home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 588 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  Forslag til artikler og projekter
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Forslag til artikler og projekter  (Læst 25908 gange)
ptrN
Manager

Sv: Forslag til artikler og projekter
« Svar #30: 14 Mar 2011, 08:27 »

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=29623.0

Lav noget i stil med dette. Jeg har foreslået jer det, og har kontakt jer via kontakt formulaen her på siden, men jeg har intet svar fået.
« Seneste Redigering: 14 Mar 2011, 08:29 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

Swizz CataR
Manager

« Svar #31: 14 Mar 2011, 09:09 »

http://fmfreaks.dk/index.php?topic=29623.0

Lav noget i stil med dette. Jeg har foreslået jer det, og har kontakt jer via kontakt formulaen her på siden, men jeg har intet svar fået.

Så vidt jeg kan se, så har jeg svaret på vegne af crewet på side 2 Smiley

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

ptrN
Manager

« Svar #32: 14 Mar 2011, 09:48 »

Så vidt jeg kan se, så har jeg svaret på vegne af crewet på side 2 Smiley
Det har du sørme også. I dagene efter jeg havde lavet topic, fik jeg intet svar, heller ikke på min mail. Derfor er det længe siden jeg havde tjekket, og da jeg så nyheden på forsiden tænkte jeg at denne hørte dertil. Det er i orden, det var også bare et forslag :-)

welbz is dat guy

Swizz CataR
Manager

« Svar #33: 14 Mar 2011, 10:14 »

Jeg ved ikke helt hvem det er man underretter, når man gør som du har gjort. Jeg vil tro det kun er moderatorerne. Men de har øjensynligt ikke taget sig af det Smiley

Gungner
Gæst

« Svar #34: 22 Mar 2011, 11:18 »

Når vi nu snakker klubportrætter, snakker vi så i spiller eller i virkelighedens verden?

søgaard
Gæst

« Svar #35: 22 Mar 2011, 11:28 »

Når vi nu snakker klubportrætter, snakker vi så i spiller eller i virkelighedens verden?
Det skal være henvendt til FM, da vi jo er en Football Manager side Smiley

Man vil selvfølgelig komme ind på virkeligheden og komme med nogle facts, men alt hvad vi udgiver her på siden skal være Football Manager-relateret.

Gungner
Gæst

« Svar #36: 22 Mar 2011, 11:38 »

Undtagen bruger-portrætter Wink

søgaard
Gæst

« Svar #37: 22 Mar 2011, 15:09 »

Undtagen bruger-portrætter Wink
Ja, vores crewportrætter er selvfølgelig svært at få FM-relateret.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #38: 14 Apr 2011, 11:07 »

Noget som jeg vildt godt kunne tænke mig, er en artikel omkring statistikker i FM.

Det jeg blandt andet tænker er om man kunne simulere en sæson i f.eks. England, Spanien, Italien, Tyskland og Danmark, og se om man igennem statistikkerne kan findes en fællesnævner blandt alle mestrene. Måske vinder de fordi de har den største boldbesiddelse, eller fordi de har den bedste udnyttelse af deres chancer. Det kan også være måden de score deres mål på (igennem midten, over kanterne etc.) Eller hvad nu ellers man kan finde ud af...

Man siger jo at statistikkerne aldrig lyver, så hvis statistikkerne ikke lyver, så burde det også være muligt at finde en "facitliste" igennem disse i FM. Så hvis der er en person der er struktureret, engageret og har tiden til det, vil det være vildt fedt med sådan en artikel.

Var selv gået i gang med projektet, men det er meget data man skal igennem, og det er hårdt arbejde at gå samtlige kampe igennem, og derfor gav jeg op. Men hvis der er nogle der har større interesse i at dykke ned i statistikkerne vil det være super fedt !

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #39: 14 Apr 2011, 12:55 »

Ja, vores crewportrætter er selvfølgelig svært at få FM-relateret.

Man kunne jo lave klassikeren med at crewmedlemmet skulle give sig selv stats Smiley Det kunne sagtens skrives på en sjov måde der var værd at læse Opstemt

PS: Når jeg skriver "sagtens", mener jeg self af alle andre end mig Peace

Swizz CataR
Manager

« Svar #40: 14 Apr 2011, 14:33 »

@Guldbrand:
Du kommer selv ind på problemet Smiley Ideen er fed, men det er et enormt projekt, bare det at gøre det i en liga er voldsomt. Og for at vide om det er sandt, så skal man jo minimum regne på 3 sæsoner, alt andet er "sjusk". Det er vildt mange kampe. 10*38 = 380 kampe i PL pr. sæson. For de 5 største ligaer bliver det 380*4+9*34 = 1826 kampe pr. sæson. Det er jo omkring 5000 kampe der skal tjekkes.

EDIT: Så skulle det være rigtigt.
« Seneste Redigering: 14 Apr 2011, 14:35 af Swizz CataR » Logged

Guldbrand
Blogmester

« Svar #41: 14 Apr 2011, 15:11 »

@Guldbrand:
Du kommer selv ind på problemet Smiley Ideen er fed, men det er et enormt projekt, bare det at gøre det i en liga er voldsomt. Og for at vide om det er sandt, så skal man jo minimum regne på 3 sæsoner, alt andet er "sjusk". Det er vildt mange kampe. 10*38 = 380 kampe i PL pr. sæson. For de 5 største ligaer bliver det 380*4+9*34 = 1826 kampe pr. sæson. Det er jo omkring 5000 kampe der skal tjekkes.

EDIT: Så skulle det være rigtigt.

Så kan du vel godt forstå hvorfor jeg gav op..   Wink

Men syntes nu nok at en enkelt sæson er nok, når man tager fem lande.. Selvfølgelig vil det give et bedre billede med flere sæsoner, men netop fordi det er så krævende et arbejde, så kan jeg godt nøjes med bare at se statistikker for en enkelt sæson..

Men der er jo bare nogle mennesker som elsker at gå i dybden med statistikker, og hvis vi nu tilfældigvis havde en af dem her på FMF, så kunne det være fedt hvis han gad at lægge dette arbejde i det, for jeg kunne godt tro at der kunne ligge nogle yderst interessant informationer gemt i disse statistikker.. 

barca4ever2
Reserveholdsspiller

« Svar #42: 14 Apr 2011, 15:24 »

Så kan du vel godt forstå hvorfor jeg gav op..   Wink

Men syntes nu nok at en enkelt sæson er nok, når man tager fem lande.. Selvfølgelig vil det give et bedre billede med flere sæsoner, men netop fordi det er så krævende et arbejde, så kan jeg godt nøjes med bare at se statistikker for en enkelt sæson..

Men der er jo bare nogle mennesker som elsker at gå i dybden med statistikker, og hvis vi nu tilfældigvis havde en af dem her på FMF, så kunne det være fedt hvis han gad at lægge dette arbejde i det, for jeg kunne godt tro at der kunne ligge nogle yderst interessant informationer gemt i disse statistikker.. 
Der kunne også være 5 personer der gik ind i projektet. Dette ville gøre det muligt at tage en sæson eller to mere, da man så kun skulle tage hånd om et af de fem lande. Derefter kunne man så sammenligne resultater. Bare en tanke.  Peace

Guldbrand
Blogmester

« Svar #43: 14 Apr 2011, 15:26 »

Der kunne også være 5 personer der gik ind i projektet. Dette ville gøre det muligt at tage en sæson eller to mere, da man så kun skulle tage hånd om et af de fem lande. Derefter kunne man så sammenligne resultater. Bare en tanke.  Peace

Ja helt sikkert.. Man skal bare have afklaret hvilke informationer man er ude efter så på forhånd.  Smiley

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #44: 14 Apr 2011, 15:27 »

Guldbrand der er en gut der har gjort dele af det du efterlyser på bloggen fmlnumbers.blogspot .com.
Bl.a. satte han en turnering op med AI hold der spillede kampe mod hinanden for at se hvilken taktik virkede bedst, dette kan ses her. Derudover lavede han lineær regression over hvilke spiller attributes der betyder mest for om man vinder eller ej, hvilket kan ses her. Begge statistikker er fra den Match Engine der blev brugt omkring udgivelsen af FM11, dvs. det tager ikke højde for de ændringer der er lavet i patch 11.2 og 11.3.  Mht. formationerne er det nok ikke så nøjagtigt mere, 433 er langt fra så dominerende som den var omkring udgivelsen af FM11. Statistikken omkring spilleratts passer nok stadig ret godt til gengæld.

Jeg tror umiddelbart det er den bedste og mest grundige statistik du finder, men det ville bestemt være dejligt hvis nogen på FMF ville lave videre research omkring det. Især fordi førnævnte blog er mere eller mindre død.

*edit* Jeg er i øvrigt helt klart frisk på at gå med i et projekt omkring statistik, det behøver jo ikke være nødvendigvis være så kvantitativt, men kan også bare basere sig på generelle observationer over tilstrækkeligt mange games.
« Seneste Redigering: 14 Apr 2011, 15:31 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010