home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 513 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Penge er ikke alt.
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Penge er ikke alt.  (Læst 2559 gange)
Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Penge er ikke alt.
« : 20 Apr 2011, 09:07 »

I en tid hvor penge bestemmer alt i fodbold, hvor spillere efterhånden ingen klubfølelse har og hvor arbejderklassen ikke har råd til at gå til fodbold, pga spillerne skal have alt for mange penge i løn. Og hvor endnu en Spansk klub er blevet købt af nogle rige oliemænd, vil jeg gerne hylde en særlig klub.

Jeg snakker naturligvis som den Spanske klub Athletic Bilbao.

For folk som ikke kender denne klub, vil jeg blot sige at man skulle prøve at læse lidt om den, for det arbejde og indstilling til fodbold de har kan man kun elske, især i en verden hvor klubber køber og køber.

Athletic som de hedder i folkemunde i Baskerlandet har nogle helt særlige regler, kun spillere fra netop Baskerlandet må trække den rød/hvide trøje over hovedet, og ingen udlændinge har nogensinde spillet i klubben.

Hvis en klub i måske verdens stærkeste liga, kan spille med sådan en regel og aldrig nogensinde været rykket ned fra den bedste række, burde det måske være et forbillede for mange andre?

Måske er der stadigvæk håb for fodbold? Eller måske er dette bare en af de sidste romantiske historier i netop vores elskede sport.

Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #1: 20 Apr 2011, 11:04 »

Tja, men omvendt har Bilbao så ikke været i nærheden af en mesterskab i snart 30 år, så jeg ved ikke om det er et forbillede for mange hold. Jeg tror nu ikke Barca eller Real ville vælge den model.

Du skriver at klubben aldrig har været rykket ned, og det er selvfølgelig også flot, men et lidt svagt argument, da de fx i 06/07 var ret tæt på netop dette.

Hele ideen er selvfølgelig romantisk, men hvis man vil i toppen at ligge, som fodboldverdenen ser ud nu, så tror jeg at man SKAL købe et par spillere eller 4 før man kan gøre sig forhåbninger om de helt store placeringer.
Logged


Dr. Def
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #2: 20 Apr 2011, 11:26 »

Bilbao er jo et solidt hold, som sæson efter sæson ligger i top10 og som i år kæmper med om europæisk fobold, hvilket jeg mener er fantastisk set ud fra deres begrænsninger. Om de kan holde på spillere som Munain Lorente og Martines til sommer bliver svært at sige, men de har et interessant hold, og der er noget fascinerende over deres indkøbspolitik. Jeg håber hvertfald det bedste for dem, selvom de aldrig bliver et hold der vinder mesterskaber eller europæisk titler.
Logged

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #3: 20 Apr 2011, 11:27 »

Hvad mener du med et svagt argument? Han skriver klubben aldrig har været rykket ned. Det er fakta!
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #4: 20 Apr 2011, 12:19 »

Tja, men omvendt har Bilbao så ikke været i nærheden af en mesterskab i snart 30 år, så jeg ved ikke om det er et forbillede for mange hold. Jeg tror nu ikke Barca eller Real ville vælge den model.

Du skriver at klubben aldrig har været rykket ned, og det er selvfølgelig også flot, men et lidt svagt argument, da de fx i 06/07 var ret tæt på netop dette.

Hele ideen er selvfølgelig romantisk, men hvis man vil i toppen at ligge, som fodboldverdenen ser ud nu, så tror jeg at man SKAL købe et par spillere eller 4 før man kan gøre sig forhåbninger om de helt store placeringer.


Titler kommer i anden række, hvilket mange fans af andre hold jo så åbenbart ikke forstår. At du skriver de næsten har været rykket ned men de blev netop oppe. Også spiller man med en stor stolthed for klubben, når man netop har de regler.
« Seneste Redigering: 20 Apr 2011, 12:22 af Roman » Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #5: 20 Apr 2011, 12:27 »

Hvis vi udelukkende kigger på, hvor mange spillere klubber finder frem fra egen avl - og hvor stor prioritet de giver dette, så er spansk fodbold generelt interessant at se på.

Se bare Barcelona. Der er ingen europæiske topklubber der kommer i nærheden af det set-up de har med egne spillere.
1. Stoltheden i Spanien over at producere egne talenter og 2. økonomien som har tvunget dem ud i det, gør de den spanske liga meget venlig overfor enge talenter. De spillere der så ikke når hele vejen for en af storklubberne, ender alligevel med fine La Primera karrierer en gang i mellem i en mindre klub - og får mulighed for at udvikle sig.
Der er selvfølgelig nogle klubber der ikke følger dette, men trenden er positiv at se på.

Der er en grund til Spanien stort set kan stille op med 4-5 landshold til et VM uden at ville falde igennem.
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #6: 20 Apr 2011, 12:29 »

Hvis vi udelukkende kigger på, hvor mange spillere klubber finder frem fra egen avl - og hvor stor prioritet de giver dette, så er spansk fodbold generelt interessant at se på.

Se bare Barcelona. Der er ingen europæiske topklubber der kommer i nærheden af det set-up de har med egne spillere.
1. Stoltheden i Spanien over at producere egne talenter og 2. økonomien som har tvunget dem ud i det, gør de den spanske liga meget venlig overfor enge talenter. De spillere der så ikke når hele vejen for en af storklubberne, ender alligevel med fine La Primera karrierer en gang i mellem i en mindre klub - og får mulighed for at udvikle sig.
Der er selvfølgelig nogle klubber der ikke følger dette, men trenden er positiv at se på.

Der er en grund til Spanien stort set kan stille op med 4-5 landshold til et VM uden at ville falde igennem.

Jeg vil næsten sige Real har en ligeså god ungdomsafdeling som Barca, men forskellen ligger bare i at de får chancen i Barca.
Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #7: 20 Apr 2011, 12:30 »

Jeg vil næsten sige Real har en ligeså god ungdomsafdeling som Barca, men forskellen ligger bare i at de får chancen i Barca.

Sikkert. Det kan så diskuteres hvordan man udnytter sine talenter. Er sikker på der er mange spanske klubber der er glade for, hvordan Real Madrid bruger deres Wink
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #8: 20 Apr 2011, 14:08 »

Sikkert. Det kan så diskuteres hvordan man udnytter sine talenter. Er sikker på der er mange spanske klubber der er glade for, hvordan Real Madrid bruger deres Wink

Ja Valencia til at starte med Wink
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #9: 20 Apr 2011, 15:32 »

Hvad mener du med et svagt argument? Han skriver klubben aldrig har været rykket ned. Det er fakta!

Det ændrer ikke på de har været tæt på. Det er også fakta. Jeg synes ideen med Bilbao er rigtig fed, men jeg tror aldrig på at de vinder et mesterskab med rene bastiske spillere.

Argumentet blev fremlagt som noget helt fantastisk, hvilket det selvfølgelig også er, men det har Wigan heller aldrig prøvet i Premier League (men deres historie er også liiiidt anderledes Smiley )
Logged


Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #10: 20 Apr 2011, 16:05 »

Det ændrer ikke på de har været tæt på. Det er også fakta. Jeg synes ideen med Bilbao er rigtig fed, men jeg tror aldrig på at de vinder et mesterskab med rene bastiske spillere.

Argumentet blev fremlagt som noget helt fantastisk, hvilket det selvfølgelig også er, men det har Wigan heller aldrig prøvet i Premier League (men deres historie er også liiiidt anderledes Smiley )

Athletic har så vundet mesterskabet flere gange.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #11: 20 Apr 2011, 16:33 »

Athletic har så vundet mesterskabet flere gange.

Jeg glemte at tilføje "i nyere tid"

Men jeg skrev også, at de ikke havde været i nærheden af et mesterskab i snart 30 år, hvor de jo vandt i 84, mener jeg Smiley
Logged


Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #12: 20 Apr 2011, 16:41 »

Bilbao er uden tvivl en meget romantisk historie, og jeg synes det er fantastisk at de holder stædigt fast i egne traditioner og regler, i stedet for at blæse på dem, i jagten på trofæer som så mange andre klubber gør. Det er da noget af det mest beundringsværdige, og netop derfor ser jeg dem også helst langt fremme i tabellen i Spanien. Desværre er det utroligt svært, når man kun må finde spillere i så lille et område, det ville jo svare til at smide et dansk superliga hold ind i Primera Division. Det holder desværre ikke til et mesterskab. Men flot og beundringsværdigt er det sgu Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Roman
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #13: 20 Apr 2011, 16:54 »

Jeg glemte at tilføje "i nyere tid"

Men jeg skrev også, at de ikke havde været i nærheden af et mesterskab i snart 30 år, hvor de jo vandt i 84, mener jeg Smiley

Det er igen ikke deres første mål at vinde mesterskabet, det er at blive i rækken.

Prøv lige at tænk, at de kan komme til at spille med i EL kun med spillere fra det område, det er altså noget for sig selv når man tænker på hvor mange penge Sevilla og At. Madrid bruger på spillere.
Logged

Jarto
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Penge er ikke alt.
« Svar #14: 20 Apr 2011, 17:16 »

Synes det er lidt til grin hvis holdet kommer til at hedde Team Dubai crazy
Logged

19-18 nuff' said.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010