home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  1 Bruger, 741 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Jeg gider ikke mere!
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Jeg gider ikke mere!  (Læst 12058 gange)
Dexter
Reserveholdsspiller

Sv: Jeg gider ikke mere!
« Svar #15: 30 Maj 2011, 14:54 »

THB

Jeg har det præsis som dig  Smiley det er rart når noget er sat op og vist, - mere end forklaret. Jeg har det fuldstændigt på samme måde. Er ikke god til at læse mig til ting. Det skal prøves af  Smiley

Hilsen Dex

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Mikle123
Ynglingespiller

« Svar #16: 30 Maj 2011, 19:00 »

Hej
Jeg har altid været Brøndby i FM og det plejer at gå udemærket indtil det nye taktik system kom. Jeg synes det er fedt det er blevet så realistisk, men jeg kan bare ikke finde ud af at stille det ordentligt op. Hvilke indkøb og taktiske indstillinger bruger i og hvor meget ændrer i dem før hver kamp.
Håber i kan hjælpe, for det er ved at være frustrerende

Dexter
Reserveholdsspiller

« Svar #17: 31 Maj 2011, 19:14 »

Hej Mikle og tak for de mange spørgsmål i indbakke  Smiley

Du spørg lidt til de mange setup i tråden. Jeg har faktisk skrevet at jeg bruger global setup. dvs jeg bruger egentlig min egen globale setup. Men nu har jeg også spillet i mange år. Men selv om jeg ikke bruger de andre, så er det ikke ensbetydende med jeg ikke har benyttet mig af de andre setups tidligere. Jeg fornemmer din frustation og kan mærke du har mange ting du gerne vil... Men du har ikke den røde tråd. Nu ved jeg jo ikke hvor længe du har spillet fm. Men jeg tror du skal starte lidt i det små. Det betyder at du skal prøve dig frem med dit bif hold. og så ikke tænke så meget over du taber. Hellere at du har gjort et eller andet, end du "kun" har spillet en balanceret taktik og så egentlig ikke LÆRT om du skulle har gået mere frem på banen eller om du skulle har trukket dig tilbage. Brug notater for hver gang du møder en manager og dan dig nogle indtryk. Analysere hvorfor det evt gik galt. Hvad siger din manager ? Brug analysen under kamp. brug modstander intruktionerne og selvfølgelig brug fmfreaks. Det er det vi er her for  Wink

Nu har jeg beskrevet en måde at bruge spillet setup på. Dette vil faktisk passe rigtig godt på dig som er lidt en novice til dette. tør jeg godt sige  Wink

Denne er taget fra en anden side og beskríver rigtig godt de ting som skal tages med i overvejelserne

Citat:
Nogle ting som afgør hvordan dit hold spiller:

-du blir presset i bund
-de stiller sig med 11 mand bag bolden
-de spiller med lange bolde
-de spiller hårdt fysisk
-de spiller på kontra

osv. osv.
Altså altsammen noget som får indflydelse på kampen og dermed osse hvordan du bør sætte dit hold op. Nogle af tingene kan man forudsige. F.eks. bør FCK forvente at blive presset i bund på udebane mod Milan, mens de hjemme mod Horsens kan forvente at møde 11 mand bag bolden.

Udfra dette kan man opstille 5 måder at indstille holdet.

Defensivt
Kontra
Boldbesiddelse
Offensivt
Kontrol

Disse instillinger kan gemmes og hives frem før og under kampene. De fleste af jer har jo nok opdaget at det kan vlive nødvendigt med justeringer undervejs i kampen. AI´en har det jo med at ændre sin taktik alt efter om det går efter sejren, vil holde en føring, eller er tilfreds med resultatet. Så hvorfor skulle vi ikke gøre det samme.

DEFENSIVT:
-mentalitet: defensiv
-bredde: smal
-D-linie: dyb
-tackling: let
-skærme af: sjældent
-markering: tæt
-tempo: lavt
-tidsspilde: ofte
-stortset ingen løb fremad banen
-ingen frie roller
-få dybe afleveringer (through balls)
-lav kreativ frihed
-ingen pile frem på wings (f.eks. i en 4-4-2 som jeg bruger)

KONTRA:
-mentalitet: defensiv/normal
-bredde: smal/normal
-D-linie: dyb/normal
-tackling: let
-skærme af: sjældent
-markering: tæt
-tidsspilde: normal/ofte
-kun wings og angribere laver løb fremad banen
-1 eller 2 frie roller (wings eller angribere)
-MC laver dybe afleveringer (through balls)
-lav kreativ frihed
-korte pile frem på wings (f.eks. i en 4-4-2 som jeg bruger)

BOLDBESIDDELSE:
-mentalitet: normal/offensiv
-bredde: normal
-D-linie: normal
-tackling: normal/hård
-skærme af: normal
-markering: tæt blandet med løs (f.eks. angribere og OMC bruger løs markering)
-tempo: normal
-tidsspilde: normal
-Alle undetagen central forsvar og defensiv midt laver løb fremad banen (blandet/ofte)
-2 frie roller (wings eller angribere)
-alle laver dybe afleveringer (blandet)
-lav/normal kreativ frihed
-korte pile frem på wings (f.eks. i en 4-4-2 som jeg bruger)

OFFENSIV:
-mentalitet: Offensiv
-bredde: meget
-D-linie: høj (skubber op)
-tackling: hård
-skærme af: ofte
-markering: løs
-tempo: højt
-tidsspilde: lav
-Alle undetagen central forsvar og defensiv midt laver løb fremad banen (ofte)
-3 eller 4 frie roller (wings, angribere, OMC)
-Alle laver dybe afleveringer ofte (through balls)
-brug offside-fælde
-høj kreativ frihed på wings - normal KF på OMC+angreb
-Angreb+wings skal holde på bolden (Hold up ball)
-lange pile frem på wings (f.eks. i en 4-4-2 som jeg bruger)

KONTROL:
-mentalitet: Offensiv
-bredde: maksimal bredde
-D-linie: normal
-tackling: hård
-skærme af: ofte
-markering: løs
-tidsspilde: lav
-Alle undetagen central forsvar og defensiv midt laver løb fremad banen (ofte)
-3 eller 4 frie roller (wings, angribere, OMC)
-Alle laver dybe afleveringer ofte (through balls)
-brug offside-fælde
-høj kreativ frihed på wings - normal KF på OMC+angreb
-Angreb+wings skal holde på bolden (Hold up ball)
-lange pile frem på wings (f.eks. i en 4-4-2 som jeg bruger)

Se nu gælder det så bare om at bruge dem rigtigt.

En indikator som afgør hvor godt din taktik virker er boldbesiddelse, som gerne skulle ligge på 50+, og din aflevering% som gerne skulle ligge på 65+ - gerne 70% (i hverfald for hold som Man U, Milan, Barca osv.)
Citat slut

Selv om den er gammel, er den gangbar ! De "lange pile" er selvf udskiftet med ryk frem i taktikken

Ovenstående er også bare en måde at gøre det på ! Evt få læst noget omkring kampstrategier i div forums.

Boldbesiddelse er sku ikke så vigtig. Men det at dine spille rammer hinanden og tag det ikke så tungt hvis du ikke kan det første par gange. Herre gud, det er jo bare et spil  Wink

Når du har min erfaring om et par år, så begynder du at se niveauer og sætte dem ind i de taktikker som du bruger. Til sidst, så bliver det et par hurtige ryk med musen og du danner dig billeder ud fra de spillere du har til rådighed og bruger dem taktisk.

Se denne tråd: http://fmfreaks.dk/index.php?action=printpage;topic=27728.0

Jeg bryder mig ikke om at fortælle andre om hvordan de skal spille. Så derfor er mit råd at "gøre det selv" og lad dig ikke blive forvirret over de mange gode tiltag herinde. Men tag 1 ting ad gangen. En anden grund er at spiller materiale er forskellige, - hold til hold, så hvad der viker godt for mig, kan du måske slet ikke bruge.

Derfor kan det vise sig ved de 10 taktikker: at kontra kan bruges ved flere setups for nær offensive.. Tænk hvis du ved en lave standard taktik kan lave et perfekt kontra. Det handler om at tage nogle chancer og notere sig det til næste gang. Eller tage din ene angriber og sænke hans mentalitet, sænke Kr. frihed og tillade en off midt og hurtig angriber i den frie rolle. Det handler om at bryde kæderne hos modstanderen. Tænk ud af boksen. En anden er at sætte 2 holdspiller sammen, især hvor du kan ha problemer med modstanderen i et område eller du har 2 giftige angribere som bare "finder" hinanden

Spillere materialet. Synes helt klart at du skal kikke forcer og svagheder igennem hos alle i din trup og får sat de rigtige egnskaber under div dødbolde og får sat de rigtige spillere både ved defensiv hjørne og offensive inden du begynder på div taktikker.

Hilsen Dex

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Dexter
Reserveholdsspiller

« Svar #18: 31 Maj 2011, 22:50 »

Denne side er interessant, når vi snakker formationer  Smiley

http://www.footballuser.com

- og denne med systemer

http://folk.ntnu.no/bendikbu/fm/TTF_Documents_Tactics/Documents/TT&F%20'09%20Crib%20Sheet.pdf

-og her en ekstra hjælp

http://megaupload.com/?d=ZORM3VM3

Hilsen Dex

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Mikle123
Ynglingespiller

« Svar #19: 01 Jun 2011, 11:10 »

Tusind tak for det hele, vil gå i gang med det samme

TheHansibush
Reserveholdsspiller

« Svar #20: 01 Jun 2011, 13:15 »

Den der Tactic Builder du linker til, vil ikke rigtig gemme min taktik?

Dexter
Reserveholdsspiller

« Svar #21: 01 Jun 2011, 14:55 »

Mikle Velbekommen. Der stå lidt arbejde foran dig. Til gengæld tror jeg du bliver klogere på hvilke mekanismer der gælder  Wink

Du spørg ang hvilken mentalitet i min indbakke, du skal vælge på en flad 442 og en diamant samme formation. For at gi dig et godt svar, så kræver det faktisk jeg "ser" dit spil med samtlige 11 spillere i stats. Da det kan virke lidt uoverskueligt, så vil jeg sige : prøv dig frem. Nu har du muligheden  Wink

THB: Det har du ret i. Da jeg selv begyndte på det i sin tid, fik jeg bragt spillet i "Windowmode" og sad så og justerede.

Held og lykke med det gutter  Thumbs Up og gi et prej med hvordan det går med "lektierne"  Wink

Lidt en skam at Killigan "døde"  Huh

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Mikle123
Ynglingespiller

« Svar #22: 02 Jun 2011, 14:26 »

Jeg har spillet lidt og det går allerede meget bedre. Har godt nok kun spillet 2 kampe i ligaen, men generelt får de meget færre chancer. Da jeg spillede mod Randers fik de et skud og den var ikke inden for målrammen. Jeg fik 14

Dexter
Reserveholdsspiller

« Svar #23: 04 Jun 2011, 02:07 »

Mikle

Nu ved jeg ikke hvordan du har med at ændre taktik under en kamp. Nu hvor du ikke har prøvet det så længe. Men jeg har haft held med at ændre taktikkerne efter ca 10 til 20 min, - hvis mine afleveringer eller bold besiddelse ikke har været tilfredsstillende.

Dog er jeg begyndt at se det efter få minutter, om min taktik er den rigtige og dertil har jeg brugt analyse mere end ass. manageren. jeg kan sagtens tage fejl  Wink

En anden ting,  og det har sikkert noget at gøre med min globale setup, er jeg vil gerne være den som styre kampen. Så jeg har lidt en tendes til at starte mere offensivt ud og så evt sænke mentaliteten til en mere moderat udgave, hvis det er nødvendigt. Min filisofi er hos den globale at det er nemmere at trække mine spillere lidt tilbage efter at ha spillet offensivt, end det er at starte defensivt ud, for så at vurdere at jeg skal længere frem. Gir det mening?

TT&F rådgiver til at starte ud med en standard for så at vurdere mere frem el. mere tibage. I min verden synes jeg det handler om mål og i hjemmekampe vil jeg være styrende. Kommer selvf an på hvor i tabellen man ligger. Men skulle jeg ligge i midten eller i bunden. Så ville jeg ændre baneforholdet til det mindre og med en bred midt, - for igen at kontrollere.

Flot med de 14-0 i chancer  Smiley Prøv hele tiden at holde det enkel, til at begynde med. dvs. have ikke for mange der tag et langskud, Har ikke for mange til de dybe stikninger ikke for mange til indlæg. osv. Der er en mening med det og det er du for en fornemmelse hvem som er bedst til hvad, - eller ikke er god til.

Feks i venskabskampe. Lad alle være på let tackling. Skulle nogen på dit hold få gule kort, så er det sikket fordi de er nogle bøller, ikke holdspillere eller generalt for agressive i deres personlighed.

Du beholder "basen" og justrer i det små, for at få fornemmelsen  Smiley

Hilsen Dex

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Mikle123
Ynglingespiller

« Svar #24: 04 Jun 2011, 10:20 »

Okay tak Thumbs Up
Nu har jeg mødt et par lidt bedre hold som FCK og Palermo i euro, så jeg har fået det lidt sværere. Lige pt. prøver jeg at finde en taktik til at slå FCK.
Når du sænker mentaliteten, gør du det så ved hver enkelt spiller under spillerindstillinge r eller hvad?
Hvor meget sætter du spillerindstillinge r?
Og har du en "checkliste" inden kamp, hvor du checker hvilke indstillinger du skal sætte? f.eks. stift eller flydende og offensivt eller defensivt?
« Seneste Redigering: 04 Jun 2011, 10:43 af Mikle123 » Logged

Jonaspetersen93
Manager

« Svar #25: 04 Jun 2011, 10:36 »

har fundet ud af at 2. sæson skal bare overstås, første sæson med mit FCK hold gik jeg ubesejret igennem 2. sæson røg jeg ned på en 4. plads men i de sidste to sæsoner har jeg vundet ligaen igen

Tidligere: Baloo38

Dexter
Reserveholdsspiller

« Svar #26: 04 Jun 2011, 16:05 »

Når du sænker mentaliteten, gør du det så ved hver enkelt spiller under spillerindstillinge r eller hvad? nej. det gør jeg ikke, da jeg jo har forskellige setups jeg hiver frem efter behov.

Hvor meget sætter du spillerindstillinge r ? kommer an på hvilke forcer jeg ville spille på. Her kikker jeg på svagheder hos modstander og forsøger at spille i den retning. feks. spiller modstander hurtigt, forsøger jeg at hive tempo ud af kampen.

Og har du en "checkliste" inden kamp, hvor du checker hvilke indstillinger du skal sætte? f.eks. stift eller flydende og offensivt eller defensivt?. nej. jeg bruger analyse og statitik uner kampen for at vurdere stift eller flydende og offensivt eller defensivt.

Har du lavet taktikker og hvor mange benytter du og hvad bruger du?

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Dexter
Reserveholdsspiller

« Svar #27: 04 Jun 2011, 16:10 »

Baloo38

Hvad gjorde du nyt i forhold til den dårlige sæson?

Hilsen Dex

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Mikle123
Ynglingespiller

« Svar #28: 05 Jun 2011, 08:38 »

Jeg har lavet 4 X 4-4-2, hvor jeg har reguleret mentaliteten med 2 som du har nævnt før. Så jeg har 4-4-2.6 / 4-4-2.8 / 4-4-2.10 / 4-4-2.12. Derfra vil jeg rykke filosofi og om det er offensivt eller defensivt alt efter modstander og så vil jeg så småt begynde at rykke afleveringer og det andet.
Men jeg er begyndt med Southampton, så jeg kan lære at spille offensivt, da de er favoritter i ligaen, og hvis jeg så rykker op kan jeg lære at spille defensivt. Jeg tror nemmere jeg kan lære det således og det gik ikk så godt med Brøndby. Jeg tror jeg tog munden for fuld og prøvede for meget på en gang

Jonaspetersen93
Manager

« Svar #29: 05 Jun 2011, 09:08 »

Baloo38

Hvad gjorde du nyt i forhold til den dårlige sæson?

Hilsen Dex

Jeg lavede en ny formation, satte en ny targetman og Playmaker, og gjorde det i team-indstrukser der passede til min spillestil

Tidligere: Baloo38

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010