Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
30 Okt 2024, 07:58
Kenitho
Challenges
The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45
Svartowiz
Skadestuen
Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
Antal Registrerede Brugere:
23444
1 Bruger, 686 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
keiraupton91
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Har Superligaen nået bunden?
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
[
2
]
Forfatter
Emne: Har Superligaen nået bunden? (Læst 5010 gange)
DNE
Landsholdsspiller
Sv: Har Superligaen nået bunden?
«
Svar #15:
22 Feb 2011, 13:45 »
Jeg er altså ikke enig i, at niveauet i Dansk fodbold har nået noget lavpunkt, tvært imod, så synes jeg faktisk at det er højere end det har været i mange, mange år. Problemet er bare, at hvor det meste af ligaen er blevet bedre i ét tempo, så er FCK blevet bedre i et helt andet, og er derfor blevet så suveræne. Ikke fordi resten står stille, men fordi FCK flytter sig hurtigere end resten.
FCK's suverænitet er så også en medvirkende årsag, til at magien er forsvundet (for det er jeg helt enig i er tilfældet), der er ikke længere nogen nerve i topkampene, og så bliver det pludselig udstillet, hvor ringe Dansk fodbold egentlig har været længe, når et hold pludselig bliver så suveræne som FCK er blevet, og når et niveau, der så småt nærmer sig hvad vi ser i udlandet.
En anden grund til at Dansk fodbold har mistet gløden, tror jeg er, at de store ligaer er blevet så tilgængelige i medierne, som de er. Hvor man før måtte nøjes med en enkelt kamp fra en af de store ligaer om ugen, og så nøjes med Dansk fodbold for resten (kan man ikke få den man elsker, må man elske den man kan få), kan man idag se sig mæt i Europæiske topkampe, fra alle de glamourøse ligaer.
Og en tredje af årsagerne til den manglende magi, kunne måske også være, at hvor man tidligere måske nok var ringe, så var man det med hele hjertet, så er det idag ikke kun på tribunerne man ser de prettyboys, som VK nævner, næ banerne er også oversvømmet af dem. Karrierespillere, der tænker mere på hvor mange nuller han kan få føjet på den næste kontrakt, end på hvem kontrakten skal skrives med. Det kan man leve med, hvis spilleren så er i en klasse for sig selv, men når han bare er en blandt mange, så bliver det, som fan, svært at finde sympatien for ham. Man ser ikke længere de typer, der bliver i deres klub hele karrieren, eller i det mindste bare arbejder helhjertet og konstant for klubben, så længe han er der. De spillere vi idag husker fra Superligaens storhedstid, er jo ikke, for alles vedkommende i hvert fald, spillere der havde et højt teknisk niveau, mange af dem var faktisk ret primitive typer, som til gengæld gjorde op for de manglende tekniske kompetencer i arbejdsiver. Og ja, så var spillerne bare mere farverige dengang (Søren Frederiksens festlige danse når han scorede et mål, Heine Fernandez, der røg som en skorsten osv.).
Men niveauet i Superligaen mener jeg, som sagt, er højere, end det længe har været, og meget jævnbyrdigt, hvis man ser bort fra FCK, som spiller i en liga for sig selv.
chackpercom
Førsteholdsspiller
«
Svar #16:
22 Feb 2011, 14:59 »
Citat af: verdenskrig 21 Feb 2011, 20:52
Jeg er helt enig Ghert!
Superligaen er langt fra det samme som den var engang.. Synes hele den magi der var omkring topkampen er forsvundet i takt med at i er blevet så suveræne..
Vi ser desværre en liga hvor 11 hold ikke rykker sig for alvor, mens det ene hold(FCK) bare tonser derudaf som var der lænket en meteor til klubben.
Problemet er at ingen klubber udover FCK har været i stand til at lave en rød tråd i klubben, og arbejde målrettet på at opfylde den.. Den røde tråd blev indført af Roy Hodgson i FCK, og da han kom til var FCK på ingen måde en skræmmende klub.. Ja vel snarere tættere på nedrykning end mesterskab.. Men han skabte den røde tråd og et fundament, som jeg vil mene man stadig kører på.
Jeg tror der er mange klubber deriblandt Brøndby, som ville have godt af en udenlandsk træner.
. Jeg synes at stort set alle de danske trænerprofiler stiller sig for hurtigt tilfreds, og ingen af dem evner at flytte et hold for alvor som Hodgson gjorde.. Og selvom kampene mellem FCK-BIF er spændende stadig, så sidder jeg altid med fornemmelsen " Ja hurra fedt med et derby men vi taber jo alligevel som altid"
Det der irriterer mig mest er at vi i sæsonen 08/09 var så tæt på mesterskabet så man skulle tro det var løgn.. Med 3 kampe igen kunne vi selv afgøre det, og havde vi vundet dengang havde FCK næppe været så suveræne i dag.. Men det er jo blot gisninger, det piner mig dog stadig!
Fanmæssigt er der kommet alt for mange prettyboys på tribunen.. Jeg får ganske enkelt stres af at se prettyboys og popdrenge med 3 meter højt strithår som står på faxe uden at yde det mindste til stemningen, og bare står og ser seje ud.. Man får jo nærmest lyst til at sætte ild til deres hår så der måske kommer lidt aktivitet fra deres side
Onside har været en kæmpe katastrofe siden Camilla M og Peter P tog over.. Martin aner tydeligvis ikke et klap om fodbold og stiller gang på gang de mest ligegyldige og klicheagtige spørgsmål. Peter Palshøj giver da lidt liv men hans evner som studievært er også til at overse
Nej generelt er tingene sgu ikke som de var for 5 år siden!
Jeg vil give dig fuldstændig ret i at flere danske klubber kan have godt af en udenlandsk træner, der ikke tager sig alt for meget af klubbens traditioner. tager man fx. brøndby og rene moulensteen (staves??). ja han var et flop på trænerfronten og resultatmæssig, men han havde fat i nogen af de rigtige ting. bl.a. sagde han at det ikke ville holde i længden med den måde klubben kørte tingende på.
det kunne være sundt at der kommer nogen ind, der ikke kender det store til dansk fodbold og så give dem nogle frie tøjler til at lave om på tingene
DeBuur
Manager
«
Svar #17:
22 Feb 2011, 16:14 »
Superligaen har bestemt ikke nået bunden endnu, der er desværre flere trængsler på vej.
Den økonomiske krise har også ramt klubbernes kreditværdighed, hvilket betyder at færre vil finansiere klubbernes investeringer fremover.
Klubberne vil i de næste år skulle kunne overleve på deres indtægter alene og det er der altså kun få klubber der kan.
Derfor ser vi relativ store klubber som f.eks OB skære i truppens størrelse således løn udgifterne bliver nedbragt.
Der er er ikke penge til at hente nye spillere og de der hentes kommer som regel på en fri transfer.
Hvad det gør ved kvaliteten af superligaen på kortsigt er naturligvis negativt idet "de store" dyre udenlandske navne skaber hype og opmærksomhed... hvem vil ikke hellere høre om en svensk landsholdsspiller med fiasko fra det engelske end en hr. Jensen som er rykket op fra ungdomsrækken.... seriøst vil superligaen på den korte bane blive mere fattig på navne...men på den lange bane så vil klubberne begynde at udvikle unge spillere igen idet det er det eneste de har råd til og måske kan de holde på disse talenter.... også om 2-3 år har vi igen en superliga med kvalitet.
I disse år er klubber som Brøndby, OB, AaB og FCM ikke i stand til at give FCK reel modstand men hvor længe vil FCK have penge til indkøb ? klubben har en mega gæld, både kortsigtet og langsigtet gæld og det vil ikke blive nemt for FCK at finde risikovillig kapital til refinansiering af disse lån.
Heldigvis falder krisen på et tidspunkt hvor klubberne får flere pladser i CL+EL dermed vil der falde omtale og også midler af til klubberne klubberne vi skal konkurrere med bløder lige så meget i Belgien, Holland og andre mindre nationer.
Superligaen vil blive fattigere på navne men jeg tror på sigt den bliver stærkere og det kan blive et boost for dansk fodbold også...... der findes flere med Christian Eriksen potentiale...men får vores klubber dem spottet og gider de besværet med at udvikle unge "umulige" tenagere ? Mon ikke de er glade for deres ungdoms arbejde i Ajax... hvor mange talenter er det ikke lige de har gjort til verdensstjerner de sidste 20 år..... det er den vej vi skal kigge og især Brøndby skal kigge den vej.
YNWA
JKJ
Gæst
«
Svar #18:
23 Feb 2011, 21:49 »
Citat af: Hamza_BIF 21 Feb 2011, 19:01
Hvis jeg lige må presse diskussionen om en udvidelse ind her:
Ved godt at det måske lyder lidt voldsomt, men jeg synes den skal udvides til 18 hold.
12 hold:
Bla bla bla
14 hold:
Bla bla bla
16 hold:
Bla bla bla
18 hold:
Bla bla bla
Måske har jeg ikke formuleret mig ordentligt, men i mit hovede giver det skam god mening
Jeg er i store træk enig med dig.
12 eller 14 hold i liagen bliver simpelthen for ensformigt og kedeligt i længden. Desuden vil holdene jo kende hinanden til hudløshed og de vil ikke lunne overraske på nogen måder.
16 hold kunne godt være en mulighed. Det behøver ikke nødvendigvis være 3 ugers ekstra pause. Men der er perioder i efteråret hvor man spiller søndag - onsdag - søndag. Det kunne man jo lade være med og så bliver det vel max 1 ekstra uges ferie.
18 hold vil vel være det mest optimale, men har vi spillere og klubber nok til det. Desuden kan vi jo se at der er flere stadions i lille DK der slet ikke opfylder div krav fra DBU/UEFA/FIFA bla med varme i banen, siddepladser osv osv. Og med den økonomiske krise in mente tror jeg altså ikke at der er råd til at smide masser af mio som det koster ud i disse projekter.
Umiddelbart tror jeg også der bliver mange ligegyldige kampe som ikke vil fange hverken TV eller tilskuere.
Så mit bud må være 16 hold. Her kunne man også smide holdene ind en runde før i pokalen feks.
Og holdene skal kun møde hinanden 1 gang hjemme og 1 ude. Det der med et ulige antal kampe hjemme og ude er som jeg ser det lidt af en fallit erklæring.
Der er allerede 12 hold i liagen så der mangler "kun" 4 hold mere før der er fuldt hus. AGF, Vejle og HB Køge er vel gearet til turen op mens der er flere hold der har skjulte ambitioner om at lege med de store.
Der vil selvfølgelig være nogle pruglekanbber engang imellem og der vil også blive de kedelige kampe men jeg tror også der er flere unge spillere der får chancen. Mange bliver jo kørt ud på et sidespor pga en udlænding som mange gange ikke er et hak bedre.
Sider:
1
[
2
]
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »