home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 1084 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Udprint
Forfatter Emne: (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)  (Læst 60436 gange)
T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 50 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #150: 09 Sep 2011, 01:32 »

Træls alligevel, hader når spillet fucker. Han så bare ikke ud til at skulle kunne gøre sig gældende ret meget højere end League One på det screenshot Opstemt

Så længe han spiller godt, så må han for min skyld have 1 i både markering og tackling. Wink Ej han er måske ikke så imponerende, men han kan jo sådan set det han skal, og han slog til og bed sig fast på holdet da Demidov var ude med karantæne i begyndelsen af sæsonen. Smiley

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 50 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #151: 09 Sep 2011, 22:55 »

51

ABERDEEN FOOTBALL CLUB

4.   J A N U A R   2 0 1 9

Siden sidst er der blevet spillet ni ligakampe. Det har betydet, at vi nu er kommet gennem årets to sidste måneder og er gået ind i det nye år. Årets sidste kampe har budt på flere succesfulde resultater, men desværre fik vi også et enkelt nederlag, som dermed satte en stopper for vores ubesejrede stime. Med et 1-2 nederlag til Celtic i årets fjerdesidste kamp endte vores time ved de fjorten ligakampe i streg uden nederlag.

I årets sidste to måneder formåede vi, når man ser bort fra nederlaget til Celtic, at fremskaffe nogle flotte resultater. Vi formåede faktisk at spille uafgjort 0-0 med Rangers midt i november. Vi havde faktisk chancerne for at vinde kampen, men da Ched Evans bla. valgte at brænde to friløbere, måtte vi nøjes med det ene point. Vores offensiv vidste sig til gengæld fra sin bedste side i flere af kampene, og især 6-1 og 5-3 sejrene over henholdsvis Dundee United og Falkirk står frem som kampe, hvor vores offensiv var sprudlende.

Efter mit første halve år i Skotland ligger vi rigtig godt til på ligaens 2. plads. Med Rangers's store forspring ser det ud til, at resten af sæsonen skal gå med at forsvare 2. pladsen, men jeg vil bestemt ikke klage, hvis Rangers vælger at smide point i løbet af foråret. Desværre spiller vi alt for mange uafgjorte kampe, og det skal der laves om på, hvis vi skal holde fast i vores position.

PL EFTER 20 KAMPE          -          KAMPPROGRAM

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 51 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #152: 10 Sep 2011, 04:46 »

52

ABERDEEN FOOTBALL CLUB

2 0.   F E B R U A R   2 0 1 9

Efter de mange sæsoner i FCN havde jeg helt glemt, at der ikke er en lang vinterpause midt i alle turneringer. Især ikke i Storbritannien, hvor ordet vinterpause ikke er en del af fodboldspillernes ordforråd. Derfor skulle vi også spille den første kamp i 2019 allerede d. 5. januar, hvor St. Mirren kom på besøg. Det endte med at blive en målrig kamp med slutcifrene 3-3, et resultat der afspejlede to hold med offensiven i fokus.

Den 12. januar var dagen, hvor vi indtrådte i denne sæsons udgave af den skotske pokalturnering. Vi skulle i fjerde runde møde upåagtede Airdrie United, og dem slog vi helt som forventet med 2-0. Herefter stod der igen ligabold, da vi tog imod Hibernian hjemme på Pittodrie Stadium. Vi kom gennem kampen uden at få nogen nævneværdig modstand, og slutresultater 5-1 siger alt om, hvem der dominerede kampen.

Desværre for os, blev sejren over Hibernian den sidste kamp, inden vi løb ind i et resultatmæssigt formdyk. Det startede i hjemmekampen mod Dundee United, hvor vi brugte det mest af kampen på at jagte en tidlig Dundee-føring. Det lykkedes ikke, og vi måtte tage til takke med et nederlag på 2-3. Herefter gik vi ind til to svære kampe, en i ligaen og en i Ligacuppen. Ens for begge kampene var, at modstanderen begge gange var Rangers. I ligakampen fik vi ikke et ben til jorden, og vi endte med at tabe kampen med 3-0. I ligacuppens semifinale, som blev spillet bare tre dage efter opgøret i ligaen, var Rangers igen på et helt andet niveau end os. Uden de store programmer vandt klubben fra Glasgow med hele 4-0, hvilket satte et kedeligt punktum for en ellers flot præstation i Ligacuppen.

Nedturen fortsatte i den efterfølgende ligakamp mod Partick Thistle, hvor vi tabte 1-2. Heldigvis kom vi igen ovenpå, da vi i den efterfølgende kamp vandt 4-0 over Kilmarnock. Denne sejr blev efterfulgt af Pokalturneringens 5. runde, hvor Hibernian blev slået med cifrene 2-1. D. 10 februar mødte vi vores største konkurrenter i kampen om 2. pladsen, Hearts. Her viste vi klassen og vandt kampen med 1-0 på en sen scoring af Ched Evans. Målet var i øvrigt hans 10. ligamål i denne sæson.

Med sejren erobrer vi 2. pladsen tilbage fra Hearts, som ellers havde snuppet den bare to runder tidligere. Som det ser ud nu, er Rangers 19 point foran, og de ligner allerede nu de kommende mestre, selvom der selvfølgelig stadigvæk er en matematisk mulighed for, at de bliver indhentet. I den modsatte ende ligger Dundee isoleret i bundet, og med 12 point op til Hibernian, får de svært ved at blive i Clydesdale Banke Premier League.

PL EFTER 27 KAMPE          -          KAMPPROGRAM

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 52 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #153: 10 Sep 2011, 18:00 »

53

ABERDEEN FOOTBALL CLUB

1 9.   A P R I L   2 0 1 9

Den 23. februar mødte vi bundproppen Dundee, i det der viste sig at blive en lidt for spændende kamp. Dundee startede som lyn og torden, og efter bare 8 minutter kom de foran, da Ali Saadoune kom fri foran mål og sendte bolden in bag Rene Gilmartin. Vi kom heldigvis igen, og vi kunne således også gå til pause med en 2-1 føring, da både Evans og Baxter nåede at score kort før pausen. Anden halvleg var ikke mere end et par minutter gammel, før Wayne Brown udbyggede føringen til 3-1. Med scoringen blev kampen reelt afgjort, men det kunne sagtens have været endt anderledes. VI fik nemlig både Thomas Madsen og Zander Diamond udvist i løbet af 2. halvleg, og Dundee kom pga. deres overtal frem til en håndfuld store chancer. Heldigvis fik de ikke udnyttet det en eneste gang, og derfor tog vi også de tre point med hjem til Aberdeen.

Vi fulgte Dundee-sejren op med at spille uafgjort 0-0 med Celtic, inden vi skulle mødes med Inverness CT, for at få afgjort, hvem der skulle have den eftertragtede billet til Pokalturneringens semifinale. Denne kamp var også præget af udvisninger, én til os, mens Inverness fik to mand sendt ud. Kampen endte med cifrene 3-1 i vores favør, hvilket betød, at en semifinale mod Dunfermline blev indskrevet i kampprogrammet.

Vi tog hul på de fire sidste kampe i den "almindelige" ligatabel med et 0-1 nederlag til Falkirk. Herefter indledte vi en god slutspurt med en 3-1 sejr over Motherwell. Herefter spillede vi uafgjort med St. Mirren, inden vi sluttede af med at knuse Hibernian med hele 6-0. At jeg kalder det for den almindelige ligatabel er jo egentlig ikke nogen særlig god betegnelse, men det dækker jo over, at ligaen efter de første 33 runder deles op i to. De seks bedste hold spiller således mod hinanden (én gang mod hvert hold), mens det samme gør sig gældende for de seks dårligts placerede hold. Da vi endte som nummer 2, skal vi dermed spille en kamp mod hvert af de følgende hold: Rangers, Hearts, Celtic, Motherwell og St. Mirren.

PL EFTER 33 KAMPE          -          KAMPPROGRAM

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 53 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #154: 10 Sep 2011, 21:44 »

54

ABERDEEN FOOTBALL CLUB

1.   J U N I   2 0 1 9

Det sidste fløjt har nu lydt i den skotske Premier League i denne sæson. Det betyder, at alle hold har spillet deres 38 kampe, der er fundet en mester, de europæiske pladser er blevet fordelt, og der er såmænd også fundet en nedrykker.

FESEN SLUTSPURT
Jeg starter dog lige ved vores egen præstation. Da slutspillet startede lå vi nummer 2, og jeg var fast besluttet på at beholde den flotte placering. Desværre gik det ikke helt efter planen. Vi startede med at tabe 0-1 til Celtic på et mål i overtiden, hvorefter vi med ti mand i over 80 minutter spillede uafgjort 3-3 mod Hearts. Efterfølgende rendte vi ind i yderligere tre nederlag i træk. Først slog Dunfermline os ud af Pokalturneringen med cifrene 0-2, hvorefter vi tabte point mod både Motherwell og Rangers. I årets sidste kamp fik vi dog lidt oprejsning, da vi slog St. Mirren med 1-0.

De mange pointtab resulterede i, at vi dumpede en enkelt placering ned. Trods det, er jeg dog stadigvæk rigtig tilfreds med min debutsæson i det skotske. Vi formår at trodse kritikkerne og spille med i toppen af ligaen i hele sæsonen, selvom vi kun var spået at ende som nummer 8. Med 3. pladsen kvalificerer vi os samtidig til næste års Euro League, og det bliver spændende at se, om vi kan give skotsk fodbold lidt af den succes, som de så længe har hungret efter. Derudover når vi til semifinalen i begge de to cup-turneringer, og det er jo på ingen måde dårligt.

PL EFTER 38 KAMPE          -          KAMPPROGRAM

Jona8366
Ynglingespiller

Sv: 54 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #155: 10 Sep 2011, 21:59 »

Synd at slutspurten lige glippede, men håber du kommer igen næste år! AMAZING BLOG!

Tyggegummi
Lilleputspiller
*

« Svar #156: 11 Sep 2011, 13:52 »

Det var fandeme også surt Smiley men vi holder stadig med dig, og krydser fingre for at du kan gøre det bedre næste sæson.

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #157: 11 Sep 2011, 17:44 »

*Karriereoversigten er opdateret

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 55 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #158: 12 Sep 2011, 13:50 »

55

ABERDEEN FOOTBALL CLUB

SÆSONOPTAKT

Transfervinduet er smækket i og den nye sæsonstår for døren. Det er nu, at nye og gamle spillere skal til at ramme formen. Efter den flotte debutsæson er forventningerne til holdet steget voldsomt, og derfor er der også stor mulighed for, at holdet ender med at skuffe. Ikke desto mindre håber og tror jeg på, at vi igen kan blande os i toppen af ligaen, og forhåbentlig kan vi som sidste år hente et sæt medaljer med hjem til skabet. Denne update vil fungere som en slags optakt til sæsonen, hvor jeg vil forsøge at give jer læsere et bedre indblik i spillet.

HOLDET
Holdet præsterede efter min mening over niveau sidste år, og derfor har der også været brug for at forstærke truppen, hvis vi igen skal blande os i toppen. Desværre har vi ikke fået forstærket os på alle de fornødne områder. Vi må blandt andet tage til takke med to middelmådige målmænd i Rene Gilmartin og Sergiu Mihai, da det ikke lykkedes at finde nogle kvalificerede afløsere.

Det gik heller ikke helt gnidningsfrit da forsvaret skulle forstærkes. Allerede i begyndelsen af transfervinduet fik vi sikret os højrebacken Craig Buck og danske Erik Sviachenko, som erstattede Andrew Considine og Zander Diamond, der i samme åndedrag smuttede til henholdsvis Partick Thistle og Crystal Palace. Jeg havde derudover forhandlet kontrakt med to solide skotske forsvarsspillere. For at give plads til dem blev Richard Eckersley og Frederik Krabbe solgt, men da de to skotter begge valgte et skifte til Aberdeen fra, måtte jeg arbejde hårdt på at finde et par forstærkninger i transfervinduets sidste uge. Det blev til et indkøb af den 20-årige skotte Roddy Barr, mens den to år yngre Brian McCann blev hentet op fra U/19-holdet. De forventes sammen med Ian Oakley og Thomas Madsen at skulle agere backup for et forsvar bestående af Craig Buck, Erik Sviachenko, Vadim Demidov og Stephen Kingsley.

Zana Allée, Paul Booth, James Forrest har alle forladt klubben på fri transfer, mens også Wayne Brown har forladt klubben for en tilværelse i den engelske Championship-klub Bury, hvor også Frederik Krabbe skal spille i den kommende sæson. Ind i stedet er kommet fire nye spillere. Defensivt er vi blevet forstærket med den tidligere FC Midtjylland-slider Adigun Salami, som skal kæmpe med David Meyler og pladsen på den defensive midtbane. Den centrale midtbane er blevet forstærket af Kevin-Prince Boateng og Eldin Hadzic, som begge er rigtig gode allroundspillere. Boateng vil skulle spille sig på holdet på den centrale midtbane, mens Hadzic også har chancen for at få spilletid på kanterne. Dette kræver dog, at han slår både Paul Woodward, Billy Walsh samt Ruslans Kalnins som er blevet lejet i Bolton. Oppe i front er der ikke sket nogen ændringer. Derfor råder vi igen i år over den samme kvartet som sidste år. Hvis Jacinto Martins kan holde et stabilt niveau er han en helt sikker starter, mens Jose Baxter og Ched Evans så skal kæmpe om pladsen ved siden af portugiseren. Chris Roberts starter som fjerdevalg, og han får primært muligheden for at spille sig på holdet i pokal-kampene.

Samlet set ser jeg holdet som en smule mere komplet end sidste år. Forsvaret er blevet mere uerfarent og det kan selvfølgelig blive en ulempe. Til gengæld har vi fået dækket hullerne på midtbanen, således at truppen nu er bedre sammensat og rustet til at klare den kommende sæsons udfordringer.

HANDLER 19/20          -          TRUPPEN 19/20

FORVENTNINGER TIL SÆSONEN
som jeg ser det, kan det næsten ikke undgås, at Rangers igen kommer til at regere skotsk fodbold i dne kommende sæson. På trods af deres off-season sidste år tror jeg også på, at Celtic bliver førsteudfordrer til de forsvarende mestre. Derefter er det hele åbent og der er en del hold, der kan komme til at blande sig i kampen om de europæiske pladser.

Blandt favoritterne til at ende i mesterskabsgruppen er, udover de to giganter fra Glasgow, Hearts, Motherwell og selvfølgelig også os. Vi er seedet til at ende som nummer 5, og den placering kan vi efter min mening sagtens opnå.

Jeg satser også på at nå langt i de to pokalturneringer, og det lader til at bestyrelsen deler miner ambitioner. I hvertfald forventer de en kvartfinaleplads i begge turneringerne. Bestyrelsen har ingen forventninger i forbindelse med vores deltagelse i Euro League, og mine egne forventninger afhænger selvfølgelig også af, hvem vi skal møde i kvalifikationen. Det vil selvfølgelig være fedt med en plads i gruppespillet, men hvis vi møder hold som Manchester City, ASton Villa eller HSV bliver det nok en for stor opgave for os.

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #159: 12 Sep 2011, 14:06 »

Glæder mig til at se hvad du kan udrette i denne sæson. Smiley

Synes du har fået gjort nogen gode handler op til denne sæson Opstemt

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #160: 13 Sep 2011, 13:08 »

56

ABERDEEN FOOTBALL CLUB

2 3.   N O V E M B E R   2 0 1 9

Så har jeg taget hul på den nye sæson, og jeg har faktisk været så bidt af spillet, at jeg uden at tænke over det har spillet de første tre måneder af sæsonen uden at opdatere bloggen. Det betyder, at denne update vil indeholde både europæiske kampe, cup-kampe og selvfølgelig også en håndfuld ligakampe.

HURTIG ÆNDRING I TAKTIKKEN
Jeg startede sæsonen uden andet en småjusteringer i taktikken, og det virkede fra start som om, at computeren havde luret taktikken. I hvert fald fik vi ikke et ben til jorden i sæsonpremieren, som blev tabt med 1-4 til Dundee United. Allerede her begyndte jeg at spekulere i en taktikændring, og da der ingen synderlig forbedring var at spire i de efterfølgende ligakampe, valgte jeg at føre mine tanker ud i livet.

Det vigtigste for mig var, at midtbanen blev mere kompakt. Derfor ændrede jeg formationen til en 4-5-1, med en defensiv ankermand, to centrale midtbanespillere, to offensive wings og så en enlig angriber på toppen. Holdet skal fortsat spille hurtig kontrafodbold, og det er hovedsageligt de to wings og så angriberen, som skal storme frem mod mål når chancen byder sig.

TYSK MODSTANDER I EURO LEAGUE
Vi indtrådte i fjerde og sidste kvalifikationsrunde i Euro League. Her var vi blevet sat op mod tyske Nürnberg, som sidste år endte som nummer 5 i Bundesligaen. Det var derfor ingen nem opgave vi havde forude. I første opgør, som blev spillet i Skotland, havde vi det også svært. Tyskerne kom i front efter 28 minutters spil, og de havde kampen under kontrol i alle 90 minutter. Til alt held for os er der dog nået der hedder tillægstid. Få minutter inde i dommerens tillægstid gav vores offensive satsning nemlig pote. Billy Walsh blev nedlagt i feltet, og han tog selv den efterfølgende straffespark, som han sikkert scorede på. Og som om udligningen ikke var nok, så fik vi også scoret endnu engang. I det 4. minut af overtiden opsnappede Jose Baxter en løs bold i feltet, og han sendte uden større problemer bolden i nettet.

Forud for returkampen var jeg ikke tryk ved, at de Nürnberg havde haft så meget kontrol over tingenes gang i Aberdeen, og formeentlig kunne løfte deres spil, når de skulle spille i egen hule. Min frygt var også begrundet, for vi fik ikke et ben til jorden i returkampen. Nürnberg kom foran kort inden pausen, og med to scoringer yderligere, kunne de trække sig fra kampen med en billet til gruppespillet og en samlet sejr på 4-2. Desværre fik Nürnbeg succes på bekostning af os, og vores europæiske eventyr endte altså allerede ved udgangen af august.

FORBEDRING AT SPORE
Efter fem kampe med et udbytte på sølle én sejr, blev taktikken som tidligere nævnt ændret. Det resulterede fra dag 1 i succes. Især Jacinto Martins nød fordel af taktikændringen. Han var således manden bag alle vores fem mål i sejrene over Falkirk og Partick Thistle, som endte med henholdsvis 3-1 og 2-1. Sejrene blev efterfulgt af to nederlag til Hearts og St. Mirren, inden vi kom igen og fik tre vigtige sejre på stribe. Det var Dundee United, Motherwell og Kilmarnock, som alle måtte se sig slået. Især Motherwell måtte føle sig snydt for to point, eftersom de tabte kampen på et selvmål i overtiden.

Sideløbene med Clydesdale Bank Premier League har vi også spillet to kampe i Ligacuppen. Her mødte vi i 3. runde Morton. Vi kom foran efter bare 3 minutters spil, da Chris Roberts sendte et straffespark ind bag Mortons keeper. Desværre fortsatte de gode takter ikke. Vores reservespækkede hold kunne ikke holde Morton fra fadet, og da der blev fløjtet til pausen var holdet fra Greenock foran med 2-1. Derfor skiftede jeg Jose Baxter ind fra 2. halvlegs start, og det skulle vise sig at være ne god ide. Englænderen skulle bare bruge ni minutter, inden han kunne udligne Mortons føring. Denne scoring blev den sidste i den ordinære spilletid, og da der heller ikke faldt nogen mål i den forlængede spilletid, skulle kampen afgøres fra straffesparksplette n. Her var vi stærkest, og med fire fuldtræffere mod Mortons tre fik vi billetten til kvartfinalen.

Her mødte vi Dundee United, og det blev igen noget af en gyser. Den unge Alan Ramsay bragte Dundee foran efter 34 minutter, men bare to minutter efter fik Jacinto Martins udlignet. Dundee kom dog i front igen. Det skete, da David Goodwillie kom først på et indlæg og headede bolden i mål. Heldigvis formåede vi endnu engang at komme tilbage i kampen, da Petrit Hoxhaj scorede 2-2 målet med bare seks minutter igen. I den forlængede spilletid lignede det længe en kamp, der skulle afgøres på straffespark, men takket være Jose Baxter endte det anderledes. Baxter scorede nemlig 3-2 målet efter hele 119 minutters spil, og da Dundee ikke kunne nå at svare igen, vandt vi kampen. I semifinalen, som bliver spillet sidst i januar, skal vi op mod Hearts, og her kan vi forhåbentlig vinde og sikre os en finaleplads.

LIGASTILLING EFTER 12 KAMPE          -          KAMPPROGRAM

FORSTÆRKNING TIL MIDTBANEN
Manchester United har tidligere formået at holde spillere på toppen, selvom de når en meget høj alder. Her kan der især nævnes spillere som Ryan Giggs og Poul Scholes, som begge spillede til de var godt oppe i alderen. Denne tendens er fortsat her i spillet, og det har vi draget nytte af. Skotske Darren Fletcher forlod i en alder af 35 år den engelske storklub ved kontraktudløb, og i starten af november skrev han så under på en kontrakt med os. Trods alderen er hans evner stadigvæk helt udemærkede, og han kan helt sikkert også bidrage med en masse dyrebar erfaring og stabilitet på midtbanen. Fletcher har fået en kontrakt på halvandet år, og på den tid kan han forhåbentlig hjælpe med at løfte klubben op på et højere niveau.

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 56 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #161: 13 Sep 2011, 23:56 »

57

ABERDEEN FOOTBALL CLUB

1.   J A N U A R   2 0 2 0

Den 23. november skulle vi en tur til Glasgow for at spille mod Celtic, som på daværende tidspunkt lå på ligaens 2. plads. Vi startede kampen fantastisk, og efter bare ni minutter kom vi foran. Målet stod Jacinto Martins for, da han modtog bolden på kanten af feltet, tog et træk mod mål og sendte bolden sikkert ind bag Milos Antonic i Celtic-målet. Efter scoringen fortsatte vi det gode spil, og kort inden pausen resulterede det i endnu en scoring, da Billy Walsh kom først på et indlæg fra venstre side og scorede til 2-0. Efter pausen stod der desværre Celtic på alt, og derfor var det ingen overraskelse, at de efter 67 minutters spil kunne score deres andet mål i kampen. Selvom vi satsede hårdt på at sikre os sejren og de tre point lykkedes det ikke, og kampen endte med 2-2.

Den efterfølgende kamp mod Hibernian var ikke noget at skrive hjem om, og det kedelige opgør endte uden scoringer. Hvis man overhovedet skal skrive hjem, så kunne man passende nævne sæsonens første møde de tredobbelte mestre fra Rangers. Kampen fandt sted i starten af december, og det blev en kamp, som specielt Jacinto Martins vil have svært ved at glemme. Martins var kampens helt store oplevelse, omend han først for alvor kom i gang efter pausen. Bare tre minutter af 2. halvleg skulle der gå, før portugiseren scorede sit og kampens første mål. Sølle fire minutter senere kom han så igen på måltavlen, og da han efter 83 minutter fuldendte sit hattrick, sørgede han samtidig for at sikre os en flot 3-0 sejr og nogle vigtige point i topstriden. Martins fortsatte det gode spil gennem resten af efteråret, og han var også manden bag 1-0 sejren over oprykkeren Dunfermline, som fulgte umiddelbart efter Rangers-kampen.

Herefter fulgte to kampe, hvor vi var mere eller mindre heldige med at hive sejrene i hus. Første modstander var Falkirk, og de kom foran efter kun 5 minutters spil. Martins sørgede for det udlignende mål efter 22 minutter, og i kampens overtid fik vi scoret endnu en gang. Det var Kevin-Prince Boateng, som puttede bolden i mål og sikrede sejren. Vi var igen heldige med at vinde i den efterfølgende kamp mod Partick Thistle. Martins scorede kampens eneste mål efter 8 minutter, men dette kunne dog have været endt anderledes, hvis Partick Thistles Jason Marr havde scoret på det straffespark, som han i slutminutterne skulle eksekvere.

Årets sidste kamp blev spillet på Pittodrie Stadium, hvor Hearts var kommet på besøg. Det blev en kamp, som i den grad trækker minderne tilbage til Champions League-finalen fra 2005, hvor Liverpool leverede et fantastisk comeback, efter at have bagud med 3-0 mod Milan. Desværre var det os det gik ud over. Vi kom nemlig foran efter bare 15 minutter ved Boateng, og det mål blev fuldt op af en scoring af Eldin Hadzic efter 23 minutter. Hadzic var også manden bag 3-0 målet, som han scorede på straffespark efter 52 minutter. Herefter indledte Hearts et storslået comeback, begyndende med en scoring af Oliver Norwood efter 67 minutter. Tre minutter senere reducerede de til 2-3, og bare tre minutter før slutfløjtet udlignede Sean Morrison for gæsterne. Som om det ikke var nok, fik de i det femte (!) minut af overtiden tildelt et straffespark. For anden kamp i træk formåede Sergiu Mihai dog at pille straffesparket, og vi fik således et enkelt point. Jeg burde nok være utilfreds med, at vi smider en 3-0 føring væk, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi med henblik på 2. halvlegs gang var heldige med et få det ene point.

Ved indgangen til det nye årti ligger vi placeret som nummer fire. Vi har stadigvæk gode muligheder for at spille med om medaljerne, og tror helt bestemt på, at vi kan ende som nummer 2, hvis vi undgår et formdyk i stil med det, vi fik sidste år.

PL EFTER 19 KAMPE                    KAMPPROGRAM

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 57 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #162: 16 Sep 2011, 22:11 »

58

ABERDEEN FOOTBALL CLUB

1.   F E B R U A R   2 0 2 0

Normalt elsker jeg, når man i spillet går ind i et nyt kalenderår, hovedsageligt fordi man her får mulighed for at hapse andre klubbers spillere på fri transfer. Derfor så jeg selvfølgelig også frem til at tage hul på det nye årti, men desværre startede 2020 ikke helt som jeg havde ønsket det.

Vi lagde da også ud med en svær udekamp mod Rangers. Hjemmeholdet kom stærkt fra land med med en scoring efter 25 minutter. Kort før pausen fik Rangers en mand udvist, og jeg øjnede derfor chancen for at komme tilbage i kampen. Selvom Jacinto Martins scorede med et kvarter igen, blev det ikke til mere end et reduceringsmål, da Rangers forinden havde scoret på et straffespark.

Efter den svære Rangers-kamp fik vi en god mulighed for oprejsning, da vi i pokalturneringens fjerde runde mødte Queen Of The South. Vi endte dog med at underpræstere og tabe kampe med 1-0. Efter endnu to pointtab i kampene mod Motherwell og Dundee United fik vi månedens eneste optur. Vi slog nemlig Hearts med 2-0 i Ligacuppens semifinale, og sikrede os dermed adgang til en finale kamp mod Rangers.

På transferområdet har det også været en skidt måned. Med ti dage tilbage af transfervinduet blev skrækscenariet en realitet, da Schalke 4 smed 30 millioner afsted efter klubbens absolutte stjerne, Jacinto Martins. Bestyrelsen accepterede buddet uden at indblande mig i handlen, og bare to dage senere var portugiseren fortid. Vi fik faktisk et bedre tilbud fra Fulham, men symptomatisk for måneden valgte Martins den - for os - dårligste handel, og det ærger mig meget.

Som om det ikke var nok, var det næsten umuligt at finde en erstatning for den hurtige portugiser. Mit førstevalg afviste at forhandle med klubben, og jeg endte i sidste ende med igen at satse portugisisk ved at leje João Sousa i Bolton. Sousa ligner på mange måder Martins, omend han er lidt dårligere på de fleste punkter. Jeg håber dog på, at han kan bidrage til målscoringen, så Baxter ikke pålægges alt ansvaret. Ud over Sousa har jeg i øvrigt brugt transfervinduet på at hente talentet Scott Lawrie, som i begyndelsen skal spille på klubbens ungdomshold.

PL EFTER 22 KAMPE                    -                    KAMPPROGRAM

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 58 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #163: 17 Sep 2011, 23:32 »

59

ABERDEEN FOOTBALL CLUB

1 4.   M A J   2 0 2 0

Foråret har været præget af godt spil, men desværre med blandede resultater som følge. Efter en skuffende januar måned kom vi igen op på hesten, og med tre sejre i streg meldte vi os igen for alvor ind i kampen om topplaceringerne.. Desværre fortsatte de positive resultater ikke, og de kommende kampe bød på nederlag til både Hibernian og Falkirk, mens vi måtte nøjes med ét point mod Celtic.

De korte overgange mellem succes og fiasko fortsatte gennem resten af de 33 kampe, og da vi trådte ind i Mesterskabsgruppen, var vi placeret som nummer fire, tre point efter både Hearts og Celtic, mens Rangers igen havde opbygget sig et forspring, som var nærmest umuligt at hente. De fem afgørende kampe forløb skidt, ja endda værre end de gjorde sidste år, hvor det blev til én sejr, én uafgjort og tre nederlag. I dette års udgave formåede vi ikke at hive en eneste sejr hjem. Vi startede med at spille tre uafgjorte kampe i træk mod henholdsvis Dunfermline, Celtic og Hearts, inden vi i sæsonens sidste to kampe tabte med 0-1 og 1-3 til henholdsvis Rangers og Motherwell. Vi formåede dog lige at holde fast i 4. pladsen pga. en bedre målscorer end Motherwell, som sammen med Dunfermline tabte kampen om de fire biletter til europæisk fodbold i den kommende sæson.

Den succes, som vi ikke fik i ligaen, fik vi til gengæld i ligacuppen. Vi slog som bekendt Hearts med 2-0 i semifinalen, og skulle i finalen møde selveste Rangers. Vi har dog haft et fint tag på Skotlands bedste hold i denne sæson, og vi har endda formået at slå dem hele to gange i ligasammenhæng. I ligacuppens finale kunne vi så tilføje endnu en sejr over Glasgow-klubben til samlingen, da vi med et Jose Baxter-mål efter 41 minutter sikrede os en 1-0 sejr over dermed også min første pokal i Skotland.

På spillerfronten har det været en blandet sæson. Klubbens absolut bedste spiller i denne sæson har været Jacinto Martins, som i efteråret formåede at score hele 18 mål i 22 kampe, hvilket var nok til at blive ligaens topscorer i denne sæson. Han har i øvrigt kun fået 7 kampe for Schalke i foråret, hvori det er blevet til 4 mål. Derudover har jeg været imponeret af især Paul Woodward, Ian Oakley og Thomas Hansen, som på trods af deres manglende erfaring har været med til at bære klubben frem til hvor vi er nu. Woodward lavede 11 assist (klubrekord i denne sæson), mens Oakley og Madsen var med til at stoppe mange af modstanderens angreb. Derudover har vores keeper, Sergiu Mihai, udmærket sig ved at snuppe hele fem straffespark i løbet af sæsonen.

På den negative side har erfarne spillere som Ched Evans, David Meyler og Stephen Kingsley alle skuffet i denne sæson, og deres fremtid ser ikke ud til at ligge i Aberdeen. Derudover har angriberen João Sousa skuffet mig meget. Lejesvenden blev skadet i sin debutkamp, og da han så var tilbage tre uger efter, blev han såmænd skadet igen. Han nåede sammenlagt ti kampe for klubben, hvor det mest bemærkelsesværdige fra hans side var et gult kort, som han pådrog sig i 36. spillerunde mod Hearts. Derfor er der ingen chance for, at han bliver lejet eller købt til den kommende sæson, og jeg skal altså ud og finde en ny angriber, som forhåbentlig kan løfte arven efter Jacinto Martins.

PL EFTER 38 KAMPE                    -                    KAMPPROGRAM

« Seneste Redigering: 17 Sep 2011, 23:40 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 59 - Aberdeen FC (Tidl. Standard Liége & FCN)
« Svar #164: 17 Sep 2011, 23:47 »

*Karriereoversigten er opdateret

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010