Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
30 Okt 2024, 07:58
Kenitho
Challenges
The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45
Svartowiz
Skadestuen
Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
Antal Registrerede Brugere:
23444
0 Brugere, 958 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
keiraupton91
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2011
Kategori: Træningsbanen
Angriberens død?
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
[
2
]
3
Forfatter
Emne: Angriberens død? (Læst 11060 gange)
PEAST
Landsholdsspiller
Sv: Er 4-6-0 fremtiden? Og i såfald angriberens død?
«
Svar #15:
22 Feb 2011, 18:39 »
Citat af: Grønthandleren 22 Feb 2011, 18:31
Det gør den i hvert fald:
http://www.saxo.com/dk/item/jonathan-wilson-fra-pyramiden-til-4-4-2-haeftet.aspx
hehe tak kunne ellers ikke selv finde den inde på Saxo.com
men det er jo nok fordi jeg søgte på "Inverting the pyramid"
PSN: PEAST
JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!
Doctor Who
Lilleputspiller
«
Svar #16:
23 Feb 2011, 08:58 »
Citat af: PEAST 22 Feb 2011, 18:39
hehe tak kunne ellers ikke selv finde den inde på Saxo.com
men det er jo nok fordi jeg søgte på "Inverting the pyramid"
Det er helt klart den bedste bog om fodbold, som jeg har læst, så det er bare med at få købt den.
PS. Hvor bor du henne i Ålsgårde? Bor selv på Orøvej.
Lyngby-researcher for FM.
PEAST
Landsholdsspiller
«
Svar #17:
23 Feb 2011, 13:32 »
Citat af: Doctor Who 23 Feb 2011, 08:58
Det er helt klart den bedste bog om fodbold, som jeg har læst, så det er bare med at få købt den.
PS. Hvor bor du henne i Ålsgårde? Bor selv på Orøvej.
Broloftet.
bogen kan vel også bruges til hvis man er fodbold træner...
hehe
PSN: PEAST
JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!
Grønthandleren
Ynglingespiller
«
Svar #18:
27 Feb 2011, 16:33 »
Citat af: PEAST 23 Feb 2011, 13:32
bogen kan vel også bruges til hvis man er fodbold træner...
hehe
Selvfølgelig - i hovedtræk gennemgår den taktikkens historie. Det er yderst relevant for enhver som vil have større indsigt i det smukke spil. Men det er nok begrænset hvor meget du kan bruge denne indsigt, hvis du træner mindre børn.
Jonathan Wilson er fantastisk og har god faglig indsigt i emnet. Hvis du er tørstig efter mere taktik, kan du følge ham på The Guardian:
http://www.guardian.co.uk/sport/series/the-question
krølle
Reserveholdsspiller
Sv: Angriberens død?
«
Svar #19:
27 Feb 2011, 16:39 »
Spændende forsøg...men jeg vil give dit forsøg et kæmpe kritikpunkt, du vælger et hold som Real, hvilket betyder at du har nogen af verdens bedste spillere, og en vidunderlig økonomi...ergo - det er for nemt!!!!
- du burde afprøve med et spansk hold, som IKKE har et klassehold... du kan jo få alt til at lykkes når du bare har de rigtige spillere...
- bedre held næste gang...
... U ain't got a minute.
krølle
Reserveholdsspiller
«
Svar #20:
27 Feb 2011, 16:50 »
... jeg synes du skulle prøve at se om du kunne gøre det samme med Almerie eller getafe, de har begge spændende trupper, med mange kantspillere/OM'ere
Grønthandleren
Ynglingespiller
«
Svar #21:
27 Feb 2011, 17:01 »
Citat af: krølle 27 Feb 2011, 16:39
Spændende forsøg...men jeg vil give dit forsøg et kæmpe kritikpunkt, du vælger et hold som Real, hvilket betyder at du har nogen af verdens bedste spillere, og en vidunderlig økonomi...ergo - det er for nemt!!!!
- du burde afprøve med et spansk hold, som IKKE har et klassehold... du kan jo få alt til at lykkes når du bare har de rigtige spillere...
- bedre held næste gang...
Læs lige mine indlæg en ekstra gang - hvis du overhovedet læste dem første gang?
4-6-0 er en ultra-offensiv taktik. Du kan ikke spille med sådan en taktik, hvis dit hold ikke har attributterne til det - dvs. at du ikke kan spille med sådan en taktik med et hold som Stoke - de vil blive rendt over ende af andre hold, simpelthen fordi taktikken ikke vil hænge sammen med truppens attributter. Det ville ebbe ud i en total fiasko. Man spiller jo på sine forcer - ikke sandt?
Jeg vil mene, at du tager fejl ift. dine anskuelser. Min 'filosofi' omkring dette emne holder 100% - det er ikke alle og enhver som kan spille total fodbold. Netop derfor valgte jeg Real Madrid - de har kvaliteten til at spille flot og effektivt fodbold. Det blev også resultatet af mit save, dog skal der afprøves enkelte finjusteringer, så holdet står endnu stærkere mod defensivt orienterede hold, som var sværere at bryde ned.
Men i bund og grund - læs emnet igennem inden du laver sådan en kommentar - hæv niveauet en smule og tænk før du starter på kritik. Det er ikke fordi jeg ikke kan tage imod det, men det er spild af tid at beskæftige sig med noget, som ikke fører til noget konstruktivt.
Og en sidste tilføjelse - hvad f*** har økonomi med dette emne at gøre?
Citat af: krølle 27 Feb 2011, 16:50
... jeg synes du skulle prøve at se om du kunne gøre det samme med Almerie eller getafe, de har begge spændende trupper, med mange kantspillere/OM'ere
Det kunne være sjovt - jeg har ikke den store kendskab til trupperne, men det lyder spændende. Men fed tanke at afprøve taktikken med hold placeret midterst i ligaen - så kan man vel næsten sige at taktikken får sin manddomsprøve.
Desuden vil jeg gerne tilføje, eftersom at der er mange som ikke har opfanget dette, at det er mere end velset at andre byder ind med deres egne afprøvninger af taktikken
«
Seneste Redigering: 27 Feb 2011, 17:03 af Grønthandleren
»
krølle
Reserveholdsspiller
«
Svar #22:
27 Feb 2011, 17:17 »
Jeg har læst dit fine leder...men min kritik er stadig berettiget... Nye taktikker opstår, netop fordi et hold ikke har kvaliteterne til at spille på en regulær måde mm. Min pointe er, at man ikke kan konkludere om en taktiv virker, ved at tage de bedste spillere og prøve taktikken på dem. Ud fra det forsøg, er det eneste du har påbevist, at man kan spille den med ET hold! hvis du derimod modificerer, og prøver taktikken med et hold som Almeria, vil du kunne se fremgangen og se fejlene, fordi du vil møde hold der er væsentligt bedre end dig...
Kort sagt! - dit forsøg holder ikke før du har afprøvet den på et hold med ringere spilelrkvalitet...
MEN! jeg synes det er et rigtig godt initiativ, og jeg synes det er fascinerende, at du dedikerer dig for at kunne afprøve et ny idé...
Grønthandleren
Ynglingespiller
«
Svar #23:
27 Feb 2011, 17:25 »
Citat af: krølle 27 Feb 2011, 17:17
Jeg har læst dit fine leder...men min kritik er stadig berettiget... Nye taktikker opstår, netop fordi et hold ikke har kvaliteterne til at spille på en regulær måde mm. Min pointe er, at man ikke kan konkludere om en taktiv virker, ved at tage de bedste spillere og prøve taktikken på dem. Ud fra det forsøg, er det eneste du har påbevist, at man kan spille den med ET hold! hvis du derimod modificerer, og prøver taktikken med et hold som Almeria, vil du kunne se fremgangen og se fejlene, fordi du vil møde hold der er væsentligt bedre end dig...
Kort sagt! - dit forsøg holder ikke før du har afprøvet den på et hold med ringere spilelrkvalitet...
MEN! jeg synes det er et rigtig godt initiativ, og jeg synes det er fascinerende, at du dedikerer dig for at kunne afprøve et ny idé...
Der er jeg uenig - et hold som Almeria, set ud fra tabellen, er et hold som vil blive kørt over og straffet i den anden ende. Et sådan hold har ikke kvaliteterne til at spille fodbold med meget boldbesiddelse og kort pasningsspil(sagt uden at have indsigt i truppen).
Det vil jo svare til at sætte AaB til at spille en sådan taktik - hvorefter de vil blive kørt over af en stormagt som FCK.
Der har været en nogenlunde høj succesrate i mit Real Madrid-save, men total fodbold er ikke for alle - du må modificere dig ift. modstanderen, hvor et hold som Almeria sjældent ville kunne stille op i sådan en taktik, da modstanderen simpelthen er for stærk.
krølle
Reserveholdsspiller
«
Svar #24:
27 Feb 2011, 17:33 »
Citat af: Grønthandleren 27 Feb 2011, 17:25
Der er jeg uenig - et hold som Almeria, set ud fra tabellen, er et hold som vil blive kørt over og straffet i den anden ende. Et sådan hold har ikke kvaliteterne til at spille fodbold med meget boldbesiddelse og kort pasningsspil(sagt uden at have indsigt i truppen).
Det vil jo svare til at sætte AaB til at spille en sådan taktik - hvorefter de vil blive kørt over af en stormagt som FCK.
Der har været en nogenlunde høj succesrate i mit Real Madrid-save, men total fodbold er ikke for alle - du må modificere dig ift. modstanderen, hvor et hold som Almeria sjældent ville kunne stille op i sådan en taktik, da modstanderen simpelthen er for stærk.
Du må gerne være uenig - det behøver ikke være Almeria, det var bare et eksempel...Det er ikke noget der kommer af sig selv, men sagens kerne er stadigvæk, at du bør afprøve din taktik med et andet hold end Real..
Derfor anbefaler jeg et hold der ikke har nogen god angriber....
Hvis jeg skal komme med nogle overvejelser i forhold til din idé.
Vil jeg selvfølgelig fremhæve teknisk færdigheder...men i lige så høj grad spilforståelse, samarbejde og orientering...
hvis du agter at påbevise dette, er arbejde større en som så.. dine indkøbe bør kræve en større overvejelse, derfor vil jeg anbefale dig at download genie scout, for at opstille nogle kriterier hvorfra du skal købe spillere, ydermere vil jeg stille mig selv til rådighed i forhold til konsultation.
krølle
Reserveholdsspiller
«
Svar #25:
27 Feb 2011, 17:38 »
evt afprøv på Lille, Villarreal, Napoli evt. feynenoord
LucasLeiva
Landsholdsspiller
«
Svar #26:
27 Feb 2011, 17:40 »
Citat af: krølle 27 Feb 2011, 17:38
evt afprøv på Lille, Villarreal, Napoli evt. feynenoord
Villarreal og Napoli har da et godt angreb.
Kolo Abib Touré
krølle
Reserveholdsspiller
«
Svar #27:
27 Feb 2011, 17:45 »
Uenig, Villarreal har vel hvad der svare til 2-3 reele angribere, både nilmar og rossi kan omskoles/spille offensiv midt..
Det samme gælder, Lavezzi og cavani...
Grønthandleren
Ynglingespiller
«
Svar #28:
27 Feb 2011, 17:46 »
Citat af: krølle 27 Feb 2011, 17:33
Du må gerne være uenig - det behøver ikke være Almeria, det var bare et eksempel...Det er ikke noget der kommer af sig selv, men sagens kerne er stadigvæk, at du bør afprøve din taktik med et andet hold end Real..
Derfor anbefaler jeg et hold der ikke har nogen god angriber....
Hvis jeg skal komme med nogle overvejelser i forhold til din idé.
Vil jeg selvfølgelig fremhæve teknisk færdigheder...men i lige så høj grad spilforståelse, samarbejde og orientering...
hvis du agter at påbevise dette, er arbejde større en som så.. dine indkøbe bør kræve en større overvejelse, derfor vil jeg anbefale dig at download genie scout, for at opstille nogle kriterier hvorfra du skal købe spillere, ydermere vil jeg stille mig selv til rådighed i forhold til konsultation.
Jeg har ikke tænkt mig at køre videre på taktikken - har gentagne gange lagt op til at andre kunne/måtte køre videre på idéen. Men selvfølgelig er det altid godt af have en bredere bund ift. sine påstande.
Taktikken fungere jo uden angribere. "Angriberne" i Real Madrid-savet var, så at sige, fløjene som fungerede som inderste angribere - men generelt prøvede jeg at kreere et pasningsspil oppe i den sidste tredje del af banen, hvor en decideret angriber ville være ubrugelig.
Men du har helt ret i dine antagelse ift. spilforståelse, samarbejde mm - men kan ikke se hvorfor dette ikke skulle være inkluderet i overvejelserne i forvejen. Derudover ville en OMC/AC være en god spiller at have til rådighed, da der ville være større chance for noget skarphed foran kassen, krydret med pasningsspil og overblik. Et yderligere plus ville være en OMC med gode attributter i langskud, da man ville få et yderligere element tilføjet til taktikken
Derudover ville jeg anbefale at starte med et hold - som i forvejen har disse attributter du er ude efter så man ikke skal revolutionere hele truppen.
Det er ikke umuligt at spille med en taktik som denne i mindre klubber - men grobunden for mine overvejelser var, at et hold som Real Madrid ville, i form af taktikken, være 'urørlig', da man havde en masse boldbesiddelse. Og når man selv sidder på bolden, så er det jo åbenlyst svært for modstanderen at kreere chancer - dog fungere FM ikke helt som i virkelighed, da modstanderen typisk altid vil komme til en håndfuld chancer
krølle
Reserveholdsspiller
«
Svar #29:
27 Feb 2011, 17:55 »
Citat af: Grønthandleren 27 Feb 2011, 17:46
Jeg har ikke tænkt mig at køre videre på taktikken - har gentagne gange lagt op til at andre kunne/måtte køre videre på idéen. Men selvfølgelig er det altid godt af have en bredere bund ift. sine påstande.
Taktikken fungere jo uden angribere. "Angriberne" i Real Madrid-savet var, så at sige, fløjene som fungerede som inderste angribere - men generelt prøvede jeg at kreere et pasningsspil oppe i den sidste tredje del af banen, hvor en decideret angriber ville være ubrugelig.
Men du har helt ret i dine antagelse ift. spilforståelse, samarbejde mm - men kan ikke se hvorfor dette ikke skulle være inkluderet i overvejelserne i forvejen. Derudover ville en OMC/AC være en god spiller at have til rådighed, da der ville være større chance for noget skarphed foran kassen, krydret med pasningsspil og overblik. Et yderligere plus ville være en OMC med gode attributter i langskud, da man ville få et yderligere element tilføjet til taktikken
Derudover ville jeg anbefale at starte med et hold - som i forvejen har disse attributter du er ude efter så man ikke skal revolutionere hele truppen.
Det er ikke umuligt at spille med en taktik som denne i mindre klubber - men grobunden for mine overvejelser var, at et hold som Real Madrid ville, i form af taktikken, være 'urørlig', da man havde en masse boldbesiddelse. Og når man selv sidder på bolden, så er det jo åbenlyst svært for modstanderen at kreere chancer - dog fungere FM ikke helt som i virkelighed, da modstanderen typisk altid vil komme til en håndfuld chancer
Okay
men spændende forsøg at prøve på at revolutionere fodbolden, ved at hive en gammel kending frem, som vi har set spalletti og til tider Ferguson ( inden han købte berbatov) bruge...
Nu hvor vi er inde på emnet med uortodokse taktikker, vil jeg påpege at 5-3-1-1 stort set altid leder til sejr mod hold der spillere med 2-3 offensive midtbanespillere...
Sider:
1
[
2
]
3
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »