sikker på, at jeg vil foretrække midtbanen (uanset om det er centralt eller på kanten), men det ville jo være sjovt at spille med nogle fra FMF. Hvis der er nogen mulighed for, at man kunne komme på holdet (sandsynligvis som reserve til at begynde med) med en af de positioner (altså midtbane~), hvilken er der så mest behov for?
Midtbanen er forholdsvis godt besat. Jeg spiller selv på kanten (når jeg møder op), og der er vist to spillere mere til kanterne i øjeblikket - altså tre i alt: en italiener, en dansker og jeg. Der er så "kun" to centrale midtbanespillere, men det er et par erfarne herrer. Ved ikke om det kan lade sig gøre ift. løn og spilletid, det må Pluto svare på.

Jeg er startet som manager med det spinkle håb om at nogen vil have mig som assistent manager.
Det kan da være, at Pluto kan bruge dig. Men nu vil jeg ikke love noget, for det aner jeg vitterligt ikke.

plutonium
Manager

« Svar #9: 14 Jul 2011, 22:27 »

Indsæt navn: hvis du gerne vil til min klub som midtbanespiller, så skal det være som central midt! Jeg er stærkt besat på kanterne hvor Davids back-up gør det rigtig godt i hans fravær. Der er dog den tvist, at jeg har to rigtig gode centrale midtbanespillere, så jeg kan ikke garantere fuld spilletid. Du vil nok primært få kampe som indskifter. Men er du indstillet på det er du velkommen! Det er alligevel også primært hyggen mellem spillerne der løfter spillet i klubberne! Vi har et klassehold, når det kommer til at have de sjovt sammen!

Missen: jeg forstår ikke pause-spørgsmålet? Spillet er tur-baseret, så man skal jo vente på at ens modstander også vælger sit træk?
Du kan finde vores hold ved enten at søge på spillernavne, brugernavne eller klubnavne. Min klub hedder Gaza Strippers, og min manager hedder Hoax Daniels. Min main character hedder Mads Dam

Jeg sidder i toget på vej hjem, så jeg svarer lidt mere udførligt, når jeg kommer hjem til computeren

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #10: 14 Jul 2011, 23:29 »

Det virker som et rigtigt fedt koncept, der passer perfekt til min ret dedikerede min/maxing tilgang til spil. Vil fluks lave mig en spiller.

Skulle i have nogen generelle tips til spillet, ting man ikke umiddelbart gennemskuer som begynder, etc... må i meget gerne komme med dem.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Missen93
Førsteholdsspiller

« Svar #11: 14 Jul 2011, 23:38 »

Missen: jeg forstår ikke pause-spørgsmålet? Spillet er tur-baseret, så man skal jo vente på at ens modstander også vælger sit træk?
Du kan finde vores hold ved enten at søge på spillernavne, brugernavne eller klubnavne. Min klub hedder Gaza Strippers, og min manager hedder Hoax Daniels. Min main character hedder Mads Dam

Ja, det ved jeg. Men spillede f.eks. en testkamp, hvor der efter 33 minutter blev skiftet halvdel. Da der så var gået 44 eller deromkring skulle vi pludselig i straffesparkskonkur rence.

Missen93
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 15 Jul 2011, 00:09 »

Plutonium:

Har oprettet en AMC ved navn Ryan Giggs. Hvordan kommer man ind i klubber?

C 23
Juniorspiller
**

« Svar #13: 15 Jul 2011, 00:10 »

Nu prøvede jeg så lige en testkamp, det kan nok godt være god spas, hvis man spiller med nogle der fatter fodbold.

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #14: 15 Jul 2011, 00:32 »

Har lavet mig en midtbanespiller ved navn Henry Allento og har også allerede fundet mig en klub i den græske række 1A. Bliver spændende at komme i gang.

Vil man finde sig en klub skal man nok lave en advert inde på deres forum.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010