home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 990 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Opbygning af stab
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Opbygning af stab  (Læst 3446 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Opbygning af stab
« : 08 Apr 2011, 12:52 »

Opbygning af stab
Jeg ved ikke hvor meget folk går op i at opbygge en stab af medarbejdere der kan løfte klubben, men de kan skam også deltage i debatten – for, hvorfor gør i ikke det?

Personligt går jeg meget op i det, da jeg egentlig synes det er en spændende del af Football Manager. Jeg kan godt lide at jeg kan sætte et præg bag kulissen, og derved arbejde sammen med folk jeg har tiltro til kan deres arbejde ordentligt. Jeg spiller med Lazio lige for tiden, og der valgte jeg at fyre hele min stab efter et halvt år, da jeg ikke kunne se noget fremskridt hos mine spillere. Jeg beholdte min målmandstræner, én fysisktræner og tre talentspejdere. Ellers hentede jeg en masse nye folk ind, og jeg føler allerede mit træning fungerer bedre og jeg får bedre oplysninger omkring modstanderne inden kampe.

Talentspejdere føler jeg selv er den vigtigste del at gøre noget ved. Jeg går meget op i, at min klub har en bred viden ude i verden, da jeg derved har nemmere ved at finde præcis den spiller jeg ønsker. Derfor henter jeg en masse talentspejdere, og holder mig klar til at sende dem ud når en mission er fuldført. Jeg føler egentlig ikke, at jeg får SÅ meget ud af det, men jeg synes bare det er en fed del af Football Manager.

Trænere går jeg også meget op i, og det er udelukkende fordi træning altid har været spændende for mig. Jeg vil gerne have mine spillere bliver bedre, og dette er grunden til jeg går op i det. Vil helst have det maksimale ud af hver eneste træningskategori, og det kræver et par rigtig gode trænere til præcis den ting. Desuden henter jeg altid en, der bliver sat til at træne alle ting – så alle træningskategorier er på ”let”.

Fysioterapeuter synes jeg faktisk også er meget vigtig. Jeg tror, det betyder noget, at en fysioterapeut har meget i motivation og disciplin (og naturligvis fysisk træning), da de derved kan hjælpe spillere med at komme igennem deres skadesforløb osv. Men så vigtig føler jeg heller ikke den del er.

Hvad med jer?

Går I meget op i jeres stab skal være skræddersyet til jeres smagsløg? Tænker I over, om de har samme nationalitet som klubben? Bruger I tid på at finde de rigtige, eller tager I bare det første og det bedste? Hvad er jeres tanker om opbygning af en stab…

God debat!
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Opbygning af stab
« Svar #1: 09 Apr 2011, 09:29 »

Går ligesom du også meget op i det. Det vigtigste er trænerne, hvor jeg også forsøger at få så mange stjerner som muligt og holde den på "let".
Scouts skal jeg naturligvis også optimere og forsøger så vidt muligt at gå efter 20-20 scouts, men ender tit med nogle 16-20 scouts, da jeg også helst vil have de billige Peace
Fysioterapeuter har jeg stort set altid gået efter 20 i fys og intet andet, men har i den senere tid gået lidt efter de 2 andre egenskaber, som der refereres til, når du ser på fys'en i f.eks. nyhederne (mener det er determination og kan ikke huske den anden).

Nationaliteterne er jeg fuldstændigt lige glade med - bare de har færdigheder som jeg kan bruge til ngoet. Vælger typisk de bedste jeg kan tiltrække på daværende tidspunkt (trænere), hvor jeg tænker lidt på økonomien med fys'er og scouts - mest fordi udvalget er større Rullende Øjne
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Opbygning af stab
« Svar #2: 09 Apr 2011, 13:21 »

Bruger også rigtigt meget tid på at opbygge en ordenligt stab. En god trænerstab er jo essentiel når der skal fokuseres på talentudvikling som altid er det jeg vægter højest Wink Går altid efter de trænere med højst antal stjerne, da de jo sjovt nok også giver den bedste effekt. Er begyndt og lege lidt med tanken om at få delt trænerne op i 1. holdstrænere og ungdomstrænere for at se om det ville give en bedre effekt. Tror dog det bliver meget meget dyrt i løn, så indtil videre holder jeg mig til at have et godt træner team der tager sig af både ungdomsholdet og førsteholdstruppen. Nationaliteten vægter jeg en lille smule men det er helt klart evnerne der vægter højest. Nu er jeg f.eks. Real Madrid, og hvis valget stod mellem en tysk og spansk træner med præcis samme kvaliteter, vil jeg altid vælge den spanske. Af en eller anden grund er jeg begyndt at få meget op i klubloyalitet selv jeg godt ved at det ikke har nogen betydning overhovedet da det jo bare er et spil. Men har alligevel valgt at beholde et par trænere og talentspejdere der måske ikke havde så gode kvaliteter men har været i klubben hele deres karriere. Både som spiller og som en del af staben. Synes bare det er fedt at have nogle der har været med hele vejen. Bla. også derfor at jeg sjældent sælger og køber spillere, men i stedet udvikle klubbens egen ungdomsafdeling og få spillere den vej fra Smiley

Når jeg søger talentspejdere plejer jeg selvfølgelig altid at søge efter de bedste, men har denne gang valgt at gøre noget andet. Har prøvet at søge efter spejdere der havde mindst 16-16 og så i stedet fokusere på at få talentspejdere med viden fra forskellige dele af verden så det samlet giver en stor viden og et stort overblik over spillere fra alle dele af verdenen.

Fysioterapeuter har jeg aldrig gået så meget op i, men kunne være jeg skulle til at gøre det Thumbs Up

Super fed tråd, der sikkert kan give en masse inspiration!
Logged

Drillo
Gæst
 
Sv: Opbygning af stab
« Svar #3: 09 Apr 2011, 13:43 »

Jeg spiller pt. med Manchester United. Her har jeg stort set fyret hele min stab.

De få tilbage værende er.
Assistent Manager - Mike Phelan
1st Team Coach - René Meulensteen
Coach - Ole Gunnar Solskjær
Youth Coach - Tony Whelan, Paul McGuinness og Brian McClair
Scouts - Jim Lawlor og Les Kershaw.

Det første jeg plejer at se efter er, hvor mange af de forskellige slags trænere min bestyrelse tillader mig at ansætte. Derefter gennem går jeg min træning og ser hvor mange stjerner, jeg har i de forskellige discipliner, og derefter ser jeg så på mine trænere, for at finde ud af hvem der er gode nok til at blive, og hvem der skal have et los i røven. Når dette er gjort så kigger jeg på hvilken trænere der er tilgængelige for mig, Og så skal der ellers handles ind.

Mine kriterier er ikke mange, da jeg er lige glad med deres nationalitet, og om de kan sproget i det her tilfælde engelsk.

mine træning ser sådan her ud lige pt.
Senior:

Strength - 5 stjerner
Aerobic - 5 stjerner
GK Shot Stopping - 5 stjerner
GK Handling - 5 stjerner
Tactics - 4,5 stjerner
Ball Control - 4,5 stjerner
Defending - 4,5 stjerner
Attacking - 4 stjerner
Shooting - 4,5 stjerner

U18:

Strength - 5 stjerner
Aerobic - 5 stjerner
GK Shot Stopping - 5 stjerner
GK Handling - 5 stjerner
Tactics - 4,5 stjerner
Ball Control - 4,5 stjerner
Defending - 4,5 stjerner
Attacking - 4 stjerner
Shooting - 4,5 stjerner

Logged

Ne1
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Opbygning af stab
« Svar #4: 10 Apr 2011, 23:04 »

Jeg vil sige for mig personligt svinger det meget, nogle gange hvis jeg kan se min stab er markant dårligere end hvad niveau jeg spiller på skifter jeg tit en hel del ud og finder nogle nye til at overtage arbejdet. Dog hvis jeg kan se det umiddelbart ser godt nok ud, ændre jeg ikke det vilde til at starte med, men skifter så ud efterhånden som deres kontrakter udløber og fornyer dem jeg føler kan noget.

Det jeg går mest op i er scouts, har alle mine scouts igang konstant, scouter turneringer, lande, regioner, ligaer osv. Har max antal scouts og bruger dem meget når jeg skal finde nye spillere.
fysioterapeuter er jeg lidt ligeglade med, hvis de har 16 og op efter i fysisktræning, er det fint for mig.
Trænere, alt afhængig af hvad niveau går jeg op i det, men prøver selvfølgelig at skaffe de bedste og få max stjerner i alle kategorier det er klart, men hvis jeg skal prioritere holder jeg mig til at få "basics" så højt op som muligt først; Goalkeeping, defending, attacking.
Logged

Hvordan stemmer jeg på Bendtner til ballon d'or?!

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Opbygning af stab
« Svar #5: 12 Apr 2011, 13:57 »

Nu spiller jeg for det meste altid med klubber i den bedste halvdel af de store ligaer. Jeg starter ALTID med at kigge alt personale igennem, og fyrer/hyrer så i stor stil. Mine trænere SKAL have min. 4,5 stjerner, og jeg hyrer en træner til hver enkelt område af træningen. Dvs. de kun skal stå for en type træning. Ungdomstræning gør jeg intet ud af. De store talenter smider jeg i 1. holdstruppen med det samme, og så giver dem lidt kampe hen over sæsonen. Fys. og spejdere bliver også skiftet lystigt ud. Jeg vil kun have de bedste ansatte i min stab.

Træningsprogrammern e giver jeg også en ordentlig omgang, og jeg har pt. nogle fine programmer der er baseret på den gamle TUG træning fra tidligere versioner.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Opbygning af stab
« Svar #6: 12 Apr 2011, 14:23 »

Som det er idag så går jeg bare efter de folk med de bedste stats.. Altså at jeg har så mange stjerner som muligt hos trænerne, og at mine scouts har høje tal i bedømmelse af egenskaber og potentiale, samt at de er målrettet hvilket jeg tror også er en vigtig egenskab. Altså generelt set ligesom 99.9% af alle andre FM spillere...

Dog kunne jeg dog personligt godt tænke mig at finde ud af hvor vigtig egenskaber som Sprog, favoritformation, presform, trænerstil, spillerstil, spillermentalitet og markeringsstil er, og hvor stor en gevinst man kan hente ved at fokusere på dette område, og få den bedst mulige kombination blandt trænerne (Hvad end den så måtte være..?)

Jeg tror ikke på at der er nogle data i spillet som ikke på den ene eller anden måde har indflydelse i spillet, og her har vi altså en lang række af informationer som tilsynedladen ikke bliver brugt til noget.. Derfor kunne det være interessant at se hvilket gevinst man vil kunne få ved at samle et trænerteam med de samme filosofier, og se om det har nogen mærkbar indflydelse på f.eks. resultater eller udvikling af spillerne..

Men mig bekendt findes der ingen guides omkring dette, og jeg tror det kan være enormt tidskrævende at få testet dette og finde beviser for om det har nogen indflydelse..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Opbygning af stab
« Svar #7: 12 Apr 2011, 18:49 »

Ikke nogen der har erfaringer med ovenstående, eller en eller anden form for insiderviden omkring denne del af FM?

Det jeg tænker er at hvis man nu samler et trænerteam der alle har nøjagtig de samme filosofier, og at man opbygger ens taktik omkring disse filosofier, om man så vil opnå en eller anden form for gevinst ved det enten i form af bedre resultater, øget forståelse for taktikken hos spillerne, øget udvikling af spillerne etc...?


Det samme med f.eks. talentspejdere, måske deres fund af spillere, er spillere der passer ind i deres filosofier. Så hvis de deler de samme filosofier som alle andre i klubben, så finder man også de spillere der egner sig bedst muligt til klubben..

Kunne være vildt spændende hvis nogen har erfaringer med det, eller kender nogle guides hvor det er blevet testet, for disse egenskaber/filosofier må på den ene eller anden måde have en eller anden funktion.


Bare en lille teori jeg er ved at opbygge, så kunne være rart at få den bekræftet eller skudt til jorden inden jeg begynder at rode mig ud i alt for meget, som måske ikke engang har nogen effekt..

Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Opbygning af stab
« Svar #8: 12 Apr 2011, 19:34 »

Det kunne faktisk være vildt spænende at få afprøvet Guldbrand Det er godt nok aldrig noget jeg har tænkt over, men det lyder da i sig selv meget logisk. I mit nuværende Real Madrid save har jeg kun ansat trænere med de bedste stats, men kunne være at jeg hen over årene skulle prøve at fokusere på trænere der passer ind i tiki-taka filosofien som jeg er igang med at køre ind i hele klubsystemet. Altså fra ungdomsafdelingen til førsteholdet.
Tror dog ikke at man skal vægte det højere end statsene. Det fremgår meget tydeligt hvor gode de enkelte trænere er til at træne hver kategori, og derfor tror jeg også det er vigtigere end filosofien. Ellers ville SI ikke have gjort det så tydeligt. Bare min tanke Smiley
Men synes da helt sikkert at din teori skal afprøves, så hvis jeg kan finde nogle trænere der er ligeså gode som dem jeg her nu, eller lidt dårligere men med den rigtige filosofi vil jeg prøve og hente dem ind for at se effekten Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Opbygning af stab
« Svar #9: 12 Apr 2011, 19:42 »

Det kunne faktisk være vildt spænende at få afprøvet Guldbrand Det er godt nok aldrig noget jeg har tænkt over, men det lyder da i sig selv meget logisk. I mit nuværende Real Madrid save har jeg kun ansat trænere med de bedste stats, men kunne være at jeg hen over årene skulle prøve at fokusere på trænere der passer ind i tiki-taka filosofien som jeg er igang med at køre ind i hele klubsystemet. Altså fra ungdomsafdelingen til førsteholdet.
Tror dog ikke at man skal vægte det højere end statsene. Det fremgår meget tydeligt hvor gode de enkelte trænere er til at træne hver kategori, og derfor tror jeg også det er vigtigere end filosofien. Ellers ville SI ikke have gjort det så tydeligt. Bare min tanke Smiley
Men synes da helt sikkert at din teori skal afprøves, så hvis jeg kan finde nogle trænere der er ligeså gode som dem jeg her nu, eller lidt dårligere men med den rigtige filosofi vil jeg prøve og hente dem ind for at se effekten Smiley

Kom endelig med feedback når du har afprøvet det og fundet frem til en konklusion. Men ja, der ligger også den lille detalje om hvorvidt det er statsene eller filosofien som vægter højest. Men jeg kunne godt forestille mig at får man det fuldt integreret over hele linjen med den samme filosofi, at der vil ligge et kæmpe gevinst i det, og at statsene vil være sekundære..

Det eneste der lidt fælder "mine teorier" er at man ikke kan søge efter disse egenskaber/filosofier under personalesøgningen, og derfor kunne jeg godt frygte lidt at det måske ikke har nogen indflydelse alligevel, da det virker det at være et stort stykke arbejde i manuelt at gå ind og finde denne information, og det tror jeg ikke SI er interesseret i..

Men det ville være lækkert hvis man kunne få be- eller afkræftet hvorvidt der ligger noget i disse egenskaber/filosofier.. 
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Opbygning af stab
« Svar #10: 12 Apr 2011, 19:47 »

Er rimelig sikker på at statsne vægter højest, men synes da helt sikkert det skal afprøves... Ellers finder vi jo aldrig ud af det Thumbs Up
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Opbygning af stab
« Svar #11: 12 Apr 2011, 19:48 »

Spørgsmålet er vel egentlig også om trænerne tilpasser sig det system man spiller? Det kunne da egentlig godt være at deres favorit formation osv. ændrede sig efter den taktik der bliver spillet når de har været i klubben i tilpas lang tid?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Opbygning af stab
« Svar #12: 12 Apr 2011, 19:51 »

Spørgsmålet er vel egentlig også om trænerne tilpasser sig det system man spiller? Det kunne da egentlig godt være at deres favorit formation osv. ændrede sig efter den taktik der bliver spillet når de har været i klubben i tilpas lang tid?
Tja måske.. Det er ikke noget jeg har lagt mærke til faktisk.

Er rimelig sikker på at statsne vægter højest, men synes da helt sikkert det skal afprøves... Ellers finder vi jo aldrig ud af det Thumbs Up

Tja det kan godt være, men så frygter jeg blot at man mest vil gå efter stats fremfor filosofi.. Men filosofien er måske også bare det der skal være afgørende for hvem man skal vælge af to meget ligeværdige stabsmedlemmer.. Men det skal jo bare testes..   Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010