home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1164 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tatadevanahalli
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
0 Brugere og 19 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)  (Læst 60516 gange)
T1de
Førsteholdsspiller

37 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #105: 31 Aug 2011, 13:13 »

37

FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

S O M M E R E N   2 0 1 6    -    H A N D L E R

SPILLERE UD >>

Jakob Poulsen
   Fri transfer
   Til Mallorca

Marko Arnautovic
   5.000.000 kr
   Til Dinamo Bucarest

Kristian Lindberg
   4.000.000 kr
   Til Vejle

Jannick Hede
   Fri transfer
   ingen klub

SPILLERE IND <<

Gaël Kakuta
   Fri transfer
   ingen klub

Kenneth Zohore
   Fri transfer
   ingen klub

Haris Vuckic
   Fri transfer
   ingen klub

Daniel Fredheim Holm
   Fri transfer
   ingen klub

IALT: + 9.000.000 kr

I år har jeg handlet lidt anderledes end normalt, på den måde, at jeg ikke har lavet nogen ændringer i defensiven overhovedet. Jeg var ellers på udkig efter en back, men der var ingen på markedet, som var bare tilnærmelsesvis så gode som mine egne spillere. Derfor ser forsvaret også ud, præcis som det gjorde sidste år. Det betyder forhåbentlig, at de har lært hinanden så godt at kende, at de kan lade være med at lukke så mange mål ind.

Udover de manglende defensive indkøb har jeg ellers holdt mig til min sædvanlige indkøbsstrategi. Jeg har fundet forstærkningerne blandt de transferfrie spillere, mens jeg har solgt spillere fra holdets overskudslager for at pleje klubbens økonomi. Faktisk har jeg skaffet hele 9 millioner kroner til klubkassen via salg af Marko Arnautovic og Kristian Lindberg. Arnautovic gjorde det egentlig fint i sin tid i klubben, men han var alt for meget skadet, og sådan en spiller er der ikke plads til i truppen. Lindberg havde efter to lejemål ikke forbedret sig specielt, og jeg havde egentlig ikke troen på, at han overhovedet ville slå igennem, så derfor røg han også afsted. Udover de to spillere skiftede Jakob Poulsen på fri transfer til Mallorca, mens også talentet Jannick Hede fik sin kontrakt ophævet, primært pga. klubbens høje lønninger.

Selvom vi har mistet et par prominente navne, synes jeg alligevel, at holdet er blevet stærkere, og vi har fået mere international klasse, hvilket er vigtigt, hvis holdet skal kunne matche ambitionerne om en topplacering i ligaen. Hvis jeg skal starte et sted, så har jeg skaffet kæmpestore Kenneth Zohore til klubben. Han har siden spillets start rendt rundt i Barcelona og Chelsea, hvor det ikke er blevet til mere end et par kampe hist og her. Jeg tror dog, at han med sin hurtighed kan supplere Fischer og Findley rigtig godt oppe foran.

De tre øvrige spillere, som er kommet til klubben i denne periode, er alle offensive midtbanespillere. Efter Jakob Poulsens afgang var der brug for forstærkning på dette område, og derfor blev Haris Vuckic og Daniel Fredheim Holm hentet til klubben. Vuckic har, udover sit korte lejeophold i FCN for et par sæsoner siden, ikke spillet en eneste førsteholdskamp siden start, og en spiller af hans kaliber fortjener det virkelig. Fredheim Holm kan dække de fleste pladser i offensiven, hvilket også er den primære årsag til, at han er kommet til klubben, men han kan stadig forvente, at få en mere fremtræden rolle end at være backup-spiller. Den sidste spiller, som jeg har fået til klubben, er Gaël Kakuta. Kakuta fik ikke meget spilletid i Chelsea, og da han ikke fik kontrakten med London-klubben forlænget, stod jeg straks klar med en ny kontrakt til franskmanden. Han kan spille både centralt og på begge kanter, og jeg forventer virkelig meget af ham, når han lige får spillet sig igang.

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 38 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #106: 31 Aug 2011, 21:24 »

38

1 1.   S E P T E M B E R   2 0 1 6

Så er har jeg endnu engang taget hul på en ny sæson. En sæson, hvor der, på baggrund af sidste sæsons afslutning samt et par spændende tilførsler, er meget høje forventninger. Ikke mindst på grund af holdets offensiv, som efterhånden ser rigtig skræmmende ud. Da jeg i 2012 startede mit job som manager i FCN troede jeg ikke på, at vi nu ville have spillere som Sessegnon, Kakuta, Vuckic og Findley i stalden. Disse er spillere af en kaliber, som vil kunne føre klubben rigtig langt, så længe resten af holdet kan følge trop selvfølgelig.

SAS LIGAENS FØRSTE 8 KAMPE
Sæsonen blev skudt igang med et brag, da vi i første runde skulle op mod vores pokalfinale-modstandere fra Brøndby. Kampen blev endda på mange måder en tro kopi af forårets finale, idét kampen endte i en 2-0 sejr til os, også var kampens første mål ligeledes et flot langskudsmål af Sessegnon. I den efterfølgende kamp vandt vi 1-0 over Randers, inden vi i 3. runde stod overfor FCK. Modsat de fleste andre opgør mod københavnerne, formåede vi at komme foran i kampens indledning, og vi holdt endda føringen i en hel time, inden Morten Nielsen udlignede for FCK, og sikrede de forsvarende mestre det ene point.

Fjerde runde bød på et lokal-brag mod Lyngby. I denne kamp formåede vi at revancere forårets ydmygende 1-5 nederlag, ved at vinde med 3-0. Sidste mål blev i øvrigt sat ind af Kenneth Zohore, som dermed kom på måltavlen for første gang i FCN-trøjen. Da vi i den efterfølgende kamp mødte OB, var der igen lagt op til en topkamp, og man må sige, at kampen levede op til forventningerne. Vi kom foran efter 18 minutters spil ved Sviachenko, men der gik ikke længe for OB fik udlignet vores føring. Med bare seks minutter tilbage af kampen scorede Stephan Petersen til 2-1, og jeg følte mig på det tidspunkt sikker på, at vi ville hive sejren hjem. Det gjorde jeg også fire minutter senere, da Martin Pedersen stod klar til at tage et straffespark, som i givet faldt ville sætte punktummet for en spændende kamp. Desværre blev hans svage afslutning reddet af OB-keeperen, og på det efterfølgende kontraangreb løb OB's spillere op og udlignede til slutresultatet 2-2. Utrolig ærgeligt, når vi nu havde en så stor chance for at afgøre kampen.

Efter OB-kampen hentede vi to sikre sejre hjem på 2-0 og 3-1 mod henholdsvis Esbjerg og AaB, inden der igen var lagt op til topkamp, da vi i ottende runde mødte FC Midtjylland. På trods af flere store chancer til begge hold endte kampen uden scoringer. Efter otte succesfulde runder er vi således stadigvæk ubesejrede, og vi ligger i øjeblikket nummer 2 med atten point. Jeg ved af erfaring, at man ikke skal lade sig rive for meget med af successen, men det er nu alligevel svært ikke at blive begejstret for de resultater, som vi indtil nu har opnået.

EURO LEAGUE KVALIFIKATIONEN
Med vores sejr i pokalturneringen fik vi den fordel, at vi først skulle indtræde i 4. og sidste kvalifikationsrunde i Euro League. Her skulle vi møde det russiske hold Volga NN, som af ukendte årsager har formået at spille sig til en plads i europæisk fodbold. De var da heller ikke en specielt skræmmende modstander at møde. Findley scorede begge mål i 2-1 sejren i Rusland, mens både Sessegnon og Kakuta scorede, da vi slog russerne med 3-0 i Farum.

Med sejren over Volga NN var vejen banet, og vi kunne for første gang nogensinde se holdets navn i bowlen da der skulle trækkes lod til gruppespillet. Det var dog ikke ligefrem en drømmelodtrækning vi fik, selvom det selvfølgelig kunne have været værre. Vi var placeret i nederste seedningslag, og vi er derfor blevet trukket ud mod tre hold, som på papiret er bedre end os. Med modstandere som Lokomotiv Moskva, Feyenoord og Club Brügge må vi forvente at få meget sært ved at nå noget som helst, og jeg regner ikke med andet end god fight fra holdets side.

EURO LEAGUE, GRUPPE D
Feyenoord
Lokomotiv Moskva
Club Brügge

SPILLEDE KAMPE          -         SAS LIGAEN EFTER 8 RUNDER          -         EL-GRUPPER

« Seneste Redigering: 31 Aug 2011, 22:28 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 38 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #107: 01 Sep 2011, 16:50 »

39

7.   N O V E M B E R   2 0 1 6

Så er har jeg endnu engang taget hul på en ny sæson. En sæson, hvor der, på baggrund af sidste sæsons afslutning samt et par spændende tilførsler, er meget høje forventninger. Ikke mindst på grund af holdets offensiv, som efterhånden ser rigtig skræmmende ud. Da jeg i 2012 startede mit job som manager i FCN troede jeg ikke på, at vi nu ville have spillere som Sessegnon, Kakuta, Vuckic og Findley i stalden. Disse er spillere af en kaliber, som vil kunne føre klubben rigtig langt, så længe resten af holdet kan følge trop selvfølgelig.

FORTSAT UBESEJREDE I SUPERLIGAEN
Som overskriften så fint afslører, så har jeg formået at styre holdet uden om nederlag i den hjemlige turnering, hvilket jeg ser som en flot bedrift, når man tænker på, hvor svingende vores præstationer tidligere har været. Dette har der dog været lavet om på i denne sæson, hvilket også er grunden til, at vi ligger som nummer 2, og stadigvæk har FCK inden for rækkevidde.

Alt er dog ikke lutter lagkage. Jeg har nemlig på fornemmelsen, at vi taber titel-kampen på antallet af uafgjorte kampe, som i øjeblikket er oppe på seks. VI har nemlig i den seneste periode 'delt' point med modstanderen tre ud af syv gange, og det har samtidig betydet, at FCK lige nu har et forspring på seks point. Det er selvfølgelig ikke et kæmpe stort forspring, men det bliver bestemt ikke let at hente, sådan som FCK spiller.

Vi har dog spillet os til et par gode resultater i perioden. Her vil jeg gerne fremhæve 3-1 sejren over Brøndby, hvor Robbie Findley scorede hattrick, samt 2-2 kampen mod FCK på Farum Park. I denne kamp scorede Haris Vuckic begge vores mål, og takket være en god fight fra hele holdet, så holdt vi FCK fra et putte bolden i nettet flere gange end os.

CUP-BESVÆR
Successen i ligaen har på sin vis kostet i de andre turneringer. Især i pokalturneringen, hvor vi har haft problemer med at slå hold, som vi ellers burde køre over. Der er desværre sådan. At spillerne ikke har formen til uge efter uge at spille kamp i både weekenden og midtugen, og derfor er pokalturneringen blevet kraftigt nedprioriteret. Med flere reserver og unge spillere på holdkortet havde vi blandt andet problemer i 3. runde, hvor vi skulle i forlænget spilletid, inden vi formåede at sikre sejren. I fjerde runde, hvor Vejle var modstanderen, skulle vi endda afgøre kampen fra straffesparksplette n. Her trak vi os dog sejrrigt ud, og derfor skal vi igen ud i en midtuge kamp, når AaB venter i starten af november.

Ligesom pokalturneringen, bliver Euro League-kampene også spillet i midtugen. Dette har gjort, at vi til tider har manglet energien til at gøre det hele færdigt. Vi har efter fire kampe indsamlet fire point, hvilket i øjeblikket er nok til gruppens 3. plads. Vi kunne godt have fået flere point, men manglende skarphed gjorde, at vi, trods spilovertaget, har mistet point mod både Lokomotiv Moskva og Brügge. Jeg mener dog stadigvæk, at vi kan ende med at gå videre fra gruppen, hvis vi vinder den direkte duel mod gruppens nr. 2, Lokomotiv Moskva, og så formår at holde dem bag os i den sidste runde. Uanset hvad er der lagt op til to spændende kampe.

KAMPPROGRAM          -          SAS LIGAEN EFTER 15 KAMPE          -          EL-GRUPPE

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 39 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #108: 02 Sep 2011, 11:43 »

40

17.   J A N U A R   2 0 1 7

HULLET ER SLÅET
Ja, det måtte jo ske på et tidspunkt. Årets næstsidste kamp blev samtidig sæsonens første nederlag, da vi ikke formåede at slå Esbjerg, som fik en 1-0 sejr over os. Da vi samtidig kun formåede at spille uafgjort mod AaB i årets sidste kamp, betød det, at vi tabte værdifulde point i kampen om mesterskabet. FCK fører nu med 11 point, og selvom der stadigvæk er fjorten kampe tilbage, så tvivler jeg på, at vi kan nå at hente Københavnerne, som i de sidste par år har domineret dansk fodbold fuldstændig.

Jeg lagde i sidste update op til, at der var to spændende Euro League-opgør i vente. Det hele blev dog knap så spændende som lovet. Vi tabte nemlig med hele 3-0 til Lokomotiv Moskva i den første af de to kampe, hvilket betød, at vi allerede på det tidspunkt var uden chance for at gå videre fra gruppen. Derfor hjalp det ikke, at vi i sidste runde hentede ét point mod Feyenoord. Vi ender på gruppens tredjeplads med fem point, og som i kan se på stillingen nederst i updaten, var der lang vel til avancement.

Selvom vi er røget ud af Euro League, så betyder det ikke, at vi ikke skal spille 'knald eller fald'-kampe i foråret. Det bliver dog en smule mindre prestigefyldt, idet der er tale om semifinalerne i pokalturneringen. Efter to dårlige indsatser i tredje og fjerde runde, formåede vi nemlig at slå AaB med 1-0 i kvartfinalen. Vores modstander i semifinalen bliver FC Vestsjælland, og mon ikke vi kan klare skærerne og komme i finalen igen i år. I en eventuel finale skal vi i øvrigt op mod enten Viborg og OB.

JANUARS TRANSFERVINDUE
vi blev i efteråret ramt af en hel masse skader, hvilket blandt andet betød, at vi måtte spille med 17-årige Henrik Rix fra start i sæsonens sidste fem kampe. Med langtidsskader til både Sessegnon, Kakuta, Vuckic og Laudrup var vi utrolig udsatte offensivt, og jeg blev endda nødt til at spille med flere U/19-spillere på samme tid. Dette giver selvfølgelig mere ustabile præstationer. Af frygt for at havne i samme situation i foråret har jeg sikret mig Baba Collins på en fri transfer. Nigerianeren kan spille på både som front angriber og offensiv midtbane, og kan blive vigtig, hvis vi løber ind i en masse skader igen.

Samtidig med Collins's ankomst har jeg også skrevet kontrakt med to spillere, som ankommer ved kontraktudløb til sommer. Uden nærmere præsentation på nuværende tidspunkt kan jeg da godt nævne, at der er tale om Jonas Knudsen fra Esbjerg og Henrik Jørgensen fra AaB. Begge spillere er backs, og jeg tror meget på dem i fremtiden.

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 40 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #109: 02 Sep 2011, 17:50 »

41

3 1.   M A J   2 0 1 7

KUN ET HOLD I DANMARK
Ja jeg har måttet indse, at det ikke var muligt at følge med FC København. Gang på gang har de leveret gode præstationer, og det det var kun et spørgsmål om tid, før vi ikke længere kunne hænge på i tabellen. Midt i april løb FCK dog ind i et par dårlige resultater, og det betød, at vi inden det indbyrdes opgør d. 17. apirl, kun var 7 point efter. Derfor satte jeg alle sejl ind på at vinde denne kamp, men desværre endte det som forventet med en FCK-sejr på 1-0. Da vi så efterfølgende tabte med 1-4 til OB, var vi for alvor sat, og alt håbet om at hente de forsvarende mestre var væk.

Med FCK uden for rækkevidde galdt det om at holde OB og Brøndby bag os i de sidste seks runder. Selvom vi kun formåede at spille uafgjort i tre ud af de seks kampe, hold vi alligevel sikkert fast i 2. pladsen, som giver adgang til Champions League-kvalifikationen i næste sæson.

FORÅRETS POKALKAMPE
I pokalturneringen var vi igen i år nået frem til semifinalerne. Her ventede FC Vestsjælland fra den næstbedste række, og vi fik ikke de store problemer med at slå dem ud af turneringen. Vi slog dem 2-1 i første opgør, som blev spillet på udebane i Slagelse, mens Findley scorede alle mål i 3-0 sejren på hjemmebane. I finalen ventede OB, og denne kamp blev en ren gyser. Efter bare to minutter kom OB foran ved Mustafa Hassen. Kort før pausen blev der dog bragt balance i regnskabet, da Findley kom fri foran mål og scorede til 1-1. Resten af kampen forløb uden scoringer. Det samme gjorde den forlængede spilletid, og derfor skulle finalen afgøres på straffespark. Her var der også spænding til det sidste, men desværre for os brændte en halvskadet Rafik Halliche det femte spark. Det resulterede i en sejr til OB, som dermed vinder pokalturneringen for første gang siden 2017.

OPSUMMERING
Selvom vi endte hele 17 point efter FCK, er jeg godt tilfrds med sæsonen. Vi fik for første gang i min tid i klubben medaljer, og så har klubben endda aldrig før endt så højt som i år. At vi derudover klarer os igennem sæsonen med kun tre nederlag vidner om en del mere stabilitet, og det er jeg også rigtig godt tilfreds med. Derudover er vi det hold, som der har lukket færrest mål ind, en ære, som i den grad skal tilskrives en stærk defensiv. Jeg har troen på, at vi i den kommende sæson kan bygge yderligere på vores spil, så vi virkelig kan udfordre FCK, og forhåbentlig snart velte dem af pinden.

HOLDETS STATISTIK          -          SAS LIGAEN EFTER 33 KAMPE          -          SÆSONENS KAMPE

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 41 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #110: 02 Sep 2011, 17:54 »

*Karriereoversigten er opdateret

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #111: 02 Sep 2011, 20:33 »

Tillykke med Månedens Blog, som naturligvis er helt fortjent. Denne er i min optik FmF's bedste blog lige nu, uden sidestykke!

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #112: 02 Sep 2011, 20:59 »

Fedt med månedens blog! som sagt tidligere, nyder jeg dit arbejde og generelt bare denne blog.

Fuld fortjent med anerkendelse for arbejdet Smiley

Håber i øvrigt du tager den næste gang!
« Seneste Redigering: 02 Sep 2011, 21:50 af Marchang » Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #113: 02 Sep 2011, 21:23 »

Jeg må heller lige sige/skrive et lille tak for kåringen til månedens blog! Smiley

Jeg havde faktisk ikke tænkt på muligheden, før jeg kom ind på siden her og så nyheden omkring de nye awards. Men jeg er sgu super glad for det, og det giver jo lige lidt ekstra når man får anerkendelse for sit arbejde. Så må jeg se om jeg kan betale tilbage med nogle gode updates og forhåbentlig snart lidt mere succes! Smiley

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #114: 03 Sep 2011, 01:57 »

42

S O M M E R E N   2 0 1 7    -    H A N D L E R

SPILLERE IND <<

Henrik Jørgensen
   Fri transfer
   Fra AaB

Jonas Knudsen
   Fri transfer
   Fra Esbjerg

Thorgan Hazard
   Fri transfer
   ingen klub

Thobias Skovgaard
   Fri transfer
   ingen klub

Troels Andersen
   1.200.000 kr
   Fra AaB

Rasmus Falk
   Fri transfer
   ingen klub

Simon Hansen
   1.000.000 kr
   Fra FC Midtjylland

Thomas Madsen
   1.700.000 kr
   Fra AGF

Davit Tsintsadze
   Lejeaftale
   Olympique Lyon

SPILLERE UD >>

Henrik Kildentoft
   Fri transfer
   ingen klub

Fahrudin Buljina
   Fri transfer
   ingen klub

Viktor Fischer
   3.000.000 kr
   Til FC Midtjylland

Kasper Povlsen
   3.750.000 kr
   Til Zilina

Daniel Fredheim Holm
   1.500.000 kr
   Til Cesena

Baba Collins
   1.100.000 kr
   Til Düsseldorf

Logan Bailly
   Lejeaftale
   Til Brügge

Morten Koch
   750.000 kr
   Til NAC Brede

Kenneth Zohore
   20.000.000 kr
   Til Hércules
Så er der endelig kommet en ende på det hele. Her mener jeg selvfølgelig hverken spillet eller bloggen, men derimod transfervinduet. Og jeg kan sige, at jeg aldrig før har været så glad for at det lukker. Det har nemlig været noget af en kamp at holde fast i holdets stjerner, efter de har præsteret så godt på det seneste.

Jeg formåede gennem hele transfervindue at holde på truppens vigtige spillere, dog med en enkelt undtagelse. Bestyrelsen valgte nemlig igen (!) at handle på mine vegne og sælge Kenneth Zohore til Hércules. Prisen for ham var god, men det skete på det værst tænkelige tidspunkt. Både Fischer og Collins havde på daværende tidspunkt forladt klubben, sæsonen var startet og Findley sad ude med en skade. Det betød, at vi på daværende tidspunkt stod helt uden angribere i truppen. Heldigvis fik jeg en lejeaftale i stand med David Tsintsadze, som forhåbentlig kan udfylde hullet efter Zohore.

Dette transfervindue er gået med at trække holdets gennemsnitsalder ned, og jeg er meget tilfreds med udfaldet. Blandt andet var der ingen grund til at have en gammel og løntung Logan Bailly siddende på bænken, så han er blevet erstattet med det unge talent Toels Andersen, som kan have en stor fremtid foran sig.

Længere fremme på banen har jeg blandt andet hentet Rasmus Falk og Thorgan Hazard til klubben. De forventes at erstatte Daniel Fredheim Holm og Baba Collins, som begge har forladt klubben, og jeg forventer mig meget af især sidstnævnte, som jeg jo også havde på holdkortet i Standard Liége.

Derudover er truppen blevet forynget med ankomsten af en række unge spillere i form af Henrik Jørgensen, Jonas Knudsen, Simon Hansen og Thomas Madsen. De tre førstnævnte skal fra start indgå i førsteholdstruppen, mens 17-årige Thomas Madsen skal spille mindst et år på U/19-holdet. Fra U/19-holdet har jeg i øvrigt hentet Henrik Rix op på 1. holdet, hvor han også i sidste sæson fik en håndfuld kampe.

RASMUS FALK     -     THOMAS MADSEN     -     THOBIAS SKOVGAARD     -     HENRIK JØRGENSEN

SIMON HANSEN     -     TROELS ANDERSEN     -     JONAS KNUDSEN     -     DAVIT TSINTSADZE     -     THORGAN HAZARD

Jona8366
Ynglingespiller

Sv: 42 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #115: 03 Sep 2011, 08:18 »

Lol Thobias Skovgaard har fået Kenyansk statsborger skab eller hvad? Fin blog læser med hver gang! Smiley

asj89
Gæst

« Svar #116: 03 Sep 2011, 11:38 »

Lol Thobias Skovgaard har fået Kenyansk statsborger skab eller hvad?
Det har han allerede fra spilstart. Wink

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #117: 03 Sep 2011, 12:24 »

Lol Thobias Skovgaard har fået Kenyansk statsborger skab eller hvad? Fin blog læser med hver gang! Smiley

På trods af sit dansk-klingende navn har han kenyanske rødder, så derfor kan han stille op for deres landshold. Smiley

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #118: 03 Sep 2011, 15:12 »

43

1.   O K T O B E R   2 0 1 7

Så er spillets ottende sæson blevet sat igang, og det er sket med manér. Vi har allerede nu spillet kampe i fire forskellige turneringer, og jeg er faktisk godt tilfreds med vores sæsonstart

GOD START I DET HJEMLIGE
Vi har været i aktion i begge de to danske turneringer, SAS Ligaen og Pokalturneringen, og det med fin succes. I pokalturneringen har vi spillet en enkelt kamp. Den foregik i 3. runde og modstanderen var GVI (Gentofte-Vangede Idrætsforening). Det var Davids kamp mod Goliath, hvilket blandt andet kan ses i forskellen på de to holds stadions. At vi spillede kampen foran 479 tilskuere i Nymosen sige vel det meste. Vi levede heldigvis op til favoritværdigheden og slog GVI med hele 9-0 i en kamp, hvor både Findley og Tsintsadze lavede hattrick. Sejren sender os i øvrigt videre til 4. runde, hvor der i Næstved venter endnu en overkommelig modstander.

Som tidligere nævnt har vi også gjort det godt i SAS Ligaen. Der er spillet ti kampe, og udover to nederlag på 0-1 til både AGF og FCK samt en 0-0'er mod Lyngby, har vi faktisk vundet rub og stub. Syv sejre i de ti første kampe er mere end godkendt, og vi har da også formået at erobre tabellens 1. plads. Ligaen er selvfølgelig stadigvæk meget tæt, men jeg tror allerede nu, at toppen og bunden er ved at danne sig. Værd at bemærke er, at FCK allerede nu har smidt point i hele fem kampe, og dermed 'kun' er placeret som nummer fire.

ENDNU ET EUROPÆISK EVENTYR?
Med sidste års 2. plads sikrede vi os muligheden for at deltage i Champions League, såfremt vi kunne komme godt igennem kvalifikationsrunde rne. Det blev dog ikke helt lige til, da vi trak CSKA Moskva i 3. kvalifikationsrunde . Første kamp, som blev spillet i Moskva, tabte vi da også med 1-3, men Vuckics udebanemål gav alligevel lidt håb inden returkampen på Farum Park. Og håbet levede såmænd hele kampen igennem. Rasmus Falk scorede til 1-0 efter en times spil, men det blev desværre også kampens eneste mål, hvilket resulterede i en samlet 2-3 sejr til CSKA Moskva. Lidt ærgeligt, da et enkelt mål mere ville have sendt os videre på reglen om udebanemål.

Exit'et fra Champions League betød dog ikke farvel til europæisk fodbold med det samme. Vi blev nemlig 'bare' degraderet til Euro League, hvor vi skulle op mod Auxerre i 4. kvalifikationsrunde . Første kamp på Farum Park blev en meget tæt affære. Begge hold fik tildelt en hel masse målchancer, og kampen endte med cifrene 2-2. I returkampen blev der ligeledes scoret en del mål. Bemærkelsesværdig var det, at alle målene faldt i første halvleg. Pausestillingen var 3-2 i franskmændenes favør, og da vi som sagt ikke fik scoret yderligere efter pausen, røg vi også ud af Euro League. Igen er det ærgeligt, at vi kun var sølle en scoring fra videre avancement.

SAS LIGAEN EFTER 10 KAMPE               -               KAMPPROGRAM

T1de
Førsteholdsspiller

Sv: 43 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #119: 03 Sep 2011, 20:03 »

44

18.   D E C E M B E R   2 0 1 7

SKIDT AFSLUTNING PÅ ET GOD EFTERÅR
Først i oktober skulle vi op mod Silkeborg, som på det tidspunkt lå placeret langt nede i tabellen. Derfor var en sejr påkrævet, men grundet en svag offensiv indsats formåede vi kun at få det ene point med i en målløs kamp. Vi kom heldigvis tilbage på sporet med det samme, og vandt de næste fire kampe i streg. Først blev FC Vestsjælland og Viborg slået med henholdsvis 3-0 og 2-0, inden vi skulle op mod Næstved i pokalturneringen. Takket være en ekstremt veloplagt Thorgan Hazard vandt vi kampen med 5- ogsikrede os dermed adgang til kvartfinalen.

Efter pokaltriumfen slog vi Randers med 1-0, men så var det også slut med de gode resultater. Vi løb nemlig ind i en regulær krise, hvor vi, kun afbrudt af endnu en sejr i pokalturneringen, tabte tre kampe i streg. Først var det AGF som slog os, hvorefter både Brøndby og Esbjerg formåede at trække sig sejrrigt ud af deres møder med os. Efter de tre nederlag skulle vi i årets sidste opgør spille mod FC København. Kampen kom på et dårligt tidspunkt, og jeg frygtede endnu et pointtab, da FCK efter kun 12 minutter var foran med 2-0. Takket være en storslået offensiv indsats nåede vi dog at komme foran med 3-2 inden pausen, og så galdt det ellers om at holde føringen efter pausen. Det lykkedes det meste af 2. halvleg, og selvom FCK udlignede med 12 minutter igen, nåede Stephan Petersen at sikre os sejren inden dommerens sidste fløjt.

Efter de skuffende nederlag i slutningen af efteråret er vi dumpet ned på ligaens 2. plads. Vi er dog kun tre point efter OB, og der er mulighed for at hente dem allerede i forårets første kamp, hvor vi skal en tur til Odense. Både FCK, FC Midtjylland og Brøndby er stadigvæk med i mesterskabskampen, og der kan nå et ske meget, inden de sidste femten kampe er blevet spillet.

SAS LIGAEN EFTER 18 KAMPE          -          KAMPPROGRAM

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010