home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1247 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Udvikling af spillere
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Udvikling af spillere  (Læst 2345 gange)
Svante
Lilleputspiller
*

Udvikling af spillere
« : 14 Maj 2011, 10:36 »

Hej Drenge.

Jeg har købt en højreback til mit Arsenal-save. Han er 20 år og da jeg købte ham var han 18. Han fik "diagnosen" har potientalet til at spille på samme niveau som Bakary Sagna. Jeg solgte Sagna til Inter, og havde planlagt at jeg ville bruge mit talent i stedet. Han har nu spillet en hel sæson i Premier League (36 kampe) og han har haft en gns. karakter på 7.08. Det eneste jeg ikke kan forstå er - han er blevet på 1½ stjerne hele sæsonen i gennem, og ser ikke ud til at udvikle sig yderligere.

Hvordan får jeg ham til at blive bedre?

Svante

Swizz CataR
Manager

Sv: Udvikling af spillere
« Svar #1: 14 Maj 2011, 10:41 »

Først, har du et SS af ham? Smiley

Han udvikler sig formentlig stille og roligt, og sikkert primært mentalt.
For at få det maksimale ud af ham, skal du træne ham personligt, altså lægge et specifikt træningsprogram for ham. Dernæst skal du sørge for, at dine trænere og træningsfaciliteter er så gode som muligt. Jo bedre omgivelser, jo bedre udvikling. Nu har du desværre solgt Sagna, ellers kan en god måde også være at lade en ældre og bedre spiller være tutor for en ung gut som ham. Har du en anden god højreback eller andet, som kan tutor ham, så er det en god ide. En god tutor skal gerne have høje tal i målrettethed som det vigtigste.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Svante
Lilleputspiller
*

« Svar #2: 14 Maj 2011, 11:13 »

Jeg overvejer at købe Phillip Lahm, da han har 18 i målrettethed, og så sætte ham som tutor. Kan en eventuel udlejning gøre noget? er ved at have samme problem med en højre fløj, som pt. er i Ipswich?

Swizz CataR
Manager

« Svar #3: 14 Maj 2011, 13:47 »

Mit bud vil være, at din spiller der aldrig bliver god nok til Arsenal Smiley Dertil mangler han simpelthen for meget. Noget jeg har lært af at købe unge spillere er, at ofte falder deres stjernevurdering enten med tiden, eller præcis når de kommer til klubben. Gerne med en halv stjerne. Skal du have en god ungdomsspiller, der virkelig kan blive til noget, så skal han ofte gerne have omkring 3 og en halv stjerne af din talentspejder.

De stats der med sikkerhed vil udvikle sig over årene er de mentale stats. De fysiske og tekniske stats kan og vil også ændre sig, men ofte mindre, og derfor er et vigtigt, at spillerne allerede som unge har et vist niveau både teknisk og fysisk, da det er begrænset hvor meget du kan ændre disse ting på sigt.
Umiddelbart virker din spiller meget svag teknisk, både offensivt og defensivt. Jeg ville derfor købe en bedre spiller, og så maks lade Lacaze være en backup spiller.

Om Lahm er det rigtige køb ved jeg ikke. Han er rigtig god ingen tvivl om det. Andre bud kan også være Diego Renan, Jerry Vandam og Miguel Torres

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Suckins
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 14 Maj 2011, 13:55 »

Jeg har erfaret præcis de samme ting som Swizz CataR. Specielt at vurderingen af spillerne rigtig tit falder, når de kommer til klubben. Jeg oplever det specielt tit med afrikanske spillere.

Så før at jeg overhovedet begynder at tage mine scouts potentialevurdering er seriøst kigger jeg på spillerens tekniske og fysiske stats. Er de elendige som 16-17 årig, selvom spilleren måske har 3 eller 3½ stjerne i potentiale, har jeg ikke tiltro til at han bliver til en skid. Det synes jeg simpelthen ikke de udvikler sig nok til.

former zoesuckins

hedengran
Reserveholdsspiller

« Svar #5: 14 Maj 2011, 14:06 »

Jeg har oplevet præcis det samme som dig Runde og Swizz. Samtidig vil jeg sige, at i en alder af 20 år, ser jeg det allerede der som at være for sent til at han bliver rigtig god.

Det kommer selvfølgelig også an på, hvad du forventer af dine højre back. Skal han være en middelmodig spiller, eller havde du håbet på han bleve spillets bedste højre back. Jeg går personligt efter at få de klart største talenter, som virkelig kan blive en af de bedste på postitionen. Jeg vil dog mene at han simpelthen ikke er god nok til et hold som Arsenal. En anden gang ville jeg dog ikke sælge mit første valg, når spilleren ikke er bedre.

Jeg har dog et spørgsmål, hvor meget vil i mene målrettethed betyder?

“What Carew does with a football, I can do with an orange.” Zlatan Ibrahimovic som svar på kritik fra John Carew

Enged
Gæst

« Svar #6: 14 Maj 2011, 14:14 »

Problemet med især fysisk svage spiller, for mig, er at jeg ikke kan få mig selv til at bruge dem. Og når jeg ikke bruger dem, så udvikler de sig naturligvis ikke, og så ender det med at jeg har en spiller med uforløst potentiale. Det skal dog lige siges, at det sjældent er spillere jeg køber, det er oftest fra egne rækker.
Men som de andre har sagt, så er han simpelthen ikke god nok i en alder af 20 år til at være 1. valg i Arsenal, men han er da en udmærket reserve.

Dog må jeg erklære mig uenig i, at I mener, at spillere kun udvikler sig meget mentalt. Mentalt bliver de ved med at udvikle sig ja, men jeg synes bestemt at de tekniske evner også stiger markant, især omkring de 19-22 år, dog sker det mest med spilletid, men sådan er det jo oftest.

Svante
Lilleputspiller
*

« Svar #7: 15 Maj 2011, 18:20 »

Jeg har nu solgt min spiller til Ausburg for 15 mil.
Har derimod købt Serge Aurier fra RC Lens, og han virker umiddelbart ret skarp Smiley

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010