home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 229 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  [PAUSE]#7 - Retour à la grandeur!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: [PAUSE]#7 - Retour à la grandeur!  (Læst 4596 gange)
TheisHansen v.2
Gæst
 
[PAUSE]#7 - Retour à la grandeur!
« : 02 Jul 2011, 16:02 »



PART I


Jeg vågnede ved at min nyerhvervede Iphone ringede, jeg tog den og manden i den anden ende af røret sagde ''Bonjour, je parle avec M. Hansen?'' Jeg svarede kort og præcist ''oui'' og videre gik samtalen. Den forløb ligeledes en time, for vi skulle diskutere planlægning af tid og så videre. Til sidst sagde manden ''Il arrive un taxi et vous conduira de l'aéroport avec le même'' og så blev der lagt på. Mit Franske var nu lidt rusten så jeg forstod kun halvdelen af, hvad manden sagde, men efter et hurtigt bad og et ristet stykke toast med ost, blev jeg som fortalt hentet af en stor, flot, sort taxi og kørt videre ud til kastrup lufthavn. Jeg kiggede ned på mit Armani med et lidt frustrererne ansigtudtryk som om der nogen der havde givet mig et ordenligt spark lige i løgposen, mit fly fra Air France var forsinket en halvanden time og jeg var ikke i humør til at vente, så jeg tog mig til at læse klubbens tilbud igennem en gang til. Jeg tog min Iphone frem og kiggede opkaldslisten igennem efter mandens nummer og ringede til ham, men intet svar. Jeg sank mit spyt en ekstra gang og overvejede tilbuddet. Endelig var det tid til at gå ombord, jeg klødede mig i hårbunden, som føltes som en gold, tør ørken, ja jeg skulle nok ha brugt shampoo. Jeg gik ind i flyet uden de helt store bekymringer og satte mig på mit passagersæde og nyd turen på første klasse.

Fodboldens verden har ændret sig meget siden jeg selv gik rundt i gladsaxe som en lille knejt og spillede lidt bold. Min drøm om at blive professional fodboldspiller gik sgu i vasken. Det blev kun til en halvprofessional karriere i et par små danske 1. divisionsklubber, så stoppede før tid og fokuserede på at blive træner. Mens synes det er trist at idag handler alt i fodboldens verden jo om penge! Pengene styrer jo det hele. ALT handler jo om at ha penge i disse dage. Synes det er grotesk at klubber bliver opkøbt af griske pengemænd. Det sku trist. Bare alt var som det var engang i fodboldes verden, da jeg selv spillede fodbold.
« Seneste Redigering: 04 Jul 2011, 16:52 af TheisHansen v.2 » Logged

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #1 - Retour à la grandeur!
« Svar #1: 02 Jul 2011, 16:09 »

ALT handler jo om at ha penge i disse dage. Synes det er grotesk at klubber bliver opkøbt af griske pengemænd. Det sku trist. Bare alt var som det var engang i fodboldes verden, da jeg selv spillede fodbold.

Rigtig rigtig fremragende start på bloggen, og jeg vil glæde mig rigtig meget til at se, hvor langt du driver det franske eventyr, men først og fremmest hvilket hold du vælger! :-) Skulle jeg komme med et enkelt kritikpunkt, så er det at du har skrevet 'sku', et sted hvor jeg umiddelbart vil mene, at der skal stå 'sgu'. Sku er nemlig en forkortelse af skulle, hehe. Fremragende intro! Smiley
« Seneste Redigering: 02 Jul 2011, 16:14 af Frederikbjerg » Logged

If you can't join them, beat them.


TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: #1 - Retour à la grandeur!
« Svar #2: 02 Jul 2011, 16:12 »

Tusind tak, jeg prøver også en hel ny skrivestil af! :-) Har ikke prøvet at skrive på denne måde før, så det bliver spændene og retter det hele. Smiley

Kommer en eller to updates til senere idag. Smiley
Logged

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: #2 - Retour à la grandeur!
« Svar #3: 02 Jul 2011, 17:51 »


PART II

Jeg var netop kommet ud af flyet med helt rødsprængte øjne grundet for lidt søvn, så jeg tog min bagage og bestilte en taxi videre til hotel Le Reughel, hvor jeg skulle overnatte. Jeg ankom til hotellet i god tid, helt præcist 13.45 og fik min værelsesnøgle og gik op og pakkede de få ting jeg nu havde med ud. Efter et par timers søvn fik jeg en opringning af den samme mand igen. Han sagde at jeg skulle forlade hotellet og skynde mig over til klubbens mødelokale. Jeg bestilte en taxi og før jeg vidste af det, var jeg der. Jeg kom stille og rolig ind i lokalet, der sad en mand med et stort fedt jakkesæt på og bød mig velkommen med et godt fast greb om min hånd, mens han hilste på mig. Han havde en cigar i munden og stemningen føltes akavet. Vi satte os ned og vi sad bare og stirrede på hinanden indtil han sagde ''Nå skal vi komme i gang?'' '' Vi har set på dit CV og vi ved at du ikke er en manager med den helt store erfaring, men har du overvejet vores tilbud og læst det ordenligt igennem?'' Sveden den stod af mig som et vandfald og jeg svarede ''Ja det har jeg'' Men selvom det var så let at sige ja til tilbuddet, så var det alligevel også svært. Jeg havde en kæmpe klump i halsen, men til sidst fik jeg fremstammet ''Ja jeg acceptere jeres tilbud'' Så... Endelig var det en realitet.

Jeg vinkede efter en taxi for at komme tilbage til hotellet og sove ud inden den store dag imorgen. Men tilbage til hotellet fløj en masse tanker både gode og dårlige igennem hovedet på mig, hvordan ville de tage imod mig? en ukendt dansker. Det vil tiden vise. Men nu skal jeg se La Haine!
Logged

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: #3 - Retour à la grandeur!
« Svar #4: 02 Jul 2011, 20:02 »



PART III

Ja det var idag den store dag var kommet, jeg skulle præsenteres i klubben, men det var ikke bare hvilken som helst klub. Nej det var en fransk klub, en fransk klub med store ambitioner. Jeg gik ind i presselokalet sammen med manden, jeg fik de vildeste kuldegysninger og begyndte at få trækninger i den ene mundvig, så hektisk var det. En drøm der var gået i opfyldelse, det var en fantastisk og underlig følelse. Jeg og manden vi hilste på de mange journalister der var mødt op i dagens anledning. Men pressekonferencen var lukket og kun få journalister havde fået adgang til den, men tilstede var der journalister fra henholdvis avisen l'Equipe og The Sun fra England, som fik adgang.

Hej har i set et spøgelse? sagde Hansen med et glimt i øjet. Journalisterne kunne ikke tro deres egne øjne de havde forventet en succesrig og kendt manager, så det kom som et slag med en kold vaskeklud i hovedet på dem.

Journalist fra l'Equipe: ''Theis Hansen du er en ukendt manager der overtager trænerposten i en ambitiøs klub, hvordan er det?''

Theis Hansens svar: ''Det er en underlig, men også fantastisk følelse og jeg føler at mine år i klubben nok skal blive succesrige og gode og klubben har fine træningsfaciliteter .

Journalist fra The Sun: ''Hej. Hvad er dine forventninger til denne sæson og hvad med indkøb og salg?'' 

Theis Hansens svar: ''Mine forventninger til denne sæson er klart at vi placere os inden for top fem & med henblik på spillere har jeg en lille række emner i kikkerten og jeg ved allerede nu at én af spillerne er på vej til klubben, men jeg afsløre ikke endnu, hvem det er.''

Michel Seydoux: ''Vi har fuld tiltro til Hr. Hansens egenskaber ellers havde vi ikke valgt ham til at stå i spidsen for vores klub og vi ønsker han alt held og lykke på sin vej''

Til sidst kunne bestyrelsesformande n Michel Seydoux byde mig velkommen til - LOSC Lille.
Logged

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: #4 - Retour à la grandeur!
« Svar #5: 02 Jul 2011, 22:08 »


PART IV




Jeg har fået en flyvene start hos Les Dogues, systemet er blevet indlært igennem af en stor mængde af træning og venskabskampe. Transfervinduet er også overstået for vores vedkommende. Holdet er klar til Europa League, den franske Liga cup & Ligaen. Vi har fået købt ind og solgt og vi er indtil videre tilfredse med, hvad vi har set.

LOSC Lille liggede ud med at tage imod vores eget reserve hold, hvilket endte rimelig godt for mit mandskab. reserverne blev ganske enkelt presset i bund i både første halvleg og anden halvleg og kampen endte 3-0 til førsteholdet hvor målscorene var nummer otte, Moussa Sow fra Senegal, nummer syv Yohan Cabaye og til sidst nummer ti Ludovic Obraniak. Reserverne  var dog lidt mere med i spillet, men de kom dog aldrig til de helt store chancer og kampen endte derfor 3-0 til førsteholdet over reserverne.


TRÆNINGSKAMPE
  Lille reserver 3:0
  VVV 2:1
  Oberhausen 3:0
  Asteras 5:0


Den næste kamp skulle vi møde VVV-Venlo fra Holland. Men den kamp blev skam ikke, som alle havde forventet, alle havde forventet vi ville være i total dominans og vi kom da også foran hurtigt, men næsten lig så hurtigt reducerede VVV-venlo til
1-1, men vi endte heldigvis at vinde kampen 2-1 over de små hollændere.


Fem dage efter gæstede vi Oberhausen i Tyskland og det skulle vise sig at, blive en flot kamp fra vores side. Det var en kamp, som vi vandt med cifrene 0-3, men vi fik en del modstand under hele forløbet af kampen og målene fra vores side blev scoret af senagaleseren Moussa Sow og vores store talent Eden Hazard. 

Sidste træningskamp her ved opstarten var mod Asteras, som gæstede os på Stadium Lille Métropole og vi dominerede kampen hele vejen igennem og vandt den overbevisende 5-0.







LOSC Lille har været ude og investere i en særdeles dyr herre fra Senegal. Hans navn er Dame N'doye
. Hans position på banen er angriber, men han har tidligere været brugt som offensiv midtbanespiller. Han begyndte sin karriere i ASC Jeanne d'Arc i Senegal i 2003, hvor han spillede i 3 sæsoner. I 2006 blev han købt af klubben Al-Saad fra Qatar. Senere skiftede han dog til den portugisiske klub Associação Académica de Coimbra, hvorefter han i 2007 skiftede til den græske storklub Panathinaikos FC. Her scorede han bl.a. i Europa League eller UEFA Cup, som det hed dengang mod F.C. København og i lokalopgøret mod Olympiakos. Han blev dog senere givet væk til den græske klub OFI Kreta. I januar 2009 skiftede han til F.C. København for en sum, der menes at være omkring 2 millioner euro. Han scorede sit første FCK mål mod Randers den 7. marts 2009. Han har haft massere succes hos F.C København, men han syntes det var på tid at komme videre til noget større, så må vi se om han kan slå sit navn fast i den røde trøje & han er købt for den vanvittige sum af fyrre millioner dkk,-



Vi fik også hentet en Bjørn Helge Riise
på en lejekontrakt.



Ud røg Eden Hazard
som er røget en tur til london klubben Arsenal, som var villige til at betale en fordelagtig sum på hele 107 millioner dkk,- for den unge belgier. Ville heslt ha beholdt ham, men vi manglede pengene, så kunne ikke afslå tilbuddet.

Omar Wade har også forladt klubben til fordel for Molde på en tre-årig kontrakt. Vi fik fjorten millioner for ham.

Aurélien Chedjou
&
Florent Balmont
blev begge solgt for atten millioner dkk,- Jeg solgte dem da jeg følte de var i overskud.



Næste update enten i aften eller imorgen. Smiley
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 - Retour à la grandeur!
« Svar #6: 02 Jul 2011, 22:32 »

super godt lavet Theis jeg er med
Logged

Tidligere: Baloo38

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: #4 - Retour à la grandeur!
« Svar #7: 02 Jul 2011, 22:33 »

Tusind tak for det, Jonas! Smiley
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 - Retour à la grandeur!
« Svar #8: 02 Jul 2011, 22:34 »

Så lidt min ven
Logged

Tidligere: Baloo38

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: #4 - Retour à la grandeur!
« Svar #9: 02 Jul 2011, 22:45 »

Til info skulle der gerne komme ca. 2-3 updates imorgen. :-)
Logged

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4 - Retour à la grandeur!
« Svar #10: 02 Jul 2011, 23:21 »

Glimrende blog Wink

Syndt med salget af Hazard, men det jo næsten typisk Arsenal, at handle i fransk fodbold Peace

Thumbs Up

Logged

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: #4 - Retour à la grandeur!
« Svar #11: 02 Jul 2011, 23:36 »

Haha tusind tak. Peace
Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 - Retour à la grandeur!
« Svar #12: 03 Jul 2011, 03:26 »

Fornuftigt Theis, min ven Smiley.
Logged

Kolo Abib Touré

TheisHansen v.2
Gæst
 
Sv: #4 - Retour à la grandeur!
« Svar #13: 03 Jul 2011, 12:06 »

Tusind tak. I kan snart forvente endnu en update om spillertruppen & taktik. Smiley
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4 - Retour à la grandeur!
« Svar #14: 03 Jul 2011, 13:22 »

Rigtig god blog du har gang i her Theis.
Udmærkede indkøb og salg, dog tror jeg godt du kunne have fået flere "bananer" for Hazard  Thumbs Up
-Nu er jeg jo FCK fan, så håber da klart at Damen kan slå igennem i Frankrig.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010