home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 382 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2011
| | | | |-+  50# Tilbage På Sporet! - AaB [DONE]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: 50# Tilbage På Sporet! - AaB [DONE]  (Læst 64455 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 6# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #30: 06 Apr 2011, 12:43 »

Og så lige en kommentar til min seneste update. Jeg beklager billedet - det viste sig åbenbart meget svært at finde et ordentligt billede af Wichmann, trods hans enorme succes Tunge

Som I måske også bemærker, så passer SS og tekst ikke helt sammen. Jeg beklager, men de er taget/skrevet hver for sig Wink Nu ved I så bare at han fortsætter efteråret ud.

Sidst men ikke mindst, så ved jeg ikke helt om der kommer en update mere idag. Jeg vil gerne nå det, men har meget travlt, så regner ikke med at nå mere idag, desværre.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #31: 07 Apr 2011, 15:10 »


NORDJYSK DELTAGELSE I SEMIFINALEN!
Den danske pokalturnering rangerer ganske vist ikke særlig højt ude i verden, men ikke desto mindre, så er det nu engang en dejlig pokal at kunne hjemtage. Så langt er ingen hidtil nået i denne sæson, men omsider er holdene til semifinalerne nu fundet. FCK, FC Midtjylland, AaB og Silkeborg er de 4 hold der skal dyste om pokalen, og dermed er AaB stadig med i kapløbet.

Vejen dertil har været lang. AaB har været igennem fire kampe for at nå semifinalen, hvorimellem nogle har været sværere end andre. Hvor end modstanderne har brystet sig med at være fra hidtil, så har det dog ingen forskel gjort for nordjyderne, der i den grad har nedlagt al modstand uden antydningen af problemer.
POKALTURNERINGEN:
vs. KØBENHAVNS KFUM (U) 4-0
vs. STENLØSE (U) 4-0
vs. FREDERICIA (U) 5-1
vs. ESBJERG fB (H) 4-1

*bemærk AaB altid nævnt først

Startende ude mod København KFUM helt tilbage i slutningen af august, kunne AaB tage det første skridt mod toppen, idet man her nemt besejrede de hvidblusede københavnere med solide 4-0. Målene blev sat ind af Wichmann, Chanko, Curth og Helenius, hvoraf det flotteste blev scoret af Louay Chanko, da han kunne afslutte et flot sammenspil med et sikkert skud i bunden af målet.

Holdets næste kamp var ude mod Stenløse, der ligesom københavnerne måtte give fortabt med 0-4 efter halvfems minutter. Kampen blev for alvor skudt i gang efter et lille kvarter, da Anders Due sparkede en fantastisk kanonbold i mål langt ude fra. "Duens" venstreben har igennem lang tid været anerkendt som et af ligaens bedste, og i denne kamp viste han virkelig hvorfor. Et fuldt ud fantastisk mål af AaB-spilleren.
De sidste tre mål faldt i anden halvleg, hvor forskellen mellem Superligaen og de nedre rækker for alvor blev tydeliggjort. To gange brugte Lasse Nielsen sin fysik til at score på dødbolde, hvorefter Jeppe Curth tørt kunne slutte af med sit mål til 0-4 efter at være blevet spillet helt fri i feltet.

Mod Fredericia blev der for første gang scoret mod nordjyderne. Som modspil scorede de dog bare et ekstra mål, hvorved de vandt kampen med 1-5. Kampens helt store spiller blev unge Mathias Wichmann, der med to mål og en enkelt assist for alvor viste sit potentiale. De resterende tre mål blev sat ind af Wæhler, Kayke og Duncan.

Dermed var AaB klar til kvartfinalen og den første rigtige udfordring hjemme mod Esbjerg - skulle man da tro. Kampen endte nemlig helt som de andre. En sikker AaB-sejr på hele 4-1 sendte vestjyderne hjem med bøjede hoveder, efter at de for alvor var blevet udspillet mod et stærkt spillende nordjysk mandskab.

Det var ellers et AaB-mandskab på spareplan, idet blandt andre Mathias Wichmann aldrig kom på banen, sammen med flere andre profiler. Kampens helt store profil blev i stedet Wichmanns afløser, Anders Due, der med tre mål gjorde sit for at komme i startopstillingen til dagligt.
Efter to solide mål i første halvleg faldt det helt naturligt også at lade Due skyde, da nordjyderne blev tildelt et straffespark tidligt i anden halvleg. Endnu engang var han sikker og dermed stod der 3-0. Det sidste mål blev sat ind af Duncan, inden at Esbjerg fik pyntet på resultatet med en enkelt scoring kort før tid.

I semifinalen kommer AaB til at stå overfor Silkeborg, den på papiret klart ringeste modstander, og dermed forventer man i det nordjyske, at AaB oven på sæsonens resultater i ligaen, også vil spille sig i pokalfinalen i denne sæson.



<a href="http://www.youtube-nocookie.com/v/ES2zZziJl80?fs=1&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube-nocookie.com/v/ES2zZziJl80?fs=1&amp;amp;hl=da_DK</a>

Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Jyden
Gæst
 
Sv: 8# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #32: 07 Apr 2011, 15:20 »

Det ser rigtig godt ud swizz, både skriftligt og resultat mæssigt (:
Du må siges at være min favorit indtil videre. 
Logged

Krile
Gæst
 
Sv: 8# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #33: 07 Apr 2011, 18:20 »

Jeg må også indrømme at jeg er imponeret, - rigtig meget. Jeg kendte til dine fantastiske skriftlige kundskaber, men jeg må ærlig sige at jeg tvivlede på dine evner indenfor grafik og opsætning. Men der har du gjort min tvivl til skamme, hold da op! Din opsætning er utrolig flot, og din grafik ligeså Thumbs Up

Så lige nu er du nok også er min favorit Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #34: 07 Apr 2011, 21:39 »

Det ser rigtig godt ud swizz, både skriftligt og resultat mæssigt (:
Du må siges at være min favorit indtil videre. 
Jeg må også indrømme at jeg er imponeret, - rigtig meget. Jeg kendte til dine fantastiske skriftlige kundskaber, men jeg må ærlig sige at jeg tvivlede på dine evner indenfor grafik og opsætning. Men der har du gjort min tvivl til skamme, hold da op! Din opsætning er utrolig flot, og din grafik ligeså Thumbs Up

Så lige nu er du nok også er min favorit Smiley

Mange tak for roserne begge to. Dem er jeg selvfølgelig både glad og beæret over at modtage. Jeg håber jeg også fremadrettet kan holde jeg fanget Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 8# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #35: 07 Apr 2011, 22:21 »

Jeg er virkelig imponeret over dig Swizz, og det er da bestemt ikke kun på grund af klubvalget at denne blog her min absolutte favorit! Du har et rigtig godt skriftsprog og formulere dig flydende og i et let læseligt sprog. Dit opsætning og din grafik fungere rigtig godt som tidligere nævnt. Jeg glæder mig til at følge den her blog hele måneden og se hvad du kan udrette, det er ihvertfald rigtig fedt at læse om din færd i AaB indtil videre.

Min stemme er ihvertfald på dig indtil videre! Smiley

PS. Hvordan står det egentlig til med økonomien i klubben?
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #36: 07 Apr 2011, 22:41 »

Jeg er virkelig imponeret over dig Swizz, og det er da bestemt ikke kun på grund af klubvalget at denne blog her min absolutte favorit! Du har et rigtig godt skriftsprog og formulere dig flydende og i et let læseligt sprog. Dit opsætning og din grafik fungere rigtig godt som tidligere nævnt. Jeg glæder mig til at følge den her blog hele måneden og se hvad du kan udrette, det er ihvertfald rigtig fedt at læse om din færd i AaB indtil videre.

Min stemme er ihvertfald på dig indtil videre! Smiley

PS. Hvordan står det egentlig til med økonomien i klubben?

Mange tak for roserne. De varmer virkelig. Hehe økonomien..? Det eneste sorte er vist udsigten, hvis du forstår hvad jeg mener Tunge Klubben har det svært, løn og transferbudget er helt i bund, og trods et fint overskud for 2010, så mangler der mange millioner på bundlinjen.. Men det skal nu nok gå Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 8# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #37: 08 Apr 2011, 14:39 »


KOLD DUKKERT FØR PAUSEN...
Igår mandag spillede AaB sin sidste Superligakamp forud for vinterpausen. Hjemme mod Silkeborg blev det til et skuffende nederlag på 1-2, efter ellers at have været foran gennem store dele af kampen. Dermed blev det ikke til den perfekte afslutning for AaB, der ellers forud for kampen mod Silkeborg havde sikret sig en særdeles god afslutning på efteråret.

SUPERLIGAEN:
vs. BRØNDBY (U) 1-0
vs. FC NORDSJÆLLAND (U) 1-0
vs. SØNDERJYSKE (H) 1-0
vs. SILKEBORG (H) 1-2

*bemærk AaB altid nævnt først
Efter i den forrige periode først at have slået FCK og siden OB, da red nordjyderne nærmest på en bølge gennem hele november måned. Første kamp var ude mod ærkerivalerne fra Brøndby, en kamp der på papiret burde give Andreasens mandskab masser af problemer. Et offensivt indstillet Brøndby-mandskab formåede da også at komme frem over stepperne, men trods hele 18 skud mod mål, så kom bolden aldrig forbi Zaza i nordjydernes mål. Meget af grunden hertil lå formentlig i det fortrinlige forsvarsspil fra AaB, der kun tillod Vestegnens spillere at forsøge sig langt udefra.

I stedet blev kampens eneste målscorer Mathias Wichmann, der på en smukt lagt aflevering fra Lumb, kom alene med Stefan Andersen i Brøndby-målet, en duel han vandt overbevisende.

Dette skulle man så tro satte den endelige tykke streg under Wichmanns fantastiske forår, men dette var ikke helt tilfældet. Unge Wichmann var nemlig også arkitekten bag AaBs næste sejr, da holdet ude sænkede FC Nordsjælland med 0-1 på mål af aldrende Kjetil Wæhler. Nordmanden har været en sand stjerne i luftrummet i denne sæson, og på et hjørnespark blev han snildt sat op alene mod unge Emil Lyng. Den duel havde "franskmanden" ingen chance for at vinde, og i stedet blev det en flyvende Wæhler, der perfekt med panden kunne lede bolden i mål.

Morten Duncan Rasmussens succes i AaB har til tider været svær at få øje på. Alligevel har Andreasen stædigt holdt targetmanden inde i startopstillingen, ene og alene pga. de specielle kvaliteter han eftersigende skulle have sammenlignet med resten af angrebsspillerne. I efterårets næstsidste kamp gav Duncan dog svar på tiltale til sine kritikere, da han med kampens eneste mål blev matchvinder hjemme mod Sønderjyske. På en friløber, sat op af Wichmann, kunne Duncan nemt udplacere Casper Jacobsen i gæsternes mål.

De tre sejre på 1-0 var måske netop hvad der endte med at give AaB et nederlag i efterårets sidste kamp. Hjemme på Energi-Nord Arena kom nordjyderne nemlig endnu engang foran 1-0 efter et fantastisk mål af Michael Sten Jensen. Et flot slået hjørnespark af Wichmann endte i hovedet på Jens-Kristian Sørensen, der headede bolden tværs gennem feltet, og lige ned i fødderne på forsvarskollegaen, der køligt sendte bolden det sidste stykke i mål.

Herefter var det dog som om, at nordjyderne rejste på ferie. Efter pausen gav holdet to nemme mål væk, og dermed var man pludseligt bagud 1-2 få minutter før tid. Det kunne nordjyderne ikke nå at ændre på, og dermed endte efteråret med et ærgerligt nederlag. Positivt er det dog, at holdet nu kan se tilbage på et efterår, der nu er afsluttet med en flot andenplads, fem point bag FCK og tre point foran FC Midtjylland.



<a href="http://www.youtube-nocookie.com/v/f839ykWK558?fs=1&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube-nocookie.com/v/f839ykWK558?fs=1&amp;amp;hl=da_DK</a>


HOLDSTATISTIK   |   SUPERLIGAEN   |   SPILLERSTATISTIK

« Seneste Redigering: 10 Apr 2011, 18:38 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 9# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #38: 08 Apr 2011, 17:03 »

Rigtig flot at du ligger nummer 2 i Superligaen. Dit skriftlige og grafiske er også flot og det er en god blog du har skrabet sammen her.

Et lille spørgsmål: Hvad hedder dit skin? Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 9# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #39: 09 Apr 2011, 20:59 »

Hey.

Jeg undskylder de manglende opdateringer idag. Dette skyldes en utrolig travl dag. Jeg tager istedet revanche imorgen Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 9# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #40: 10 Apr 2011, 16:46 »

Rigtig flot at du ligger nummer 2 i Superligaen. Dit skriftlige og grafiske er også flot og det er en god blog du har skrabet sammen her.

Et lille spørgsmål: Hvad hedder dit skin? Smiley

Tak for rosen. Mit skin hedder Retro. Jeg synes ikke lige jeg kan finde det her på siden, og da jeg vist ikke har hentet fra andre steder, så tror jeg faktisk at det er med i spillet fra start Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 9# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #41: 10 Apr 2011, 17:01 »


ØKONOMIEN I HOVEDSÆDDET:
Det har igennem længere tid stået klart, at elitesport kun sjældent er en rentabel forretning, ikke mindst i de mindre lande, såsom fx Danmark.

I den danske sportsverden har man de seneste år kun kunnet se til fra sidelinjen, mens flere klubber, store som små, har måttet dreje nøglen om. Blandt de klubber der længe har kæmpet med røde tal, men som dog endnu holder sig oven vande, finder vi AaB.
UD:
Wichmann -> Blackpool - Lj 3 mio
Helenius -> Racing - Lj 3 mio


IND:
-

Det der oprindeligt skulle være en storsatsning i det nordjyske, en klub med tophold indenfor både fodbold, ishockey og håndbold, både herrer og damer, må idag siges at være en mislykket satsning. Pengene har simpelthen ikke kunnet række, og fra og med sommer drejer klubben nøglen om i sin håndboldafdeling. Fodboldafdelingen er stadig førsteprioritet, men også her har man måttet se på røde tal igennem længere tid.

Efteråret har rent sportsligt været en kæmpe succes for AaB. Holdets spinkle trup har gennem efteråret sikret klubben en placering som nr. 2 i Superligaen, og det har givet klubben håb om europæisk deltagelse til næste sæson. Det helt store emne i klubben har været, at to af holdets vigtigste spillere gennem efteråret, Mathias Wichmann og Nicklas Helenius, begge er unge spillere fra klubbens egen talentudvikling. Den kendsgerning deler store dele af truppen faktisk, og imponerende har det været, at klubben i næsten samtlige kampe har kunnet stille med et mandskab med kun én ikke-dansker, nemlig norske Kjetil Wæhler.

Den 1. januar kunne klubben fremlægge sidste års regnskab. Overskuddet viste sig at være på hele 30 mio. DKK, men dette skulle dog tages sammen med, at der på bundlinjen stadig manglede lidt over 50 mio. DKK. Dette skyldes klubbens ringe regnskaber fra forrige år. Den dårlige økonomi og det gabende hul i økonomien har tvunget Andreasen ud i en ubehagelig situation, nemlig valget mellem sportslig og økonomisk succes.

Fornuftigt nok har Andreasen valgt økonomien som det vigtigste, og det har medført, at klubben takkede ja til de tilbud henholdsvis Blackpool og Racing Santander gav på henholdvis Mathias Wichmann og Nicklas Helenius. Begge to vil det kommende halvår være udlånt for en sum på ca. 3 mio. DKK, og samtidig vil spillernes nye klubber til enhver tid kunne købe spillerne fri for en købsklausul på 15 mio. DKK.

Dermed har AaB allerede nu taget afsked med begge unge spillere.

MÅSKE VENDER DE TILBAGE, MÅSKE IKKE

Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 9# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #42: 10 Apr 2011, 17:02 »

Flot blog og flotte resultater! Du formår at gøre AaB spændende, hvilket er ret imponerende for mig! Opstemt
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 10# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #43: 10 Apr 2011, 17:23 »

Nå, så det er simpelthen holdvalget der holder jer alle væk? Tunge

Hehe nej, men mange tak for rosen. Jeg skal forsøge at holde dig fanget, trods de rød-hvide trøjer fra Aalborg Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 10# Tilbage På Sporet! - AaB
« Svar #44: 10 Apr 2011, 17:29 »

Neej jeg synes din blog er meget god Smiley bare ærgeligt du er blevet nød til leje dine talenter ud.
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010