home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1244 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour 2011 Af Sulo og Jskovc
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Tour 2011 Af Sulo og Jskovc  (Læst 8135 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager

Sv: Tour 2011 Af Sulo og Jskovc
« Svar #15: 28 Jun 2011, 22:52 »

Så har han vel også fortjent den?
Ja, det har han da, men han vinder den ikke, på grund af den nye regel. Det er blot det, JG7 vil sige med hans indlæg. Han mener, at når etaperne alligevel er så kuperet, at Cavendish nok ikke vinder dem, vil det ikke gavne ham, men mere sprintere, der også har lidt andre kvaliteter. Eller også en Gilbert osv, som han nævner. :-)

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #16: 28 Jun 2011, 22:53 »

Så har han vel også fortjent den?

Skriver jeg, at han ikke har fortjent det?

I skriver at det er underligt, at en rytter som Cavendish ikke vinder pointtrøjen, når han kan vinde fem etaper i samme tour. Det ændrer det her system ikke særlig meget på, for man får 20 point for at komme først over den indlagte spurt - og de kommer ok tit efter svære udfordringer - og de første mange kuperede etaper er regnet som flade etaper: derfor får man max antal point der, og det er etaper som Hushovd, Petacchi og Gilbert scorer point på, men hvor Cavendish nok næppe gør.

Det eneste jeg siger, er at det ikke nytter meget at ændre alt dette til fordel for Cavendish, når man dernæst bare ændrer etape-typerne, så Cavendish omvendt har den ulempe. Al den snak om 'Cavendish-reglen' er bare et dårligt incitament til at ændre systemet, for at få mere kamp ud af den konkurrence - præcis ligesom bjergkonkurrencen.

jskovc
Førsteholdsspiller

« Svar #17: 28 Jun 2011, 22:55 »

Det er jo også pointtrøjen, og ikke spurttrøjen, så hvis Gilbert skulle gøre det umulige, så er det jo ligeså fortjent som hvis en rytter vinder den udelukkende på etapesejre. For at vinde bjergtrøjen, behøver du jo heller ikke komme først over et eneste bjerg, ligesom du ikke behøver vinde en etape, for at vinde den gule eller hvide trøje...

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #18: 28 Jun 2011, 22:58 »

For at vinde bjergtrøjen, behøver du jo heller ikke komme først over et eneste bjerg

Har du set det nye pointsystem?

Men igen: Det var IKKE det jeg skrev. Jeg siger blot, at reglen nytter ikke meget, fordi man kategoriserer etaperne som man gør, og at det er overvurderet at kalde det 'Cavendish-reglen'.

Slikkel
Landsholdsspiller

« Svar #19: 28 Jun 2011, 23:06 »

Har du set det nye pointsystem?

Men igen: Det var IKKE det jeg skrev. Jeg siger blot, at reglen nytter ikke meget, fordi man kategoriserer etaperne som man gør, og at det er overvurderet at kalde det 'Cavendish-reglen'.
Enig  . Boonen , Hushovd , Farrar og Ciolek er da også folk som kan kører habilt i en spurt.

Vi skal alle være her.

vmanstar
Landsholdsspiller

« Svar #20: 28 Jun 2011, 23:07 »

Undskyld, så misforstod jeg dig.

Yessir
Manager

« Svar #21: 02 Jul 2011, 18:00 »

Døde projektet allerede?

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010